Spring naar bijdragen

Woensdag 25 februari


Hoekie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemiddag allemaal,
Ik heb nog niets gelezen en val misschien zomaar met de deur in huis. Maar omdat ik zag dat Woman net iets neerzette, wilde ik even wat van me laten horen.
Door dat HALT van jou, en ik eindelijk vaststelde wat toch mijn ware trigger was, is er hier voor mij een heleboel duidelijk geworden.
Die enorme moeheid van mij, werd veroorzaakt door mijn huwelijk...
En nou zit ik dus in het zelfde schuitje als Marjo...We gaan uit elkaar, maar oh, buiten mijn verdriet en ook wel angst over wat nu....ik voel me zo veel beter.
Klinkt misschien verwarrend, maar ook hierbij heb ik dus veel aan het forum gehad.
Dank aan jullie allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees echt te gekke berichten hier, mensen die drooggebleven zijn met carnaval, met een date, jeetje zeg. Supergoed.
Ik denk er veel over na, ik merk dat ik nog niet zover ben. Ik moet er nog in groeien. Nee dat zijn geen gremlinexcuusjes, die herken ik wel.
Ik ben er nog niet aan toe om helemaal niet meer te drinken. Ondanks dat ik er geen zak meer aan vind. De knop is nog niet helemaal om ofzo.
Dat ik nu zover ben gekomen is al heel wat, ik heb zolang, zoveel gedronken, dit had ik niet eens durven dromen. Ik ben ontzettend dankbaar dat dit op mn pad is gekomen, het besef dat er ook een leven bestaat zonder drank.
Mijn uiteindelijke doel wordt wel helemaal droog, no more boozzz. Ik leer mn lesjes en vind het fantastisch !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Juicy, ook bij mij heeft HALT er voor gezorgd dat ik ging glibberen en uitglee.
Vorige week de hele week slecht gegeten. Door spanning van de date, door stress over mn toekomst enz....
Niet eten is dus echt een grote trigger, het bewijs is geleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tien: wauw... hebben we dat ff knap gedaan!

Woman: ik zag je filmpje laatst , buikdansen en zo te zien ben je nog een jonge vitale vrouw.
De wereld staat voor je open. Er zijn veel plannen en ideeen in je hoofd.
Lijkt het je geen zaligheid om van die drank af te zijn.
Die knop om in je bolletje en weg met de drank.
Vandaag die eerste laten staan.
De dagen rijgen zich aaneen en het wordt steeds makkelijker.

Juicy: heftig wat je schrijft, en wat moeilijk voor je. Heb je ook kinderen? Weet ik niet meer.

Marjo: ik blijf maar het idee houden dat wanneer je man wat anders zou reageren jij helemaal niet weg wilt???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste kind is heel jong overleden en de tweede is net genezen verklaard van kanker. Hij is net afgestudeerd en aan een baan begonnen, maar woont nog wel thuis.
Op het moment dat ik eigenlijk dacht en nu gaat het leuk worden, was het dus helemaal niet meer leuk, om nou maar eens een eufemisme te gebruiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hemel Juicy, ja volgens mij heb je wel eens over je overleden kindje geschreven.
(Sorry, maar nog steeds kan ik het niet allemaal onthouden).
Je was net heel helder in je schrijven en ook daadkrachtig, vandaar dat ik je het vraag.
Jij en je man hebben dus heel veel moeten doorstaan.
Wanneer eindelijk alles leuk zou moeten zijn is het dat helemaal niet. Vaak is dat ook een ontlading.
Ik vergelijk het wel eens met mensen die op vakantie ziek worden.
Wij zijn hier aan het genezen van een huwelijks crisis.
Bij elkaar zijn we er een paar jaar aan het sleutelen geweest.
Toen ik weer begon te drinken had ik eigenlijk ook besloten om te stoppen.
Maar ik kon er maar geen vrede mee hebben en durfde de stap ook niet te zetten.
Als ik echt had gewild was ik gegaan.
Nu kan ik zeggen, gelukkig dat ik het niet heb gedaan.
Maar soms moet het gewoon, dan is dat het allerbeste. Veel sterkte Juicy en schrijf, praat en spreek zoveel mogelijk mensen, blijf er niet alleen mee zitten. Of zoek hulp, wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, Albertina,

Ik wil bij hem weg.
Het is de angst die mij in zijn greep houdt
Ik heb mij totaal afhankelijk gemaakt
Van hem, van de drank
Ik heb het nooit eerder alleen gedaan
Weet niet hoe het moet

Het is klaar
Sterker nog

Het is nooit écht helemaal goed geweest
Dat besef ik nu. Ik heb het zelf gedaan hoor
Vastgeklampt aan het onmogelijke

I have to let it go now
Daar hik ik soms ongelooflijk tegenaan
Maar dat is oud gedrag

leren
leren
leren

Door te DOEN!!!

IK BEN VRIJ!!!! Het barre ongeloof...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder niet veel te vertellen.
De discussie gisteren een beetje gevolgd.
Laat iedereen in zijn/haar waarde
Er zijn meer wegen naar Rome, ook al is er misschien 1 snelweg
Iedereen die al langere tijd gestopt, is heeft een periode gekend van besluiteloosheid
Sommigen WILLEN stoppen andere MINDEREN, blijf die keuze respecteren
Ga een ander niet met port lopen verleiden, ook niet als grap daar zijn andere forums voor.
Zo dit was mijn 'two cents', doe ermee wat je deugt

Vandaag weer naar de galerie, bij de workshop gisteren was een kortsluiting.
De ene kunstenaar wilde me er wel bij hebben, de andere niet.
Ben maar weer gelijk gegaan maar zal het vandaag aankaarten dat het wel wat vervelend overkwam.
Wegsturen op het laatste moment, dat kan toch ook in overleg vooraf.

Morgen een rust dagje en dan vrijdag de laatste vergadering van het boek, het laatste loodje voordat het naar de drukker gaat.
Fijn om al die lieve meiden weer te zien en nu maar hopen dat Vie ook voor ons de 'Durf-al Schoenen' aan durft te trekken.

Ik vind jullie allemaal even moedig en lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je An, Het is moeilijk, maar ik heb zoveel geprobeerd in dit huwelijk, inclusief bedenken dat ja na zo'n periode allemaal een inzinking hebt.....maar hij heeft zijn eigen verslaving: internetgamen. Dat wil zeggen, hij vind het geen verslaving, ik zeur. Maar ondertussen zit ik elke avond alleen en alleen als ik wat bedenk om te doen, ook in het weekeind. Ik geeft het op, en ik durf te zeggen, dat ik genoeg geprobeerd heb. Het speelt al een jaar.
En Marjo, je kan het hoor, alleen. Het lijkt in het begin misschien niet zo, maar het komt, want zie je, ik heb dit ook al eerder meegemaakt. En daarom durf ik nu de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien. Ik weet dat ik het kan, ook nu weer, na 16 jaar huwelijk.
Dat neemt niet weg, dat ik behoorlijk nerveus, soms angstig en zeker verdrietig ben, maar dat hoort er bij.
Ik heb gelukkig het contact met al onze vrienden onderhouden, hoewel hij ze niet meer wilde zien en ik heb ook de hulp van maatschappelijk werk aangenomen, onder het motto, ik pak elke hulp die ik pakken kan en....ik val in een warm badje, heb ik het gevoel, zij zagen het dus al aankomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het gekke van het hele verhaal is, dat ik nu wel makkelijk nuchter kan blijven, er zal al die tijd wel meer aan de hand zijn geweest, dan ik aan mezelf wilde toegeven.
Marjo, hou je haaks, als straks alles op de rit is en je rust kunt vinden op je eigen stekkie zul je zien hoe lekker alleen zijn kan zijn.......daar houd ik me nu namelijk ook aan vast..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op antwoord op de vraag van An; ik weet niet of ik het kan, maar ik moet wel!! Dus laat ik de 1e staan vandaag.
Vliegtuigongeluk op Schiphol??? Dat krijg je dus, als je heel de ochtend cd's draait...nieuws niet meegekregen. Weet nog, dat ik op vakantie ging en zo'n stewardess tegenover me had zitten, die de ramp op Faro had overleefd. "Het went nooit", zei ze...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi, goeiemiddag saam!

Ik ben zó blij dat bij mij de knop weer om is!
De rust die het geeft in je hoofd is niet te beschrijven...Niet meer rekenen hoeveel drank ik moet halen, geen flessen meer wegbrengen, me niet meer af hoeven te vragen of ik de avond ervoor nog mensen aan de telefoon heb gehad...

Nu ik dan weer zo ver ben, begrijp ik bijna niet waarom het weer zo lang geduurd heeft voordat ik op dit punt ben...maar ik ben er heel gelukkig mee!

Jullie ook allemaal bedankt voor alle steun! Ik schrijf wel weinig, maar ik lees wel mee, en heb er toch veel steun aan!

Dag voor dag, dat wel, te beginnen met vandaag!:heart:

Juicy, welkom terug! Wat een naar verhaal, maar wat fijn dat je zoon net genezen is verklaard!
Sterkte met je huwelijk, dit zullen moeilijke tijden zijn!

Ook voor jou, Marjo, ik kan zo met je meeleven, en maar zo weinig doen!:present:

Orlando, nam je wel de goede dosis refusal in? Ik herken er wel wat in, ook ik heb refusal geslikt, en wist op een gegeven moment net zó te smokkelen dat ik een paar glazen kon drinken!
Hou je aan je besluit, meid, alleen al voor je kinderen!

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik toch zo'n grappige bijkomstigheid op het forum, als er iets gebeurd in Nederland, krijg je meteen ongeveer een beeld, waar de mensen vandaan komen. Nou, het is niet bij mij achter, maar met een beetje goede wil (en conditie) zou ik er heen kunnen fietsen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...