Spring naar bijdragen

Woensdag 28 januari


knuffie

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal!

Ja, ik weet het, dit draadje wordt veel te vroeg geopend maar ik kan niet slapen, zit nog teveel in m'n nachtritme en ik vertik het om een slaappil te nemen!

Ik weet dat ik hier op het forum overkom als de steeds lieve vredelievende knuf die nooit durft uit haar slof te schieten of haar eigen mening over iets te verkondigen!(kreeg ik pb's over!) maar zo ben ik nu eenmaal!
Misschien ben ik door m'n ziekte nog vredelievender geworden, ik weet het niet, maar ik hou nu eenmaal niet van ruzie! Door ziek te zijn kan ik nu ook meer relativeren en genieten van wat er is in plaats van te verlangen naar wat niet kan zijn! Ook ik kan boos zijn, hoor! Zelfs héél boos, maar dan probeer ik dat te analyseren, zoek ik het waarom ervan! Meestal vind ik dat dan ook in mezelf en ben ik blij dat ik er niemand heb over aangesproken, niemand heb gekwetst met mijn boosheid! Ik ben sowieso al bang om iemand pijn te doen! Altijd al geweest, dus waarom veranderen? Is dat dan zo'n slechte eigenschap? Moet ik hier m'n boosheid ventileren over bepaalde dingen om aanzien te worden als een écht persoon? Want zoals ik te horen kreeg in een pb kom ik niet over als een écht persoon, want zo lief kan niemand zijn??

Nuja, daar laat ik het maar bij!

Ik wens iedereen een mooie dag toe, vol leuke dingen en kracht om moeilijke en slechte dingen aan te kunnen, of ben ik nu weer te lief?:huh:

Groetjes van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Knuffie: lieve meid, je bent zoals je bent en ik heb liever aardige mensen om me heen dan boze mensen.

Ik ben zo vroeg wakker door een blaffende hond. Zit hier ergens, maar waar.
Heel de nacht aan een stuk door blaffen, blaffen.

Ik moest aan Wing denken, jij schreef dat toch, over dat 'beest' in ons ' dat we stil moeten houden', niet wakker maken. Ja zoiets als die blaffende hond, daar worden we onrustig van. Om niet te zeggen crazy.(ik geloof waarempel dat ie nu ineens stil is).
Hoe krijgen we 'm stil, gewoon door 'm naar binnen te halen.
Die hond is er nu eenmaal, het is jouw hond en buiten in de kou laten staan heeft geen zin.
Verwaarloos 'm dus niet want dan begint ie te keffen, piepen en janken.
Accepteren, loslaten ... berusten....blijven zorgen...

Dus vandaag laat ik die eerste maar staan, want dat gezeur aan mijn hoofd wil ik niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rise and shine, it's a brand new day. Mooi geschreven An!

Knuf, ik ben een fan van je:D En ik vraag me dan af waarom mensen dit soort dingen via pb's willen zeggen. Wat zegt dat dan over die persoon? Die blijkbaar niet kan geloven dat jij bent zoals je bent.
Pity on them.

Ik was vroeger 'dol' op ruzie maar diep in mn hart vind ik het erg vervelend. Maar ik had niet geleerd hoe ik iets op een manier kon zeggen zonder meteen boos te worden. Nu ik niet meer drink ontwikkel ik me in deze dingen en dat is heerlijk. Niet dat het altijd meteen goed gaat maar ik leer. En die ruimte had ik zeker niet gehad als ik nog had gedronken.

Heb een goeie dag allen.
Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: Goedenmorgen dames! :moon:

'k Heb me gisteravond maar een beetje afzijdig gehouden van 't forum, ik had geen zin in discussie.

Gisteren heb ik er meer dan tien gerookt, An. Een stuk of vijftien.
Merk wel aan mezelf dat ik er een beetje opgefokt van wordt, van te weinig nicotine,
en da's niet handig als je na een stressdag op 't werk naar huis rijdt met 150 pk onder de motorkap.
En aangezien ik geen zin heb om m'n auto in te ruilen zal ik een manier moeten vinden om met minder nicotine te dealen.
Ik rook nu wel veel bewuster, en da's een voordeel want zo ging het met alcohol ook.
Eerst weten wat het met me doet, dan bedenken hoe ik dat ga tackelen en dan... schluss damit.
Vandaag ga ik weer voor de max 10 rokertjes. En de nul drankjes, uiteraard. ;)

Fijne dag, iedereen! :rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, het was een mooi, ontroerend afscheid. Ook erg verdrietig maar dat zal voor zich spreken. Het is raar, t lijkt soms nog zo onwerkelijk. Zeer troostend al die mensen die gekomen waren. En ook al waren wij niet meer samen, we zijn 14 jaar een stel geweest, ik zal haar erg missen. En dat zal gaandeweg wel komen op verschillende momenten. Maar echt, ik schreef het gister ook al, ik ben zo blij dat ik nuchter ben. Mn emoties zijn puur, mn verdriet is puur en het is een stuk beter te dragen zo.
Dankbaar ben ik ook dat ik nog voor heb kunnen en mogen zorgen gedurende die laatste weken. Afscheid nemen van iemand waarvan je weet dat ze de volgende dag zal sterven is loodzwaar. Maar ik bedacht me dan maar weer dat het voor haar nog veel moeilijker moest zijn.
En als ik nog had gezopen was ik nu al dagen lam geweest en dit voelt zoveel beter zo. Ik geloof dat ik mn nuchterheid, naarmate ik langer droog sta, meer en meer ga waarderen.

Jij gaat ook goed he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam: ja dat ervaar ik nu ook. Het "lijkt' alsof je met drank de dingen beter aan kan, maar dat is flauwekul. Het zal je de komende tijd troost geven dat je zo afscheid heb kunnen nemen.
Bedankt wel dat je het ons allemaal wilde vertellen.

Water: gister 12 rokers. Probeer in ieder geval in de auto niet te roken. Maar het bewust worden wat je doet is ook al winst. We nemen de tijd. Vandaag zal lastig zijn, want ik was enorm vroeg op (nachtelijkekefhond).

Zo, nu maar op pad, tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat herken ik An. Ik kon met drank op ook meer. Maar de reden dat ik zoooo lang zooo moe ben geweest nadat ik gestopt was is dat ik mezelf natuurlijk helemaal had gesloopt. Bijna elke avond kachel mn bedje inschuiven en wel werken, sporten, relatie, honden, sociale kontakten, pfffffff. Ik heb mn grenzen zo vet overschreden dat ik nu nog herstellende ben. Maar dat is ok, 'we' komen er wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen, ik ga zo mijn boterhammetjes smeren en dan de hele dag op stap.
Met mijn werk naar het Grafisch Museum in Breda. Alles geregeld, oppas voor de hond, ha, ben nu al moe! maar we maken er gewoon een leuke dag van.

vanavond meld ik me weer

Iedereen een fijne en droge dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

voor mij helaas geen goede morgen! ik heb gisteren de auto geleend van mijn vader zodat ik wat mobiel was.
bij het boodschappen doen moest ik zo nodig plassen dat ik bij een eetcafe even moest stoppen, een bakkie snert en oude bekende...
dus.......

gedronken en de auto in de prak, heb de hele tijd op politiebureau gezeten, gisteravond om 22.00 uur mocht ik weer gaan na vijf uur in een celletje zitten.
vervolgens heb ik de hele nacht over straat heen gezworven want ik durfde niet naar huis.
heb geprobeert om me op te laten nemen vannacht maar ben weer weggelopen omdat er een melding gemaakt zou worden bij de raad van kinderbescherming..

ik voel me kut, radeloos en ik zit er helemaal doorheen..
ik moet straks mijn ouders bellen maar ik durf niet.

ik wil weglopen, van de flat afspringen, mijn bedje in, verdwijnen of wat dan ook als de ellende maar eens stopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Wingchun, AR, ook ik ben gisteren voor de bijl gegaan, we vormden zo'n mooi trio.....Niet dat ik straal dronken was of zo, maar er is einde middag/avond wel een flesje (ik kleineer het maar even, dan lijkt het minder erg) doorheen gegaan en om nou te zeggen dat het lekker was, nee. Het erge is dat ik niet eens echt moeite heb gedaan om het te stoppen, het gebeurde gewoon. Heb geen kater, voel me niet brak, maar wel vooral schuldig tov mezelf. Moet bekennen dat ik nog 1 flesje van mijn favoriete jww in huis had, deze had ik natuurlijk vorige week door de gootsteen moeten spoelen, maar ik heb hem ook 8 dagen kunnen weerstaan. AR, ik had mee moeten doen met jouw flessen ceremonie vorige week....
Maar genoeg gemekker, want daar schieten we niets mee op. Kep niets meer in huis en dat moet zo blijven. Ik begin opnieuw.

Realiseer me des te meer HOE VERSCHRIKKELIJK KNAP IK DE STOPPERS VIND!!!
An, jij gisteren al weer 3 maanden, petje af hoor, ik moet dat nog maar zien te redden.

Tasseke, ik lees net je berichtje, het klinkt zo triest, hulpeloos en het is zo'n schreeuw om hulp, maar ik weet niet hoe ik je kan helpen. Vind het vreselijk wat je is overkomen en hoe je je voelt, kun je niet bijv. je huisarts in vertrouwen nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas,

lieve meid je hebt geen andere keuze,
het heeft geen enkel nut het uit te stellen.

Je moet naar je ouders, zij maken zich wellicht
ook ongerust waar je bent.

Zoals ik je altijd lees heb je een goede band met je ouders.
En goede ouders laten hun kind niet vallen.

Natuurlijk zullen ze verdrietig en geschokt ijn.
Dat zijn helaas de gevolgen die je moet dragen.

Neem anders iemand mee,
als je niet alleen durft.

Maar je moet gaan,
een andere optie is er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...