Spring naar bijdragen

goedemorgen

anjo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Zo het nieuwe jaar is weer begonnen.
Afgelopen maandag tm woensdag had ik vrij ivm cursus van mijn partner. Dus kids waren helemaal voor mijn rekening die dagen. Kleren aan , eten , waar zijn je schoenen ? , waar is je jas ? hahahah... en dan lekker naar school banjeren met z;n drietjes. Weer ophalen , andere kids over de vloer na schooltijd , s' avonds koken , naar bed brengen , verhaaltje voorlezen en welterusten.
En ik heb er van genoten. Wat een lol kan ik hebben als ik mijzelf maar niet verzet tegen wat IS.
Mee met de flow en proberen aandachtig te zijn.
Als ik vandaag de dag nog steeds gedachten zou hebben aan drank en/of drugs zou het mij nooit lukken om plezier te hebben. Voor mij was het een voorwaarde dat ik de obsessie kwijt moest raken want het beheerste mijn hele leven. Pas toen ik die gedachten kwijt was kon ik aan het echte werk beginnen.

Het begrip "tijd voor mijzelf" is in mijn ogen vreemd. Ook ik "claim" tijd voor mijzelf maar het is eigenlijk vreemd want ik heb 24 uur tijd en die vul ik zelf in. Een mooi voorbeeld is dat ik werk van 8 uur s'ochtends tot ca half 6 s'avonds. Als ik echter vind dat ik dan rust verdien om kwart voor zes terwijl ik twee kids en partner heb die ook dingen willen vertellen en onderdeel zijn van mijn leven dan kan ik wel van alles vinden maar de realiteit is nog steeds IS. Dus mee met de flow en trachten mijn best te doen om deel te zijn van het geheel in plaats van mijzelf af te zonderen en mijn rechten te claimen met allerlei vage excuses. En dit vind ik nog steeds moeilijk.
En iedere keer dat ik mij verzet tegen wat IS bots ik met mijzelf en anderen.
Overgave is dan ook weer een sleutelwoord. Overgave aan wat IS.

Aan de mensen die net nuchter zijn ; welkom. Don't leave before the miracle happens.

A miracle is a shift in perception.
Een wonder is verschuiving in waarneming.

Vandaag zie ik de dingen heel anders dan ruim 3 jaar geleden.
Er komt steeds meer ruimte en vrijheid in mijn hoofd.
Er zijn steeds minder dialogen die met mijzelf voer en dat geeft rust kan ik je vertellen.
Er zijn steeds minder discussies met andere mensen en dat geeft ook rust hahaha...

En dat is mijn ervaring met gestopt zijn met drinken en gebruiken.
Mijn ervaring met geestelijke groei en genieten van het leven.

Ik las onlangs in een boek dat mensen banger zijn om te leven dan om dood te gaan.
En dat was in mijn geval ook helemaal waar. En daarom waren alcohol en drugs ook uitstekende medicijnen om die angst te onderdrukken.
Vnaag ben ik niet meer bang om te leven . om te praten en te genieten.
En natuurlijk heb ik ook nog steeds angsten maar ik kan er wat mee doen. Als ik het wil.
En het begon met het wonder dat de obsessie om te drinken en gebruiken verdween.

Ik wens iedereen een fijne middag / avond en tot later.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ziza, wat een mooi verhaal!
Ja de angst om te leven hè, die zal er bij velen van ons zijn, bij mij ook. Verdoofd zijn lijkt dan beter, totdat er iets gebeurd waardoor je wakker geschud wordt.
Ik drink nu ruim 2 maanden niet meer, en ik merk dat ik al anders ga denken en andere interesses heb.

Nu heb ik knallende koppijn...ga zo even op de bank liggen dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb m'n kop nu wel genoeg gestoten aan mensen op hun woord geloven. Ik bemoei me er verders niet meer mee. :D

Dus vraag het naatje van de kous maar aan Blackster zelf als ze weer terug is. ;)

