Trees Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Vogel, dank voor je pré-steun!Guzman...pfff. confronterend! Ik kom er niet vrolijk vandaan!Ik vind ook wel dat hij zich een groot gebied toe-eigent om zich te uiten, en te delen. Alleen, waar wij bij ADB dus écht delen, loost hij alleen maar...Hè, ik moet het echt even van me afschudden! Even met de hond lopen maar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Dank je grote rat, voor jou ook alle goeds !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Voor iedereen die heeft gekeken naar J.G> Ik heb genoten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 @ Trees, ik was niet echt onder de indruk van Javier.Hoop geschreeuw en ben op het laatst in slaap gevallen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Fijne meeting gehad. Is toch weer goed voor me te luisteren naar anderen en zelf iets te vertellen over wat de tweede Stap voor mij doet. Ik hoef het niet alleen te doen en dat is een fijn gevoel.Ik ga zo slapen, het was maar een kort nachtje, gaaaaap. Morgen vroeg weer op. Al weer een drukke dag achter de rug, vergeet wat rust in te bouwen. Aandachtspunt(je) voor mij. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. En alweer nuchter, zou dat ooit gaan vervelen? Mij nog niet en dat wens ik graag zo te houden. De video loopt, wil Guzman wel ff kijken. Morgen weer een dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Sanne, ook voor jou een goed en hopelijk droog en nuchter 2009. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 bambam alleen sanne??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Truste Ratti, goed om te horen dat je een fijne meeting hebt gehad.Ik kan me er niets bij voorstellen, maar ieder doet het op zijn/haar eigen manier.Ik kan mijn ei bij Mr Right kwijt en hij bij mij.Dit af en toe, verder hebben we veel lol en veel lief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Hoi allemaal,Ik moet bekennen dat ik nog niets bijgelezen heb van vandaag. Daarnet heb ik met Soothe naar Javier Guzman gekeken. Frappant, die herkenning. Niet alleen de fases na het stoppen met drinken, maar ook de manier waarop hij tegen het leven aankijkt, zelfs het pesten vroeger als kind. Soms vraag ik me dan af of alle alcoholisten (of alle verslaafden) bepaalde gevoeligheden dan gemeenschappelijk hebben? En bepaalde ervaringen?Het was dezelfde herkenning die ik tweeëneenhalf jaar geleden voor het eerst hier op het forum vond, en die anderen ongetwijfeld bij de AA of andere groepen vinden.Ik ben blij dat ik gekeken heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Nee Vogel, ik heb vanacht en vanochtend vroeg iedereen al gelukkig nieuwjaar gewenst. Ik heb een reden om haar persoonlijk ook nog een goed 2009 te wensen. Waarom vraag jij je dat af Vogel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 ((((((Anna)))))) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Ook gekeken en ik dacht: ja zo is het in het begin.Leeg, wat nu, alles helder zien .... en dan .... wat is geluk.Daar hadden wij het hier ook over van de week.Want WAT is geluk.Ik dacht verder: Als hij niet snel werk maakt van HET leven, ZIJN leven dan gaat hij weer aan de zuip. Met zoveel boosheid ga je het niet redden.Veranderen wat je kan veranderen.Accepteren wat je niet kan veranderen... tja en daarin onderscheid leren maken.Na jaren niet gedronken te hebben, een mega terugval, het terug komen met een paar struikelingen weet ik dat het geluk NIET IN DE DRANK te vinden is.Dat geluk is te vinden in de vrije keus van jezelf om te kiezen wat goed voor je is uit vrije wil.Dan moet ik aan Tina denken, die een keuze maakt voor haar vrijheid.Dat is moeilijk, daar is moed voor nodig.Moed hebben om te willen veranderen wat je kan veranderen.Leerzaam vond ik het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Anna: ik denk dat alcoholisten zo lang gedronken hebben dat ze het echte leven niet meer kennen of herkennen.Dan komt de nuchterheid, de ontnuchtering en sta je oog in oog met het leven.De overeenkomst die ik gevonden heb met mede droogstaande alcoholisten is dat wij verplicht worden om het leven en je zelf nauw te bestuderen.Ik vond ook dat de droge alcoholist altijd zoveel levenswijsheid had/heeft, juist daardoor dus.Je zou kunnen zeggen dat de ellende die we hebben meegemaakt in onze zuipperiode tot groot geluk kan brengen. Kan, want we moeten er veel werk van maken, want we kunnen en willen ons niet meer verstoppen.Weet je, alle mensen maken dit soort ellende mee. Vroeg of laat worden we geconfronteerd met dood en verderf, leugen en bedrog, ellende ......Zo kijk ik er tegen aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Hoi, Zoals Anna al aangaf, hebben we genoten van Javier! Fantastisch!!Ik vind hem toch een van de allerbeste!Deze show draaide om de drank, en ik vond veel raakvlakken!!!Verder alles rustig hier. we zijn er ongeschonden doorgedraaid,en hebben elkaar maar een schouderklopje gegeven.Beetje elkaars ego strelen. Een ander doet het niet!!!Mensen, morgen knopen we er weer een droge dag aan vast.Men mag meedoen!!Groet en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROBERT Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 ik heb het gered oud en nieuw