Spring naar bijdragen

Zondag 15 februari


Mai

Aanbevolen berichten

Als er nog iemand argumenten zoekt om te stoppen met drinken:

stel je voor dat je twee uur gaat rijden om een weekend voor een ziek familielid te zorgen
na een fijne dag, midden in de nacht achter een ambulance aan moet racen
en je dan een uur of vier samen moet wachten op de SEH afdeling
terug naar het logeeradres, na 24 uur wakker eindelijk vier uurtjes slapen
weer naar 't ziekenhuis met wat spullen, jezelf en iedereen overtuigen dat het goed komt
en vervolgens nog twee uur rijden voordat je bij je eigen huis bent
zodat je morgen weer aan de nieuwe werkweek kunt beginnen
o ja en de hond was ook uit logeren (dankjewel loiverd)

mèn wat ben ik blij dat ik nuchter ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vervelend , sta ingelogt, moet ik telkens opnieuw inloggen om een bericht te versturen.

Rosan als iemand werkelijk een alcoholprobleem heeft is één net te veel.
Meerderen met mij hier zullen dat bevestigen en hun bezorgdheid uitspreken.
Het is verschoonbaar wilde ik schrijven, nee het is niet verschoonbaar.
Maar na een week of twee droog te hebben gestaan en verlost van de kater, sterker in de schoenen staand, dringt zich de gedachte op dat één glaasje wel weer kan.
Rosan, ik heb dat 35jaar volgehouden, denken dat ik sterker was dan drank.
Ik heb het verloren.
Kat en kogel kwijt geraakt.
Mijn ervaring, na al de jaren dat ik nuchter ben is, wil men zijn leven terug dat alleen kan door definitief te stoppen.
Ik denk dat de gremlin zelf het minderen heeft uit gevonden.
Hoe meer je mindert, hoe groter de drang, de zucht naar een glas.
Stoppen na drie glazen versterkt de gedachte dat je alcohol de baas bent.
Een alcoholistische gedachte.
Rosan het is een illusie gebleken.
Als alcoholist is iemand alcoholdebaas, als hij definitief stopt.
Vervolgens blijkt dat niet alcohol alléén aan de totale ontreddering heeft meegewerkt maar er meerdere factoren zijn waarom wij ongelukkig waren of ontheemd door het leven stapten.
Noem het overlevingsmechanismen, drank is er een van.
Ik ben na acht jaar niet meer drinken tot de conclusie gekomen dat één glas fataal kan zijn voor mij.
Binnen de korts mogelijke tijd zit ik weer op de rand van de goot.
Ik denk dat dit gevoel nooit weg gaat.
Dat is geen ramp, want ik hoef niet meer te drinken.
De roes van drinken, weegt niet op tegen de geschenken van het niet drinken.
Stoppen met drinken is een lang termijn project, terwijl wij in ons leven altijd genoegen hebben moeten nemen met korte termijn bevredegingen.

Ik heb inmiddels het bord alcoholist voor mijn kop weg gehaald, maar de verslaving blijft.

Rosan dag per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, volgens mij is bij ons allemaal in het jaar dat we zo bezig zijn te stoppen met drinken het nodige veranderd. Vaak op het gebied van de liefde, daar vallen volgens mij de grootste klappen!
Als je stopt ben je niet afhankelijk meer, groei je, en vaak veroorzaakt dat wrijvingen.

In jouw geval, dat je geen contact hebt gehouden met je vrienden, dat lijkt me toch ook logisch!
Je bent zó aan het vechten, daar heb je al je aandacht bij nodig!
Plus de mogelijke angst dat vrienden je weer meetrekken in het aloude patroon: ach, joh, ééntje kan geen kwaad!
Ik denk, dat alsa je dit nu gewoon tegen je vrienden zegt, dat iedereen het snapt, en dat ze alleen maar veel ontzag voor je hebben!
IK heb het in ieder geval wel voor je!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water: ja die ervaringen kan ik met je delen, teveel ervan meegemaakt. En ik ging maar door en door, en maar zorgen en maar zorgen. Te moe om te janken. Dat hoeft ook niet nu, want je bent nodig en dan hebben ze niks aan een jankert. Maar het moet er wel uit. Zoveel indrukken die je opdoet bij dit soort acties. Ik wens je veel sterkte toe en pas op dat je niet alsnog in de verleiding komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik ook dankbaar voor, Rudy.
Gestopt dankzij de steun van dit forum en een portie wilskracht.

'k Heb er wel wat moeite mee om het hier op te schrijven maar ja,
de hond en de kat zeggen niets terug en sommige dingen moet je gewoon uit je systeem zien te krijgen.
Als ik het allemaal alleen moet bedenken dan stik ik.
Dus dank voor het luisterend oog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Ik sluit me grotendeels bij Trees aan,
Je bent zo ontzettend metjezelf bezig geweest al die tijd, zo aan het vechten geweest tegen die rotdrank, dat anderen er gewoon even bij inschoten, dat is dan maar even zo.
Dat je nu weer iemand gebeld hebt na lange tijd heeft volgens mij ook te maken met het herstelproces.
Je komt er weer een beetje aan toe.
En natuurlijk is dat moeilijk na zo,n lange tijd, om die draad weer enigszins op te pakken.
Sat feestje van vanmiddag was misschien nog even gewoon teveel.
Geeft ook niks, je bent nog steeds bezig jezelf stukje bij beetje bijeen te rapen.
Goed toch!!

