Spring naar bijdragen

Zaterdag, 27 december (derde kerstdag!)

Trees

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

waarheid als een koe!!!!

Maar goed, persoonlijk denk ik dat we het nu moeten laten waar het behoort, het toch van de gekke dat we uren later daar nog mee bezig zijn, het is waarschijnlijk niet waard.

tactive heeft het in ieder geval druk ermee want tapas had het geloof ik ook al gemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Even melden dat het hier goed gaat.
Nog wennen aan het gevoel. Maar het was de enige juiste keuze.
Vinden we beiden. Te lang doorgesudderd, maar wat doe je.
Vorig jaar het nog een jaar gegeven, de drank eruit. Misschien groeien we
weer naar elkaar toe. We zijn nog verder uit elkaar gegroeid. Er is respect.
Geen onvertogen woord gevallen. Blijven nog even samen om alles goed te regelen.
Klaas met twee banen, de kinderen. Hoewel we het beide al een hele tijd wisten,
hebben we nog hlelmaal niets uitgezocht. (kop int zand?).
Ik heb liefde nodig die hij me niet kan geven. Ik kan hem niet meer geven
wat hij nodig heeft. Het zal lastig worden. Maar, ik heb gezien wat voor een vechtlust
er in me schuilt het afgelopen jaar. Het komt goed. Maar opnieuw, tijd.

Dan about Geer. Ik weet het niet. Een slecht gevoel.

De uitlatingen en kwetsingen zou ik me daarom niet teveel aantrekken.

Dank voor jullie lieve reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens,

Ik heb éérgisteren nog mijn beide nummers aan Blacky gegeven, mobiel, mijn vaste nummer, mijn adres heeft ze, ze zei dat ze ze zou gebruiken als het nodig was.

Als ze kiest om dat niet te doen, dan is het heel rot maar ben ik NIET verantwoordelijk.

We hebben hier twee jaar geleden een gefake-t overlijden meegemaakt (ik mag de naam niet noemen) waar Ferry toen helemaal in mee-gesleurd is.

Sorry, maar ik geloof het niet meer meteen. En ALS IEMAND DOOD wil, we weten niet waar Geer woont of Blacky, dan zij het zo. Klinkt misschien vreselijk hard, maar ik wil zeggen, ik slaap er geen minuut minder om.

Wel vind ik het super lullig al die beschuldigingen aan anderen (waren ze maar aan mij, ik kan er steeds beter tegen en steeds dronkemanspraat prima).

Corinne, je bent een toppertje !!!!!! Laat je niet kisten meid.

Tina, trek het je niet aan, please, het gebeurt hier vaker dat mensen over de zeik gaan, maar daar moet je aan wennen zal ik maar zeggen.

Ik ben vroeg naar bed gegaan en heb een heel interessant boek liggen lezen over psychologie, zomaar 70 blz. weggekacheld, en dat zo nuchter als een droog broodje. t Is me wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie en ja het is moeilijk en ja wij weten het al van de vorige keer dat iemand die niet meewerkt het erg lastig is om op te laten nemen. Mijn moeder gaat er nu weer heen, hij is zij en neemt de phone niet op.
Zorg komt om 13 uur, moeder gaat overleggen, ik heb toch geadviseerd haar mee naar huis te nemen, ze is oud en eenzaam, niet mijn moeder hoor. Vind het prettiger als ze bij de familie is.

In dit soort gevallen is je huisarts ook nooit te bereiken. En dit is voor het echie en geen negatieve aandacht. Laat je iemand opnemen dan heb je toestemming nodig van de burgemeester, echt waar hoor, een verplichte opname, platspuiten en afvoeren. Triest maar waar.

Wacht het bezoek van mijn mams wel af, ik kan niets doen alleen maar meedenken en steun bieden.

Mensjes het is vreselijk koud wel zonnig, dit is mijn weer niet hoor, geef mij maar de warmte.

Wens ieder een rustige kalme dag.
knuf Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er gisteren, behalve de mijne, al diverse berichten naar de moderator zijn verstuurd, maar vandaag zijn ze nog niet wakker geloof ik, of ze hebben vrij genomen ofzo
heb hun net ook nog gemaild dus hoop dat er vandaag een moderator langs gaat komen.

en nu ga ik de deur uit, prettige dag allemaal, probeer het los te laten, probeer ik ook al kost het me meer moeite dan ik had verwacht!
life goes on, ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden, en mensen redden kan niet als ze zelf niet gered willen worden.

iedereen een fijne en zonnige dag toegewenst en tot later vandaag weer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,

Zo is het bij mij eigenlijk ook gegaan, en tóch, nu zeg ik dat het beter is. Er wordt hier weer uitbundig gelachen, de emoties van de kinderen staan weer in de schijnwerpers bij mij, niet mijn eigen (koude) gevoel.
Ik ga prima met mijn ex om, dat kan als je dat zelf wil.

Mijn kinderen zijn er nu logeren, tot morgen en dan brengt hij ze weer terug, allemaal in overleg. Natuurlijk valt er wel eens een verkeerd woord, maar nooit zo erg als vroeger, die kou.

Ik hoopte stiekum wel eens (heel "onecht" hoor) dat hij gewoon zou verdwijnen, een ander zou krijgen, weg zou lopen, dan hoefde ik het probleeem niet op te lossen, maar van zélf het probleem oplossen word je alleen maar sterker meisje.

Ennne..... ik zoop toen nog en dat vind ik achteraf heel erg. Ik ben pas drie jaar droog en al 6 jaar gescheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedepostkerstmiszaterwaterdag,

Drank maakt meer kapot dan je lief is. Zo jammer dat sommigen de afgelopen dagen geen 'HOHOHO' daartegen hebben kunnen zeggen, maar nu is weer een nieuwe dag. Een dag om te beseffen dat we niet alles persoonlijk moeten nemen: de kwetsers waren zichzelf niet en de gekwetsten waren slechts een gretig excuus voor de speelballen waartegen geschopt moest worden.

Gelukkig maakt stoppen met drinken heel veel heel -ahum- soms ook meer dan je lief is... en dat is al tijdrovend ende energieslurpend genoeg :)

An 2 maanden :present::present:, Wingchun 1 week :present:, en wie nog meer...? Eersteklas kanjers zijn jullie!

Hier een heftige kerst ivm familieperikelen, geen drankoverwegingen (tipje: Amé framboos/braam jammie!) wel overwegingen over hoe ik hier nu allemaal bewust in kan en wil staan, werd vanmorgen huilend wakker maar wat ik voel is wel heel écht en dus niet iets waar ik over hoef te twijfelen, het is duidelijk voor me hoe het zit, en zit geen roes, kater, schuldgevoel, etc meer in de weg en daar ben ik dankbaar voor, want met drank kunnen emotionele kwesties een stuk ingewikkelder worden!

Voor iedereen: we zijn allemaal een stukje God en daarom kunnen we op elk moment een nieuwe ik scheppen; we zijn niet meer wie we (gisteren) waren en hebben de vrije wil om te kiezen voor wie we Nu willen zijn (in ieder geval geen speelbal van de mening van anderen, toch?!), met al onze goede, mindere, mooie en moeilijke dingen :heart:

liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: ik zou niet weten hoe je te ondersteunen, een dikke knuffel (((((())))))))

Trouwens Markky: heeft zich gisteravond pas ingeschreven en dit waren de eerste berichten die hij schreef. Zag ik in zijn profiel. Zou Geer dat dan zelf geweest zijn? Wat een naar gedoe zeg.
En hoe zou het met Har en Blacky zijn?

Corinne: jemig, jemig ............. maar je bent een lieverd en dat weet je hopelijk, dat dit allemaal nonsens is wat er werd geschreven.

Zeer onbelangrijke mededeling: ze zijn hier met de wasmachine bezig, het zal me benieuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Hier iemand die haar 2e alcoholloze kerst heeft beleefd. Het was naar omstandigheden gezellig, hoewel gisteren bij mijn schoonouders erg vermoeiend was. De mensen worden oud en beginnen dingen te doen en te zeggen die ze een aantal jaren geleden nog niet hadden gedaan! Gelukkig staat het wat verder van mij af, omdat het mijn eigen ouders niet zijn en ik niet zo'n diepe band met ze heb.
Wel was ik zou moe dat ik bij thuiskomst meteen in slaap ben gevallen op de bank.
Nu een raar nachtje achter de rug, maar wel voldoende uitgerust.

Op gisteren geef ik geen commentaar, ik probeer het te laten waar het hoort, namelijk bij gisteren.
Wel hoop ik dat een aantal mensen hier, die me dierbaar zijn, weer de kracht vinden om ervoor te gaan vandaag! :heart:
De kerst is over en dat zal een heleboel schelen!
Dan mensen die het op andere manieren moeilijk hebben (gehad). Ik wens jullie veel sterkte!! :present:

Verder veel :rose: in jullie hart, wellicht dat het dat allemaal een beetje gemakkelijker maakt of de dag wat minder somber maakt.
Voor degenen die beter of goed in hun vel zitten ook veel :rose:.

Ik ga zo meteen boodschappen doen, iets waar ik niet bepaald naar uitkijk, maar we moeten toch te eten hebben vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...