voor het eerst alcohol vrij en dat naar 30 jaarfris en fruitig vandaag nu zien om het vol te houden in 2009op naar 5 januari dan een maand geheel droog gebleven wat alcohol beterftgrt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Nog ff dan. Ik kreeg een mail getsuurd met daarin mooie teksten van de Daila Lama. Prachtige foto's erbij.Maae wat ik me nou toch afvraag waarom er op het eind altijd bijstaat dat je deze door moet sturen anders.....vul maar wat in.Gaan mn wensen langzaam of niet in vervulling etc, etc. Het voelt zo, tja zo, hoe zal ik het zeggen. Ik vraag me dan af waarom zo'n boodschap niet gewoon gestuurd kan worden zonder dat ik het gevoel krijg er iets mee te 'moeten' want anders....Meestal delete ik ze en heel soms stuur ik ze door. Waar anderen dan weer niet altijd blij mee zijn want die hebben een vergelijkbaar gevoel.Zou ik anders wel 100.000 euries hebben gewonnen als ik ze wel altijd zou hebben doorgestuurd:huh:Nou ja, en zo vraag ik me 100 en 1 dingen af en geraak ik niet in mn bedje. Net ff drie broodjes weggeschranst en 3 koppies thee. Beetje weinig gegeten vandaag. Morgen ff checken of mn mem nog appelflappen heeft, zo lekkerrrr.Ga op de kinderen van mn zus passen, zucht, vijf stuks:o Haha, nee dat vind ik leuk. Als die kleine gaat tukken weet ik ook wel een goed plekkie voor mezelf. Die anderen redden zich wel even zonder mij:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Robert, goed van je!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 An, mooi gesproken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Soothe en Anna, mag ik jullie ego ook even strelen?Robert: PROFICIAT ..dit is geweldig... dit is super... DIT IS HET!!!!Je hebt laten zien dat je het kan. Dank je Pippi: !!!!! en jij dan? je gaat toch ook harstikke goed! ik heb bewondering voor je, je hebt enorme vorderingen gemaakt en daar gaat het om.We blijven in beweging en we staan niet stil.En nu duik ik zeeeeeeeeeer tevreden mijn bed in en morgen weer vroeg op.Ik heb er zin in ..... het geluk vloeit langzaam terug in mijn aderen.Het duurt ff, maar het is het waard en dat gun ik iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 An, ik ben het met je eens, dat alcoholisten opnieuw naar het leven moeten leren kijken. Maar wat ik met de herkenning bedoelde is ook datgene, wat ook bij Javier aan de verslaving vooraf ging. Ik herkende uiteraard zijn beschrijving van de pestpartijen vroeger op school, maar ook dat altijd aanwezige gevoel er niet helemaal bij te horen. Zoals hij het beschreef: iemand op een partijtje drie zoentjes op de wang geven, die er maar twee verwachtte. Altijd precies degene zijn die er niet helemaal bij past, of dat in ieder geval zo voelen. Nooit onbevangen meteen kunnen antwoorden dat je gelukkig bent. Altijd de angst dat er iets mis zou kunnen gaan.Ik kan niet voor anderen spreken, alleen voor mezelf. Maar toen ik stopte met drinken had ik ook dat gevoel het niet aan te kunnen alles ongefilterd binnen te krijgen. Alles bij TL-licht te zien. En dat heb ik eigenlijk nog steeds, al vind ik dat nu niet meer erger of slechter dan alles door een roes ervaren.Ik heb niet het gevoel OPNIEUW te moeten leren leven, ik heb het gevoel eigenlijk nooit goed geweten te hebben hoe te moeten leven, en daarom zocht ik die roes. En nu probeer ik het, met vallen en opstaan, alsnog te leren. En vraag ik me regelmatig af hoe andere mensen - zonder mijn probleem - dat eigenlijk doen. Datzelfde gevoel dacht ik ook te herkennen bij Guzman.Overigens vind ik het klasse dat je droog door de feestdagen bent gekomen! Daar ben ik heel blij om, net zoals ik blij ben voor en met iedereen die het droog heeft gehouden.En degenen die dat niet gelukt is wens ik heel veel succes en geluk met een nieuwe herstart. Het is niet niks waar we mee bezig zijn, dat realiseer ik me vanavond weer opnieuw. Vallen is jammer, maar erger is het te blijven liggen en de moed op te geven. Dus laten we vooral allemaal doorgaan met vechten tegen de drankduivel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Pippi: laten we het daar maar bij houden. Je gaat goed, basta. Je hebt een andere doelstelling als ik, maar het komt op hetzelfde neer.Het is even moeilijk, even lastig.... maar je doet het maar mooi allemaal en dat wil ik toch nog even benadrukken.Truste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Ik ga naar mijn schaapjes toe. truste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 An Reuze klasse! Ik heb gezegd, dat wanneer je de feestdagen droog doorkomt, het ERGSTEleed, geleden is. Natuurlijk is er nog veel werk te verzetten, maar je gaat boven verwachting!!Houd vol An, je komt er!!Groet van een makker in de strijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Lieve luitjes, ik ga met mijn snotverkouden hoofd naar bed....Ben etherische olie aan het verspreiden zodat ik nog een beetje lucht krijg....Hoop dat het niet doorzet....Truste allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 1 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2009 Hoi mensenop de valreep wil ik jullie allemaal een heel fijn, gezond en vooral droog 2009 wensen en natuurlijk alle geluk die daarbij hoort!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden