Spring naar bijdragen

dinsdag 24 Februari


Rudy

Aanbevolen berichten

Pepita, welkom terug en ik hoop dat je "dat spul" nu voor een heel lange tijd kan laten staan. Voor een ander zijn 15 glazen misschien peanuts, maar als je er alleen maar moe van wordt.... het voegt toch immers niets toe. Veel succes.

En aan alle nieuwen op het forum, een hartelijk welkom. Mari10, (alweer een ikoongenote) is alles goed gegaan met het ophalen van je bolide?

Hier alles OK, stabiel en geen gremlins in de verre omtrek te bekennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Pepita, welkom weer!
Als je alleen maar moe wordt van het drinken en het plezier er af is dan is het nu toch weer een mooie tijd om het eens een dagje zonder te proberen, gewoon vandaag die 2 glaasjes laten staan en onderzoeken of je fitter bent vanavond en morgenochtend. Niet te ver vooruit kijken!

Ik heb een goed gesprek gehad bij mijn trajectbegeleidster, nu nog 1 hobbel vandaag, of eigenlijk 2 maar die eerste is het spannends, bellen met PsyQ.. daarna nog een wrat weg laten branden maar dat is peanuts bij dat eerste telefoontje wat ik moet plegen ;) tot die tijd maar even rustig aan en niet teveel nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Dank voor jullie lieve en bemoedigende woorden.
Ja ik ga er weer voor.
Donderdag ga ik voor 4 dagen naar Frankrijk.
Daar zal het wel moeilijk worden, maar ik ga het toch proberen.
Kan dan pas weer op het forum zijn volgende week woensdag.
Maandag en dinsdag werk ik van s'ochtendsvroeg tot s' avondslaat.

Soothe, je hebt helemaal gelijk een drinker blijft een drinker.
Na 2 glazen is mijn wil alweer gebroken en blokeert mijn veranderingsproces.
Ben vaak moe voor al die leuke dingen,die op mijn pad komen te genieten.
Ik ben soms ook te moe om er de pest in te hebben.
Mijn hulp komt ik moet stoppen.

Waar is Safi trouwens????

Lieve groet van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darjeeling, met studeren en andere (vervelende klusjes) heb ik het volgende truukje bedacht:
Op je studietafel leg je vast klaar:
De boeken
Notitieblok
Pennen, markers
En andere dingen die je nodig hebt.
Let op: Je mag nog niet beginnen, alleen klaarleggen !!!!
Pas later, nadat je even naar buiten bent geweest of de volgende dag mag ook, begin je aan je studie.
En dat is de volgende stap, kijken wat je moet doen, hoe je het gaat aanpakken enz.
belangrijk is om de studietafel netjes te houden en alleen te gebruiken om te studeren.
:)


quote:


Originally posted by:
Darjeeling

Goedemorgen,




Wat een fijne dagopenening Rvanth, dank je! En weer zo herkenbaar.




Die discipline, ja waar het werk betreft, lukt het wel, maar t.ov. mijzelf... zo heb ik best moeite mij ertoe te zetten de studieboeken op te pakken. Misschien moet ik een schema maken waar in ik mij aanwen om het op gezette tijden op te pakken, vaak is het een kwestie van beginnen.. En zo ook de dingen die ik nog aan mijn huis wil doen al beginnen de ideeën wel te op te 'borrelen' (dat woord, nu ik het schrijf...) Maar wat verwacht ik ook, vandaag ben ik precies 8 weken droog en nog herstellende van niet alleen een griepje...




Ik wens jullie een hele fijne en droge dag.




Hier een link naar een engelenkaartje, vaak trek ik er eentje en schrijf die op die dag in mijn agenda, echt leuk! Ook vaak weer iets om over na te denken of gewoon een oppepper:








De mijne is wel heel treffend na dit stukje: ER IS WERK AAN DE WINKEL!




Dus mensen, ik ga weer, een drukke dag wacht, tot vanavond.






:light:
:heart::present:



Darjeeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een keer op Aruba carnaval meegemaakt en daar werd mij verteld dat door de maskers en de kostuums de slechte energie werd weggejaagd.

quote:


Originally posted by:
albertina

Hoi, carnalvalsstrijdsters,




raar woord eigenlijk, hihi.


