Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 Januari


bohemia

Aanbevolen berichten

Wingchun, ik lees wel meer overeenkomsten tussen ons; zal wel komen omdat we zo'n beetje in hetzelfde schuitje van net gestopt zitten.
Orleando, sterkte met alles, ze zullen het zekere voor het onzekere nemen, maar leuk is anders en ik kan me je onrust goed voorstellen! Wat jij schreef, lijkt inderdaad zo, alsof je constant met drank wordt geconfrontreerd (reclames, mensen om je heen etc.). Ik denk dat wij hier op het forum een van de weinigen zijn die er mee naar buiten durven te komen, als ik alleen al in mijn vrienden/kennissenkring kijk, weet ik zeker dat er meer gevallen zijn, maar die er weinig mee doen. Als ik nu niet drink op een feestje, krijg ik al gauw de opmerking "ben je ziek", "nou lekker gezellig ben jij"......

aangepast ivm tiepfautje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gefeliciteerd Winchi.
Bij mij is er ook een kwartje gevallen.
Net als met roken kan je niet een keer drinken. Je kan ook niet 1 avond roken. Dat geldt eigenlijk voor heel veel dingen. Ik kan ook niet 1 avond buikdansen, dan wil ik ook meteen meer.
Ik heb 4 jaar toneel gespeeld , en dat was best een crime. Maanden repeteren voor een toneelstuk die je maar 1 x opvoerd. Ik kon daar slecht tegen. Zo gauw ik van het podium afkwam wilde ik nog een keer !!
Ik ben toen eenakters gaan spelen, een stuk van een half uur wat je meerdere keren uitvoerdt.
(Uiteindelijk ook theatersport gedaan , wat de Lama's doen, dat is echt fantastisch)
Ben ik dan verslavingsgevoelig ??? Whatever, geef het beestje een naam.
Wijsheid is om op zoek te gaan naar gezonde verslavingen.
Ben ooit en keer uit een vliegtuig gesprongen (tandemsprong), ik weet nog heel goed, ik wilde meteen meer. Dat was een hele erge. Ik heb me er tegen verzet omdat ik nogal roekeloos van aard ben, en das niet handig met parachutespringen :)
Mijn kwartje dus van vandaag.
Er staat een weekend op mij te wachten zonder hijpalen, en morgen mag ik lekker shoppen.
:)

quote:


Originally posted by:
wingchun

Een goedemorgen!




Goed geslapen, niet gezwommen dit keer.


Het beloofd weer een mooie, heldere dag te worden.




Jaja, het kwartje is gevallen.


Het gaat helemaal niet om niet-drinken.


Het gaat om nuchter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK zag laatst weer die documentaire over een meth verslaafde.
Na twintig jaar eindelijk gestopt komt hij er achter dat de wereld is doorgedraait zonder hem. Hij heeft twintig jaar stil gestaan.
Al zijn leeftijdsgenoten hebben een huis en werkervaring opgebouwd.
Hij moet nog beginnen from scratch, vakkenvullen ..........
Ik ben wel heel blij dat ik toch wat heb opgebouwd de afgelopen twintig jaar zuipen. Waarvan 4 jaar drugs - in den beginne-

Ik heb gister een vervelend iets gehoord.
Als ik een winkel wil beginnen ben ik privé aansprakelijk. (Eenmanszaak)
IK vind dat een beetje heel erg veel risico, omdat ik natuurlijk nu net met zweet en tranen dit huis van mn vader heb kunnen kopen. Dus zoeken naar een andere rechtsvorm, of het feest gaat niet door....


quote:


Originally posted by:
CPAS

Zo, klusje is geklaard. Alles alles goed droog is, kan het weer op zijn plek gehangen worden.


