tapas Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Fijn dat je wat zekerheid hebt Tas, nu nog doorhuppelen tot de 22e, dat is niet makkelijk maar zo te lezen heb je een goeie verjagingstechniek gevonden Huiselijk geweld is een groot taboe en een moeilijk onderwerp. Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar snap des te goed dat het heel veel los maakt.Op dit moment is Orleando nog niet zo ver dat ze kan scheiden wat bij haar hoort en wat bij haar man en heeft het nog geen zin om er op in te springen, dat is een proces waar tijd en (zelf)inzicht overheen gaat en waarmee ze zelf aan de slag zal moeten willen gaan. Ik ben het met Woman eens dat het beter is om daarvoor naar een ander specifiek forum door te verwijzen.Wat niet betekent dat je hier niet je ervaringen met geweld kwijt kunt, dat kan hier zeker. Zoals ik al schreef heb ik nooit te maken gehad met lichamelijk geweld, wel met geestelijke mishandeling, uit onmacht en zoals Vie het ongeveer beschrijft, nooit ruzie maar altijd een ondertoon, niet boos maar verdrietig en teleurgesteld. Er niet mogen zijn zoals ik was, iemand moeten zijn die ik niet was en op het laatst niet meer weten wat nou bij mij hoorde en wat bij die ideale ik, tot er geen ik meer was. Niet meer weten wie of wat ik was.Uiteindelijk in therapie geleerd dat diegene die ik nooit mocht zijn nou juist degene was wie ik werkelijk was en diegene waarvan men verwachtte dat ik was iemand was die ik helemaal niet leuk vond en die aan eisen moest voldoen die niet haalbaar waren.Heb ik gelijk mijn antwoord op de worsteling van de afgelopen maanden denk ik, de verwachtingen en eisen die ik weer aan mezelf ben gaan stellen. Terwijl ik helemaal niks moet en van alles mag. Klaar staan voor anderen en mezelf voorbij lopen en zo dwaal ik weer af van wie ik werkelijk ben.Ik ben gewoon wie ik ben en dat mag gewoon, ik krijg weer zin om verder te gaan met fotografie, heb de afgelopen dagen heerlijk de winter en het ijs gefotografeerd en voel me daar happy bij, niks geen exposities voorlopig, gewoon foto's maken en verder niet! en kennis vergaren over fotograferen, doen en leren!Ben blij dat ik weer een doel gevonden heb voor de komende tijd!Los daarvan staat dat iedereen hier over zijn ervaringen mag en kan schrijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 pfffff, ik ben een paar afwezig en er gebeurt hier van alles, zelfs GTST heeft niet zoveel ellende!orleando,ik vindt het moeilijk om hier op te reageren, vooral omdat ik zelf behoorlijk rechtlijnig hier in ben.maar neem je rust en tijd om te bedenken wat je hiermee aan moet, het is een illusie dat alles goed komt als je stopt met drinken en het is een illusie dat je in één week tijd alles voorelkaar hebt en beslissingen kan nemen én uitvoeren.wing,wat nou vrijheid? die willen en hebben we allemaal, als je maar weet wat je ervoor moet doenik zie de relatie niet echt, het gaat erom de alcohol de baas te worden, voor de een houdt dit in dat er helemaal niet meer gedronken wordt en voor de ander één keer in de week. ikan de relatie niet echt vinden tussen het drinken en het schrijven op het forum?Blacky,een ban???????? het wordt steeds gekkerHoutje,heerlijk pubers, ik heb ook een cursus gedaan "beter omgaan met pubers" ben nu een volleerd moeder met puber maar helaas...... die pubers veranderen regelmatig de regelstina,welkom thuis!!!!(ok ander huisje maar geen ziekenhuisbed) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Zo, groenten zijn binnen en reeds gekuist! Nu nog alles mooi snijden, blancheren en de diepvries in!! Dan een nieuw kleurtje in m'n haar en ik ben klaar voor de griek!Tasseke, wauw, je mept er nogal op los!! chapeau!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 he knuf,valt wel mee hoor, het leek me niet zo een strak plan om met een gigakater in het ziekenhuis rond te lopen en alcoholdampen te verspreiden waar de goede gyneacoloog onder de onderzoekstafel zou glijden! maar eeehhh,waarom de groente doen als je toch naar de Griek gaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Dat over een ander moeten zijn dan wie je écht bent, daar kan ik mezelf in vinden, tapas!Ik wil ook steeds goed en lief zijn voor anderen en vergeet daarbij goed en lief te zijn voor mezelf! Heb steeds het gevoel dat m'n échte ik niet goed genoeg is, dat ik veel aanpassingen nodig heb om geliefd te worden, begrijp je? Pfff..dit is iets waar ik al heel lang mee worstel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Hei tasseke, de plaats waar de gynaecoloog moet zijn verspreid toch geen dampen? hihi.. sorry, grapje!!Ik koop altijd grote hoeveelheden verse groenten die ik dan invries zodat ik andere dagen minder werk heb aan het eten! Dus alles wat ik nu deed is voor later, vanavond hoef ik niks klaar te maken, lekker naar de griek!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ok, en nu m'n nieuwe kleurtje!! Ben benieuwd!Tot later, allen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 heb je de uitlaatgassen wel eens geroken na een heftig drankavondje? lekker hoor de griek! is bij ons ook het favoriete voedsel.heb je iets speciaals te vieren of gewoon lekker voor de gezelligheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 waarschijnlijk heb ik een practige aura vandaag!!!iedereen weg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 lieve mensen de een vindt doorverwijzen "het"idee"en de ander vind dat er "hier" verder ,meer en dieper op in gegaan kan en mag worden alcohol is gerelateerd aan deze en huiselijk geweld aan een andere manier van hulpverlenenzit je met de problematiek van beiden,dan zal je je eigen keuze moeten makenmijn inziens is het verstandig om voor hgw die kant op te gaanhier verder van je afschrijven is altyd goed dat ik deze mening toegedaan ben; een mens in nood dien je uit zelfbescherming van deze persoon door te verwijzen naar de desbetreffende hulpverlener.als men verder in het daartoe geschikte traject zit,heeft men meer overzicht in de eigen situatiega je hier vertellen dan geef je informatie die je later gezien ,misschien niet of anders geventileerd zou hebben. dit bedoel ik niet negatief naar dit forum,maar een mens in nood is kwetsbaar en ter bescherming van zichzelf hoort zo gevoelige informatie maar beperkt bekend te wordendit alles bedoel ik positief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Goeiemiddag allemaal,Tijdens de kerstvakantie was ik niet vaak in de gelegenheid om bij een computer te komen. Ik heb dus niet veel meegekregen van het forum van de laatste weken. Het is hier niet helemaal goed gegaan met de kerst, wat jww betreft, maar ik blijf vol goede moed.Ik lees graag de verhalen van de mensen die al langer gestopt zijn, omdat dat mij heel veel stimulans geeft.Voor An: dat heel heldere hoofd heb ik ook 's avonds. Ik heb daarvoor een slaapmasker en oordopjes gekocht. Niet eens vanwege het licht of het geluid, maar ik voel me meer afgesloten, en daar word ik meestal heel rustig van en 'soezig' zodat ik dan wel kan slapen, misschien werkt dat bij jou ook.En nu ik weer meer op het forum kan komen en jullie goede tips kan lezen, hoop ik mijn doel weer vast te kunnen houden.Ik wens iedereen heel veel sterkte en zal me weer regelmatig melden.Liefs, Juicy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 ha adamik snap even niet waarom je mij quote en vervolgens een hele andere stelling naar voren brengt ik begrijp dat het wel of niet doorverwijzen een hooglopende stelling is geworden.ik heb 6 x geprobeert om mijn mening hierover te beschrijven maar dat lukt me niet! dus bij deze onthou ik iedereen van mijn mening.wat mij wel lukt om te beschrijven is dat er af en toe onderwerpen naar boven komen die voor anderen pijnlijk zijn en die het vervolgens weer moeilijk hebben om het hierover te hebben.op die manier kan ik het doorverwijzen wel snappen.we zullen altijd in de gaten moeten houden wie het probleem heeft en hoe hier op te reageren maar we mogen ook de anderen niet vergeten die met desbetreffende onderwerp het moeilijk heeft. ook met die mensen moet rekening gehouden worden.aan de andere kant......... ik zit ook niet te wachten op sex reclames op de televisie de enige optie is dan de uitknop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Hoi,Dit vraagt om een reprimande!! Dit forum is niet bedoelt voor literaire hoogstandjes.Daar zijn andere wegen voor!Het is leuk om literaire kwaliteiten, het licht te doen zien, maar niet hier!!Dit is vragen om een ban. Ik zal de moderator dan ook hiervan op de hoogte stellen.Dat je uit Amsterdam komt, is geen verzachtende omstandigheid,we kunnen niet alles met de mantel der liefde bedekken!Aangezien je het allemaal prima vindt, zal je jezelf ook niet verongelijkt voelen.Adam, ga goed! Wat een gedoe ook!Wees lief voor het poesebeest!! WIJ kunnen wel wat hebben!