Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 januari 2009


Mai

Aanbevolen berichten

Water: mooi zou zijn, dan zou ik me ook niet zo schuldig voelen: 10 peuken per dag.
Doen we met Corinne mee.

We zaten eindelijk ns met zn allen film te kijken is er om de vijftien minuten tien minuten reclame. Geen kijken zeg. Ik sluit aan bij NED 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An, ik herken gevoelens van dankbaarheid, maar vooral ook van spijt. Spijt omdat ik het gevoel heb dat ik de afgelopen jaren niet GELEEFD heb......Ook heb ik gevoelens van achterdocht tov mezelf. Achterdocht omdat ik me diep in mijn hart afvraag of ik het allemaal wel ga redden. Mijn langste droge periode gedurende de afgelopen 10 jaar was vorig jaar, gedurende slechts 3 weken. Daarna verviel ik langzaam maar zeker weer voor de volle 100% in een drijfnatte periode.....Ik ben zeer gevoelig om bij enige tegenslag snel de kop te laten zakken. Ik durf het zelf niet te geloven dat het me gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF, ik heb zeven jaar geleden een kat gekregen van een Bach-bloesem-therapeute. Zij zwerft nu ergens in Kathamandu rond.
Mijn kat is door bloesemherapie an zijn kotsgedrag afgekomen. En ik heb na chemo weer een kapsel, dus Bachbloesem is niet zo gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An,

Iedereen zit anders in elkaar.
Toen ik nog rookte, kon ik niet gemakkelijk een paar uur niet roken zoals jij.
Maar ik begrijp toch wel een beetje wat je bedoeld.

En ja, dat je gewoon vrij wilt zijn van alle verslavingen, snap ik ook.
Nu ben ik "vrij"van zowel roken als drinken.
Toch heb ik het er vaak nog wel moeilijk mee, het is soms net of die behoefte af en toe blijft om jezelf te verdoven of te kalmeren,
Tja, dus waarschijnlijk verslavingsgevoelig he.

Verder gaat het goed hoor
Ga morgen met mijn zusje naar de gezondheidsbeurs in Utrecht.
Liep daar vorig jaar ook met een gigantische kater.
Lekker tegenstrijdig he naar een gezondheidsbeurs met een kater!!
Met jou ook alles goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, het gekke is dat ik na pas 6 dagen ook allerlei simpele momenten herken, waar ik voorheen een kater had of juist net aan de drank was gegaan en dat ik daar nu gaan last meer van heb. Bijvoorbeeld, gisterenmiddag kwam er onverwachts iemand rond de klok van 4 uur langs; normaal gesproken had ik op vrijdagmiddag rond die tijd een vrijbrief voor me zelf om het eerste glas in te schenken, want het was immers einde week. Nu dacht ik na het bezoek, he lekker, ik was gezellig, ik was helder, wat als ik al aangeschoten was geweest....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan,

Ja, die momenten van herinneringen aan katers en drinken blijf je ook wel houden.
je blijft vaak bepaalde gebeurtenissen met drank asocieren.
Ik lees dat je nu 6 dagen niet drinkt.
Nou keigoed van je hoor.
Wees niet al te bang dat het niet zal lukken.
Je leert vaak van je vorige stoppogingen, bovendien heb je nu dit forum waar je lekker van je af kan schrijven, dat had je toen toch niet .
Of wel?
Heb je verder nog enige vorm van hulp?
Hoe dan ook , ik vind dat je op dit moment echt heel goed bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: ik herken dat helemaal wat je schrijft. Niet meer in jezelf geloven dat het je nu wel gaat lukken.
Ik weet dat hier op het forum toen tegen me gezegd werd dat ik niet de zoveelste poging ondernam, maar dat ik nu ging stoppen. Want ik schreef in juli afgelopen jaar 'dit is mijn 1000 e poging ' of zo iets.
Ik zat zowat in zak en as. HEb toen goede voornemens gemaakt om VOORDAT ik zou willen drinken hier op het forum zou komen. En sinds dien lukt het me dus.

De 'drankjaren' hoef je niet als verloren jaren te zien. Ik ben er misschien al langer mee bezig en verwerking is belangrijk, maar slechte tijden kan je zien als leertijden.
Je hebt veel ervaring opgedaan en je weet nu wat je niet meer wil Rosan.
Ben niet zo hard tegen jezelf.
We maken allemaal blunders in het leven.
De een dit en de ander dat.

Rapilos: leuk naar een gezondheidsbeurs, hihi en nu zonder kater. Geeft ook een speciale kick toch, zo fris en gezond daar naartoe te gaan.
Ik ga als een trein en sta nu bijna drie maanden achter elkaar droog.
Blijkt dus dat je niet af en toe moet drinken omdat je dan de trek in stand houdt.
De zin is echt weg. En dat voelt zo ontzettend goed.
En nee, ook niet de behoefte om dit dan maar te vieren, ik heb mijn lesje wel weer geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: haha, nou gemiddeld 10 is ook al heel netjes.
We houden het maar even zo. Het stoppen met drinken heeft bij mij nog veel aandacht nodig.
Maar ik ga wel minderen met roken. En daar begin ik officieel morgen mee...


OK WATER ???!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Ik zit zelfs te overwegen om één dag in de week niet te roken vanaf februari.
De maandag zou daarvoor de meest geschikte dag zijn, omdat dat toch al de dag is dat ik het minste rook door al het zingen. Die dag mag dan ook niet meetellen voor het gemiddelde.
Het lijkt me een te realiseren doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh sorry hoor, ik zat even Maassen te kijken... hij is goed!

Okee, 10 per dag, morgenvroeg beginnen (kan ik vanavond nog even goed asfalteren).

En de versterker heb ik ook alweer terugverdiend. Leve Marktplaats!
Zo heb ik een geheel kosten-neutrale hobby, hier wat kopen en daar wat verkopen.
Heb ik toch regelmatig "nieuwe" instrumenten van enkele honderden euro's in handen, kicken is dat.
Of juist hele oude, de "vintages". Beetje poetsen, afstellen, tijdje bespelen en weer in de verkoop.
Sommige gitaren zijn hier nog geen maand en andere heb ik al jaren.
't Is bijna jammer dat de lente er aan komt, want dat betekent minder binnen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albert: ja ik heb het gelezen hoor en een reactie erbij geschreven. Nee hoor het was niet lang, juist een duidelijk verhaal. Zeker die angst voor de delerium.
Ik drink ook niet meer, ik heb het helemaal gehad met die zooi. HE LE MAAL.
Ben er niet rouwig om, mis niks, heb het niet meer nodig.
Dit is voor het eerst dat ik het zo schrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...