Spring naar bijdragen

Zaterdag, 27 december (derde kerstdag!)


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BB,

het is al weer wat minder hoor.
Ik dacht hetzelfde eerlijk gezegd over Markky, durfde het alleen niet te uiten.
De moderatoren zullen er snel genoeg achter komen.
Ik ga er toch weer een fijne dag van maken, nog lekker 2 dagen vrij
en ik ga eens even lekker voor de tv hangen.
Wat boodschapjes doen en verder erg weinig.
Ik heb steeds betere momenten en die goede momenten duren ook steeds langer.
Dat gevoel wil ik graag vasthouden.
Dus Ik kijk naar buiten zie het mooie weer de zon en word alweer wat minder sip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Laat ik jullie eerst en vooral een hele fijne dag toewensen.

Blacky,
Ik hoop dat het beter gaat dan gisteren om al de last te dragen.

Marjo,
Er is nu duidelijkheid. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal daas van bent. Sterkte! En nu je nuchter bent, kun je ook dit weer aan.

Over gisteren. Ik heb beter geslapen dan de afgelopen dagen.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij was dat hij zijn pijlen naar mij is gaan richten en stopte, tenminste minder heftig werd, naar anderen die in de put zitten en het moeilijk hadden. Dat neemt niet weg dat ik het niet minder kwetsend vond. Ik kon er wel afstand van nemen en het bij hem laten. Ik hoop dat het waar is dat hij opgenomen is en dat Markky niet een spookverschijning was (aangemeld 27.12).

Verder wil ik iedereen bedanken, want als ik ook maar iets zwakker had gestaan, zou het hard zijn binnengekomen. :heart:

Ik ga me zo maar eens klaarmaken voor vertrek. Ik laat jullie in de steek voor een potje quattremains.

Geniet van de dag en hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

ik ben nog steeds ontdaan, en ik ben dan ook blij dat je het zo goed kan handelen :present:

ik heb het nog 3x keer terug gelezen en ben er nog steeds niet uit, ga het nu van me af zetten en hoop dan maar dat niet iedereen zomaar afscheid neemt of minder schrijft.

tja, terug naar het positieve he??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, je bent gegroeid dame! Je kan het steeds meer loslaten al was dit een fikse oefening daarin!!
ach ik las ook dat ik eng en dik was en nog iets maar dat was onleesbaar.
Het frustrerende is inderdaad dat je alleen maar machteloos toe kan kijken hoe iemand zich de vernieling in draait en alles om zich heen kapot wil maken en dat je diegene niet tegen zichzelf kan beschermen omdat je niet meer doordringt... maar toch hakt het er in.

en nou hou ik er ook over op. Vandaag ga ik nog wat laatste boodschappen doen voor mijn vakantie, in ieder geval thermisch ondergoed want volgende week is het koud en zal ik veel buiten zijn en ik had beloofd dat ik op mijn werk zou helpen opruimen zodat we fris het nieuwe jaar in kunnen dus ben vandaag wel onder de pannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blacky, nog ff een toevoeging. Het is wel zo, mijns inziens, dat de 1 meer meemaakt dan de ander. En jij hebt veel meegemaakt en maakt veel mee, dat is absoluut een feit. Toch moet het me van mn hart. Jij kent zoveel mensen, onder andere van de AA, dat schreef je laatst nog, en dan zou jij niemand kunnen bereiken? Dat wil er bij mij niet helemaal in. Het lijkt alsof je je heil vaak zoekt bij andere mensen, zoals gisteravond dat je dat niet bestaande nummer belt. Je gaat er helemaal van over de zeik omdat je je in de maling voelt genomen, waarom geen mensen bellen die je kent en waar je nummers van hebt? Dat blijft me dan bezig houden.
En Blacky, je weet dat ik je een warm hart toedraag, daar ga ik vanuit tenminste dat je dat weet. Dit is niet om je het leven nog moeilijker te maken maar het houdt me wel bewig.



Pip, volgens mij is niet reageren DE oplossing. Maar ja, ik weet niet of je Tactus zou kunnen bellen, misschien wel een idee? Kan iemand ook tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Wel vraag ik me ook in deze af waarom mensen blijven reageren. Machteloosheid, woede? Tja, er gebeurt elke kerst of oud en nieuw wel iets. Of ze gaan dood, fake, of iemand pleegt ' zelfmoord' of wat dan ook. Het geeft ook aan dat mensen worstelen met zichzelf en/of veel psychische problemen hebben, lijkt me.
Later. Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem bij niet reageren is dat de trol het hele forum gijzelt.
Je kunt met de goedbedoelende mensen geen normaal gesprek meer hebben als er steeds van die quatsch doorheen staat.
De oplossing is dan 24-uurs moderatie, als een onzinbericht binnen een halve minuut verwijderd wordt is de pret snel over.
Helaas kiest Tactive daar niet voor, en dan krijg je dus dit soort stompzinnige ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Wat een toestand hier zeg, ik ben blij dat ik niet op het forum was gister. Doet mij allemaal sterk denken aan de toestand van twee jaar geleden op oudjaarsavond. Mensen laat je niiet gek maken , je zou hier depressief van worden! Daarom ben ik hier ook niet veel meer.
Ik heb goede kerstdagen gehad, eertse kerstdag 20 mensen te eten, veel werk, maar door nuchter te zijn kon ik het allemaal rustig overzien. Ik had geen enkele moeite met het feit dat anderen wel dronken. Ik ergerde mij eerder aan iemand die wel wat teveel ophad, pff, zo deed ik waarschijnlijk ook voorheen.
Gister een rustig dagje met gezin, was ok.
Zo en vandaag mijn was wegwerken, een hele berg!
Ik ben blij alles nucher te hebben beleefd.
Ik wens iedereen veelsterkte daar waar hij/zij het nodig heeft.
Fijn weekend nog en tot laters!
Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het hele draadje van gisteren doorgenomen. En ik ben er van overtuigd dat Geer het hele zooitje in de maling neemt, stom van hem want de volgende keer is het ernst en dan gelooft niemand het en legt hij daadwerkelijk het lootje.
Die Mark stuurde om de minuut een bericht, beetje vreemd naar mijn idee.

Maar goed ik heb in rl een probleem. Wat te doen??? jullie raad en/of advies. Een familielid van in de 70 is zich echt kapot aan het drinken. Gisteren gevonden door mijn ouders in de woning, politie deur ingetrapt, ambulance erbij. Niet opgenomen wel nagekeken, was bewusteloos door de drank. Niet eten direct drinken, wil echt dood.
Persoon wil niet met mijn ouders mee want wil drinken, mijn moeder is er kapot van wil helpen maar weet ook niet meer hoe, gaat vandaag met huisarts bellen en hoopt dat persoon weer opgenomen word.
Is al eerder gebeurd, half jaar, kwam herboren terug. Maar je weet niet of er plaats is en als de persoon niet wilt moet je deze dan maar gewoon dood laten gaan. Het is iemand waar we veel van houden, ik ben heel erg kapot hiervan en des te bozer op dat vervelende geklets van de persoon van gisteren

Jongens geef mij een advies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

ik heb de moderator verzocht notitie te nemen van de postings van Geer en Markky,
het voelt voor mij allemaal niet goed daarom heb ik er melding van gemaakt.
Misschien wat overgevoelig maar het liet mij niet los.
Nu ik heb geschreven voelt het wat beter en hoop ik dat er actie wordt
ondernomen op deze postings.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas,

ik heb het vermoeden dat het één en dezelfde persoon is.
Het raakt mij dan enorm dat er mensen zijn en ook mijn persoontje
zich alles aantrekken.
Ik neem het forum graag serieus maar hier heb ik een slecht gevoel over.
Verder kan ik het niet uitleggen, er zijn hier meer van dit soort acties geweest
en toen is er ook ingegrepen door de moderator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit het nog 6 keer te proberen, maar kan het gevoel nog niet omschrijven.

aan de ene kant ben ik kwaad, op alle beledigingen maar voel me ook gekleineerd in mijn problematiek, het geeft mij een gevoel dat onze dingen, gevoelens niet waar zijn.

aan de andere kant stel dat het wel waar is........ dan schoppen we na en bieden geen hulp.
brengt mij in een spagaat.

ach, ik moet het voorbij laten gaan, ik had al de keuze gemaakt om mijzelf niet in dit soort dingen te mengen en als ik het zie log ik uit, het blijft vervelend dat je je niet op elk moment even veilig en gewaardeerd voelt op het forum maar zo is het ook in het echte leven, moet ik maar denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia, dat is een moeilijke situatie. Maar als hij zich echt dood wil drinken dan is er gevaar dat hij zichzelf (of anderen) iets aan doet aanwezig en zou hij eventueel gedwongen opgenomen moeten kunnen worden, alleen is dat volgens mij nog een heel geregel, en dan nog met deze feestdagen. Ik heb het idee dat de hulpdiensten het erg druk hebben deze dagen. Jammer dat ze hem niet mee genomen hebben naar het ziekenhuis, misschien de crisisdienst bellen?

als iemand niet wil dan is het zo lastig om in te grijpen

sterkte Antonia!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Een beetje nabegeleiding hier zou wel gewenst zijn.


Je zou bijna de slachtofferlijn gaan bellen.
:D

En leg het dan maar eens uit. ..




Pip, ik ben bang dat die mensen, na het aanhoren van je verhaal, zelf begeleiding nodig hebben....

:huh:


çç'è(§(è!'!"'è!###, Fran haar kat is ziek en moest bij de dierarts blijven. Zielig en balen want ze, Fran dus, niet de kat, zou met mij mee. Nou ja, als de problemen niet groter worden doe ik het ervoor. Maar wel beetje jammer, en ik moet naar huis voor mijn beesten. T is me toch wat, hebben we geen kinderen, zit je met die beestenzooi:angry::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen
Ik wilde toch ook even melden dat ik goed geslapen heb en me
nog het meeste zorgen maakte over Corinne.
Goed om te lezen dat je het kon relativeren en van je af kon zetten
Ik was net zoals jij blij dat hij jouw, mij, Water en Tapas nam om ruzie mee te schoppen
en te beledigen en niet iemand die zich veel kwetsbaarder voelde.
Ik kan het niet goed praten wat Geer heeft gedaan en wil er ook niet teveel over na denken.
Ga wel in het vervolg me afvragen wat Geer aan het doen is als hij weer iemand van drinken beschuldigt

Blacky ik had het met je te doen gisteren maar ik heb geen geld om naar je mobiel te bellen.
Ik weet ook niet goed hoe ik je zou kunnen helpen per email en hoop dat je steun ondervind van mensen uit je naaste omgeving :heart:

Marjo, de woorden zijn gevallen, de beslissing om uit elkaar te gaan ligt op tafel.
Soms kan je juist door die beslissing bespreekbaar te maken, weer naar elkaar toegroeien.
Ik merk wel vaak in je berichten dat Klaas veel van huis is, maar dat dat ook vaak is door zijn nieuw gestarte bedrijf. Het is zo moeilijk in de toekomst te kijken dus ben ik blij dat jullie nog zoveel van elkaar houden dat het gesprek nog mogelijk is.
Doe niets overhaast in de emotionele rollercoaster waar je nu in zit.
Ik zeg dit omdat ook ik dacht dat ik wilde scheiden toen het even niet meer zo goed liep tussen mijn man en mij, doordat ik niet meer verblind was door de alcohol.
Wij hebben door praten nieuwe afspraken kunnen maken, nieuwe toekomst wensen bespreekbaar kunnen houden en juist nu alcohol riet meer de grote benevelaar was, weer een weg gevonden met dezelfde vriendschap en liefde die we in het begin voor elkaar hadden.
Alleen nu wat minder geparty, minder prikkels, minder gejuich..maar meer met rust en eenvoud, gezappig maar wel lekker.
Ik wens je KMW

Antionia, erg moeilijk ik wens je familie veel kracht toe om een oplossing te vinden.
Ik heb er geen ervaring mee.

Visje wat een goed nieuws, voor 20 mensen gekookt en het heerlijk droog gehouden, Chapeau!!

Ik ga straks weer heerlijk naar mijn vriendin in de bossen, lekker wandelen, eten en dan samen naar de film Australië. Een verwendagje helemaal voor mij alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...