bohemia Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hallo Allemaal,Ik ben misschien wat bot komen binnenvallen (door innerlijke wroegingen en gevechten met mezelf) en nadat ik dit forum eens goed bekeken heb, ben ik samen met mijn vrouw gaan zitten en hebben een goed gesprek gehad over mijn probleem. Samen hebben we besloten om mijn gebruik af te bouwen zonder een kliniek o.i.d.Normaal gooi ik een 12 pack in de koelkast en er staat ook altijd wat wijn, rum e.d. koud. Dit hebben we vandaag door de gootsteen gegoten en afgesproken dat zij per dag 5 blikjes bier koud zet en elke week 1 minder.In 1 keer stoppen kan ik niet dus we bouwen het langzaam af tot 0 en heb me er gisteren aan gehouden en voelde me vandaar super en best wel trots. Dit is week 1 en ga het volhouden en OP naar de tweede week maar in elk geval het begin is er, dit mede dankzij dit forum em de varhalen die ik hier lees, soms moet je even wakker geschud worden en ik denk dat ik dat punt nu wel bereikt heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Bohemia: dat is mooi dat je vrouw je daarbij gaat ondersteunen. Nu minderen lijkt me een goed plan. De ontwenning zal minder heftig zijn, maar je maakt het jezelf ook niet makkelijker.Kom geregeld schrijven en deel je ervaringen, je zal er zeker van leren. Leren wat je moeilijke momenten zijn en hoe ermee om te gaan. Het is goed te doen, kijk maar naar ons hier op het forum.Drink tussendoor goed water e.d. Als je zin krijgt in ieder geval eerst eten, want dat willen we nog wel eens vergeten.Veel sterkte vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Zeg stelletje luiwammissen, liggen jullie allemaal nog te slapen? Dat heb je ervan als je tot midden in de nacht achter die computer zit.Even een mededeling!VANDAAG STA IK DRIE MAANDEN KURKIEDROOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik verwacht natuurlijk wel de meest fantastische slingers.Duurde wel lang die drie maanden.Wat ik ook had verwacht is ook gebeurd.Als je gewoon helemaal niet drinkt verdwijnt dus de trek.Dat is handig.Dusvandaag laat ik die eerste staan.Fijne dag allemaal tot straks maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Goedemorgen,Bohemia,een goed voornemen en fijn dat je steun hebt van je vrouw.Ik gun je van harte dat het je zal lukken met het minderen.Voor mij zou dat dus absoluuut niet werken, minderen,, het is bij mij alles of niets.Maar ook daar ben ik door ervaring achter gekomen.Succes.Morgen An. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 An, geweldig!!! Van mij geen slinger, maar gewoon :present: (binnenkort in het echt in dit theater te bewonderen )en nu hophop naar 't waark, oren in de nek, stofwolk en gà à à à à n!Toh fnaafnd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Tataratatataaaaaaa!!!!!!!!!ONZE AN STAAT DRIE MAANDEN DROOG.JOEPIEEEEEEEE!!!!!!!!En hier ook nog een lief klein cadeautje voor jou,voorzichtig uitpakken, er zit een nuchter leven in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Werk ze vandaag water. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 goedemorgen!!!eerst een kop koffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Bohemia Top jongen elk begin is er 1 we steunen je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 An 3 maanden gefeliciteerd hoor met de mijlpaal :light::light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 goede morgen allemaal trouwens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 ik moet naar m`n werk fijne droge dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 YEAHHHHHHHHHHHHHHHHH. JIPPIEEEEEEEEEEEEE.AN, TOPPER:present::DB):light:Slingers heb ik niet voor je maar hoop dat dit volstaat.Stoppen met drinken is het grootste wat ik mezelf heb gegeven, ik wens je toe dat dit voor jou ook zo gaat/zal zijn.Heb een fijne dag vandaag.En de rest natuurlijk ook:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Bohemia een goed doel, blijf wel eerlijk over je gebruik.Karinneke probeer het je wel aan te trekken, zoek naar een oplossing.An drie maanden zonder drank.Geweldig:present:Doe stille voort.Albertine weer thuis of nog bij Houtje?Albert, Water maak er een mooie dag van vandaag.Een goede morgen overigens.De koorts is nog niet uitmijn lijf.Ik trek mijn plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Tasseke alweer hersteld van de ingreep.? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hallo,@ An: van harte gefeliciteerdJoske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Goeiemorgen allemaal,An: Hartelijk gefeliciteerd, dat geeft mij ook weer moed. En het is maar een roos, omdat het me niet lukte om er een slinger van te maken, maar ik vind het geweldig van/voor je.En, ik heb het gisteren ook weer droog gehouden. Na me gisteren wat langer met het forum te hebben beziggehouden, ging het me makkelijk af. Hoera! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Goedemorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 he rudy,van de ingreep zelf herstel ik wel.. ik ben alweer voor het eerst buiten geweest, de rest wil alleen niet zo lukken.maar dat is een kwestie van afwachten, komt ook goed uiteindelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Ik ga vandaag afscheid nemen van mn lieve ex lief. Het valt me zwaar. Ben zo blij dat ik nuchter ben. Niets maar dan ook niets is het waard te gaan drinken. Mn verdriet is echt, mn tranen zijn echt, ik jank geen dronkemans/vrouwsjank. Ik voel me niet zielig, schiet zelden in de slachtofferrol. Het is echt heerlijk om niet te drinken.Ook deze dag gaat voorbij en kom ik door. Ik vrees enigzins de leegte die ik straks zal gaan voelen maar ook dat kom ik door. Ik ben niet alleen. En een biertje of tig gaat me echt niet helpen.Ik koester al het goede wat is geweest. Zij heeft een plek in mn hart en dat gaat niet voorbij.Ik wens jullie allemaal een goede dag. Alleen vandaag drink ik niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Ha goedemorgen maar weer,Ja hoor Pip, eindelijk wat lager, gelukkig.Rudy, dank voor je belangstelling,nee ik ben niet meer bij Houtje.Ik ben sinds verleden week woensdag weerin mijn eigen huis, hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 bambam,heel veel sterkte vandaag, ik zal aan je denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Goede helderdag,An, van harte met je drie maanden!FF, als je dit vandaag nog leest, heel knap van je dat je voor een groep gesproken hebt. Het idee alleen al geeft mij de kippenkoorts. Terwijl ik daar toch vroeger mijn hand niet voor omdraaide.Maar jullie hebben tenminste nog inspraak. Ik zie net dat ze een paar prachtige, oude platanan (geloof ik) aan de weg aan het vellen zijn, zonder enige voorafgaande waarschuwing. Schandalig vind ik dat. Ja hoor, vel maar een eind weg, bomen genoeg, nietwaar?Rudy beterschap.Verder hou ik het vandaag weer droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Bam Ik hoop dat je een goed afscheid hebt. Famke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hallo,@bohemia: goed plan om te minderen, maar je moet de blikjes niet opsparen om se dan op een dag te drinken. Het zou nog beter zijn als je 2 tot 3 dagen per week zeker niets drinkt. Dan gun je je lichaam wat rust, en als je een keer doorzakt, dat is geen drama, moet je wel de volgende 3 dagen helemaal nuchter blijven, anders kan je lever niet volgen...Groeten,Joske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden