Spring naar bijdragen

Woensdag 28 januari


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

weten jullie dan allemaal wat je met het leven aanmoet???

leuk nieuwe kansen, elke dag een nieuwe kans op droog staan, geluk etc etc

het niet drinken lukt me meestal wel aardig (nu even niet) maar dan....
wat moet je met dit leven, of ik dan.... misschien is dat ook wel de trigger
het nuchter zijn lost één ding op maar dan de rest nog..

ik voel me gewoon doelloos ik heb geen verwachtingen meer

terwijl ik dit schrijf voel ik me nog meer mislukt en wordt ik een beetje kwaad op mijzelf dan.
mag ik ook geluk kennen? ga er dan gvd naar op zoek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet dat ik jullie nodig heb maar baas is gearriveerd en kan niet langer blijven zitten misschien gaat ie dadelijk wel boodschappen halen of zo dan log ik wel weer in

iedereen heel veel sterkte vandaag snuif het mooie weer op en geniet er even van als het kan

vandaag niet de eerste nemen morgen weer een dag

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat pact ken ik. Ik hou het nu bijna 3 maanden droog en hoewel moeilijk, ben ik er erg blij mee.

Tasseke, er zit geen resetknop op jou, want dat zou betekenen, dat je tzt vervangbaar bent als bv een dvdspeler en geen mens is vervangbaar!
Wees niet bang voor een opvang, ik heb 3 opnames gehad en het is nieuw en eerst eng, ja. Maar er zitten allemaal mensen met hetzelfde probleem en het lucht echt op om met hen te praten. Net als hier op het forum dus. Jij hebt jouw heerlijke gevoel voor humor en zelfspot; ik heb wel vaker geschreven, dat je wel familie van me zou kunnen wezen. Nou, in een opname gaat het van diepzinnige gesprek tot totale onzin, waar je onder de tafel ligt van het lachen. Niet voor te stellen, maar de medebewoners hebben aan een half woord genoeg om te weten wat je bedoelt. En okee, heimwee gaat je wellicht parten spelen, maar zoals nu kan ook niet.
Meiske, denk niet, dat ik je aanval. Absoluut niet!! Maar ik maak me zorgen om je, je gaat me aan het hart, verdorie. Zat je nu naast me, dan had ik je in m'n armen genomen, geprobeerd je veilig en geborgen te laten voelen. Shoot, ik heb de tranen in m'n ogen...Ik voelde me in september ook zo, ze konden me allemaal de boom in en vervolgens verknalde ik zelf bijna alles. Ook veel domme dingen gedaan, je bent niet de enige. Ga ik je niet mee lastigvallen, maar weet, dat je het absoluut waard bent, lieve Tasseke. :heart::sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thankx voor alle liefde:heart:

dat had ik even nodig want als ik in de spiegel kijk, kijkt er een monster terug met een paar dikke rode ogen die de eerste dagen niet meer wegtrekken.

ik ben al een paar keer opgenomen geweest dus ik weet hoe het werkt maar ik wordt constant heen en weer geslingerd.
doe ik ook zelf maar als ik opgenomen wordt dan ben ik mijn klusje (zwart) kwijt en dat is dan weer een reden om thuis te blijven want de boeken voor school moeten toch betaald worden..

ach allemaal smoezen om vooral maar niet vooruit te komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo tasseke,

ik voel heel erg met je mee. Ik ben er zelf niet goed van. Daar komt bij mij ook heel veel naar boven.
Ik heb mijn wagen in de pas aangelegde tuin van de dorpsdoktor (door de omheining heen) weten te "parkeeren" Ik mocht ook genieten van een bezoek op het politiekantoor en de rest... Als ik er aan terugdenk... man, man, man. Nooit zo slecht gevoeld...
Nu, vandag, moet ik die gebeurtenis bezien als een keerpunt in mijn leven. Die traumatische ervaring heeft bij mij heel veel in gang gezet. Ik heb me laten opnemen, ik ben er voor gegaan, ik heb toen moeten vaststellen dat ik so niet verder kon. Later besefte ik ook dat het alleen maar materieele schade was, niets onherroepelijks. Ik heb gelukkig niemand doodgereden, en ik leef ook nog!

Lieve tasseke, het zijn nu heel, heel zware momenten. Natuurlijk, zullen er ook administratief nog gevolgen zijn. Dat gaat voorbij. Je leven niet, klinkt stereotiep, maar beschouw het als de ultieme waarschuwing. Je weet dat drank je zeker nu niet gaat helpen, in tegendeel.

Van harte wens ik je heel veel moed,

Liefs,

Joske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat spiegelbeeld is wat die @#$%^gremlins van jou maken; dat ben jij niet!!
Jij bent een mooi, puur en zuiver mens die, zelfs nu ze compleet in de put zit, er nog alles aan doet om aan vanalles en nogwat te denken, behalve aan zichzelf.
En toch vind je jezelf wel de moeite waard, ookal voel je dat nu niet zo. Want je komt hier, je deelt je pijnen verdriet met ons.
En dat klusje? Lieverd, straks ben je Alles kwijt. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak is geluk heel klein. Het kan bijvoorbeeld ook heel goed een uurtje sporten zijn. Dat heb ik met mijn tennis-les geleerd. Ik ben sociaal niet heel erg vaardig, maar ik heb toch een leuke band met de groep gekregen en kijk elke week naar mijn uurtje tennis uit.

