Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 Januari


bohemia

Aanbevolen berichten

Blacky gecondoleerd met je schoonmoeder. Ik meen mij te herinneren dat jij hier over haar geschreven hebt. Je was daar toch aan het werk en zij ging naar een verzorgingstehuis of heb ik dat mis.
Zoniet dan is het snel achteruit gegaan met haar. Ben jij wel weer op tijd in Nederland voor haar begravenis of ben je dan nog bij je schoonzusje.

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd Blacky het jaar begint voor jou niet makkelijk.

Tasseke hoe is de operatie gegaan? Laat je het even weten als je weer mobiel bent.

An geen stress voor de carnaval, super. Blijf jij deze dagen gewoon thuis of ga je een weekend weg.
Denk wel dat man en kids heengaan of slaan die dit jaar ook de carnaval over.
Je kan je ook verkleden als non, iedereen is daar toch verkleed met de carnaval, dan heb je gelijk een goed excuus om niet te drinken, want nonnen drinken niet en dan hoeft ook niemand iets te vragen en jij niets uit te leggen. Goed idee he;) Maar ikzelf zou toch maar niet heengaan, lekker ver uit de buurt blijven van al die zuipschuiten.

Anjo probeer een beetje te genieten van je vakantie. Wanneer ga je weg en waar ga je naar toe??

Ik moet nee mag vandaag weer werken. Ben blij dat ik een baan heb in deze crisis tijd dus mij hoor je niet zeuren over die vreselijke werktijden, pffffffffffffffffffffffff, stiekem wel natuurlijk.

Fijne dag voor een ieders en van harte welkom nieuwe mensen. Ga ervoor en zet hem op!!!!!!!

groetjes Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie middag allemaal,
Vanochtend een klein beetje langer blijven liggen tot iedereen de deur uit was.
Dan gauw een ontbijt met koffie en aan de muziek. Yahoe! Nu is dochter weer thuis en die heeft de toetsweek er op zitten. Ze is nu even gaan bijslapen, want vannacht kon ze niet goed slapen.
Nu ben ik dus in oorverdovende stilte bezig. Aan de overkant maken ze genoeg herrie.
Straks gaat ze werken en dan kan ik weer los gaan tot zoonlief thuiskomt.

Tasseke,
Dat is slecht nieuws en goed nieuws tegelijk. Ik hoop dat ze de kanker met de eierstokken verwijderd hebben en dat je geen chemo hoeft. Je hebt gelukkig je baarmoeder nog.

Orleando,
Sterkte met je borst. Dat ze een tweede onderzoek doen, hoeft echt niet in te houden dat het mis is. Een collega van me heeft dat gehad met de test op baarmoederhalskanker. Uit de tweede test kwam onomstotelijk vast te staan dat er gelukkig niets aan de hand was. Maar het blijft spannend en levert een hoop stress op.

BamBam,
Sterkte met de verwerking nu. Ik ben blij dat de familie van je ex je mee laat delen als een familielid.

Blacky,
Ook jij veel sterkte vandaag. Laat de tranen de vrije loop. Zij helpen je om te rouwen.

Safi,
Ik eis gewoon een verslag van je avontuurlijke dag. Lekker puhh.

Wingchun,
Juist, man, het draait idd allemaal om het behoud van onze nuchterheid. Er wordt ons echt niets afgepakt en het bereiken van onze nuchterheid is een heel mooi cadeau. Ik koester dat cadeau, want het is de eerste keer dat ik zooooo ontzettend lief ben geweest voor mezelf.

Dames en heren, appelen en peren en niet te vergeten de aardappelen ;) onder ons,
Ik ga me maar eens aankleden en dan wat nuttigs doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky en BB, gecondoleerd met jullie verlies. Heel veel sterkte.

