Spring naar bijdragen

dinsdag 16 december 2008

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Geer

Hoi, even een teken van mn leven van mij.

Alles redelijk onder controle hier. Mn mams ietsie beter iig van de medium care afdeling af. Werken en naar het ziekenhuis gaan, zo zagen mn laatste dagen eruit. Me beperken tot die dingen en daarnaast wat rust zoeken in een boek(lastig). Niet gedronken, wel op het punt gestaan om mij te bezatten, maar niet gedaan, want anders zou ik deze en afgelopen week niet hebben vol gehouden.

Heb snel en vluchtig gelezen en condoleer de mensen die een naaste hebben verloren.

Rapilos sterkte met je man!

De mensen die een uitglijder hebben gemaakt....raap jezelf bijeen, elke dag zonder weer.....is er weer 1 dag bij!

Corinne schrok van jou uitglijder en ook het feit dat je het niet aan je naasten vertelde of het hier aangaf voor je begon te drinken....Hoop dat je er iets mee kunt en je niet stoerder voordoet soms....Grote valkuil lijkt me dat.

Allen bedankt voor het medeleven, doet een mens goed om terug te lezen.

Op het negatieve reageer ik niet, dat soort mensen boeien mij totaal niet solly. En elk probleem is bespreekbaar hier, dat maakt niet 1 iemand uit. Maar goed hoop dat Pips binnekort wat minder pips door het leven hoeft te gaan en niet zo met iedereen ruzie maakt, komt haar en niemand ten goede.

Woman:heart: Tnx voor veel.

Geer,
Ik heb toch niet de indruk dat ik mij hier stoer voordoe. Spiegeltje spiegeltje. Oh, ik vocht al langer tegen de drank. Maar als je snel en vluchtig leest, lees je daar ws. overheen. Ben idd niet hiernaartoe gekomen van te voren. Druk druk druk. Te druk om tijd aan mezelf te besteden, te druk om hier mij ei te leggen. Even juichen en dan een domper. En ja, deze alcoholist verkoos de verkeerde middelen. Stom stom stom. Maar weet je dat ik thuis aangegeven had dat ik het moeilijk had. En nee, ik heb het nog niet gezegd aan mijn man. Ik durf dat niet, eigenlijk. Toch ga ik het wel doen, als ik eens de kans krijg om hem te spreken. En dan hopen dat hij wel luistert. Misschien wel, omdat het over iets negatiefs van mij gaat. En ja, Geer, ik heb spijt dat ik gedronken heb. Ik ben er niet vrolijk van geworden. Ik ben inmiddels wel bewust van het feit dat ik niet perfect ben en dat ook niet hoef te zijn (aanvaarden is veel moeilijker). Mijn man, helaas, verwacht nog steeds dat ik perfect ben en perfecter zal worden. (Eventjes kort door de bocht gezegd - niemand hoeft het naadje van de kous te weten).
Ik ga hier verder proberen positief te steunen met aangeven wat mij helpt en geholpen heeft. Dat heeft niks met stoerdoenerij te maken. Al wil ik vooral niemand tot last zijn met mijn sorres (dat is mijn makke), die verstop ik (helaas dus).

BamBam,
Sterkte met je ex.

Blacky,
Sterkte.

Iedereen die het nodig heeft: sterkte.
De zieken: beterschap.
Voor iedereen: een knuffel en een schouderklop.

En nu scrollen maar.

En dan moet mij van het hart dat ik het met sommige mensen eens ben dat de sfeer 's avonds minder wordt door allerlei vooronderstellingen die hier oppert worden.
Blijf respectvol, positief en steunend.

Slaap lekker allemaal (wat een preek, he, maar ik kon het niet laten). Ik ga nu naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer:-)

Spud, een open blik is soms idd best moeilijk, ben ik met je eens. Dit bedoel ik in het algemeen en nu niet over Pip of wie dan ook. Een eenmaal gevestigd beeld is soms moeilijk los te laten. Vooral ook omdat we er baat bij lijken te hebben om dat beeld vast te houden.

Corinne, je makke is je gevaar. Zolang je niet deelt, heelt het ook niet genoeg. Gehiemen, wat dan ook, voor wie dan ook, zijn gevaarlijk voor ons alkies. En bang zijn voor verwachtingen van anderen ook. Ik weet het; het is niet gemakkelijk. Daarom is het goed te schrijven, therapie te hebben, de AA of wat dan ook. M.I.
En ik ben ook geschrokken. Vraag me dan af wat er door je heen ging op weg naar de supermarkt, wat voelde je, en waarom koop je in hemelsnaam 4 kleine flesjes ipv maar 1? En waarom meld je je niet voor je gaat drinken. Dan wil je gewoon ff de roes en geen hulp, toch?

Slaap lekker allemaal. Take care.
Vandaag drink ik niet en we hebben er alweer een dag bij. Fijn toch he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nee Geer, papieren nog niet bij elkaar. Dat is dus iets wat ik beter wil en moet leren. Dit soort dingen vind ik lastig dus stel ik het uit. Dat had ik gister ook al wel kunnen doen. Nu vergeet ik ongetwijfeld iets, baal daar dan van, voel me schuldig en een sukkel omdat ik toch wel wist dat dit zou gaan gebeuren... Zoek ik alles bij elkaar en heb de boel op orde voel ik me een stuk beter. Vergeet ik dan iets dan is het vervelend maar dan voel ik me niet zo rot. Dus, ik hou mn eigen gedrag in stand wat ik niet fijn vind. Toch doe ik het zo.
Stoppen met drinken is echt pas Stap 1. Ben wel blij dat ik em gezet heb en dat, tot nog toe, elke dag blijf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

Kijk en dit vind ik dus bekrompen van het forum. Iemand vormt een beeld van de ander en weigerd nog een andere bril op te zetten. Je hebt een bepaalde ervaring met iemand en blijkbaar kan het dan niet zo zijn dat iemand veranderd. Soms werk je je eigen behandeling dan wel zo in de hand hoor. Want dan zie je het niet anders meer.

Heb hier ook lange tijd tegenaan gelopen. Vandaar.
;)

Wil je graag begrijpen, maar dit snap ik niet. Kun je het misschien anders formuleren? Weet niet of ik de enige ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, nog ff dan. Spud, ik vind het zelf wel vaak helpend als mensen praten vanuit eigen ervaring. Het geven van een mening is op zich niet eens echt interessant(en dat bedoel ik niet vervelend)
Het gaat echter meer leven als je zelf zegt dat jij daar last van hebt gehad en dat het lastig blijkt te zijn een bepaald beeld bij te stellen. Snap je wat ik bedoel.
Er wordt vaak advies gegeven door veel mensen. En soms kan advies best goed zijn. Maar als het om drank gerelateerde zaken gaat of matters of the mind dan helpt advies vaak niet zo goed, mijn mening. Ik heb wat aan jouw ervaring. Slaap je slecht? Wat heeft jou geholpen beter te doen slapen. Gestopt met drinken? Wat heeft jou de eerste weken doorgetokken enzovoort.

Ok, nu echt afsluiten, see u later guys. Slaap wel.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, Geer,
Kennelijk toch niet duidelijk genoeg opgeschreven. Ja, ik ben gaan kopen. Ja, ik wou van de wereld. En ja, daarom ben ik hier niet gekomen. Een domme manier om mijn gevoel van ongenoegen t.a.v. het gebrek aan steun van mijn man te uiten. Al helemaal omdat hij het (nog) niet weet. En, lieve BamBam, ik weet dat jij veel baat hebt bij AA zoals miljoenen mensen over de wereld. Ik kreeg er trek van. Ik heb gesprekstherapie en ben wachtende voor schematische psychotherapie en mijn man en ik zijn niet vanwege zweetvoeten bij een relatietherapeut.
Ik heb teveel hooi op mijn vork genomen. JA, IK HEB GEDRONKEN EN ER BESTAAN GEEN ENKELE REDEN OM TE DRINKEN. Dat weet ik lieverds en toch heb ik het gedaan. En ik heb hier al eerder uit de doeken gedaan wat er o.m. aan vooraf gegaan is. Vandaag een goed gesprek gehad met mijn vriendin. En nee, die keurt drinken zeker niet goed voor mij. Als zij niet tot mij had kunnen doordringen in maart 2005 zat ik hier waarschijnlijk niet te typen. Dus nee, ik voel mij niet goed en ja, ik wil eerlijk zijn, maar dat is moeilijk als je compleet afgekeurd gaat worden op alle fronten. Ik voel me al genoeg afgedankt.
En nu ga ik echt slapen.
En 4 flesjes omdat ze per vier verpakt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...