Ik zag zondagavond bij Kruispunt een documantaire


over het onstaan van carnaval.


Die drank is er later bij verzonnen maar is zeker niet de opzet


van carnaval.


Ik vond het erg interessant om te zien wat nu eigenlijk de


oorsprong en bedoeling is.




Pepita,


nee ik ken je niet, maakt niet uit toch?


Welkom terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman leuk dat je een leuk berichtje kreeg!
Zeg jij was toch van dat winkeltje met die kokosdingen, dat er misschien komt? Nu moest ik gisteren naar een bedrijf op de Westblaak in Rotterdam, en daar vlakbij is een nieuwe zaak geopend in coco-dingen, alleen ik ben de naam vergeten. Maar ik heb me daar echt even staan vergapen. Wat een prachtige stoffen, beddengoed, echt geweldig. Het was dat ik me moest haasten voor mijn afspraak, anders was ik er nog voor lange tijd blijven snuffelen. Bij kokosvezels denk je toch aan harde en stugge dingen, maar dat was helemaal niet zo. En alles met natuurlijke kleurstoffen geverfd.
Wat mij betreft mogen er nog veel meer van die winkels komen die produkten verkopen op basis van heel natuurlijke stoffen. Zag laatst een documentaire over spinnen-zijde. Goedkoper en sterker dan rupsenzijde, alleen is het moeilijk verkoopbaar omdat het overgrote deel van de mensen bang is voor spinnen, dat geeft verkeerde associaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooi verhaal, Vie, het motiveert mij enorm, dit soort berichten !!!
Ik heb gister een bericht naar mn coach gestuurd, moeilijk om te doen, ik ben nog niet zo standvastig als ik zou willen dus het kwam echt uit mn tenen......
Eens kijken hoe ze daarop gaat reageren.......

quote:


Originally posted by:
Vie

Woman leuk dat je een leuk berichtje kreeg!


Zeg jij was toch van dat winkeltje met die kokosdingen, dat er misschien komt? Nu moest ik gisteren naar een bedrijf op de Westblaak in Rotterdam, en daar vlakbij is een nieuwe zaak geopend in coco-dingen, alleen ik ben de naam vergeten. Maar ik heb me daar echt even staan vergapen. Wat een prachtige stoffen, beddengoed, echt geweldig. Het was dat ik me moest haasten voor mijn afspraak, anders was ik er nog voor lange tijd blijven snuffelen. Bij kokosvezels denk je toch aan harde en stugge dingen, maar dat was helemaal niet zo. En alles met natuurlijke kleurstoffen geverfd.


Wat mij betreft mogen er nog veel meer van die winkels komen die produkten verkopen op basis van heel natuurlijke stoffen. Zag laatst een documentaire over spinnen-zijde. Goedkoper en sterker dan rupsenzijde, alleen is het moeilijk verkoopbaar omdat het overgrote deel van de mensen bang is voor spinnen, dat geeft verkeerde associaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, dat was een gesprekje van 3 minuten hihihi, en mijn rapportage gaat naar de huisarts en verder geen gedoe of onder druk zetten van PsyQ.... zit ik me daarover druk te maken grmpffff
dus dat is ook weer netjes afgerond allemaal.

okee, kan ik me nu gaan concentreren op dat ik zo naar de huisarts mag voor het wrattenspreekuur ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

even snel een bericht. Ben even niet in het forum gedoken. Ik heb zo een date, de 1ste in lange tijd. Ik vind het heel erg spannend. Leuk spannend en naar spannend (vaak gekwetst, angst speelt een rol). Dat mag er beiden zijn. Het voelt veilig dat ik niet drink en dat ook niet ga doen. Als ik dronk en er was een man in de buurt die ik leuk vond, dan ging ik na een paar drankjes vanuit 'needy zijn' dingen zeggen in de hoop op een snelle toenadering en einde aan de angst. Fijn gevoel dat dit nu niet gebeurt, het was ALTIJD alcoholgerelateerd dat ik dat deed.