Dit jaar doe ik het na mijn werk (omdat het zo werd ingedeeld), maar ik vind het ook leuk om dat op Woensdag te doen, de dag dat ik niet werk. Het liefst iets later in de ochtend en daarna heb ik vaak de hele dag dan een goed, positief en opbouwend gevoel over mezelf. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je,

ik zit alles zo te lezen en ik weet dat jullie gelijk hebben.
vanwaar die vernietigingsdrang??

ik kom net een briefje tegen van V. met de tekst;
mam ik hou van je, denk je aan onze afspraak?

ik voel me al heel lang beroerd en heb eigenlijk geen zin meer maar ik heb met V. de afspraak dat ik mezelf niets aandoe.
op dit moment heb ik het moeilijk met die afspraak, niet dat ik het doe want alle opties zijn zo gruwelijk en smerig dat ik het niet eens durf.
eigenlijk had ik een beetje stiekum gehoopt dat de operatie niet zou lukken, dan had ik mooi tegen petrus kunnen zeggen, niet mijn schuld foutje van de arts. maar tja ik werd weer wakker!

ok ok, ik moet de ellendige troep opruimen en in mijzelf blijven geloven en ondertussen zit ik me af te vragen waarom blijf ik zo hangen in de ellende die ik zelf creeer?
ik blijf maar zoeken en zoeken naar antwoorden, een schuldige en voel me slachtoffer. maar van wie?

ok ik blijf ademhalen dus verplicht maar weer de lieslaarzen aan en baggeren dan maar weer

ondertussen de sloop gebeld, auto is totaal loss, al mijn boodschappen liggen er nog in dus ook het rookwaar.
eerst maar even mijzelf uit dat gat lullen en de rollen omdraaien van slachtoffer naar dader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,

Kun jij jouw gevoelens en problemen in stukjes hakken die je één voor één kunt oplossen?

Stukje nummer 1: niet drinken. Dat kun je heel goed. Daarmee voorkom je nieuwe problemen. :D

Stukje nummer 2: hoe zou jij die willen en kunnen invullen?

Daarna even diepe rust. Je hebt dan al veel gedaan. Totdat je aan stukje nummer 3 zou kunnen en willen beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, rustig werken aan een steeds stabieler leven zou dat geen mooie doelstelling voor je zijn? En met jouw vorderingen groeit ook jouw kind mee!

Iedere dag een nieuwe kans en een heel leven voor je. Dat is misschien wel de uitdaging. Nu ik het opschrijf voelt het voor mij wel zo. En dan inclusief mijn uurtje sporten in een groep want dat wil ik zeker niet meer missen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik bagger maar door in deze poel der zelfdustructie....

kom steeds meer foutjes in mijn programma tegen.

floor, een stabiel leven ja dat zou een mooie doelstelling zijn, tegelijkertijd vliegt er door mijn hersenpannetje heen, stabiel??? dat is voor oude wijven en burgelijk gedoe!
heel slecht gedacht van me...

ik ga even proberen om mezelf te resetten, morgen begin ik voor het eerst met de cognitieve gedragstherapie dus een uitgelezen kans om deze foutjes te behandelen.

ga even proberen om een tukkie op de bank te doen, voordat mijn moeder voor de deur staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er even tussenuit. Kinderen van school halen plus een buurmeisje, want haar babybroertje is ziek, dus haar moeder kan zelf niet weg.
Tasseke, geef je verstand vandaag voorrang. Ik weet, dat je gevoel anders zegt, maar toch...

Wellicht kom ik vanmiddag en anders vanavond om de hoek kijken. Tot later,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zo hard geknokt om haar te houden en te beschermen
misdadige en gewelddadige ex, vijf jaar rechtzaken constant de RvK op mijn nek, school niet lekker voor haar, gezinstherapie

en nu... voor haar loopt alles goed en lekker maar ik kan er niet van genieten of gewoon voor haar er zijn.

gvd dat doet pijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanks, bult nummer drie op mijn kop!

het is f*kk*rd*d*ck echt egoistisch hé om er tussenuit te knijpen terwijl ik er gewoon voor haar moet zijn?

leuk zo een moeder die denkt, ach ze is 16 ze kan het wel alleen!
weer een reden om er tegenaan te gaan maar het inzicht is niet echt fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

egoistisch

zo had ik mijzelf nooit gezien..... maar waar....

ik ben altijd voor anderen bezig en cijfer mijzelf daar compleet voor weg dat maakt mij zo kwaad dat ik nu gewoon altijd boos ben.
waarom moet ik altijd aan anderen denken, ik moet mijn woorden goed uitkiezen, ik moet altijd rekening houden met anderen en zijn of haar gevoelens.
ondertussen schop ik wild om me heen en iedereen van me af, ik zit vast in mijn eigen kwaadheid in mijn wil, ikke ikke ikke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...