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Tapas: Je geest is razendsnel en legt enorme linken alleen is het moeilijk te begrijpen wat je hier bedoeld.'Uiteindelijk in therapie geleerd dat diegene die ik nooit mocht zijn nou juist degene was wie ik werkelijk was en diegene waarvan men verwachtte dat ik was iemand was die ik helemaal niet leuk vond en die aan eisen moest voldoen die niet haalbaar waren. 'Dus je bent iemand omdat je zo hoort te zijn.Maar die iemand vindt je zelf helemaal niet leuk.Ook kon je die iemand niet zijn omdat de eisen die aan jou gesteld werden/worden niet haalbaar zijn.Dus je bent niet die ideale iemand die jij denkt dat de buitenwereld van je verwacht...dus... kan je alleen maar teleurgesteld worden want je word het ook nooit omdat het niet haalbaar is.Ingewikkeld zit je in elkaar Tapas: hihi.Hier kan ik nog een tijdje over nadenken.Als 'men' al vanaf je kindheid 'teleurgesteld' is in je, is het ook moeilijk om nog te kunnen geloven dat dit misschien HELEMAAL niet zo is, maar dat je dat er zelf van maakt??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Knuffie: wat eten we vanavond ???????? Help please.Ik heb witlof in huis b.v. ook vis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Tasseke: knap van je dat je bent gegaan vandaag. Heftig wel hoor allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Adam: 'wat eten we vanavond' b.v. is een HEEL belangrijke en ZEER gerelateerde alcohol vraag.Zou je niet zeggen he? maar als ik niet weet wat ik voor eten moet maken,Zou ik in paniek kunnen raken,Of ik zou geen eten maken endaardoor veel zin in drank krijgen en misschien, wellicht gaan drinken.Maar dat ga ik natuurlijk niet allemaal opschrijven als ik de vraag stel:'wat eten we vanavond'... snappie???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Hihihi, ik snap d'r intussen helemaal niks meer van maar dat zal wel aan het snot in m'n hoofd liggen.. Dat van die ban zal wel een grapje zijn....Tja, ik kwam effe melden dat een motorjas met alluminium binnenjas het zeer goed doet met dit weer. Maar da's ook weer niet alcoholgerelateerd. Ik heb gisteren en vandaag niks gedronken, zit serieus over die refusal of antabus na te denken omdat is gebleken dat ik effe op eigen kracht een stukje ruggegraad kwijt ben. Maar ondanks dat blijf ik dus blijkbaar nog steeds met m'n doel bezig. Ooit zal Spud hier ook kunnen zeggen ik ben al .. jaar alcoholvrij daar geloof ik heilig in. Maar eerst moet Spud het vertrouwen in zichzelf weer zien te krijgen dat wanneer ze iets tegen zichzelf zegt dat dan ook gewoon blijft doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Daarbij Adam, voelt mijn hond zich erg vernederd, als zou hij (vooral) niet op het forum horen!Gelukkig weet hij beter, denk ik.Toch maar op je poes letten!Adam, ik ga wat poetsen en boenen! En ook houd ik het droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Witlof in de oven An. Met aardappeltjes en ham en cremefraiche, ei en kaas. Hmmm lekker! Vanavond m'n mum maar eens bellen voor het recept. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Zo en nu ga ik voor verwarmingsmonteur spelen. Logisch dat ik de huiskamer niet op temperatuur krijg als ie de verwarming wil verwarmen met water van 30 graden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Dear Spud, ik maak zelden grapjes! Ik ben geen clown. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 9 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Houtje, ik hoop dat als je dit leest veilg aangekomen bent.Jongens, ik heb alles eens doorgelezen. Ik weet even niet zo goed wat ik erover moet zeggen en zeg dus maar eventjes wijzelijk niets.Goed, ik ben bij de HA geweest en heb er alles uitgegooid. En ik kreeg alleen maar op mijn donder dat ik niet eerder gekomen was. Mijn huppeldepup zenuwuiteinde zijn ontstoken en dat doet ontzettend veel zeer. Dus al die gekneusde ribben etc, schouders die pijn deden tot huilens toe en nu ook mijn rug...........Ze was woest toen ze hoorde dat ik nooit iets gekregen had voor mijn schouders bij mijn vorige dokter.Ja, ik denk steeds meer om die vent eens voor de tuchtraad te flikkeren.Het is stress en verdriet, zei ze. Normaal gesproken krijg je hier valium voor maar wij weten dat je daar geen fan van bent maar als het te erg wordt moet je daar even over heen zetten want we weten dat het een smerige pijn is. Het beste zou zijn als je even weg ging.Nu dat zei mijn vader ook een paar weken geleden en hij bood mij een vakantie aan. Dat wilde ik niet.Nu ben ik gelijk doorgereden met mijn moeder naar het reisbureau en ik heb zo goedkoop mogelijk een weekje zon geboekt. Smerig dat mensen die alleen reizen zoveel meer moeten betalen. Ik ga naar Egypte. X ligt nu te rollebollen van het lachen daarboven. We hebben elkaar ontmoet in Saudi Arabia.En nu wil ik even heel duidelijk zijn, dus even goed lezen want anders krijg ik van alles over mij heen wat niet im frage is. Ik ben zeer beslist geen racist. Maar als je als 16 jarige meisje 2 jaar in een van de strengst moslim landen woon dan maak je wat mee, ook al doe je nog zoveel om je aan te passen.Arabische mannen in hun thuisland behandelde jonge blonde meisjes die niet geheel in het zwart lopen niet erg beleefd. Helaas begrijp je pas veel te laat dat ze zelf daar een behoorlijk risico mee lopen want je kunt dan echt de politie inschakelen. Ik heb dus ietwat weerstand tegen mannen in witte jurken dus een vakantie liefde zit er dus niet in hi, hi. Dus nu ga ik naar Egypte met uitzicht op Saudi, met een strand en hopelijk mooi weer. Niet mijn droom vakantie maar als ik even van al deze shit weg ben, stapels boeken mee neem en mijn walkman of misschien wel Zoonlief zijn MP3 speler en dan al mijn geliefden en ook mijn geliefde forumgenoten even vergeet. Al met al kost het een maand huur. Ik blijf het zonde geld vinden in deze omstandigheden maar dit kan niet zo doorgaan. Misschien is het letterlijk wat de dokter besteld heeft.Ze heeft geluisterd naar mijn longen maar zei probeer eerst maar eens van die ontstekeningen af te komen. En dan kijken we nog eens.Ik voel mij schuldig dat ik niet zoonlief mee neem maar dan moet ook zijn vriendin en haar dochter mee, en dat kan dus niet.Mama neemt hier de boel even over als ik weg ben. Ik hoop dat ze daar een computer hebben. hi hiIk vertrek de 23 ste. Veel slapen, veel huilen en veel de warmte opzuigen. Enige suggesties voor boeken? CD's? We hebben gelukkig nog een bibliotheek. IK stond echt te trillen bij het boeken.Maar zoals ik nu ben met zoveel pijn kan ik voor niemand iets beteken.Gelukkig maak ik snel contact, zelfs met Duisers;) WE gaan er gewoon voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Existentiële huppelepup, ik veeg er mijn winterlaarzen aan af. Die periode heb ik gelukkig al gehad, om vreselijk intelligent te moeten zijn. Trouwens dat gaat natuurlijk ook helemaal niet meer, met al die hersencellen die ik verdronken heb. En verwijzingen? We geven elkaar hier constant verzijzingen! Is het niet naar een leuk filmpje, dan wel naar een site waar je terecht kan voor je drank/belasting/borderline/computer- of ander probleem. Zelfs als je alleen maar een berichtje schrijft over wat je bezighoudt kan dat voor een ander al een verwijzing zijn.Ik zie het tenminste niet zo, slechts als een tip waar iemand iets mee kan doen of niet. Eigen keuze, nietwaar?We mogen dan wel een probleem met drank hebben, maar we zijn toch allemaal echte mensen met hun keuzes en dingen die we doen, of lieve dingen die we voor een ander doen.Niet alleen maar mensen die ooit, of nu nog, een probleem met drank hebben, maar veel meer.Enfin, ik druk me onhandig uit.In ieder geval geniet ik hier voluit van het mooie weer en ben ik blij dat jullie er zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 9 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Spudje, ik ben trots op je! Toch maar mooi gedaan. Maar ik was wel ongerust om je maar was te moe om iets zinvols te schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden