Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 Januari


bohemia

Aanbevolen berichten

Voor wie mij beter wilt kennen zie ook: wie is wie.

Ben vroeg voor jullie daar ik in Brazilie woon maar gelukkig Internet kent geen grenzen.

Zoals normaal vandaag weer te veel gedronken, heb me voorgenomen vandaag niet te gaan werken en met de honden naar het strand te gaan om eens goed na te denken.

Zoals jullie kunnen lezen in wie is wie, ben ik bezig met een bedrijf te sluiten wat ontzettend veel stress met zich mee brengt.

Vandaag er maar even tussen uit om mijn gedachtes wat op een rij te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om het verhaal wat completer te maken, ik ben opgenomen geweest 2 weken in een kliniek (prive verzekering dekt hier niets). Eerste dagen vloog ik tegen de muren aan maar dat zakte na een paar dagen door de kalmeringsmiddelen. Ik baalde daar erg van en heb me laten ontslaan want met Hadol is alles te onderdrukken.

Meteen op vakantie gegaan en wonder boven wonder niets gedronken maar helaas in een stress periode met vrienden in een bar toch maar weer een drankje genomen en dat slaat meteen weer aan. Ik kan niet uitgaan o.i.d. zonder te drinken want ik heb het gevoel niet in de stemming te komen en alles is dan zo clean.

Helaas bestaat er hier niet echt een AA dus je staat er alleen voor. Er zijn klinieken maar die kosten 400 Euro per dag en zelfs dan krijg je geen begeleiding. Ze sluiten je op samen met drugs verslaafden en nog erger drugs dealers die zelf verslaafd zijn geraakt en dat botst enorm met mijn karakter want voor dealers heb ik niet echt veel respect wat erg veel onderlingen spanningen te weeg brengt. Daarnaast zijn deze personen ook erg gevaarlijk. Er zijn geen bezigheids therapien dus je verveelt je dood de hele dag en je rookt een slof uit verveling.

Helaas is door het warme klimaat hier en de culturele instelling om veel buiten de deur te eten en van het strand genieten ook niet de ideale omstandigheden om niet een biertje te nemen, iedereen drinkt en dat maakt het ZO moeilijk om nee te zeggen en als de eerste erin gaat dan is het einde zoek. Helaas bezit ik niet over de kracht om na 3 glazen nee te zeggen want dan gaan ze juist smaken.

Wie herkent zich hierin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Blacky,

Wat ben jij vroeg vanmorgen. Ik heb niet te veel gelezen de laatste dagen maar heb begrepen dat je een waardig afscheid hebt kunnen nemen van je broer. Good on you!
Het zal allemaal nog wat rauw zijn, verwacht ik. Laat de tranen maar gewoon gaan.

Ik was niet zo heel blij om zo vroeg wakker te worden vanmorgen maar alles heeft zo zijn reden.
Anders had ik nooit mijn mail gecheckt en de mail van dochter1 gelezen. Ze heeft twee mensen te troosten waarvan een ronduit schrijnend is. Dus ik heb nog net een paar kaarten kunnen sturen en een kleinigheidje voor haar zodat ze weet dat haar moeder toch aan haar denkt.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat ik rouwbetuigingen al op voorraad heb liggen.

Natuurlijk gisteren ook heel veel aan BB gedacht.

Het hoort bij het leven maar zoals jullie weten ben ik soms dreuzig en ben ik het niet altijd met het leven eens.

Ik ga nog wat kleren strijken en dan mijn koffer pakken, wij zijn buitengewoon georganiseerd:$
Voel me leeg en zwaar, wat is er gebeurd met de vrouw die haar koffer altijd zo had gepakt en niet kon wachten om te gaan? Enfin, douchen is een goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Anjo: ja wat is er gebeurd... dat weet je wel. Er is heel veel gebeurd.
Het komt wel goed Anjo zolang je maar niet drinkt.

Blacky: ik wens je ook voor vandaag veel kracht toe, zeker nu je ex-schoonmoeder, die voor jou als een moeder was is overleden. :present:

Bomhemia: welkom! Ik schreef een uitgebreid antwoord bij wie is wie.
Ik hoop dat je nu kan doorzetten en vandaag die eerste laat staan.

