Spring naar bijdragen

Woensdag 21 januari


An

Aanbevolen berichten

Hoi Albertina,

De reden dat ik mij ongerust maak is dat of ik een stevige verkoudheid of de griep heb dus in ieder geval een weerstand van niets. Wat natuurlijk niet helpt zijn herinneringen van toen we in het buitenland leefde, dan kreeg je zo'n hele cocktail. Dan was je gewoon een paar dagen goed ziek. Dit stelt niet zoveel voor maar zou mij helemaal geen zorgen maakte als ik mij wat beter zou voelen.

Dus nu zit te klgen tegen iemand die helemaal in de lappenmand ligt. Fijn dat het goed ging in het ziekenhuis. Maar het zal wel een tijdje duren zo te horen. Bij X vlogen de krukken wel eens door de kamer van pure frustratie.
Begrijp ik het goed dat je vrjdag weer naar huis gaat? Je krijgt dan toch wel hulp?
Het klinkt ook gezellig daar in Huize Houtje.

Tapas, fijne HA heb je. En nu goed in en uitademen, het is voorbij voordat je het weet.
Goed ik moet rennen anders moet mijn moeder op mij wachten en dat vind zij niet prettig en ik afschuwelijk.

Marjo, ik weet dat het een eindje fietsen is maar kan je hier niet even komen? Het is hier bijna vies. Nee, het is gewoon vies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 350
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Spud

Geintje natuurlijk die keuze maak ik nog altijd zelf. Maar ben toch nieuwsgierig of daar geen doktersadvies voor is
:D
Receptje, kluizenaarsleven.
:D

Stel je voor! :o Maar dan ben je wel een volledige geheelonthouder :(:D

De cafetière, hoe verzinnen ze het. Komt toch gewoon uit een automaat? :angry:

Zo, scheren en wegwezen, ik scheer me dus weg. Latersss....fijne droge dag toegewenst
Groet
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de belafspraak zit er op, en ik heb rooie wangen... over een kwartier word ik teruggebeld of er een afspraak gemaakt wordt en met wie en waar.
poeh, wat zakelijk allemaal he, maar bevalt me wel eigenlijk

Tina wat heerlijk om te lezen dat de infectie zich goed houdt!
Kan me voorstellen dat als je vrijdag weer thuis bent het wel heel stil zal zijn en weer wennen. slik, ook lekker om weer je eigen bedoeninkje te hebben
herkenbaar gevoel! Zo had ik als kind na zomerkamp met de padvinders altijd een enorme heimwee als ik weer thuis was.


...... (pauze)

ben net teruggebeld en krijg een test op 3 februari, van 3 uur.
jeetje wat zijn ze vlot daar zeg!

poeh, het is me gelukt, ik heb het geregeld!
op naar de adrenalinedip!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

voel me niet zo happy...trek is er (nu al), dus meld ik me hier...Ben onrustig, beetje rillerig (bang dus) ik weet het niet..
Moet afleiding voor mijzelf hebben, dus ga zo haarverf halen (en alleen dat!) en een kleurtje erin gooien. Shoot, het ging net zo goed...Niks gedronken en dat wil ik vandaag ook zo houden, maar die :evil gremlins zijn er nu al ggggrrrrrr..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, geen zorgen, heb alleen nu verf op m'n koppie (en dat stinkt al erg genoeg!!)

Wing, ik jaag ze hier weg met tiesto en nog meer muziek. Werkt altijd!!

Nou, een half uurtje niksdoen (haarverf moet intrekken) en dan uitwassen, kids van school halen; eten en dan naar speelafspraken brengen cq halen. Jongste dochter daarna naar zwemles en thuis weer eten maken, enz... Ik heb niet eens tijd om te gaan drinken!! Hahahah, moet er zelf om lachen..sorry, ben in een melige bui en dat is beter dan vanmorgen. Geen tijd om te drinken, dat voelt goed!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen!!!!!!!!!!!!!

het is nu niet meer zo vroeg maar ik ben nog even terug gegaan want ik was er veel te vroeg uit en wij hebben vrij dus rustig aan.

Albertina goed nieuws je herstel verloopt super.

Welkom nieuwe mensen.

Marjo aan het schommelen geraakt met de hormonen??? Ik dus ook he. De eerste keer was ik 3 maanden te laat ongesteld. Snapte er niets van want het kwam altijd op tijd. Zwanger??? maar mijn man heeft zich laten helpen:huh: Nadenken, ojee ik heb toch geen rare dingen gedaan:$
Het kan gebeuren dat man geholpen is en je toch zwanger raakt, want raar had ik niet gedaan, wij een test gekocht, man man wat een ellende, hahahah, negatief!!!!!!!!!!!!!!!! pffffffffff, kon ook helemaal niet natuurlijk, maar we waren al namen aan het verzinnen met het hele gezin, stiekem toch leuk.
Maar goed, de overgang is gewoon begonnen:huh:
Dan kan dus als je 40 bent. En toch ook wel weer lekker zonder baby;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen

Als eerste wil ik Tapas een groot compliment geven
dat ze zo goed voor zich zelf is opgekomen:D:heart::musicnote::present:
Geweldig nieuws, meid je krijgt een test van 3 uur.
Is het met die psych waar je zoveel vertrouwen in hebt?

Blacky
Fijn wat van je te horen en geweldig dat je het droog kunt houden.
Je bent een prachtmens, dat je het zo goed en mooi voor je broer hebt kunnen afsluiten.
Hij zal hartstikke trots op je wezen.
En wat fijn voor zijn vrouw dat je zo'n steun voor haar bent.
Succes met de terug reis en niet vergeten om gelijk naar iemand toe te gaan of iemand bij jouw te vragen.
Want juist zo'n emotionele thuiskomst breekt jouw meestal op en dan ga je dingen doen die je niet wilt.
Ik denk aan je:heart:

JJ
Het rijmt mooi

quote:


Welkom op een nieuwe dag, een dag dat ik niet drinken mag



Maar niet mogen klinkt net alsof je straf hebt.
Ik zeg liever tegen mezelf ik hoef niet te drinken, dan voelt het minder alsof ik mezelf wat afpak.
Ik wens je veel succes vandaag en hoop dat als je wel de drang voelt om drank te kopen dat je het moment uit kan stellen.
Drankjank is vaak maar een moment van 5-30 minuten en als je die uit kunt zitten krijg je een gevoel van blijschap dat je het toch niet gedaan hebt.
Want je wilt niet drinken, je wilt die nep emotie niet, je wilt je lichaam niet langer vergiftigen.
En als je moeite hebt met het uitzitten/uitstellen dan moet je hier komen en hard HELP roepen.
Er is altijd iemand die reageert.

Anjo
Schoonmaken voor de dieven.
Zou je niet nog een tegoed bon bij je dochters of zoon en vriendin hebben, om dat voor je te doen als je op vakantie bent?
Ik bedoel vraag het gewoon, je hebt nu de griep, gaat op vakantie om aan te sterken en hebt bovendien een zere rug. Allemaal redenen waarom je om hulp mag en moet vragen aan de kinderen.

Albertina
Goed bericht van het ziekenhuis, wat een opluchting!
Geniet nog maar even van die heerlijke verwennerij bij Houtje en je kan natuurlijk de griep krijgen van Hansje dan kun je nog wat langer blijven;)

Houtje
Ik wens je een mooie dag met je lieve vriendin nu nog even dichtbij is:sun:

Wing
Alle restjes weggegooid?
Slim plan!
Ik vond dit nog in mijn archieven, misschien heb je er iets aan.

Stoppen met drinken, écht stoppen:
Als je wilt stoppen met drinken kun je hieronder informatie vinden ter ondersteuning. Het is belangrijk om te weten dat wanneer je al lang en veel drinkt, je fysieke problemen kan tegenkomen waarbij je begeleiding of ondersteuning met medicijnen nodig hebt. Je lichaam is dan zo gewend aan een bepaalde hoeveelheid alcohol dat het geheel uit balans kan geraken. Neem altijd contact op met je huisarts en vertel dat je stopt met drinken. Laat dit ook huisgenoten weten zodat zij niet voor verrassingen komen te staan.

Verder is stoppen met drinken de eenvoudigste en snelste stap: je doet het gewoon.
Het is een fractie van een seconde, alsof je van de ene plek, waar jij verslaafd bent, springt naar een andere plek, waar jij niet meer drinkt. Zo gemakkelijk is het.

Aan het nemen van deze stap zitten consequenties: je hebt de verantwoordelijkheid voor je keuze. Er zal van alles met je gebeuren. Vervelende gevoelens komen langs; angsten, misschien paniek, zin in drank, veel zin in drank, boosheid, slapeloosheid, lichamelijk ongemak etc. Maar misschien ook mooie dingen zoals helderheid, plezier, uitgerust zijn, tevredenheid, trots, blijdschap, intimiteit, concentratie etc.
Aan al deze dingen hoef je je niet vast te grijpen, ze komen en gaan weer, als wolken aan de hemel. Jij blijft, met je besluit!

Wat kan er fysiek gebeuren? Stoppen met drinken ?

Als je veel en regelmatig drinkt en je stopt plotseling met drinken, dan kan er in je lichaam van alles gebeuren. Dan reageert je lichaam hierop met onthoudingsverschijnselen. Deze reacties hebben te maken met het feit dat je centrale zenuwstelsel en je organen zich aan alcoholgebruik hebben aangepast. Ze hebben zich voortdurend moeten 'verdedigen'. Onthoudingsverschijnselen kunnen in verschillende mate optreden. Dat hangt helemaal af van jouw gezondheid (zowel geestelijk als lichamelijk). Verder hangt het af van hoeveel, wat en hoelang je al drinkt. Zo'n onthoudingsperiode kan zo'n week tot 10 dagen duren. De volgende fases kunnen optreden:

1. De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart.
2. De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften.
3. Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel.
4. Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren.

Wat kan emotioneel en mentaal gebeuren? Stoppen met drinken ?
Als je stopt met drinken, snijd je eigenlijk iets door waar je erg aan gewend was. Je doorbreekt een vast patroon. Dit kan pijnlijk zijn. In de eerste dagen kun je je soms angstig en verward voelen. Er kunnen onverklaarbare angsten omhoog komen. Je kunt hevig zwetend wakker worden uit enge dromen. Je kunt rare dingen gaan zien, het zou zelfs kunnen dat je een delirium tremens kunt krijgen. Dat is een soort bewustzijnsvernauwing die met angsten, het zien en voelen van beestjes of andere enge dingen te maken heeft. Je kunt je onstabiel gaan voelen, niet in staat om op eigen benen te staan. Je kunt langere tijd sneller prikkelbaar zijn, je sneller op je teentjes getrapt voelen. Je kunt iets van verlies, gemis of afscheid voelen. Je zou leegte kunnen voelen. Bedenk dan dat leegte tevens betekent dat er ruimte is waarin iets nieuws mogelijk is.

Als je na lange tijd weer zonder alcohol door het leven gaat, kan het voorkomen dat je alles intenser gaat ervaren. Prettige emoties en ervaringen worden scherper maar ook de minder prettige emoties en ervaringen. Kortom: je wordt gevoeliger. Het leven raakt je meer en je komt daardoor meer tegen van jezelf.

Bedenk dat de hierboven beschreven situaties kunnen voorkomen, en dat er vast nog meer reacties mogelijk zijn. Bedenk daarbij ook dat ze allemaal te maken hebben met het ontgiftigingsproces van je lichaam en geest. Dat ze een gevolg zijn van jarenlang alcoholgebruik. Bedenk dat je je uiteindelijk helderder, fitter, schoner, uitgeruster en vooral veel mooier gaat voelen, maar dat je lichaam eerst het gif eruit moet werken. De ervaring van deelnemers tot nu toe is dat ze weinig last hebben gehad van ontwenningsverschijnselen.

Het is raadzaam om de eerste tijd veel tijd voor jezelf te nemen. Gun je lichaam en geest rust en tijd om weer te helen. Vraag daarbij ondersteuning van je naasten en schroom zeker niet om in een vroeg stadium je huisarts op de hoogte te stellen en als nodig is om hulp te vragen. Probeer de komende tijd goed en gezond te eten, en drink veel water of kruidenthee. Probeer iedere dag iets aan rustige lichaamsoefeningen te doen en een moment te zoeken voor inkeer en rust voor je geest. En als belangrijkste wellicht:

Geef jezelf iedere dag een compliment dat jij de stap hebt genomen om opnieuw te beginnen.

Orleando
Goed zo meid, afleiding zoeken, leuke dingen voor jezelf doen, misschien straks nog een wandelingetje want de natuur is een grote heilmeester en wandelen is fantastisch om je gedachten even goed op een rijtje te zetten. Soms was het voor mij beter om dan geen geld bij me te hebben.
Want dan had ik allemaal mooie gedachten tijdens het wandelen en stond ik opeens toch weer voor een supermarkt. Maar met geen cent op zak ben je die gremlin te vlug af!:P

Marjo wat zei de dokter dan?

*woordje vergeten*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja ik vergeet helemaal te vertellen dat ik al nachten lang zo'n last heb van 'hot flushes'
Lees ik net dat ik hete drankjes, cafeïne en spicy food moet laten staan.
Shit wat moet ik dan drinken of eten.
Ik bedoel fruit eet ik al veel en maar je wilt toch ook wel eens een afwisseling.
Nou ja dan maar weer meer waterdrinken.
Nog suggesties hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia, niet zwanger maar in de overgang, das wel even heeeeeeeeeeeeel andere koek!
Nu even bijkomen van het nieuws zeker?

Spud van mij mag je ook komen halen hoor, als je maar lekker gaat

Pip ik hoorde in een film een oudere vrouw zeggen tegen haar kleinkind die problemen had met haar dochter
"every family is disfunctional"
wat zoveel wil zeggen dat in elk gezin dingen niet van een leien dakje gaan
Volgens mij ben jij een hele goeie moeder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Vandaag weer een nieuwe dag, heb me voorgenomen niet te drinken, nooit meer zelfs, maar pfff dat heb ik al vaak gedaan!!!
Misschien moet ik ook maar per 24 uur gaan denken?
Maar dan denk ik steeds vandaag dan niet maar misschien morgen en als ik de gedachte toelaat nou dan weet je het wel!
Ik ga straks de Refusal maar weer eens innemen maar ik had het zooooooo graag zonder gedaan, ik wel nergens van afhankelijk zijn!
Maar goed het is nou eenmaal zo, ik ga die zooi weer slikken !
Ik wacht er nog even mee omdat ik gister nog gedronken heb en dan vind ik het een beetje eng maar ik geloof dat je 12 uur niet gedronken moet hebben en dat is het al bijna!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...