GewoonErik Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Hallo allemaal. Ben een paar maanden geleden een tijdje op dit forum geweest en heb het daarna weer op een drinken gezet. Ik heb mezelf een tijd lang voor de gek gehouden dat ik alles onder controle had. Vervolgens weer gaan 'weekend drinken' en vandaar bergafwaarts: de weekends werden steeds langer zullen we maar zeggen. Ik zit in een vicieuze cirkel: ik drink omdat ik me depressief voel en ik voel me depressief doordat ik drink. Ik heb een jaar lang deeltijd therapie gehad voor depressies en persoonlijkheidsstoornis. Ik ging daar met een goed gevoel weg, maar in het echte leven blijf ik het allemaal maar moeilijk vinden....en dan lonkt de drank. Zodra ik thuis kom uit mijn werk en de eenzaamheid zich aandient, dan wil ik mezelf verdoven. Snel dronken worden, slapen en dan weer werken. Een paar dagen niet drinken lukt soms nog wel, dan voel ik me goed en na ongeveer een week word ik overmoedig en denk ik dat ik beheerst kan drinken. Dat kan ik dus niet: ik drink om dronken te worden, het is alles of niks. Zag hier ook een andere Eric, die worstelt met de 'kanonnen'. Nou: hier nog iemand. Wat een rotspul is het. Ik drink ze in halve liter blikken. Lekker snel dronken worden en daarna door drinken. Vandaag ook weer. Vrije dag genomen, omdat ik na een week drinken en werken moe was. Had me voorgenomen om vandaag niks te drinken en vanavond te gaan sporten, maar voordat de dag goed en wel voorbij was, ben ik al weer van dat voornemen afgestapt. En nu baal ik van mezelf. Maar goed, conclusie: ik kan het niet alleen, ik ben verslaafd en dat moet ik onder ogen zien. Een beetje drinken is niet voor mij weggelegd. Ik wil graag een nieuwe start maken, stoppen met alcohol en me weer goed en energiek voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Hallo GewoonEric, Jij kwam in dezelfde tijd op het forum als ik en ik had je al een tijdje gemist. Moeilijk hè die depressieve gevoelens. Ik heb er ook veel last van (bij mij gecombineerd met chronische pijn, bij jou met eenzaamheid). Ik heb veel baat gehad bij de internetbehandeling van Tactive. Je kunt je opdrachten e.d. doen als het jou uitkomt en je krijgt steun bij het ontdekken van de patronen en triggers in je drankgebruik. Het is ook hartstikke moeilijk om het helemaal alleen te doen. Je weet dat je op het forum meestal wel mensen vindt die je willen ondersteunen als je het zwaar hebt. Ik zou zeggen: ga er weer voor! Als het moeilijk wordt, zijn er ook mensen die het drinken uitstellen met de kookwekker. Steeds een uur tot de dag om is. Bij tips en adviezen e.d. staan allerlei hulpmiddelen om van de drank af te blijven, maar je moet het zelf echt willen. Ik hoop dat je weer moed kunt vatten en wens je van harte alle sterkte. Zet hem op! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Welkom terug Erik. Duidelijke taal. Dus dat gaat goed komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 8 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Lytse en Jaap...bedankt voor het welkom terug! Helaas: Ik voel meteen: 'waar zijn al die anderen om mij een welkom (terug) te wensen...heb dus direct de neiging om me afgewezen te voelen. Ligt aan mij, het is 1 van mijn problemen, ik weet het...maar voel direct weer een drempel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Gewoon Erik gewoon weer op de dagdraad terug komen, dan zal je zien dat de mensen blij zijn dat je weer terug bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 8 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 OK bedankt bolletje, ga ik doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CarpeNoctum Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Hallo Erik, en mensen... Ik ben ook nieuw hier en weet niet goed hoe alles werkt, ik weet bv. niet hoe je een nieuw topic opent dus ik wil me hier graag voorstellen als het mag. Ik kan me heel goed in je verhaal herkennen Erik. Ik ben zelf ook een probleemdrinker die telkens weer zegt dat ie deze X echt gaat stoppen, alleen telkens weet ik mezelf teleur te stellen. Nu ook weer is m'n hele dag naar de filistijnen omdat ik het gisternacht weer te bont heb gemaakt. In het verleden is het me gelukt om 2 jaar gewoon geheel geen alcohol te drinken en alles liep weer redelijk en ik dacht op een dag, ach ja iedereen doet het waarom zou ik ook niet een drankje kunnen doen? Waarom zou ik geen gelegenheidsdrinker of sociale drinker kunnen worden? In het begin ging het nog wel goed maar de duivel in mij wakkerde steeds meer aan en ik dronk weer om dronken te worden na verloop van tijd. Ik ben een jongeman van net dertig en heb helaas al zoveel naars meegemaakt door alcohol, ik schaam me er gewoon voor om alles onder ogen te zien. De makkelijkste en minst pijnvolle optie is het gewoon wegdrinken... Maar zoals jij ook zegt Erik, je drinkt om van je depressies af te komen maar je wordt juist door weer te drinken depressief. Ik heb voor mezelf besloten dat ik dit keer echt een serieuze poging ga doen, dat gaat hopelijk beginnen met morgen niet naar de winkel gaan om alcohol te kopen. Een beetje drinken is inderdaad niet weggelegd en na de eerste druppel komen de demonen weer die je verleiden om door te gaan, het is gewoon harddrugs. Ik wil zoveel neerpennen hier omdat ik gewoon vol van binnen ben, ik zoek eigenlijk via dit forum en de website steun van lotgenoten. Ik heb me ook voorgenomen om meer antwoorden in het geloof te vinden, het lijkt alsof ik enorm ben afgedwaald en het voelt alsof ik eerst God en vervolgens mijn familie, vrienden zwaar teleurstel. Ook mezelf stel ik telkens dus teleur, ik weet dat ik best wel capaciteiten heb maar helaas weet ik door de drank deze niet te benutten. Hopelijk heb ik iets aan dit forum... Wachtende op uw antwoorden verblijf ik, met kater... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CarpeNoctum Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Nu ik er serieus over nadenk om dus morgen niets meer in huis te halen, voel ik me nu al angstig... Het is moeilijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2011 Welkom terug Erik Ik wens je alle succes met je strijd tegen de alcohol.... Want een strijd is het zeker! Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden