Spring naar bijdragen

woensdag 10 december 2008

PEM

Aanbevolen berichten

Corinne, leuk is dat he, optreden, ik heb het ook jaren gedaan, met een theaterkoor, en het was altijd wel kicken, alleen moesten wij vaak 4 voorstellingen in 1 weekend proppen en dat was dan weer net te veel (voor mij dan) Maar het is gewoon enorm leuk om samen iets moois neer te zetten en dat mensen daar van genieten.

Ik ben vanavond eigenwijs geweest, het was me afgeraden maar ging om dat logo wat ik zou ontwerpen voor de ondernemers in de buurt en waar ik die aanvaring over gehad heb met een buurtbewoner. Hij wilde graag dat ik er bij was vanavond als er een logo gekozen moest worden, overlegd op het werk en daar was het me afgeraden omdat ik op het moment erg veel moeite met nee zeggen heb, maar er werd toch wel aan me getrokken dus ik had het compromis gesloten dat ik er een half uur bij zou zijn....

... okee, dat werd natuurlijk 2 uur waarin ik heel hard meegedacht heb, suggesties heb gegeven en waarvan ik nu nog steeds een barstende koppijn heb. Maar ik heb wel mijn grenzen aangegeven, ik doe het ontwerp voor een uitnodiging en voor de rest doe ik niks.

Het is wel grappig om te lezen hoe veel mensen hier lopen te worstelen met in balans blijven, niet teveel hooi op de vork nemen, pleasen of nuttig zijn, kortom, luisteren naar wat je wilt en niet naar wat men van je wil.

In eerste instantie was ik ook wel weer wat boos op mezelf dat ik me er weer zo in mee heb laten slepen, aan de andere kant herinnerde ik me ook weer dat mildheid ook een gave is. Dus kijk ik nu maar weer in mildheid en verwondering naar mezelf. Ik ga dan ook nu maar mijn bed in met een barstende koppijn en morgen uitslapen en later beginnen.
en dan morgen maar weer eens op halve kracht ipv in de 5e versnelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kom maar hééél ff langs om jullie een goede nachtrust toe te wensen...duh...wens ik mezelf ook toe. Heb nogal pijn in mijn mond want tataaa...ik ga vanaf vandaag door het leven met nieuwe tandjes; weliswaar net zo nep als mijn kerstboom maar het past (nog) allemaal goed en dat is het belangrijkste.
Sorry, heb niet bijgelezen...doe ik morgen. Ga zo naar bed, bewogen dagje geweest...hopelijk krijg ik morgen al kauwend iets naar binnen...zoniet, heb liters yoghurt en trossen bananen in huis gehaald :P
Mijn kerstboom wil ik jullie nog even laten zien ...mijn tandjes mogen op de volgende meeting bewonderd worden :D
Aha...kan ik me nog beter vastbijten in het blijven volhouden van Adb! Moest trouwens in een flits wel even aan drank denken vandaag...gelukkig had ik paracetamol in huis gehaald voor de pijn, dus die heb ik maar genomen. Tsss...heb al genoeg zowel lichamelijke als geestelijke pijn weggedronken, doet ik niet meer :angry:
Truste luitjes..tot moan :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wing : in dit geval: tja hoe zal ik het uitleggen
Ik heb/had geen familie meer. (iedereen overleden)) Op een C site ontdektte ik dochters van mijn halfbroer (ook overleden). het contact met hen ging eerst goed en later werden afspraken afgezegd. Ik voelde me wat in de seik genomen zal ik maar zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi...Safi.. ik zit hier met een boekje voor me met allerlei citaten.. elke dag sla ik er een open voor de dag van vandaag.. en ik had er gisteren een die voor altijd van toepassing is, het citaat komt van Mark Twain:

Ik kan alle mensen leren alles uit het leven te krijgen wat ze willen.
Ik kan alleen niemand vinden die me kan vertellen wat hij wil..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,
Hoe dan ook blijf je Kohtje, maar ik ben wel blij met dit nuchtere Kohtje.
Het is een fase in je leven die voor jou zo goed uitpakte, dat je niet alleen iedereen deelgenoot wou maken van het effect dat deze nieuwe weg voor jou heeft, maar die ook als enige weg voor anderen zag. Het ìs een weg voor velen, maar er zijn anderen met een andere weg. En er zijn nog mensen in de beginfase, mensen die er van overtuigd zijn dat ze wel tot een normaal drankgebruik kunnen komen. En ja, sommigen kunnen dat. Op de site staan ook de (helaas zeer kleine) groepen vermeld die dit mogelijk zouden kunnen. Was het maar zo makkelijk dat gewoon gezegd kon worden tegen een alcoholist: 'Stop met drinken!' En dat hij/zij dan meteen kan stoppen. Helaas kunnen we onze lotgenoten alleen steunen bij het stoppen en gestopt blijven door onze eigen ervaringen te delen. Ieder van ons moet uiteindelijk zelf dat eerste glas laten staan.

Safi,
Bedankt dat je bent opgebleven voor mij. En ik vind het ook een prachtige overwinningslijst.

Tapas,
Ook bedankt

En wie ik verder nog over het hoofd gezien heb: bedankt. Eigenlijk hebben jullie allemaal meegewerkt, want zonder jullie steun was ik ws nog steeds een hopeloze alcoholist of lag mss al in de kist.

Ik ga de draad niet helemaal lezen, maar vang hier op het einde nog op dat Spud kennelijk bij een ernstig ongeluk was betrokken. Spud, heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal niet ernstig is wat je hebt.

ik ga nu zo een beetje afsluiten, opslomen en dan naar bed. Morgen gewoon werken. Fysiek ben ik erg moe, maar mijn koppie dreunt nog na. Dus weg van de compu.

Slaap lekker allemaal. Morgen weer een dag en dan kijk ik of ik tijd heb om het draadje van vandaag nog snel te lezen.

Slaapzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Saf, net echt die boom :D Tis nog een oud model...had A. nog gevonden in haar schuur; blijk ik ooit in een ver verleden dik voor te hebben betaald (was zo'n beetje de duurste). Tsja, haar geheugen is duidelijk beter op orde dan het mijne :o die boom heeft bij mij in de winkel gestaan...vanaf 1986 tot "90.
Grappig, had bijna een nieuwe gekocht...is de vrouw en de boom weer terug op het nest :D ahum, met de kerst dan ;)

Wat je zegt Wing, the shit!!!!! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel Sterkte! Ik kan me voorstellen dat je je onbestemd voelt :heart:
Mooi, dat je morgen weer voor de nul gaat!

Ik ga echt nu, mijn computer krijgt last van enorme traagheid.
Het is laat, en ik ben misselijk van de laatste inhaalsigararetten
van de dag.

Alleen slaap kan mij nog redden :huh:

Morgen een spannende dag..
Het komt vast wel goed.
En anders maar niet! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel, voor mij werkte het aanvankelijk ook allemaal niet, niet voordat ik toegaf dat ik echt hopeloos verloren was als ik niet toegaf dat mijn verslaving me kapotmaakte... en ja, dat heeft wel even geduurd, hoor. En in die tussentijd ging ik nog kapotter dan ik dacht dat ik kapot kon gaan. Want er is altijd een diepere bodem in de put, net zolang je wilt, verslaving biedt je bodem na bodem... het is altijd erg.. maar het kan ook nog altijd erger... tot uiteindelijk de dood een soort van verlossing brengt. Mij heeft inzicht en overgave een verlossing gebracht, met uitzicht op LEVEN.. Of het ruim op tijd of net op tijd was zal ik nooit weten.. het was op tijd. Tijd is niet belangrijk.. Leef het leven NU... beginnend met de toekomst even de toekomst te laten en er volkomen schijt aan te hebben.. je ademt nu en elke ademtocht is een belofte voor de komende tien seconden.. Klein beginnen..zelfs een sneeuwklokje begint als een bolletje onder de sneeuw.. en moet je zien wat een mooi en beloftebrengend bloempje er uit voortkomt.. neem de tijd, je hebt de tijd.

Welke weg je ook kiest.. tijd en overweging zijn zo belangrijk. Impulsen geven de richting aan, overweging geeft de route..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie boom Har
hier is het ook bedtijd, koppijn wegslapen!

maar ook vanavond ondanks alle onrust geen trek, het kost ook steeds minder moeite, eigenlijk denk ik er niet eens meer vaak aan.
Dat zou ik iedereen dan ook graag willen toewensen. 1,5 jaar bijna alcoholdebaas, het went echt!

trusten, mijn warme bedje wacht op mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...