Spring naar bijdragen

zaterdag 31 januari


albertina

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Waar een wil is, is een weg..........
Dat geldt eigenlijk voor veel zaken in het leven.
Er zijn zaken die je overkomen, waar je niet de hand in hebt.
Je verliest een dierbare, je huwelijk strandt , je kinderen gedragen
zich niet zals je wilt, je wordt ziek en zo is er natuurlijk nog veel meer.
Je kan zomaar verdrietig opstaan of een slechte dag hebben.
Het werk wat je doet lijkt niet meer bij je te passen, of wekt een
enorme hoeveelheid stress op.
Dan nog altijd kan je de keuze maken, je kan kiezen voor de weg
met de minste weerstand, dat is dan in mijn optiek gaan drinken.
Je kan ook kiezen om een andere weg in te slaan, je problemen of
zaken waar je tegenop loopt onder ogen zien, er iets aan doen.
Met of zonder hulp, die keuze is inderdaad aan jezelf.
Ik heb de laatste maanden gekozen voor de weg, mijn valkuilen en
voor zover ik het problemen mag noemen, in de ogen te kijken.
Er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.
Het heeft mij geen windeieren gelegd.
Beslissingen die niet meer op zich konden laten wachten zijn genomen,
hoe pijnlijk en verdrietig het soms was.
Welliswaar doe ik het niet helemaal alleen ik heb gekozen voor hulp.
Natuurijk is nog niet alles gedaan, het heeft mij wel doen ervaren dat
ik geen behoefte aan drank heb.
En dat is daarvoor echt wel anders geweest.
Voor mij was alleen stoppen niet genoeg, ik had nog één en ander op te ruimen.
Zolang ik daar niet aan begon waren er toch weer af en toe terugvallen.
Rudy schreef mij ooit, "Tina wellicht heb je na je vorige drankvrije periode iets laten liggen".
Dat bleek maar al te waar.
Wat de toekomst mij gaat brengen weet ik niet.
Eén ding weet ik wel, ik ga voor mijn nieuw verworven nuchterheid.
Dat geeft rust en daardoor kan ik het leven beter aan.
Dat wens ik jullie allemaal toe, ik elk geval voor vandaag,
maak er een mooie droge dag van.
:heart:


Typfout/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen,
Wijze woorden Tina. De dingen onder ogen zien er er mee aan de slag gaan, lukt stukken beter zonder de booze. Al lijkt het soms dat je heel wat voor je kiezen krijgt omdat je het niet meer wegdrinkt.

Corinne, dank voor je berichtje vannacht, toen lag ik allang te tukken. Ja dat hoor ik ook wel eens, dat mensen die lang slechthorend zijn geweest, zich rotschrikken van alle herrie om zich heen. Een geluk dan, dat je zo'n baha ook uit kan zetten, en dan zit ik weer in mijn eigen stilte, als het me teveel wordt.
Is je temperatuur weer op orde?

Verder wens ik iedereen een heel goede dag toe met alle dingen die je graag zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Mooie opening van het draadje Albertina! Zeker weten, waar een WIL is, is een weg, dus WEG met die zooi, ik ben er helemaal klaar mee!!

Als ik naar buiten kijk, belooft het een mooie dag te worden.

Orleando: van harte gefeliciteerd met je 3 maanden! Ik vind het GEWELDIG, super, wees trots op jezelf!!:musicnote::present:

Fijne droge dag allemaal,
liefs
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik lees je mailtje van vannacht. Ik vind het heel vervelend dat mijn berichtje op een negatieve manier zo lang in je gedachten is geweest. Dat is uiteraard niet de intentie geweest van mijn berichtje. Helaas loop je met het neerschrijven van woorden het risico dat ze anders overkomen dan bedoeld zijn. Wel is het zo dat er een bepaald cynisme richting mezelf in zat dat ik me weer heb laten gaan. Het doet me pijn dat je schrijft dat je een soort enthousiasme in mijn schrijven proeft en dat ik "blij" zou zijn met die kater zodat als die straf er weer op zit, ik met schone lei weer verder kan en opnieuw kan beginnen met drinken. Je mag weten dat ik hier gisteren tranen met tuiten heb zitten huilen uit onmacht. Maar bij de pakken neer gaan zitten en gestraft blijven heeft geen zin, dat heb ik gisteren ook aangegeven. Ik wil mezelf wel een nieuwe kans geven om er opnieuw voor te gaan en ik hoop dat die kans mij gegund wordt, ondanks alles.

Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou wat zal ik eens gaan tikken................
ten eerste goedemorgen allemaal die dit lezen en nog gaan lezen.
vandaag kan ik meerdere dingen gaan doen. ik denk dat het een mix wordt van luieren op de bank en een paar huishoudelijke klusjes.niet echt veel zin om me druk in te zetten om het hele huis aan kant te krijgen ,dat komt met de tijd wel ,ik heb toch zeeen van tijd over.ik weet het ik ben een luie ...
tsja vandaag wordt het dag 5 ,dat doet me wel weer goed. vanavond heb ik een afspraak met de fam. ,en dat is ook wel ff lekker, geen tijd en mogelijk om me te laten gaan zoals ik altijd doe op zaterdagavond(en zondagavond en maandagavond en dinsdagavond enz.)(en ik kan gewoon blijven hangen zolang ik wil ik heb geen afspraken met blikjes en flessen)
voor de rest heb ik het nog niet echt moeilijk gehad ,maar dat zal vast nog wel komen.ik denk dat het voor mij het beste is dat ik zoveel mogelijk bezig blijf en niet te veel ga zitten piekeren en kniezen over van alles en nog wat, zodat er gremlin mannetjes en vrouwtjes in mn oor gaan fluisteren ,van : breakie je kan ook ff naar sup gaan om weer het nodige in te slaan en daarna ben je weer helemaal rustig.
dat is echter geen optie voor vandaag.dus ga ik ook vandaag weer de eerste laten staan en morgen zie ik wel weer verder.

ik wil iedereen kracht wensen voor vandaag ,we doen het NIET ,en als je iets te vragen hebt of wilt weten voel je vrij .
en oja als iemand mij kan vertellen hoe het zit met eventuele vitamines ( b geloof ik) dan zou ik dat zeer op prijs stellen ,ik ging gisteren een uitsmijter maken,en dat heb ik geweten ook . :huh:


groetjes break:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

albertina,

Je klinkt alsof je goed bezig bent. Fijn voor je en fijn dat je geen behoefte hebt aan drank.

Orlando, gefeliciteerd. Well done.

Het zonnetje was heerlijk, heb veel dingen gezien en meegemaakt maar ik zou het eerder Sodom en Gormarra noemen. Maar forumleden zou ik het niet aan raden omdat er van smorgens vroeg tot savonds laat gedronken word. Leuke mensen ontmoet, en minder leuke. Heel veel geleerd over mijzelf
en zoveel voorbeelden gezien die ik absoluut niet wil volgen. En zoveel gezien en gedaan, zelfs berg Sinai beklommen, gesnorkeld etc.

Maar ik kom net binnen vallen na een lange reis en ben kapot en heb het koud. Ik ga even slapen.

Iedereen een fijne dag vandaag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Anjo, het was dus een leerzaam weekje. Hoop er meer over te horen.

Break, ik had je gisteren al antwoord gegeven over die vit-B, maar hierbij:
In een tijd van drinken heeft de lever een schrijnend gebrek aan vitamine B. Hierdoor ontstaat in de eerste plaats vermoeidheid. Je lever heeft die B nodig om de afvalstoffen in je lichaam te verwerken en verwijderen en zich te herstellen.
Stop je met drinken, dan is je lever niet meteen hersteld. Het is dus zeker verstandig om de eerste maanden B te blijven slikken. Je kunt dat bij een apotheek (van eigen merk) vrij goedkoop verkrijgen, en ook thiamine, waar een alco-lever om zit te schreeuwen. Niet elke apotheek levert thiamine zonder recept, de mijne toevallig wel, maar dat komt omdat ik het de eerste keer van mijn verslavingsarts kreeg voorgeschreven, dus ik sta daar nog in de computer. Ik was toen voor drie maanden klaar met B en thiamine voor 12 euro.
Het is geen wondermiddel dat je meteen fit maakt, maar het helpt je lichaam om er weer bovenop te komen.
Ik slik het nu nog omdat het ook voor allerlei andere dingen goed is. Zou het je zeker aanraden.

Orleando, gefeliciteerd met je drie maanden!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal

Albertina mooi geschreven waar een wil is is een weg
en er zijn echt heel veel wegen, je moet alleen de goeie weten en kiezen daar helpt geen wegwijzer aan en zelfs geen tomtom was het maar waar dat iedereen zo`n leidraad had.
Nee in dit geval moeten we ons eigen ik volgen en onze eigen wil
en als je iets wil kun je het ook.
Willen is met je hart kunnen met je hoofd
Dank voor de openingszin

Orleando Gefeliciteerd. :musicnote::present::rose::musicnote::present::rose:

Vie jij ook een fijne dag en volhouden de pannenkoeken komen nog;)

Rosan lieve volhouder laat dat zonnetje maar even op je inwerken en snuif effe gezonde lucht op dan weet je zeker waarvoor je het laat

Break goed hoor 5 dagen je gaat goed, ik neem iedere morgen op nuchtere maag een glas water met daar in een halve uitgeperste citroen, een weldaad voor je lever, vitamine B ook maar wel degene met het hoogste gehalte aan B1 want die heb je nodig en mariadistel verder 3 liter water per dag en `s avonds anderhalve liter thee met gember.
Verder at ik de eerste dagen alleen maar een grote salade van rauwe witlof een ui blik tonijn tomaat paprika zwarte olijven zonder pit en ansjovis toen werd mijn stoelgang normaler
ik hoop dat je er wat aan hebt
succes

Welkom terug Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

albertina:bedankt voor je mooie woorden,rust is ook iets dat ik al heel lang zoek en nodig heb,echte rust dan....

orleando1: van mij ook gefeliciteerd

vie : ook goedemorgen en ik wens jouw ook een hele goeie dag toe met alle dingen die je graag zou willen doen. :)

rosan : ik ben blij dat je nog op forum schrijft en er niet de brui aan geeft ,want de vorige keer dat ik ging stoppen en aan dit forum meedeed ,maakte ik ook een uitglijer ,waardoor ik me niet meer op het forum durfde te vertonen ,nu ben ik 2 jaar verder en nu zit ik hier weer.en ik hoop hier te blijven.probeer gewoon een nieuwe start te maken ,en probeer te vergeten wat er is gebeurt ,en gewoon verder te gaan waar je mee bezig was.iedereen verdient een nieuwe kans zo ook jij !!!!!

probeer volgende keer die held te worden die uit de supermarkt loopt zonder rinkelende tassen met glas en blik.
groetjes en sterkte break

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi

Gelezen op het internet er stond met een hele citroen maar dan kijk je een hele dag niet meer vrolijk volgens mij.
prei en ui is ook goed voor de lever, bitter fruit o.a grapefruit maar ik ben geen fruit tiepje em bittere groente dus witlof verder is cayennepeper erg goed en vette vis is ook goed voor een mens dus dan die combinatie maar in een salade, dan heb je de vezels ook meteen

Dit alles volgens zeggen maar ik ben er zeker niet slechter van geworden
Gisteren in de spiegel gekeken mijn gezicht even geschrubt (lach niet) en met een gezichtstonic gedaan (nog erger) en een cremetje toen naar de kapper en zie er vandaag zeker 10 jaar jonger uit (vind ikzelf)
Ja ik zie bij mezelf verandering en dat maakt me zo positief
En ik merk dat Break hetzelde mee maakt als ik denk ik
nergens last van en gewoon volhouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, herkenbaar.
Bij vorige stoppogingen ging ik gewoon op de oude voet door.
Ik bemerk nu wel dat ik er heel anders mee bezig ben.
Dat kan ook niet anders. We zijn niet voor niets verslaafd geworden.
Dus moet het een en ander bij de basis aangepakt. Vind ik soms nog
steeds een beetje moeilijk. Eerlijk naar jezelf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: ik kan me je verontwaardiging voorstellen. Alsof je enthousiast zou zijn over een kater.
Mij is dat ook eens gezegd hier, met andere woorden, maar het kwam op hetzelfde neer.
Veeg het niet zomaar weg als compleet onwaar.
Ik ben daar toen over gaan nadenken. Zeker omdat ik telkens terugviel.
Alsof ik me eerst weer ellendig moest voelen, weer weten hoe het was om daarna pas weer de kick te voelen dat ik niet dronk. Een soort zelfkastijding. Natuurlijk deed ik dat niet bewust. Belachelijk, want ik vond die katers altijd vreselijk. Als ik geen katers had gehad en nergens last van dan zou ik nu misschien nog drinken. Die katers waren een enorme straf voor mezelf.
Zeker als je een tijd niet drinkt, dan komt het dubbel zo hard binnen.
De tijd dat ik dronk leefde ik van die wisselende gevoelens. Me ellendig voelen, diep ellendig, drinken, me zogenaamd weer goed voelen, in de afgrond duiken met een kater en die vervolgens weer wegdrinken. Het is ook een soort gewoonte. Zo had ik dat nooit gezien.