Nu ben ik aan het oefenen: "Een cola light met citroen graag... lekker, een maltbiertje alsjeblieft...doe mij maar een spa rood met citroen...".:) Anyway, ik wil dit graag met jullie delen. Als het meevalt horen jullie me, als het tegenvalt ook. (vooral dat laaste is van belang, teleurstelling was vroeger: port drinken) Fijn dat jullie er zijn. Een droge dag toegewenst aan allen!

groetjes van Joy! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat het meeviel Tapas! :D
Succes op het wrattenspreekuur!

Gnigni de lente! Veel plezier Joy!

Potverdorie! Een scheiding nuchter afwikkelen
zonder ruzie, alles goed geregeld, op elkaars wensen afgestemd...
Het beste uit twee werelden voor de kinderen..
Wat praat ik mezelf nou de diepte in.
Ook hier is het lente! In mijn hart. Mag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een beetje een anticlimax Tapas, hihi, je was er zo gespannen voor.
Joy veel plezier!
Marjo, een scheiding op maat, bestaat dat? Iedereen wordt op zeker moment gekwetst, je komt er niet onder uit. Klinkt niet leuk, maar vaak kom je er later sterker uit en dat gaat jou vast ook gebeuren. Maar op het moment zelf, pffff! Dapper van je dat je het allemaal opschrijft.
En ik ga me met mijn eten bemoeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou van dat horizontaal gaan, is nog niets gekomen. Ben ondertussen wel heel moe.

Pepita,
Eens het drinken je gaat tegenstaan en je de gevaren er van heel duidelijk voelt, ben je geen blije drinker meer, maar een rasechte verslaafde die zijn portie nodig heeft. Alles kun je doen zonder drank te gebruiken. Als de moeilijke tijd aanbreekt, begin dan met veel water te drinken en eet wat. Als vermoeidheid je trigger is: ga even een lekker dut doen. De meest gebruikelijke triggers zijn HALT: Hungry (honger), Angry (boos), Lonely (eenzaam en alleen) en Tired (moe). In deze ontbreekt wel nog heel blij of uitgelaten zijn.

Trees,
:)

Marjo,
Op de plaats! RUST!
Misschien is het een idee om weer therapeutische gesprekken aan te vragen. Ik vind je de laatste week erg manisch overkomen en ik zie je niet graag in een depressie kukkelen. Je hoeft dit hele proces niet alleen door te gaan. Zelf ben ik inmiddels van zorgmijder een zorgeiser geworden. Daar heb ik geen spijt van.

Pippi,
:)

Albertina,
Ook voor jou geldt dat het tijd wordt om te accepteren dat je rust moet nemen. Wie weet wat je lichaam nog meer gaat verzinnen om dat te bewerkstelligen.


En nu ga ik nog maals proberen even te dutten en hoop van harte dat ik niet weer mijn bed uitgebeld word.

Aan iedereen stuur ik een :present: en heel veel KMW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben alweer thuis
voor mijn longen is opname ws het beste voor mijn reuma is thuis scharrelen beter
kan weer ademen zonder bij elke poging na te moeten denken hoe het ook alweer gaat
jullie mogen blij en dankbaar zijn dat jullie niet bij elke ademhaling hoeven na te denken
dit is zeer energievretend en geeft het gevoel ,van hoe moet/gaat het ook alweer
je bent net een dier die met zijn voorpoten wijdbeens staat om zoveel mogelijk lucht binnen te krijgen
je hebt steeds het gevoel dat je iets mist, waardoor je lucht te kort komt
energie absorberend,liggen kan niet, zitten kost je te veel,bij elke hap lucht moet je nadenken.
wees blij dat jullie ,bij dit voor een ieder normaal bezig zijn niet speelt
pluspunt; aan alcohol denk je op dit moment absoluut niet
spreek een ieder een andere keer weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd, Bako, vier maanden!
En inderdaad, wij gezonde mensen realiseren ons zelden hoe het moet zijn om met een "handicap" te leven. Da's misschien maar goed ook, want té veel inlevingsgevoel kan je ook te zwaar worden!
Blijf je nu in je eigen huis? Zolang als dat gaat lijkt het me toch fijner!
Sterkte in ieder geval!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...