Spring naar bijdragen

Maandag 26 januari


Houtje

Aanbevolen berichten

ja woman nu alweer, hij heeft gisteren ook veel gedronken. Rustig op zijn werk dus is nu thuis en ja weer aan de borrel. Lekkere stimulans he voor mij, moet het echt alleen doen dus en ik zit zo vol met tranen want ja ik schaam mij, ik ga zo super zonder dat ....... gif en toch weer doen.

Maar ik ga het redden met jullie, kom op juicy we beginnen weer opnieuw we gaan er niet onderdoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 384
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Antonia, we houden ons nu even aan elkaar vast (is dat goed?) Bij mij wordt ook gewoon alcohol gedronken, en soms vind ik dat moeilijk, maar ja, het is uiteindelijk mijn probleem. Het is trouwens in onze hele omgeving, vrienden, familie, de normaalste zaak van de wereld.
Dat brengt me trouwens op een herinnering. Ik heb nog eens een hele oudjaarsavond droog door gebracht, en dan bedoel ik ook letterlijk droog. Er werd gevraagd of ik wijn wilde...eh nee, nou dan maar helemaal niets. Ik kan er nu wel om lachen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, als ik je goed begrijp, bedoel je te zeggen, dat na een periode droogstaan,
de klap groter wordt.
Als je het bedoeld zoals ik het begrijp (moelijk hè) dan heeft de praktijk dat bewezen.

Er zijn er die na een jaar- twee jaar droogstaan, zich in een maand dooddronken.
Iets van een inhaalslag!

Maar niet proberen lijkt me. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over kwetsbaarheid. Het is al een tijd geleden, dat ik mezelf aangeleerd heb, om me meer bloot te geven. Dat heeft me enorm veel opgeleverd. Daarvoor dacht iedereen altijd, zij redt zichzelf wel. En ja, er zijn mensen die daar misbruik van maken en dat is erg jammer, maar ik ga mezelf toch niet terugveranderen, ik blijf de winst toch nog als groter zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames en heren, mag ik u het heugelijke feit mededelen, namelijk dat mijn eerste spoetjes zijn verschenen rond mijn neus. (Lente Lente Lente !!!)

En ik had nog wat leuks bedacht voor in mijn toko, namelijk om op zaterdag eens in de zoveel tijd een deejee neer te zetten die wereldmuziek draait.....owyeah !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ondertussen ook allerlei klusjes aan het doen, hihi. De grootste problemen in mijn leven kreeg ik juist, door me niet kwetsbaar op te stellen. Ik noem er maar eentje. Toen mijn eerste kind overleed, kwam het bij niemand in mijn omgeving in zijn hoofd op, om mij nou eens te troosten, laat staan een arm om me heen te slaan. Waarschijnlijk was het juist daarom (en nog wat andere tegenslagen) dat ik in een enorme depressie belandde. En nu kan ik me soms helemaal laten knuffelen en troosten en dat voelt heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juicy, het lijkt me ook één van de ergste dingen die je kan overkomen als mens, je kind verliezen. Heb je wel het gevoel dat hij/zij op een veilige plek is nu?
En dat jullie nooit ècht van elkaar gescheiden zijn?
Dat is namelijk zo, alleen jullie lichamen zijn nu niet meer fysiek naast elkaar. De rest is onafscheidelijk!
Mooi dat je inderdaad nu wel weer troost druft te onvangen en je open kan stellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fish, ik raak er steeds meer van overtuigd, dat doodgaan misschien niet zo erg is, omdat er meer is dan alleen het fysieke, maar dat komt misschien wat zweverig over.
Overigens zijn mijn alcoholproblemen pas begonnen na de problemen. Ik ben kennelijk zo'n controlfreak, dat ik me pas kan overgeven als alles rustig is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
antonia

.......

Sorry dat ik jullie lastig val met mijn probleem.
:huh:



He 'rare' Antonia!! sorry waarvoor? waarom ben ik hier?? Hetzelfde waarom jij er bent.
Allemaal dezelfde sorres ok? Je moet natuurlijk hier komen met je drankprobleem.
Alleen is te moeilijk Antonia.
Kom op joh, leer van je terugval ok?


Juicy: hetzelfde voor jou. Ik ben zo ver gekomen doordat ik na elke misstap, terugval of hoe het ook heet weer hier te komen. Hoe meer schuldgevoel en schaamte hoe moeilijker het is om weer opnieuw te beginnen.
Maar ik lees net dat jij je eerste kindje hebt verloren. Hemel, hoe daar mee om te gaan?
Kom op meid. Ga ervoor, we zijn er voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertien, ik geloof dat dat nog het ergste was, alles alleen doormaken. Ik lees nu veel boeken, met het idee er uit te leren en ik kom daar vaak tegen, dat de narigheid niet je probleem veroorzaakt, maar hoe je er mee omgaat en ik probeer nu daar iets mee te doen. En de ene keer lukt het beter dan de andere, maar we zetten door, ik weet dat ik het kan, en ik kan dus ook die drank een keer echt laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juicy, ik vind je natuurlijk helemaal niet zweverig, maar dan spreek ik voor mezelf natuurlijk. En ik snap heel goed dat drank een oplossing leek. Gelukkig zie je het nu anders en ik vind het ontzettend sterk van je dat je probeert het positieve van alles te zien. Dit toont je ware karakter, die kant van je die wil drinken komt daar echt niet overheen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel probeer ik het drinken, roken en eten te normaliseren.
Nu met mijn maandelijkse toestanden wil ik heel veel zoet eten. Voor mij was het ook een trigger om te drinken. En als ik niet wil eten of drinken dan maar roken. Maar dat is dus ook niet de bedoeling.
Ik probeer de ene verslaving af te dichten met een andere verslaving.

Dit kost veel energie. Nadenken wat je zoals wegwerkt.
Ik kan dit dus ook niet opbrengen als er teveel dingen gebeuren.
Daar moet rust voor zijn. Nu dus de kunst dat wanneer er weer onrust komt niet terug te vallen in die verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je An, toen ik mijn alcoholprobleem nog helemaal alleen aanpakte, dacht ik bij een uitglijder, zie je wel, het gaat me nooit lukken. Maar door van jullie te horen, dat je ook daarna de draad weer kan oppakken, ga ik in ieder geval na een uitglijder niet bij de pakken neerzitten en het dus maar weer op een zuipen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...