Wel toen iemand me hier op het forum dit zei. Anderen lezen en zien vaak meer dan dat je zelf ziet.
Dus zie dit nu niet als een verwijt. Ik had het overigens niet zo gelezen als Corinne. Haar antwoord herinnerde me wel aan mezelf, hoe ik tegen katers aan keek.

Albertina; Soms moeten we door een heel diep dal, al is het een ongeluk of een bepaalde confrontatie om te weten hoe het ook alweer zat met je eigen leven. Wat is belangrijk.
Mooie tekst.

Break: i.v.m. vitamine B... kijk eens bij 'TIPS'




:present::present::present::present::present::present::present:

Orleando: PROFICIAT met je drie maanden!

:present::present::present::present::present::present::present:


Vie: operatie moet toch nog komen aan je oren?


Trouwens allemaal goedemorgen!
Herstel duurt lang en ik heb mijn herstel onnodig verlengd door telkens terug te vallen.
Maar wat teltl is het eindresultaat.
Mijn man heeft het ene feestje na het andere. En ik bedank voor alle feesten.
Ik zou me buitengesloten kunnen voelen, maar dat is niet zo.
Ik KIES nu voor mezelf, wat ik zelf graag doe, tegen alle sociale , zogenaamde, waarden in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha An, ja ik ben gisteen naar het Erasmus geweest, er moet alleen nog toestemming worden gevraagd aan mijn zorgverzekeraar. Dat kan even duren, maar zal wel goed komen. Beetje lange adem dus, maar er zit tenminste schot in.

Ik wist niet dat zware groentes zoals uien en prei goed zijn voor je lever. Ik dacht juist licht verteerbare dingen.
Overigens ben ik ook niet zo'n fruit-eter AR, liever pittige dingen. Ananas met pepertjes en bestrooid met zeezout, dan eet je toch fruit. Klinkt raar, is lekker.
Die pannenkoeken hou ik in afwachting.

En nu, hop naar de markt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het leven gewoon doorgaat...
Dat is het! Daar heb ik altijd moeite mee gehad.
Dat kan toch niet.. Net alsof er niets aan de hand is.
Vorm van zeer fijn gevoeligheid, dromer, naïeveling of...
Soms niet erg realistisch geloof ik. Dat botst.
Altijd. Met de wereld.

Hond! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vie dan lust ik ook ananas als het maar pittig is net als de thee

Ik vind een pannenkoek met kaas nog steeds het lekkerst
ik hou niet van zoete pannenkoeken dus hartig
Gember en kaas lijkt me lekker maar ik ga wel es wat proberen want ik heb al lang geen pannenkoek meer gegeten ik lust ze alleen als ik ze zelf maak ( overgehouden van vroeger toen zaten er klonten in)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, daar ben ik weer even,

Anjo, zelf ben ik ook in Egypte geweest, wel een aantal jaren geleden.
Het is mij toen totaal niet opgevallen dat er zoveel wordt gedronken.
Grappig, ik stond toen al een paar jaar droog en ik heb er waarschijnlijk geen oog
voor gehad.
Ben wel reuze benieuwd hoe je het land zelf hebt ervaren en wat je allemaal hebt gezien.

Pips,
hoe is het? van de week las ik dat je niet zo lekker bent.

Orleando,
3 maanden, proficiat.
:present::sun::present:

Natuurlijk ook alle anderen goede morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...