Spring naar bijdragen

Woensdag 25 februari


Hoekie

Aanbevolen berichten

Pepita,

Ik ken je probleem. Ik ging in 2006 logeren bij een oom en tante in Spanje, die ook wel van een flesje houden. Hoe dat aan te pakken?
Samen met mijn Tactus-coach heb ik een keuze gemaakt tussen: beperkt drinken (zag ik niet zitten), Refusal slikken (maar dan moet je naar de dokter) of gewoon zeggen: ik drink NIET alleen: ...... willen jullie daarvan één fles voor me halen de rest koop ik zelf wel. Dan ben je van ál het gezeur af.

Leverde overigens een komische situatie op: Tante pakte een nieuwe fles wijn, ik stond te koken, ik zei: wil je een glaasje rode wijn voor me inschenken? Kreeg ik me toch een préék, dat het net zo verstandig was dat ik niet meer dronk, dat ik me aan mijn belofte moest houden, een hele reut, blablabla. Toen ze uitgerateld was, zei ik heel vriendelijk/pinnig: als je me even had laten uitpraten, het is voor in de spaghettisaus B).

Het makkelijkste is gewoon het nú al aan te kondigen en je kunt erbij een smoes verzinnen als je wil (antibiotica of andere smoes) dat is wel zo makkelijk.

Val je zelf in ieder geval niet te hard als het niet helemaal lukt, want dat kán gebeuren. Wees vooral mild voor jezelf (sprak zij).

Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Joehoee!
Alle vloeren zijn gedweild. Zal ik nu ook eens aan de ramen beginnen? Stom natuurlijk, want je moet altijd van boven naar onderen schoonmaken. Enfin, geheel off-topic maar wel fris en opgewekt.

Pepita, je vraag over Safi: zij komt af en toe nog aanwippen, maar niet zo vaak meer als vroeger.
Ja, moeilijk parket voor je, Frankrijk wijnland. Probeer het gewoon. Je wil je vakantiedagen toch niet vermoeid maar juist fit meemaken? Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: ahja, dat zei je al.. schroeven die ineens de ruimte krijgen. pfff.... lastig.
Heee we lopen trouwens gelijk op. Handig voor mij, hoef ik niet zo op te letten, haha... de vierde maand is naar mijn gevoel voorbij gevlogen zo zonder drank.

Orleando: je schreef van de week toch dat je door je medicijnen had gedronken? Volgens mij kan je dat spul beter helemaal niet krijgen. Ben verstandig en luister naar je hulpverleners!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de pc doet het dus nog niet zoals behoren...
De dagen rondom mijn vaders sterfdag redelijk goed doorgekomen; het is goed zo.
Zonder drank, dat weer wel.
Ik ga door met de verslavingsarts omtrent refusal, de rest van het team wil ik niet meer zien...ben 2 dagen van de kaart als ik erheen moet en heb het er de rest van de week over als ik geweest ben. NIet goed voor kij, maar ook niet voor mijn gezin..Roept dan weer onrust op en zie het resultaat laatst..ze jagen me op en dan trek ik niet...maa wil dan niks halen, want dan krijgen ze nog gelijk ook..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb alles gezegd, Tina en ineens was er wel hulp.
Was ontzettend boos, dat ze toen dachten, dat ik gedronken had, maar me geen blaastest wilden laten doen, maar ineens 3 weken later wel. Heb ik ook tegen ze gezegd. Als je denkt, dat ik gedronken heb, gelijk laten blazen. Ja, daar hadden ze geen direkt antwoord op...
Waar het (voor mij dan) op neer komt, is dat ik te lang over me heb laten heenlopen en dat doe ik niet meer. Als ik zie hoe de kinderen het op school doen (supergoed!) en de ouders en schoolleiding weer een beetje hun weg naar me vinden en ik durf weer beter het schoolplein op; manlief en ik groeien weer meer en meer naar elkaar toe, waarom zou ik dan nog gaan drinken??
Voel me niet happy slaat op die hulp.Ze bieden alles aan, zeggen dan ineens wat anders en vervolgens zijn ze er niet als ik ze nodig heb. Snap je? En dat heb ik ze dus duidelijk gemaakt, dat ik daar niet blij mee ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR, voor jou ook een,

:present::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::light::light::present::

omdat je altijd zo met iedereen begaan bent en zelf ook goed bezig bent.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita: let's do it in France!!!
JUIST in frankrijk :D
Zet 'm op! Veel plezier!
Daarvoor ga je er uiteindelijk naar toe :present:

Wing, werkze vandaag!
Goed bezig! :heart:

Ik ga eruit
Geestelijk voorbereiden op de middag
Nog wat dingetjes doen. Ik voel me goed.
Nog niet alles. But hee!
Het kan ook niet allemaal tegelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik bedoel, is dat ze steeds maar zeuren, dat ik me moet bewijzen dat ik zonder drank kan, er ben voor m'n kinderen enz enz. En als ze ineens een vermoeden hebben dat ik drink en ik zeg, bewijs het maar (die blaastest dus), dat ze dan ineens gas terug nemen. Daar ben ik helemaal flauw van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...