Water,

Dat is wel een heel heftig weekeinde geweest, wat naar allemaal.
Wat ontzettend goed dat je nuchter bent, probeer maar even te ontspannen, missschien een lekkere warme douche ?

Rudy,

Dat was een goed advies aan Rosan, het geldt trouwens voor ons allemaal denk ik.

i

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,

Wat een enerverend weekend. Enigszins vergelijkbare ervaring had ik een paar maanden geleden, je wordt op een gegeven moment wakker en weet niet meer waar je bent, hoe laat het is en welke dag.

Ik zou zeggen: lekker in je pyjama je bedje in, nog wat lezen en vroeg slapen. Want jou kennende ga je morgen om 7 uur (of eerder) er gewoon weer uit om te werken. In ieder geval sterkte ermee :heart:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos ja dat is voor ons allemaal. We hoeven geen verschil te maken. De een is niet verder of wat dan ook. Het gaat om vandaag, wat doen we vandaag met de drank.
Vandaag ben ik in ieder geval weer veilig. pffff.. niet dat ik trek heb,maarja.
Hier stond twee dagen een fles wijn, als kado, wat was ik blij toen het dinge weer weg ging vandaag.
sh$t, balen, sh3t, moet ik toch wel toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,

Kan me helemaal voorstellen, dat je blij bent, dat je niet meer drinkt. Wat had je gemoeten, met alcohol op? Had je niets kunnen doen. Blij dat je dit even met ons hebt gedeeld.


Rudy,

Je hebt het weer eens bewonderendswaardig verwoord. Ik vind jouw stukjes altijd knap geschreven.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
Wat een heftig weekeinde. Ja, dan is het maar wat goed om nuchter te zijn en te blijven.
En dan kom je thuis. Verdwaasd, vermoeid of zelfs uitgeput en dan komt de emotie die je de hele tijd hebt ingehouden om anderen te steunen eruit. Trek je pyjama aan en een warme kamerjas, maak een pot thee of koffie of bessensap met koekjes of ander lekkers erbij, ga op de bank zitten met de kat erbij en laat je emoties de vrijheid. Huil, roep, brul, schreeuw (sorry voor de kat). Het lucht op.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert :D

Trees, je gaat weer goed he? Toppie!

An, stapje voor stapje. Niet teveel tegelijk. Komt wel weer.

Water, lekker slapen vannacht, hopelijk kun je dat.

Bij het eten kwamen toch nog wat waterlanders (gek woord :confused;)
Toch maar weer even uitgepraat, lucht op. Zie de dingen weer in perspectief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kinderfeestje overleefd pfffff
Ik heb een schema gemaakt om mijn regelmaat terug te krijgen. Elke avond om half 12 tevee uit, pecee uit, hondje uit, opslomen en voor 1 uur in bed met melatonine. Helemaal goed te doen toch !!!
Ga nu aan de slag want ik ben bezig met mn buikdans outfit. Leuk hoor, lijkt wel een soort prinsessenjurk wat ik aan het maken ben. Zoveel mogelijk glitter en belletjes, echt heel gaaf !!
Nou doe, fijne avond allemaal.
Keep it dry, stay strong !! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,
Dank jullie wel voor jullie reacties. Hier alles prima onder controle, don't be afraid, ik ga echt die drankvoorraad niet te lijf, gelukkig hebben we de komende weekenden ook de nodige aanlopers ivm ons nieuwe huis, dat raakt vanzelf wel op. Ik zou het gewoon tov jullie niet kunnen maken om me te buiten te gaan. Dat zou neerkomen op wel piepen, niet doen en dus gewoon doorgaan met drinken. Zo werkt dat natuurlijk niet! Ik ben nog steeds super gemotiveerd en wil drank mijn leven niet meer laten beheersen!
An , 100% eens met je plan van aanpak, heus, ik laat me niet uit het veld slaan!
Trees, je had gelijk, ik voelde het gisteren al aankomen....
Rudy, ik ben erg onder de indruk van je berichtje, ik heb het opgeslagen om op latere (zwakkere?) momenten terug te lezen, bedankt voor je moeite om te reageren!
Veel liefs voor jullie allemaal,
Rosan,
xxx

tiepfautje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve An, volgens mij leeft er bij jou momenteel meer dan je doet lijken....Je hebt zoveel lieve, bemoedigende woorden voor de mede forumers hier....Denk je wel aan jezelf en cijfer je je zelf niet weg? Je zit zelf ook nog midden in een strijd, plaats jezelf gerust eens wat vaker op de voorgrond hoor!!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...