Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

dank jullie, jullie zijn lief.
Jullie oordelen niet gelijk. Ik blijf hier op het forum en ga aan het werk heel hard met mezelf.

Nu maar eens in bad, ook al dagen niet geweest. Spreek jullie zeker nog vandaag want ik kan het niet alleen en mijn man zit alweer aan de drank. Lekkere hulp he hier van huis uit.

xxxxx allemaal

• Antwoorden 377
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,
Ik heb net het dagdraadje gelezen en twijfelde om van mijn weekeind te vertellen. Ik ben weer gevallen en denk waarom leer ik het nou nooit. En toen las ik Antonia, en ineens durfde ik me ook weer te melden. Het schijnt dus ook te gebeuren bij mensen waarvan ik denk, dat ze het heel goed kunnen. Sorry Antonia, ik vind het heel rot voor je, maar het was voor mij zo herkenbaar wat je schreef. Dus het weekeind niet drooggehouden en dat terwijl ik nu toch allang ervaren heb, dat ik me zoveel beter voel zonder drank. En ik wil ook niet meer drinken. We beginnen dus vandaag meer met de eerste te laten staan...

Geplaatst

Zo'n Mexicaanse rol met mais en bonen en gehakt en tomaat en ijsbergsla en een heel lekker sausje.
Lekker makkelijk in de oven :)
Aangepast: kan ook met kip !

quote:

Originally posted by:
Vie

Als er nog iemand een eettip heeft voor vandaag.... Tikje zonder inspiratie. Liefst iets met kip of vis, of helemaal vega.

Geplaatst

Rudy, Dat was een juweeltje!
Ziek maar goed uit!

Juicy. Bek op 't stuur!
En door!

Voorbeeld van staaltje ongeduld:
Verwacht morgen het fluitekruid in bloei.
Maar wil daarmee het speenkruid al te kort doen.
De vogels zongen vanochtend. Ik breng het niet meer op.
Het pak al aan. Er zit maar één ding op: Rennen!

Geplaatst

Ja dat zijn dan van die niet bemoedigende woorden waar ik niet op zit te wachten van een verslavingsarts.
De gremlins duiken er bovenop !
enne neem de tijd Winchi, ik zit nog aan mn koffie :)

quote:

Originally posted by:
wingchun

Ik heb mij door een verslavingsarts laten vertellen dat hoe langer je niet drinkt, hoe groter het risico als je dan wél weer wat drinkt. Het hele verslavingsmechanisme dat net wat tot rust is gekomen krijgt ineens een zwieper en gaat op tilt.

Nu zijn dit slecht woorden en wellicht dat sommigen hier het één of meerdere malen zelf moeten ondervinden, maar zo schijnt het te werken.

Geplaatst

Nu alweer Antonia ??? Het is maandagmiddag !!

quote:

Originally posted by:
antonia

dank jullie, jullie zijn lief.

Jullie oordelen niet gelijk. Ik blijf hier op het forum en ga aan het werk heel hard met mezelf.

Nu maar eens in bad, ook al dagen niet geweest. Spreek jullie zeker nog vandaag want ik kan het niet alleen en mijn man zit alweer aan de drank. Lekkere hulp he hier van huis uit.

xxxxx allemaal

Geplaatst

Het betekent gewoon die eerste laten staan, Woman!
Hoe ver je ook denkt te zijn.
Draai het om. Dat is fijn. Je hebt het niet meer nodig!
Het zegt ons ook alert te blijven. Dat is op zich niet erg.
Alleen moet het geen obsessie worden. Maar dat leer je vanzelf....

Geplaatst

@Spud, ik had dat in het begin ook met diazepam. Viel gewoon zittend op de bank in slaap. Nu, na een tijdje merk ik daar niets meer van. Slaap wel errug diep maar heb des te meer energie overdag..voel me ook helemaal niet suf of zo, juist scherp en alert; ik doe de (vele) dingen die ik nu eenmaal doe, vanuit meer rust in mijn lijf en geest. Voor de duidelijkheid, wil er natuurlijk niet aan verslaafd raken en raad jou zeker af om het zonder dat het voorgeschreven wordt in te nemen....maar enfin, daar ben je zelf al achter gekomen ;) Nog dank voor je Bassie en Adriaan feliciflapstaart song, lag in een deuk :D

Ook nog dank voor de feliciflapsitaties aan de mensen die na mij gepost hebben, doet deze steeds ouder wordende bok goed :) Wou gisterenavond nog even forummen maar dat is anders gelopen...verlopen zelfs :D:o Al knuffelend vroeg het bed in gestapt, hum....kun je daar een ban voor krijgen? :P

Blackster, jammer dat je confrontatie met Tactive zo hard uitgevallen is...over in je eigen vingers snijden gesproken en zo :( Na jah, ik denk aan je. Laat wat gebeurd is (tactive) achter je en kom tot rust lieve meid, dát heb je nodig :present:
Laat je handjes maar lekker wapperen, daar kun je toch zoveel in kwijt? Voor je verdriet geef ik je een hug :) Rustig aan meid!

Aah Wing, laat Brijder maar schuiven en hun ding met jou doen....je lijkt me assertief genoeg indien nodig om bij te sturen ;) Want weet je, alkies weten het zelf allemaal zo goed, maar hebben ook blinde vlekken door dat vluchtgedrag enzo. Dadelijk blijkt bijvoorbeeld dat je helemáál niet kunt schilderen (noem maar wat :D ) en daar sta je dan, in je hemd. Maar dat zijn juist de kostbare leermomenten :P

Antonia, knietjes afpoetsen, opstaan en weer je bekkie plat op het stuur en doorkarren :angry:;) Goed dat je er eerlijk over bent!

Rudy, bedankt voor het van je afschrijven....heb ik ook wat aan B)

Juicy, je username klinkt zo sappig. Pers voortaan een sinaasappel zou ik zeggen. Ook jij bedankt voor je eerlijkheid. Kleine stappies, raak ervan overtuigd dat je ook zonder kunt! Schrijf wat vaker inderdaad en neem deel aan dit fantastische forum ( :$ ) Ahum...wou het toch maar even zeggen.....

Woman, wanneer gaat die kiet van jou nou open? Kom ik een keer kijken als ik in de buurt ben :) Tegen de tijd dat ik richting zee ga....I love Haarlem (daar is het toch?)

Marjo, ren ze! Niet jezelf voorbijlopen hé?

Geplaatst

Dank, nu heb ik recept-ideeën genoeg voor heel de week.
Hoe staat het met je winkeltje Woman? Ik wil eigenlijk ook wel een coco-NUTS-kado kopen.

Vorige zomer heb ik wijn gedronken op vakantie. Dat was een domme aktie, ook al was het niet buiten proporties. Alleen al het hele idee dat het wel weer kon.
Ik vind trouwens niet dat een terugval persé hoeft te leiden tot moeilijker doorgaan met stoppen.
Er wordt ook gezegd, dat slechts 4% van de verslaafden, het lukt om clean te worden. In dat soort berichten WIL ik niet geloven.

Of ik voor de rest van mijn leven gestopt blijf met drinken? Geen idee. Vandaag is al genoeg.
En ga je een keer voorgaas, de wereld vergaat niet, al geeft het een rotgevoel.
Hou van jezelf en doe het beste!

Geplaatst

Har, ik woon in Zaandam !
Het plan is in mei een pandje hebben, maar het zal wel wat later worden hoor. Ik denk dat ik blij mag zijn als ik na de zomer de deuren open gooi ....
En ik zit nog steeds met de rechtsvorm. Moet nog met wat mensen gaan praten.
Het blijft spannend !!

Woman, wanneer gaat die kiet van jou nou open? Kom ik een keer kijken als ik in de buurt ben :) Tegen de tijd dat ik richting zee ga....I love Haarlem (daar is het toch?)

Geplaatst

Ooh, doe je dan vast je neglisjee aan ;) Krijg je er vast 20% vanaf...misschien wil ie dan nog wel meer afdoen maar dat moet je natuurlijk niet toestaan :D

Geplaatst

Ik herken dat ook, drinken, omdat je denkt dat het wel weer kan. Het stoppen lukt immers zo fantastisch! Mis, gewoon niet meer doen en wat daarbij voor mij misschien beter is, om, zoals ik hier al zo vaak lees, vandaag niet, misschien morgen, maar vandaag niet.
En dat van die 4 procent wil ik ook niet aanvaarden. Dat zou betekenen, dat het bijna altijd gedoemd is te mislukken, nou nee, dat kan er bij mij niet in.

Geplaatst

ja woman nu alweer, hij heeft gisteren ook veel gedronken. Rustig op zijn werk dus is nu thuis en ja weer aan de borrel. Lekkere stimulans he voor mij, moet het echt alleen doen dus en ik zit zo vol met tranen want ja ik schaam mij, ik ga zo super zonder dat ....... gif en toch weer doen.

Maar ik ga het redden met jullie, kom op juicy we beginnen weer opnieuw we gaan er niet onderdoor.

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
wingchun

Dat is inderdaad mijn grootste angst Har, dat ik eigenlijk helemaal niet kan schilderen!
:D

:D ...je kliedert dus maar wat, tsss....ongeveer net zoals je schrijft? :P

Geplaatst

Oh jee, dat zegt degene die hélémaal niet kan schilderen, ik weet eigenlijk helemaal niet waar ik goed in ben :( Dat is ook een gemis :D

Genoeg gekletst Actie! Wat bekabeling hier in huis op orde brengen maar eerst naar buiten....mooi weer :rose:

Geplaatst

Antonia, we houden ons nu even aan elkaar vast (is dat goed?) Bij mij wordt ook gewoon alcohol gedronken, en soms vind ik dat moeilijk, maar ja, het is uiteindelijk mijn probleem. Het is trouwens in onze hele omgeving, vrienden, familie, de normaalste zaak van de wereld.
Dat brengt me trouwens op een herinnering. Ik heb nog eens een hele oudjaarsavond droog door gebracht, en dan bedoel ik ook letterlijk droog. Er werd gevraagd of ik wijn wilde...eh nee, nou dan maar helemaal niets. Ik kan er nu wel om lachen....

Geplaatst

Wing, als ik je goed begrijp, bedoel je te zeggen, dat na een periode droogstaan,
de klap groter wordt.
Als je het bedoeld zoals ik het begrijp (moelijk hè) dan heeft de praktijk dat bewezen.

Er zijn er die na een jaar- twee jaar droogstaan, zich in een maand dooddronken.
Iets van een inhaalslag!

Maar niet proberen lijkt me. :)

Geplaatst

Komt het dan, doordat alleen de succesverhalen worden verteld Soothe? En dat de doordrinkers, stilletjes in de vergetelheid duiken? In dat geval, wil ik toch bij die 4 procent horen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...