Spring naar bijdragen

PiSta stelt zich voor

PiSta

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, mijn naam is PiSta, ik ben een man, 61 jaar.

Ik ben een niet drinkende alcoholist.

Ik was gevangen door de alcohol en de alcohol was mij de baas. Ik ging er niet meer over.

Vanuit mijn laatste restje zelfrespect?, levensdrang? heb ik nu drie jaar geleden aangeklopt bij een zelfhulpgroep van de AA.

Hoe t kan weet ik niet, maar vanaf dat moment heb ik geen druppel alcohol meer aangeraakt.

Ik ben niet alleen nuchter geworden, maar ik heb mijn leven terug gekregen en dit leven ben ik nog steeds aan het opbouwen en vorm geven.

Om 2 redenen heb ik me aangemeld op dit forum.

1. Mijn ervaringen over een leven lang alcohol misbruik, nuchter worden en 3 jaar nuchter zijn wil ik vanuit dankbaarheid en dienstbaarheid graag met jullie delen.

2. Ondanks t feit dat ik al 3 jaar nuchter ben ben ik net zo ver van de alcohol verwijderd als iedereen hier. Namelijk 1 stap, te weten het verderfelijke 1e glas na nu.

Door me op deze site aan te melden en in contact komen met mensen die nog niet zijn gestopt met en met mensen die nog volop in het gevecht met de alcohol zitten blijf ik scherp en beducht voor dat 1e verderfelijk glas en dus nuchter.

Ik spreek de wens uit dat we elkaar weten te vinden, ervaringen zullen delen en elkaar kunnen steunen. Immers, dat is de kracht van een forum zoals dit lijkt mij.

Tot zover dit voorstel rondje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pi,

Welkom hier. Er zijn meer mensen die via de AA de weg naar herstel hebben gevonden. Op Thema's is er zelfs een speciaal draadje over.

Ik ben, met veel vallen en opstaan, zover gekomen via de internetbehandeling van Tactive. Je hebt helemaal gelijk: we moeten alert blijven. Hier is een motto: "Vandaag neem ik de eerste niet!" Ik kan me helemaal daarin vinden.

We hebben hier een virtuele huiskamer, onder Ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn meestal wel mensen te vinden die over van alles en nog wat praten, maar ook proberen steun te geven aan iemand als hij/zij het moeilijk heeft. Misschien kan je daar je neus eens laten zien?

Samen zijn we sterk!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier PiSta

3 droge jaren

al in je pocket

dat is een mooie basis

zelf zie ik drank meer als een

ding en niet als een duivel.

er zijn immers genoeg mensen die er wèl

mee om kunnen gaan.

dat wij er hier moeite mee hebben

zegt meer over ons als over alcohol.

dus mijn vijand is het niet

maar persoonlijk heb ik er geen behoefte meer aan.

en dat geeft mij rust en vrijheid.

maar hoe we het ook zien en ervaren maakt

misschien niet uit, we komen hier om alert te

blijven en elkaar te steunen hierin.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lytse, wat leuk van dat motto hier. In iets andere bewoording, maar met precies dezelfde strekking is het ook mijn motto.

Gister is geweest en maak ik niet ongedaan.

Morgen moeten we maar afwachten

Maar vandaag........vandaag drink ik niet.

Een motto dat me er in de begin dagen goed doorheen sleepte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jane,

Ik ben nog maar net hier.

Wat een warme ontvangst en wat een herkenning.

Die (innerlijke) rust en die (keuze) vrijheid zijn denk ik het grootste goed wat het

niet drinken me als mens heeft opgeleverd tot dusver.

Ja dat alert blijven en de voortdurende training daarin..........we kunnen niet zonder en

de synergie die van het forum uitgaat is tot grote dingen in staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...