An Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Rapilos: ja zo kan ik me enigzins een beeld vormen, nee natuurlijk moet je niet teveel schrijven.Dat willen we zo'n beetje allemaal niet hier. Wil je wel bedanken dat je schreef.Opmerkelijk dat je zoveel jaren eigenlijk minimaal dronk en dat het toch uit de hand is gelopen.Ik ben al heel jong begonnen met drinken en dat ging eigenlijk al direct fout.Vanaf mijn 20e wist ik dat het helemaal fout zat.Het einde van mijn drankcarriere was vreselijk en wil dit nooit meer meemaken, wat ook niet gaat gebeuren overigens. Drank heeft me ook door hele zware tijden heengeholpen totdat drank een zware tijd wordt en dan komt de tijd om afscheid te nemen.Ik ga naar bed, morgen een lange werkdag. Heb me goed voorbereid.Vandaag ging eigenlijk ook erg goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Ik zit nu op 5470 berichten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Mijn streven is om Marjo in te halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Nou Marjo, wat heb je hier op te zeggen, kom maar op, ja. hihi... moet echt naar bed.. ga melig worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 An,Slaap lekker, fijn dat het vandaag goed ging.En hemeltje meer dan 5000 berichten dat haal ik nooit meer in en Corinne al helemaal nietMaar goed, ik weet ook niet of ik dat wel wil:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Winchi ??? Allesj goe ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 An, poe hee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Ik heb eigenlijk geen zin om alles van dit draadje te gaan lezen. Heeft iemand de puf om voor mij een samenvatting te componeren? Nieuwsgierig ben ik wel . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 ik kom niet aan het draadje lezen toe, er komt van alles tussendoor. Dus ik geef het op, morgen een nieuwe kans. Morgennacht weer aan de bak en overdag naar tante in het ziekenhuis, diegene met gezondheidsproblemen wat ik hier al eerder vermeld heb.Wens ieder een fijne avond.En oh dag twee van week twee is geslaagd joepie de poepiegroetjes Antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Wing, het is niet het doel maar de weg er naar toe waar het om gaatben ik vandaag weer achter gekomen.Je zult gewoon moeten dealen met wat er is, het is wel heel herkenbaar, ik ben ook weer gaan zingen, 1x, dat was het niet, toen een atelier in huis gemaakt, weer gaan schilderen, 1 klein schilderijtje kwam er uit, dat was het dus ook niet, ben toen hard gaan werken, ging mis, daar lag de oplossing dus ook niet.Waar dan wel? acceptatie dat is wat is, dat het gaat zoals het gaat, en bij alles vertrouwen op je gevoel, en vooral niet te snel willenacceptatie is rouwen, rouwen is niet leuk, maar rouw geeft weer ruimte en dan komt er toch weer wat nieuws op je pad, je kan het niet afdwingen.Dat was mijn les vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Ja leuk een samenvatting !!! quote: Originally posted by: CPASIk heb eigenlijk geen zin om alles van dit draadje te gaan lezen. Heeft iemand de puf om voor mij een samenvatting te componeren? Nieuwsgierig ben ik wel . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Poeh, toch wel een intensieve dag gehad, vanmorgen eerst met de buuf (ja die ene) samen de kerstversiering uit de buurt verwijderd. Gelukkig was het vuilophaaldag en konden we alle takken gelijk kwijt door ze in de vuilniswagen te gooien, vanmiddag gesprek gehad met mijn coach, over wat 2008 me heeft gebracht en wat mijn doel is voor 2009Het stomme was dat ik helemaal niks positiefs meer kon bedenken wat het niet drinken me opgeleverd had maar dat het wel positief moest zijn want ik wil dus echt niet meer drinkendus bij deze leg ik het hier maar weer eens neer. Wat heeft het alcohol de baas zijn jullie afgelopen jaar opgeleverd?? en wat heeft het mij opgeleverd? voor degenen die mij al wat langer kennen?soms zie je het makkelijk van een ander dan bij jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Nou in een samenvatting maken ben ik niet zo goed, als ik 2 bladzijden gelezen heb ben ik het vorige al weer kwijt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Heel snel een antwoord Tapas, niet drinken heeft ervoor gezorgd dat ik het huis van mn vader kon kopen en dat ik nu bezig ben een eigen winkel te starten....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Je kunt het ook omkeren: wél drinken brengt hele negatieve dingen mee. Ik weet daar helaas alles van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Tapas, niet drinken heeft mij het volgende opgeleverd:ik weet vaak niet wat ik aan het doen ben of welke kant het op gaat, maar ik doe het wel nuchter. Ik voel me soms niet goed, maar dan ben ik wel nuchter.Soms ben ik kwaad, moe, gedeprimeerd en zaggerijnig, maar dat ben ik dan wel nuchter.Af en toe ben ik blij, geïnspireerd en rustig, en dat ben ik dan nuchter.Steeds voel ik van alles dat eerst werd verdoofd. En dat voel ik dan nuchter.Hihi, ik mag hier niet schrijven van de kat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Wingchun,Ik borduur even verder op Tapas.Als al dat gedoe om maar voldoende alcohol in voorraad te hebben en binnen te krijgen, flessen afvoeren. Alle leugens en bedriegerijen onthouden, de meest onzinnige dingen onthouden, keihard werken. Alles om maar te bewijzen dat de drank je niets doet (de enige die in de leugens en bedriegerijen geloofd was ikzelf , mijn omgeving had het dus wel degelijk door).Al die dingen vallen weg. Je hebt een grote leegte nu. Je kunt twee dingen doen:- wachten tot iemand die leegte voor jou opvult. Geheid iets waar je toch niet echt zo blij om bent. Dit kun je ook bij de pakken neerzitten noemen. En dan loop je het risico dat je die leegte maar weer gaat opvullen met het gezelschap van die ex-vriend van je (alcohol). Toch niet wat je wil.- die leeg gekomen ruimte in tijd en plaats opvullen met dingen die jij misschien leuk zou kunnen vinden. Je mag alles en moet niets met die vrijgekomen tijd. Experimenteer er mee. Doe eens gek en ga een paar proeflessen volgen van het een of ander. Kick-boksen, teak wanda (ik schrijf het vast verkeerd), tai bo, shi hatsu, yoga, judo, karate, sportschool, schrijverscursus, muziekles, workshop glasblazen, breien, naaien, borduren, ... Keus genoeg. Er zit vast wel iets leuks tussen.Belangrijk is om struktuur in je dag te brengen. Klinkt saai, maar zie het als een avontuur. Ik vind het helemaal niet zo makkelijk om mij aan struktuur te houden. Je bent gestopt en dat is het begin van een nieuw leven dat je zelf kunt invullen. Ga als een kruipende baby de wereld verkennen. Verbaas je over de kleine wonderen. 't Zijn de kleine dingen die het doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Jeetje TApas, ik kan zo een hele lijst opnoemen, of bedoel je niet de dingen als geen kater meer, geen black outs. Als je dat wel bedoeld kan ik nog wel even doorgaan.Ik ken jou denk niet goed genoeg om specifieke dingen over jou op te noemen.Was jij niet diegene die vorig jaar op T.V. kwam. Heeft het niet drinken je toch ook maar mooi gebracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Tapas,Wat mijn 1,75 jaar nuchterheid heeft opgeleverd?Dat ik nog altijd blij ben dat ik heb kunnen kappen met die zooi na 2 jaar geploeter.Dat ik veel meer mee krijg met die heldere blik.Dat ik zelfs op het diepst van mijn zware depressie nog altijd blij was gestopt te zijn met drinken en dat ik me potdorie juist aan die prestatie kon optrekken af en toe, want als ik van de drank kan afkomen, kan ik ook uit dat zwarte gat komen.Ik ben veel meer ontspannen en dat maakt dat dingen met minder inspanning kan doen.Veel angsten ben ik kwijtgeraakt en ik mis ze voor geen meter.Snif snif, mijn tuinsproeier begint weer spontaan. En dat mag ook.Ik ben nu aan het leren dat ik mezelf mag zijn en dat ik best aardig gezelschap ben.Ik hoef niet perfect te zijn. Ik hoef niet voor iedereen klaar te staan. En vooral heb ik geleerd dat ik hulp mag vragen en dat het goed is om deze te accepteren.Spontaan aangeboden hulp of vriendelijkheid leer ik accepteren.En dat alles, doet mij goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Hoi Pippi,Slaappil er al in. Nou Pippi nog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Wat voor "zwabber" Pippi. Wat bedoelu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Goedenavond allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Dank jullie wel, Vie, jouw omschrijving is hoe ik het nu ook ervaar, het is geen rozengeur en maneschijn maar maakt niet uit, ik beleef het in ieder geval nuchter!!!Corinne, mooi om te lezen hoe jij de positieve dingen kunt benoemen. Je bent zo gegroeid! maar je bent ook wel van heeeeel ver gekomen!!ik wil denk ik te snel of denk soms dat het leven nu leuker gaat worden maar wat rest is de rauwe werkelijkheid, is die zo erg? nee, die is niet erg.Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer tegen mijn beperkingen aan loop, schijnbaar kon ik met drank beter over mijn grenzen gaan oef en nu ik het zo opschrijf wordt het me ook meteen helder. Ik heb dus nog steeds de behoefte om meer te willen dan ik kan en dat is dus een onmogelijke situatie! Vandaar het verzet wat ik steeds voel. Dus opnieuw leren accepteren dat het leven zonder drank niet persee mooier wordt maar wel beter.oef! ik heb hem! Nu nog kijken wat ik ermee kan doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 een ieder een goede nacht gewenst en morgen gezond weer op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Oh dat!! Ik heb begrepen dat Woman haar hond ook Terrier bloed heeft.Zo ongeveer een beetje dezelfde familie!!Ik heb een Cairn Terrier!!! Hij verkeert nu in dromenland.*** taalfout! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden