Spring naar bijdragen

dinsdag 16 december 2008

An

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
Spud

Wat bedoel je, van wat wil je uitleg Har?

Dat ik er zelf tegenaan gelopen ben?

Vaak dat mensen bij voorbaat al dachten dat ik ruzie kwam schoppen. Heeft voor mij gemaakt dat ik nu vaker een tijdje dingen voor me houdt als ik iets zie. Bijvoorbeeld het jou aanspreken deze avond.
;)

Confrontaties heb je niet in de hand, je zei zelf al dat het veel van je eigen stemming afhangt of je objectief kunt zijn. Dat maken we hier doorlopend mee. Jij bent n.m.m. erg terughoudend geworden, bang om een ander te kwetsen. Kan me voorstellen dat dat met verkennen te maken heeft, maar je hoeft een ander niet te ontzien. Jij mag van mij Spud zijn, compleet met uitspattingen. Ben niet tè voorzichtig, ik respecteer wel enorm je ingetogenheid en compassie met anderen...dat is ook Spud. Maar als ik bijvoorbeeld Pip het vuur aan de schenen leg doe ik dat vanuit mijn eigen overtuiging, laat dat bij mij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Spud

Of meer leren om bij mezelf te blijven en me niet zo te moeien.
:D
De heilige maagd uit te hangen terwijl ik zat op m'n eigen kerfstok heb..
;)
Kuisen voor m'n eigen voordeur.
:)

Niemand is jouw voorbeeld, je kunt alleen maar een eigen mening hebben toch? Als je wat over mij wilt zeggen mag je dat doen...feel free.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,

Lees eens goed mijn berichten. Dan zou je weten dat ik donderdag 2 kleine flesjes heb gedronken en vrijdag 2 kleine flesjes heb gedronken en dat ik daarna niks meer heb gedronken. Ik heb nog wel veel zucht gehad en een vieze smaak in mijn mond. In de loop van gisteren is de vieze smaak weg gegaan en de zucht is weer bijna weg.

Ik heb echt genoeg mensen die ik kan bellen, sms'en, mailen of zelfs naartoe gaan. Ik heb het niet gedaan. Ben willens nillens naar de winkel getogen, heb nog heel wat uren de tijd gehad om alles weg te kiepen of om refusal te gaan slikken en ik heb het niet gedaan.

Ik ben als alcoholist machteloos t.o.v. de drank, maar i.p.v. lijdzaam verzet te blijven plegen, heb ik mezelf in de slachtofferrol gedrukt.

Ik heb genoeg aan het hanteren van mijn eigen schuldgevoelens. Gelieve deze niet verder te voeden. Dat is geen steun. Dank u.

BamBam,
Je zou niemand adviseren, dan moet je dat ook niet doen.

Slaapze iedereen. Hiervan zou ik de neiging krijgen niets meer te komen melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

Yeps, Geer, heb ik ook hoor! Als je iemand in RL kent en mag, dan komt het hier toch ietsjepietsje harder aan wanneer mensen niet zo aardig tegen die persoon doen.
;)

Ja, dat virtuele kan keihard overkomen omdat je dan juist zonder werkelijk contact, in je eigen harsens terechtkomt waar al die warboel al zit. Ooh...daarom is het zo belangrijk dat wij(?) proberen uit dat isolement te komen wat haast wel hoort bij een alkie-bestaan. Losmaken! En terug gaan leven! hoe onbenullig het ook lijkt, samen met anderen waar je aansluiting bij vindt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Ik schreef helemaal niks aan jou.

Geer,
Lees je eigen reacties naar mij toe, maar dan alsof ze aan jou gericht zijn in een gelijke situatie.
Nee, jongen, het gaat helemaal niet goed met mij, maar wel stukken beter dan een jaar geleden en zelfs nog maar 3,5 maand geleden: ik denk namelijk niet meer dagelijks aan actieve levensbeëindiging. Ik zit nog wel steeds in heel zwaar water. En ik ondervind geen actieve steun thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Ik had je bericht niet eens gelezen lieverd. Maar des te blijer ben ik met het positieve. Daar heb ik wel wat aan. Het negatieve in de grondboren daar zou ik beter overheen kunnen scrollen.
Ik heb de bek al weer op het stuur en ben klaarwakker geschud.

Spud en al de anderen die ook positief steunen, aan jullie mijn dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
CPAS

Har,

Ik had je bericht niet eens gelezen lieverd. Maar des te blijer ben ik met het positieve. Daar heb ik wel wat aan. Het negatieve in de grondboren daar zou ik beter overheen kunnen scrollen.

Ik heb de bek al weer op het stuur en ben klaarwakker geschud.

Spud en al de anderen die ook positief steunen, aan jullie mijn dank.

Mooi meid, dat je überhaupt positief kunt zijn over die sluipmoordenaar, dat getuigd van lef...angst, daar hebben we niets aan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Geer

Ben idd een supergevoelig mens Spud, Corinne tikte dat alcoholisten idd leugenaars zijn, doorbreek dat dan verdorie door dat tegen je naasten te zeggen en Har sorry, jij lult gewoon met de stroom mee, man kom toch op, heb je ook de vorige keer de mist/crisis inzien gaan.

Je bedoelt mijn terugval? Ga jij me daar op aanvallen? Is het al zo laat? Ben jij zo miezerig? Weet jij het voor mij? Wil jij mijn terugval onder mijn neus smeren? Weet ik daarom niet wat ik nu tegen jou zeg? Ga jij mij nou echt pissig maken?
Pffff....je doet maar. Ik haal nog effe adem. Vraag me af, wat ik met jou op dit moment hier op het forum te stellen heb. Lijkt me van weinig belang want je bent geen kameraad. Je valt aan....je voelt je beter, je denkt te kunnen veroordelen terwijl je niet droog achter je oren bent.
Vingertje wijzen en zo....ach ach, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen voorbeeld Geer, neem dat maar aan jezelf. Alsjublieft zeg, ga je me dat ook nog kwalijk nemen? Dat ik JOU teleurgesteld heb? Zo werkt het niet, gelukkig maar en dat zal ik hoop ik ook nooit pretenderen. Man, ik heb jaren drooggestaan en nog ben ik aan het stoeien. Maar ik aanvaard wel de strijd en hoop te begrijpen waar ik mee bezig ben, meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...