Ja, ja, ik ben nog steeds bezig met achterstallig werk dat zich in de loop mijner drankjaren heeft opgestapeld. Ik zie ook dat met afgebakende tijdplanning en vooral overzichtelijke klusjes te plannen alles veel makkelijker, efficiënter, beter en sneller gaat dan dat aanhikken tegen een grote berg die ik in een keer wil afhebben. Je zou kunnen zeggen dat ik nu projectmatig werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, ik zie het zelfs op het schoolplein, mensen met ontwenningsverschijnselen. Moet ik ze er dan op aanspreken? Het zijn dezelfde mensen, die hun oordeel over mij klaar hadden. Stond ik zogenaamd elke ochtend dronken mijn kinderen naar school te brengen (in de auto nb, kun je nagaan) en dronk alleen wiskey (want dat roken ze aan mijn adem). Nu dronk ik dus bier, maar ach..en dronken de kinderen naar school brengen?? No way!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er eens goed over praten met mn persoonlijke coach daar, en met mn begeleiderpsych.
Je hebt gelijk dat ik natuurlijk uit ga van een succesvolle onderneming. Als ik daarvan niet overtuigd was dan was ik er niet aan begonnen. Maar jee. Weet je als het nou een eigen huis is wat ik zelf van de markt heb gekocht (huizenmarkt)
dan kan het me niet zoveel schelen, maar dit is het huis van mn pa.
Een motivatie om het dan juist goed te laten slagen ?? Ja zeker.
Indekken, goed verzekeren, dat soort dingen goed uitzoeken. Mn ondernemingsplan heel zorgvuldig maken, en alles goed bespreken.
Ik heb de instelling: als het niet goed gaat, hoe kan ik er dan voor zorgen dat het wél lukt .....
Dus een goede begroting maken en laten we maar eens beginnen met een klein leuk pandje ??? Hoeft niet meteen een Hema filiaal te zijn. Haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, of ik nou wel nuchter 's morgens op mijn werk kwam?
Ik vraag het me af en ben eigenlijk wel overtuigd dat ik nooit nuchter was 's morgens.
Toen ik de eerste keer naar de verslavingsarts ging om 10 uur 's morgens, zijnde percies 12 uur na mijn laatste glas van 2 flessen wijn, blies ik toch 1.5.
Dat is 3 keer de limiet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, een hard gelag soms.
Als je tot ontdekking komt
dat je nooit echt hebt geleefd.
Van de buitenkant leek het wel
grappig allemaal. Maar als je niet
meer kunt genieten van de meest
simpele gevoelens, ik bedoel als die er niet meer zijn.
Dan ben je toch een beetje dood geweest al die tijd...

Ja, uiteindelijk ben ik blij dat ik me niet meer hoef te verstoppen
in die roes. Het is wel een grote ontdekkingsreis zo. Het leven lijkt
opeens zo spannend en vol avontuur. Kan ik dat, durf ik dat? Het is de
kunst dingen gewoon te gaan doen. Meestal ga je er niet dood aan.
De weemoed na een jaar is nihil nu.
Al slaat het soms genadeloos vanuit het niets toe.
Maar blijven hangen in negatieve dingen, dat wil ik niet meer.
Het liefst ga ik nu op topsnelheid vooruit. Das tevens een gevaar.
Maar dat moet dan maar. Ik denk dat ik mijn plekje wel vind.
En dat het leven eindelijk voor mij begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het grootste verschil wel dat ik nu niet meer de boel voor me uitschuif uit angst dat ik het zou verprutsen. Ik doe het en wat blijkt? Meestal gaat het goed en zonder een centje pijn. Soms krijg ik niet wat ik wil, maar kan wel zeggen dat ik mijn best gedaan heb.

Die moed die ik uit de fles dacht te krijgen bleek lafheid.
Nu komt er geen moed uit de fles en heb ik ook geen moed nodig om te doen wat ik moet doen. Loopt het goed af, dan is het mooi. Gaat het niet goed; dan heb ik iig wel mijn best gedaan.

Ik zou nog even ergens heen willen, maar het weer staat me niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij lijkt het net of ik me verslapen heb
Of ik uit mijn hol kruip na een lange winter
en het blijkt al de 40ste lente te zijn
Dus ik kijk nog wat verwonderd om me heen
nog niet in staat een richting te bepalen
Beetje overdonderend gevoel, zo ineens de zon op je gezicht
Eerst nog maar een beetje voor het hol spelen en langzaam
maar zeker verderop in het bos gaan kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marjo,
ik lees je berichtje, en ik snap je denkwijze heel goed.
Mar je moet af van het idee dat je tot nu toe niet geleefd hebt!
Je hebt een heel leven achter de rug, waarin je verliefd bent geweest, getrouwd bent, van Klaas gehouden hebt, vrienden hebt gemaakt, moeder bent geworden...
Dat stuk van je leven mag je niet ontkennen, verloochenen!

Je staat aan het begin van een nieuw hoofdstuk in je leven, maar je bent geworden wie je nu bent door je leven tot op heden!

Je ziet het vaak bij scheidingen, dat er een verbittering ontstaat, trouwfoto's worden verscheurd, gezamenlijke vrienden erbij worden betrokken, gedwongen worden partij te kiezen...
Ik ben zó blij dat het bij jou en Klaas toch anders gaat....maar gum je leven niet uit!

Liefs, sterkte, Trees

P.S. Weten de kinderen het nu al, of vermoeden ze iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neenee Trees. Ik ben niet verbitterd.
Die keus voelt nog steed goed.
Eerlijk gezegd wordt het contact tussen ons eerder beter.
Het lucht op denk ik. Dat we elkaar elk ons eigen weg gunnen.

Nee, kinderen weten het nog niet.
Een gevoelskwestie bij mij.
Eerst zelf iets stabieler nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook niet echt dat ik alleen met afschuw achterom kijk.
Natuurlijk niet. Ik begrijp soms alleen niet van mezelf waarom
ik nooit eerder heb gedurfd! Los van scheiden. Gewoon ergens
inspringen zonder dat je voor het begin al teruggefloten wordt door die angst
Waarvoor was altijd daar die angst? Die vraag. Maar ach. Dat doet er dus eigenlijk
niet meer toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mocht van mezelf niet gelukkig zijn.
Van Klaas wel hoor. Van Klaas mocht ik alles. Graag zelfs.
Maar dat is nu voorbij. Hoe gaat het verder met mij.
Kan ik op eigen benen staan. Gún ik dat mezelf nu dan wel?
Dat is het geworstel. Geen vernietiging meer. Dus wat dan?
Ik weet het wel. Een basisgevoel dat ik mis. Dus aanmaken die hap!

Later!
Ik jeuzel teveel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het nodig om je het oordeel van een ander aan te trekken? Is het ook nodig om je vast te houden aan testen zoals: je bent nu adhd of je bent borderline.
Kan je niet gewoon zeggen: dit ben ik, met al mijn fouten en goedheden. Moet daar nou altijd een kaartje aan hangen?
Laatst scheef Soothe aan mij op het forum: misschien ben je in het echt wel een tof mens.
Iets om bij stil te staan.
Ik schrijf hier toch niet voor niks? Kan mij het schelen of ik een tof mens ben! Ik ben bang dat ik weer aan de drank ga en daarom trek ik me hier op aan jullie, omdat ik dat niet wil, zo zit dat.

Overigens ben ik net terug van de kapper. Ik wilde het heel erg kort. En dat is het nu ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Vie, je bent je wilde haren kwijt ;) .
We schrijven en lezen hier toch allemaal met hetzelfde doel: stoppen en vooral gestopt blijven.
En als je het moeilijk hebt, ben je hier welkom en ook als je het niet moeilijk hebt, ben je hier welkom.
Dat komt neer op: geholpen worden en helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie , het gaat hier denk ik niet om een oordeel, maar een diagnose stellen.
Velen van ons verslaafden lopen rond als een kip zonder kop.
Zoeken naar hun identiteit.
En als je dan te horen krijgt dat je bij bv de groep adhders hoort, kan dat een verademing zijn.
Zo'n diagnose is niet om je achter te verschuilen maar de behandeling en eventueel medicijnen kunnen
dan beter op elkaar worden afgestemd.
Als het anders is hoor ik dat graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, mensen houden elkaar op veel manieren gevangen in de relatie.
Het is een kunst elkaar binnen de relatie los te laten, niet te controleren, jaloerse trekken te vertonen, wantrouwen te koesteren of halsstarrig aan het oude vast te houden.
Manipuleren en je relatie behandelen als een bezit.

Het voelt dan als een bevrijding wanneer de scheiding een feit is.

Alleen en toch met zijn tweeen.
Dat vraagt om respect en elkaar in zijn waarde laten.

Ik ben bezig, het gaat steeds beter.
Onverwacht loop ik tegen een stukje oud gedrag aan.
Maar herken het nu.
Kan er dan in positieve zin iets mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien de raap in reepjes is gesneden, opgezet met koud water zout en een klontje boter,
na ongeveer 15minuten een reepje uit het kokende vocht halen.
Breekt dit reepje door midden en valt op de grond, is de raap gaar.

Vergeet niet het gevallen stukje op te rapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...