Bohemian, het is zoals je het vertelt, die hele cultuur, het klimaat en alles lenen zich voor party-party. Nee ik weet het niet aan den lijve, maar mijn stiefzoon woont daar. Nog moeilijker dan in ons calvinistische landje om er mee te stoppen, maar ik hoop van harte dat je de kracht vindt en het helemaal voor jezelf doet.

Hier gaat alles overigens best goed. Hier een beetje schaven, daar een beetje lakken, de momenten waarderen die goed aanvoelen en voor de rest kalm blijven. Ik ben momenteel een beetje in zo'n stemming van: ik sta erbij en ik kijk ernaar. Niet teveel nadenken, gewoon observeren.

Overigens zat ik vanmorgen in de metro richting Rotterdam, en las in zo'n metrokrant dat adhd bij volwassenen nu veel aandacht krijgt. Dat is mooi, dat dat erkend wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedzo An,

inderdaad niets in huis halen.
Kom je ook niet in de verleiding.
Volgens mij gaan we richting 3 maanden,
:P

Even een totaal off topic berichtje,
ik ben aangevallen door het griepvirus,
koude rillingen, vannacht al net gemeten of ik
koorts heb, 39.5.
Wonderlijk hoe snel dat virus kan toeslaan.
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje mensen er gebeuren echt allemaal heel vervelende dingen.

Orleando en Tasseke weet niet wat te zeggen, vervelend al die onzekerheid. Sterkte!!!!!!!!

BB en Blacky!!!!!

Anjo weet waar je heen gaat inmiddels niet goed gelezen. Geniet ervan, probeer het althans.

Wing mooie uitspraak, ik onthoud hem ook.

Ik ga aktie ondernemen nog veel te doen en dan aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook de andere nieuwe deelnemers aan het forum welkom.

Het is voor mij vandaag een gedenkwaardige dag. Precies een jaar geleden ben ik gestopt met het grote drinken. De vier jaar die daaraan vooraf gingen nam ik het niet zo nauw....deed ook voor alsof het allemaal wel meeviel en dronk gewoon onder gezelschap alsof het de normaalste zaak van de wereld was en ik het inmiddels onder controle had. Niets was minder waar. Rechtvaardigde mijn alcoholgebruik omdat ik de kl@terige omstandigheden waar ik me toen in bevond even wou vergeten.

Duhhh....ik ben een alcoholist, niets rechtvaardigt dat ik drink....geen glas geen druppel zelfs! Of het nou overwegend 6 flesjes op een dag waren maar op het laatst 24 zegt genoeg! IK MOET/MAG NIET DRINKEN, ja...spa-appel, uitgeperste sinaasappels, thee, water....veel water en liefst niet teveel koffie.
Ik heb het niet gered om het geheel droog te houden dit afgelopen jaar, jammer...maar ik ben me wel weer volledig bewust van de val die een alkie kan maken. Ben me weer bewust van mijn zwakke maar ook mijn sterke kanten en de wil om zonder die rotzooi te leven...écht te leven dus.

Ik hou het vandaag droog, want elke dag weer heb ik de mogelijkheid om er iets bijzonders van te maken. Dat weet ik en dat doe ik ook. Heb naast mijn terugval in oktober en uitglijder 1e kerstdag ook veel moois meegemaakt. Ik ben blij dat ik het leven heb en lichamelijk weer de kracht heb opgebouwd om ervoor te gaan. Lef genoeg om het leven recht in de ogen aan te kijken. Kom maar op met je gelukkige en ongelukkige momenten...het hoort er allemaal bij....als een golfstroom die het leven is.
Voor de pieken en dalen die het leven onhandelbaar maken zoek ik hulp, die ik nu gelukkig ook ga krijgen :)

Ik zie daar niet tegenop, maar verwelkom die mogelijkheid...niets mis met aan mezelf te werken. Houdt me scherp en alert en dat is nodig.

Fijne dag allemaal....ik ga eens wat klusje doen en boodschappen voor morgen....dan ga ik mijn verjaardag vieren met familie en A. De 25e ben ik pas echt jarig. Ik heb genoeg redenen om er echt een feestje van te maken want ik sta weer op mijn poten en dan heb ik aan het afgelopen jaar te danken want het besef is weer terug hoe kostbaar het leven is.

Groet
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, goed dat je naar de huisarts gaat.
Har, ik kom er ook wel met vallen en opstaan. Tot nu toe gaat het goed; bijna 3 maanden droog! En ik geef je gelijk, het leven is zovee beter zonder die rommel. Heb nu het gevoel te leven niet te worden geleefd.
Cpas, het is idd een soort controle, die punctie. Verwacht ook niks ernstigs, zie er alleen tegop (de pijn).
Albertina, sterkte met die griep! Ben er zelf net vanaf, maar dit is idd een hardnekkige. Had zelf ook koorts en lag te rillen in bed van de kou, terwijl je bij wijze van een ei op me bakken kon, zo warm voelde ik aan. Heb nu alleen nog een keelinfectie en hoest enorm (en ik rook dus niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We worden momenteel met heftige dingen op het vlak van gezondheid geconfronteerd op het forum. Fijn dat er ook steun kan zijn bij gebeurtenissen die niet op het alci vlak liggen. Ik wens iedereen die met zijn gezondheid tobt ongelooflijk veel sterkte toe! Het geeft allemaal maar weer aan dat gezondheid het allerbelangrijkste is. In mijn eigen geval realiseer ik me terdege hoe ik er zelf voor kan zorgen dat mijn lijf gezond blijft en dat vreselijke spul dus niet meer tot mij moet nemen. Ook ik had/heb pijn in mijn leverstreek en hoewel er 2 maanden terug na uitgebreid bloedonderzoek (vooral naar de lever etc. waar ik specifiek om had verzocht, ook na uitleg te hebben gegeven over mijn drankgebruik) niets naar voren kwam, wil ik ook mijn lever/lijf rust gunnen. Reden temeer om niet te drinken.
Ik het inmiddels een nieuwe verslaving; die heerlijke verse sappen van de AH (sinaasappel/kiwi etc, in die glazen flessen), niet goedkoop, maar veel goedkoper en gezonder dan die vieze alcohol.
Als ik op de klok kijk, weet ik dat over een uurtje of 3 dat moeilijke moment komt en ik ga daar nu vast aan werken, want ik laat me niet klein krijgen.
Ik ga aan de strijk,
groetjes voor allemaal,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik niet meer drink, valt het me op dat in zowat elk tvprogramma wat ik opzet er wel over drank gesproken word. Het lijkt net op een dieet; ga aan de lijn en de meest lekkere dingen komen voorbij. En nu ik stop met drinken, heeft ineens iedereen een partner, collega enz. die wel een alcoholprobleem heeft. Ik kan er goed tegen als iemand drinkt en ik niet, maar er steeds mee geconfronteerd te worden...da's minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, klusje is geklaard. Alles alles goed droog is, kan het weer op zijn plek gehangen worden.
Ja, ja, ik ben nog steeds bezig met achterstallig werk dat zich in de loop mijner drankjaren heeft opgestapeld. Ik zie ook dat met afgebakende tijdplanning en vooral overzichtelijke klusjes te plannen alles veel makkelijker, efficiënter, beter en sneller gaat dan dat aanhikken tegen een grote berg die ik in een keer wil afhebben. Je zou kunnen zeggen dat ik nu projectmatig werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga dus niet naar de winkel, want dan gaat het mis...
Was al onrustig en nu helemaal..Ga nu iets leuks doen met onze 2 jongste kinderen. Oudste is te spelen bij een vriendinnetje. Bijna 3 maanden droog en dat wil ik zo houden...Gen zorgen, straks is het trekmoment weer over. Voel me zoveel beter zonder drank, moet alleen dat gevoel weer oproepen. Komt wel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...