Ik ga me bezig houden met mijn eigen nullijn te bewerkstelligen. Op dit moment koken dus :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Heb verder nog niets terug gelezen.
Wel Ziza, en dat vond ik inspirerend.
Vandaag weer een stukje vrijheid mogen genieten.
Ik schaatste dwars door een natuurgebied. Uniek!
Wat een ervaring. Heb me tig malen beseft dat ik vrij ben.
Geen slaaf meer van alcohol! I love it!!!!! :)
Moest er even inkomen. Tijdens de vierde ronde, schaatste mijn
mam mij eruit :D Ik ben gegaan! Heb de angst losgelaten, de jas uitgegegooid.
En ik ging! Hard! Met een lach van oor tot oor. Mijn moeder riep: Dit is vrijheid!
Ik was het met haar eens. Ik voelde me vrij! Ik ben vrij. En ik wil vrij blijven.
Thuis een heftige aanvaring met dochter. Ik was uitermate kalm. Zij niet.
Ze is nu dansen. Vanavond praten. Zo doen we het. Het hoort erbij. Ik hou van haar.
Simpel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky schreef: ": om mijn mening te geven , het wel of niet drinken heeft met emoties te maken , het leven heeft met emoties te maken .
dus hier kletsen over het leven is dus kletsen over wel of niet drinken .
het hoeft niet specifiek zo genoemd te worden maar eigenlijk gaat het er de gehele tijd over "

Ik ben het roerend met je eens Kirky!
'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, het bericht van Adam is niet serieus bedoeld, je mag hier echt praten over alles, over wat je kookt, wat je gedaan hebt, of je een legging onder je broek aantrekt, ik loop trouwens al 2 weken met een thermobroek onder mijn gewone broek, en over al het andere. Zolang het ons helpt om van de drank af te blijven is alles veroorloofd behalve elkaar beledigen en kwetsen.
Dus ga ik nu vertellen dat ik boodschappen ga doen want mijn wc papier is bijna op ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me ook moe. Gelukkig is het pas laat in de middag begonnen. Er dreigt een hoofdpijn maar die zet niet door.

Ik heb vanavond netjes mijn refusal ingenomen dus ik hoef geen moeite te doen om haastig naar de winkel te fietsen. Misschien ga ik straks maar in bad. Een boekje lezen. Dat is een beter idee.

Als iemand een goeie mop weet? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk Anjo! Meid, kun je eindelijk eens loskomen van je omgeving en een totaal andere wereld ervaren. Het is je gegund :rose: geniet ervan en kom lekker tot rust :present:

Adam...je zou hier toch niet meer schrijven? Kom je met een hoop onzin aanzetten :D Vraag me af waar dat aan gerelateerd is....die neiging ;) Stiekum schrijver worden zeker... tssssss :angry:
Grapjurk :D

Tapas: Yesss!

quote:

Originally posted by: tapas

met andere woorden, ik deug dus allang en vroeger ook al, alleen duurde het nogal een tijd voordat ik dat doorhad en kon accepteren.

en dat is dan de gratis tip voor ouders, gedrag van een kind mag je afkeuren maar keur nooit het hele kind af!

Het blijft een litteken op de ziel waar je voorzichtig mee om moet gaan en dat het beste gedijt met goed voor jezelf te zorgen.

en bij voor jezelf zorgen hoort voor mij ook geen alcohol meer drinken

Goed omschreven en zeer herkenbaar voor mij, voelde me als kind niet welkom. Is veel destructief gedrag vandaan gekomen.
Moest en moet nog steeds leren dat ik goed ben zoals ik ben. Je woorden raken me diep. Dank :present:

In de woorden van Spud herken ik ook dat het haast niet goed MAG gaan...ook zo iets. Krijg je vanzelf als je "ongelukkig zijn" als een vanzelfsprekendheid gaat zien, mijn neiging is dan soms maar gewoon om de controle (lees alcoholgebruik) of nonchalant gedrag als protest te hanteren....want het is immers niet mogelijk om een gezond, krachtig leven te kunnen leiden. Duhhh...trick of the mind :huh:

Blacky toch een ban? So be it. Ze heeft er dus toch aanleiding toe gegeven.

Ziza, een deel van wat je zegt doet me aan een uitspraak van Mandela denken: "It is not our darkness that makes us afraid, it is the light that we fear"(zoiets, ben de juiste strekking even kwijt)....zal het nog eens opzoeken.

