Spring naar bijdragen

donderdag 26 febr


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 341
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fish, het is heel jammer dat je Lucky niet zelf in huis kan nemen.
Overigens wilde mijn kat nooit harde brokjes, behalve van die peperdure. En gisteren nam ik van Lidl Adult indoor/outdoor voor hem mee, nou hij is er haast niet meer bij weg te slaan. Ik stuur je straks even een pb, want je schijnt veel van katten te weten, dus als je het niet erg vindt om te antwoorden?

Albertientje wordt vandaag niet vergeten. Je had vanmorgen weinig te melden schreef je. Nog steeds? Gaat het? Pootje wat beter?
En voornamelijk: goede moed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee dank je Adam, zat me eigenlijk suf te piekeren hoe dat ook weer ging maar kwam niet verder dan Vrouw Holle.
Vind jij het terecht dat het Vrouwtje van Stavoren haar ring toch weer terugvond, of had ze eigenlijk haar hele leven moeten boeten?
Alles goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando


Maar wat ik wil???? geen flauw idee. Rust, dat zeg ik ook steeds, ik wil rust.




Ja, daar had ik ook behoefte aan en zo is mijn alcoholafhankelijkheid begonnen. Ik kon het niet meer aan en zat er compleet doorheen. Diep depressief en ook wel een burnout. Ontzettend perfectionistisch en een heel laag zelfbeeld. Ik ben weer nuchter en nu al een jaar bezig om van een zware depressie te herstellen en te werken aan de onderliggende oorzaken. Voor ik hier terecht kwam, zat ik bij de ambulante verslavingszorg van de Bouman. De verslavingsarts daar boorde mij iedere keer de grond in. Na ieder bezoek aan die man was ik zo boos en gefrustreerd en voelde ik me zo ontzettend waardeloos dat ik gelijk drank ging kopen. Ik gooide dus gelijk mij kont tegen de krib. Ik heb toen besloten niet meer te gaan en weer op mijzelf te gaan aanmodderen. Dat ging goed tot ik na een heerlijke vakantie in een heel diep zwart gat terecht kwam. Na maanden zoeken kwam ik bij alcolholdebaas terecht. Een wereld ging voor me open. Een hulpverlener met inlevingsvermogen die je laatste restje zelfvertrouwen opkrikt i.p.v. de grond in te boren. Een luisterend oor dat je handvatten aanreikt waar je daadwerkelijk wat aan hebt. Een forum waar men respect heeft voor elkaar, waar je erachter komt dat je niet alleen staat; dat er anderen zijn die het ook moeilijk vinden; die je door een moeilijk moment heen kunnen trekken enz... En nu ben ik sinds een jaar in behandeling bij de ggz voor mijn depressies en hou inmiddels meer van het leven dan toen ik een jaar of 8 was (toen begon mijn grote verlangen naar de ultieme rust). Ik ben 49.

Dus ik raad je aan om te gaan zoeken naar gedegen psychiatrische, psychologische, psycho-sociale hulp. En je zoekt gewoon tot je iemand of een team vindt waar je je veilig bij voelt, zodat je ook durft te praten. Het is zo belangrijk voor je herstel dat er een goeie vertrouwensband is met je hulpverlener.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pffff net wakker
Helemaal uit mn element
had wel door willen slapen toto morgenochtend zo voel ik me
een kop koffie
en ik hijs mezelf in belletjes en glitter
even de knop aanzetten hoor, owja, buikdansen vind ik leuk
maar nu, het regent en de buurman heeft irritante muziek opstaan.
bléh
straks danst ik alles er weer uit
moet echt bedenken owja buikdansen is leuk !
maar voel me potje sjaggi
pms ???
dénk het wel, bah
dus hop oksles scheren, belletjes aan, beetje make up
en op de fiets
huphup
als ik daar eenmaal ben ben ik superblij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alberto,
Hals over kop naar het ziekenhuis overgebracht worden. Alleen al de schrik die je daardoor om het hart slaat is genoeg om een hartverzakking te krijgen. Brrr.
Ben erg blij dat het allemaal nog enigszins meevalt.

Bako,
Ben blij voor je dat de koorts gezakt is. Dan gaat het toch de goeie kant op.
Ik snap echter je berichtje van 17.23 helemaal niet. Je klinkt boos naar het forum toe, maar ik snap niet goed waarom.

Tasseke,
Je weert je goed. Het komt wel goed. Eenmaal met de drank afgerekend zijn de problemen niet de wereld uit, maar kun je wel beginnen met het opruimen ervan.

Pippi,
Hoest met de longen?

Kate,
:)

Ik ga eten.
Smakelijk allemaal.

Albertina,
Laat de poortwachter maar wachten. Arbeidsongeschikt is arbeidsongeschikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat ik mede zo prachtig vind aan jouw berichten is je vrijwel perfecte Nederlands. Handvatten! Mijn exman, die toch veel meer educatie had dan ik, had het altijd over handsvaten. Daarvan kon ik nou aan de drank gaan ;)
Onzin natuurlijk, het enige waarvan je aan de drank gaat ben jezelf. En ik ben een taalfreak en dat is mijn probleem.
Fijn te lezen dat je zo min of meer stabiel verder gaat. Je zingt en je werkt, je doet je dingen, je bent zelfs wel eens een keer boos en dat laat je weten. Weet je wat ik voor jou hoop? Dat je eens een keer echt helemaal ontspannen blij bent. Dat lijkt me afwezig bij jou, echt blij zijn. Of heb ik het erg mis?
Heb je dat ooit wel ervaren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,

Het lijkt mij dat die mevrouw hoe dan ook akelig nieuws krijgt of hij kan niet bellen of hij zat niet in het vliegtuig. Ik hoorde dat er 15 mensen waren van wie ze de nationaliteit niet wisten dus weten ze ook hun identiteit niet, lijkt mij. Hoe dat kan daar snap ik dus niets van.

Ik kruip even mijn bed in, zit letterlijk de hele dag al te rillen.

Hoop dat de schrijsters die elkaar morgen weer zien een leuke dag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...