Spring naar bijdragen

Een nieuwe drinker, als een Diesel

Diesel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, nou even voorstellen dan maar, al was het al een grote stap om dat te doen. Zoals voor de meesten hier. Ik ben 48 en getrouwd met een geweldige vrouw, die wel wist dat ik veel dronk en toch bij me is gebleven. Nu wonen we heel erg achteraf sinds een paar jaar, geen kroeg of zelf geen supermarkt in de buurt. Nou heb ik mijn kroeguren er meer dan behoorlijk opzitten hoor. Sinds me 14e altijd in de horeca gewerkt dus zat er met me neus bovenop en zag het ook niet als probleem. funktioneerde prima en kan er ook goed tegen, een goeie gezeligge dronk enzo. Wel merkte in dat ik steeds slechter tegen sterke drank kon en na een ongelukt nog en kon ik toch niet meer rijden dus tjah daar hoef dan geen rekening meer mee te houden tenslotte. Duzzz makelijk zat. Ach en van andere drugs kan ik ook makkelijk afblijven, maar op bier kan gewoon blijven lopen, wel al een heel eind afgebouwd ivm vroeger maar het blijft toch wel zo'n 6 liter per dagen nu gaat me lichaam het toch begeven, alvleesklier en maag gaan nu steeds slechter dus moet wat gaan gebeuren. Door elke ochtend met veel rugpijn op te staan om me rug in een beetje toestaand te krijgen beginnen met een biertje en langszaam komt ik dan opgang en dat gaat dus de hele dag door. Mijn pech is dat ik niet tegen pijnstillers of medicatie kan, dus was dit altijd een goed excuus om te drinken.

Maar ook wil ik af van de paniek als er geen bier in huis is en dus nu besloten om er wat aan te gaan doen, zeker ook als ik merk dat mijn vrouw er toch meer problemen mee heeft sinds ik een paar dagen in het ziekenhuis moest doorbrengen. Ja het idee dat ik nooit meer een biertje kan pakken is ook heel groot, dus wil ik toch proberen te gaan minderen. Maar alleen lukt me dat niet denk ik, dus vandaar hier een lang verhaal geschreven of van me afgeschreven.

Fijn dat dit mogelijk is op deze manier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Diesel,

je hebt een belangrijke stap voor jezelf

gezet door hier te komen en velen gingen je voor,

dus weten wat het gekost heeft de dingen zwart op wit te zetten.

Nu gaat het erom er ook wat mee te gaan doen.

Als je al mee hebt gelezen op de dagdraad las je misschien ook

hoe moeilijk het is voor iemand die afhankelijk is van alcohol om

te minderen. Het lukt maar weinig mensen hier, een enkeling houdt het op wilskracht vol, maar de verslaving blijkt vaak sterker. Drinken is een gewoonte

die zich moeilijk laat beteugelen.

Toen ik hier kwam moest ik er ook niet aan denken nooit meer te drinken, maar wat ik wel wist was dat ik het een hele poos zonder moest kunnen, wilde ik ubethaupt een keuze hebben. En toen ik een hele poos zonder drank was en

ondervond wat een rust het gaf niet meer bezeten te zijn van drank kopen, drinken en dat ook verdoezelen en goedpraten en mezelf steeds sterker voelde worden, zowel fysiek als psychisch, ja toen hoefde ik eigenlijk niet meer.

Nu ik psychisch ook niet meer naar drank taal, doet het woord nooit me niets meer. De keus is aan mij en mijn keus is gemaakt, ik hoef niet meer, taal er niet naar en kan zelfs geen toegevoegde waarde meer aan drank vinden.

6 liter per dag is erg veel Diesel, lichaamsvervuilende brandstof als je het mij vraagt. Hoe zou het zijn als je eens 3 maanden probeert niet te drinken en dan

kijkt wat je wilt? Gewoon dag per dag; ik neem de eerste niet vandaag.

Als ik het kon, dan jij ook, zeker weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Diesel,

Welkom hier.

Ik ben een minderaar, maar ik kom niet uit zo'n "zware" situatie als jij. Ook voor mij is het minderen niet simpel en ik heb het aantal dagen zonder alcohol opgeschroefd tot 4 dagen per week, omdat ik merkte dat niet drinken vaak gemakkelijker is, dan jezelf in de hand proberen te houden.

Wat voor jou werkt weet ik natuurlijk niet. Drinkt je vrouw? Mijn man drinkt wel en hij kan maat houden! In ons huis is dus altijd veel drank aanwezig, vandaar mijn poging tot minderen.

Ik heb veel baat gehad bij de internetbehandeling van Tactive. Je kunt daar kiezen voor stoppen of minderen. Zeker omdat je afgelegen woont is dat misschien een optie voor extra steun.

Jane heeft een heleboel wijze woorden geschreven, waar ik me graag bij aansluit.

Kom op het forum als je het moeilijk hebt, of gewoon voor de gezelligheid. Op het dagdraadje, ditjes en datjes (een soort huiskamer) zijn altijd wel mensen die je kunnen steunen en waar je je hart kunt luchten. Mocht het te druk zijn en ze zien je over het hoofd, dan gewoon nog een keer roepen!

Veel succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Diesel,

Ik dronk iets minder dan jij maar kwam aardig in de buurt.

En ik dacht ook heel lang dat mijn lichaam het wel aankon. Maar de laatse twee jaar merkte ik al wel wat mankementjes die verder gingen dan een kater. Dus ik nam me voor minder te drinken, na lang aarzelen.

Ik ben gaan tellen. Het per dag bijhouden. Hoeveel en waar en hoe je je er bij voelt enzo. En dan een doel stellen. Hoeveel dan wel. Afbouwen? En haal je je doelen? En als niet waarom niet? Heel leerzaam als je het serieus aanpakt. En niet smokkelen. Je doet het voor jezelf.

Ik moest uiteindelijk de conclusie trekken dat wilde ik mijn drinken onder controle krijgen ik moest stoppen. Dat heeft even geduurd voor ik dat kon accepteren. En nog denk ik wel eens. Verdorie waarom heb ik dat nou? Dat blijft lastig. Maar een alcoholvrij leven heeft ook zo zijn positieve kanten. Ik heb er meer eigenwaarde door gekregen.

En even een pluim voor je vrouw. Onze partners hebben heel wat met ons zuiplappen te stellen. En in feite staan ze machteloos. En toch de zorgen.

Diesel veel succes. Welke kant je ook op gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie aardige en bemoedigende wijze woorden. Zoals gevraagd werd: nee mijn vrouw drinkt niet ,nou heel soms als we een jaarlijks festival bezoeken en dan is het maar een paar borrels voor we de caravan in rollen. Het is hier even hecties, maar zak tussen de bedrijven door het forum verder doorspitten en nog wat vragen stellen waar ik mee zit. Succes allemaal en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...