Zo, effe wat eten. Hamburgertjes in de pan, wat puree en erwtjes, lekker simpel. Kloddertje mayo erbij en ketchup. Toetje roomyoghurt na :P Dan bakkie senseo plus peuk uiteraard. Ben dus wel eventjes zoet. Laters :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spud,

Ja ik heb daar gewoont toen ik 16-19 was. En je man heeft gelijk het is een vrij hardhandig land.
Toen was het al streng maar het is nadien nog veel strenger geworden. Het is ook een land met heel veel dingen die je als Westerse tiener echt niet kan begrijpen. Vrouwen mogen niet rijden maar jongens met Down syndroom wel bijv.. Toen haatte ik het, over de jaren ben ik veel milder geworden en zie ik in dat veel ook mijn onwetenheid was en mijn leeftijd. Zoveel dat ik toen niet snapte, al zijn er nog steeds dingen die ik na al die jaren nog steeds niet begrijp.

Tapas, ik moet mij wel gedragen. Lig nog steeds voornamelijk op bed. Maar de opluchting, pfff en vooral dat de dokter mijn gedachtengang helemaal kon volgen.
Ik hoop echt dat het de trick doet maar het is al vrij snel dus hopelijk gaat het tegen die tijd beter.

Marjo, fijn dat je zo genoten hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje je kan je beter uitgekakt voelen dan uitgekakt ruiken.
Beide mag heb ik begrepen en je hoeft er niet voor naar een ander forum.
Mits alcohol gerelateerd mag je er zelfs over schrijven.
Groeten aan Tina.
en een fijne avond samen.

Alle gekheid op een stokje, in zijn algemeenheid vind ik, mag je over alles schrijven wat onrust op roept.
Juist dat "wat" onrust oproept.
Over het algemeen hebben we daar onze ogen te lang voor gesloten.
Weten vaak niet wat die onrust betekend en voor het gemak maar een borrel genomen
in plaats van naar de onrust te kijken.
Onderzoeken, verbanden leggen, kijken naar achtergronden.
Is de ander daardoor geschokt of roept dat beelden op van vroeger, schrijf er dan over.
In de spiegel kijken van lotgenoten in allerlei nieuwe situaties heeft mij inzicht gegeven in mijn eigen problemen.
Inzichten die ik alléén nooit had ontdekt.
Bespreek de nieuwe inzichten met e achterban, indien mogelijk.
Want over het algemeen is een slechte communicatie debet aan drankmisbruik en scheidingen.
Zelf heb ik communiceren opnieuwe ontdekt om contact te krijgen met mijn medemens.
Dat was wat ik miste en mijn eenzaamheid loste op als geld in een kredietcrisus.
Beetje grappig bedoeld maar met een serieuze ondertoon.
Ik voel me nog weleens alleen, maar nooit meer eenzaam.

Marjo rose;

Har eet smakelijk.

Floor blijf trouw aan jezelf en neem op tijd je refusal.

Anjo een fijne vakantie toegewenst.

FF blijven drinken das pas een hondeleven.

Orleando, ik ben blij dat je uiteindelijk niet hebt gedronken.
Het klonk wel zo.

Tapas bedankt voor je openheid.
Veel herkenning uiteraard.
Maar het raakt me niet meer zo als in het bgin van de verwerking.
Veel verwerkt en een plaats gegeven.
Dat is denk ik ook een gevolg van niet meer drinken.
alles valt op zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de vermoeidheid toe slaat in de zetel en uit rusten.

Vermoeidheid heb ik gemerkt is zelfs na 7jaar een trigger.
Niet meer zo hevig, maar toch?
Een van de kerstdagen was ik zo hondsmoe dat drank plots dicht bij stond.
Vergezeld gaand van het onaangename gevoel van vroeger.
Vroeger gaf ik niet toe, uiteindelijk de kurk van de fles.
Nu ik wel aan mijn vermoeidheid toe geef verdwijnt de trek.
Simpel toch.
Normen en waarden van vroeger onder ogen durven zien en van gedachten veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik liep vanmiddag in de stad, en toen stond een reclamebord van Grimbergen mij ernstig aan te grijnzen. Dat is (was) een van mn favoriete biertjes....
Ik kon gelukkig snel schakelen, en dacht: Gut, dat werkt dus wel zo'n reclamebord. Door op die manier ernaar te kijken kon ik rustig doorlopen en heb er verder niet meer aan gedacht. :)
Voor dit weekend lekker biologisch eten gehaald, dat vind ik altijd erg lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...