Ikzelf ben weer behoorlijk 'georganiseerd' bezig. Financien weer eens in kaart gebracht, opruimen en nog eens opruimen. Jaren achterstallig werk. Maar het resultaat mag er zijn en dat voelt heel erg goed.
Het brengt rust in mijn hoofd. En heb daardoor ook haast geen behoefte meer aan kalmeringspillen.

Het niet drinken levert me ontzettend veel op.

OK feestjes met drank moet ik vermijden, maar of dat eigenlijk erg is?
Het is meer het idee dat dit niet meer kan.
Maar lol aan drinken heb ik echt niet meer en vul mijn vrije tijd liever anders in.

Eindelijk eens doen wat ik echt zelf wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedenk me nu ook dat ik totaal geen stress heb voor carnaval.
Ze zijn hier alweer druk bezig met de voorbereidingen.
Bier vliegt je om de oren, waar je maar komt reclame, tekeningen .... muziek.
Vorig jaar heb ik hier met carnaval volgens mij elke minuut op het forum gezeten zo'n enorme kwelling was het voor me. Nu doet het me echt nul komma niks. Yesssssssssssssss.................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Bam, mooi dat je maatje rustig is gegaan.
Dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt
om elkaar te steunen en samen te delen. Sterkte.

Blacky, ik hoop dat je vandaag de knuffel van ex krijgt
die je altijd hebt verdiend. Ik vind het mooi om te lezen
hoe je je kracht voor jezelf gebruikt en deel mag uitmaken
van je (ex) schoonfamilie. Neem je tijd. Sterkte.

Anjo, ik wens je alvast een goede reis. Ik hoop dat je rust vind
om weer door te kunnen gaan. Ik vind je een prachtmens.
Dag lieverd, zorg goed voor jou. Tot gauw! Sterkte met alles wat
nu net weer op je pad komt.

Afscheid nemen. Ik begin een beetje te voelen wat dat is.
Onrustig geslapen. Dochter kwam na een paar heftige dagen
puberen in mijn armen liggen, om haar te troosten na een verpletterende
nachtmerrie. Ik ben blij dat ik er weer voor haar kan zijn. Nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, ik ben gepakt. Nog niet gedouched maar he je kan niet alles.

Ik wil graag het hele forum bedanken voor alles wat jullie voor mij hebben gedaan over de afgelopen jaren. En dit zijn geen loze woorden, mijn tranen lopen snel de laatste tijd dus zoon lief vroeg waarom ik huilde. Ik antwoordde omdat ik verdrietig was dat iemand op het forum verdrietig was.
Het is te gek voor woorden, je kent niemand maar toch gaan sommige in je hart zitten. Hij denkt dat ik nu officieel gestoord ben:D

Ik wens iedereen kracht en wijsheid en gedraag je een beetje terwijl ik weg ben;)

Tot volgende week!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB:heart::present::sun:
Veel kracht voor jouw vandaag en een dikke knuffel
((((((((((((((((((((((((((( :heart: ))))))))))))))))))))))))))))))))))

Anjo een fijne vakantie in Egypte.

Blacky gaat het een beetje?

Verder allemaal goedemorgen
Ik ben uit mijn bed gevallen, want ik ga vandaag op groot avontuur.
Te spannend om al te verklappen maar jullie horen er nog van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Buiten is het nat, bij mij binnen is het gelukkig droog, ook gisteren na een zwak moment. Heb vannacht heerlijk geslapen en dan vraag ik me vanmorgen echt af waarom ik gisteren zo'n zucht had naar drank. Het zou toch zonde zijn geweest als ik me weer had laten gaan, het levert niets op, niets is fijner dan een nuchter leven,
fijne dag allemaal,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vind ik zo treffend gezegd Wingchun; het klinkt veel positiever als je zegt dat het gaat om nuchter zijn ipv jezelf een straf op te leggen van niet-drinken. Deze houd ik in mijn achterhoofd!

quote:


Originally posted by:
wingchun

Een goedemorgen!




Goed geslapen, niet gezwommen dit keer.


Het beloofd weer een mooie, heldere dag te worden.




Jaja, het kwartje is gevallen.


Het gaat helemaal niet om niet-drinken.


Het gaat om nuchter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...