Spring naar bijdragen

Donderdag 12 maart 2009


Papillon

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heb de draad gelezen en wil alleen maar even kwijt dat ik het jammer vind Tina dat jij ervoor hebt gekozen een ban aan te vragen; ik veronderstel dat je hem niet gekregen hebt (...)
Verder wil ik er inhoudelijk niet op ingaan, althans niet met mijn mening.....ooh toch, er is je naar mijn mening door Safi en anderen alle ruimte gegeven om te reageren en werkelijk een discussie hierover aan te gaan en zo in het licht te brengen wat jou zo radicaal doet reageren (geen oordeel); ik zie dat alleen maar als een logisch vervolg om je irritatie op tafel te leggen en het waarom verder toe te lichten.
Jammer, het onderwerp krijgt nu een abrupt einde....wellicht ingegeven door je emotionele benadering (?)

Kom vooral op voor je mening Tina, daar is niets mis mee...ik hoop dat je zonder met jezelf hierover te worstelen weer boven komt drijven ;) en de draad weer oppakt, tenminste als je zelf de keuze voor een ban hebt gemaakt.
Je weet toch dat je hier wordt gerespecteerd...daar valt jouw mening dus ook onder.
Genoeg hierover, wou het graag even kwijt omdat het me raakt...ik vind het alleen jammer dat je het zo'n wending geeft. Bedenktijd gun ik je echter van harte...
Zie je graag weer terug en voor mijn part doe je er nog een schepje bovenop mocht je daar behoefte aan hebben (lees: vertel nu eens werkelijk wat het met jou doet).
Groet in ieder geval van mij.

Laat de rest van de avond hier aan jullie over.....ben bezig een fake oude wekker te verfraaien (oud model maar dan met batterijen) Heb ik vandaag van iemand gekregen die voor zichzelf voor een appel en een ei een echt antiek exemplaar heeft gekocht bij de kringloopwinkel.
Was verliefd op dat ding, ben mijn digitale wekkerradio een beetje zat...op dat zwarte onding is inmiddels de display haast niet meer af te lezen en het dure ding is een ergonomisch kreng...alles is in het zwart en de knoppen kun je alleen maar vinden als je braille hebt geleerd :D

Heb er nu dus zoeen met 2 bellen en een rammelende klepel, grote wijzerplaat....en het tiktakt op een ingetogen manier :) Het ding is alleen helemaal wit, gaat dus koperkleurig worden, met gouden bellen (schellen?)...Enfin, zal eens kijken wat het wordt. Op de witte wijzerplaat staat een (roze!) eland....hoe ik die weg moet werken :huh: Kan het ding niet openschroeven. Bent benieuwd met wat voor crea-oplossing ik kom :P
Wordt eigenlijk vanzelf op tijd wakker 's morgens...daar is die dus niet echt voor nodig. Tis meer om mijn inmiddels opnieuw in kleurtjes geverfde slaapkamer mee te verfraaien.
Zo, mijn geneuzel over ditjes en datjes..... :)

Oeps, moet weer bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je verhaal, Safi, veel herkenning.....
Ik ben ook gevlucht voor de harddrugs, de pillen, de speed, de gewoonte om elk weekend te gebruiken. Ik heb een half jaar op Aruba gewoond en gewerkt, daar ben ik afgekickt, en dat viel me vies tegen, had niet in de gaten dat de dope zo'n impact had op mn lijf. Flashbacks enz....
Ook dat is bij mij nu zo'n twaalf jaar geleden.
Dacht dat ik gered was, teruggekomen en een 'normaal' bestaan gaan leven, net als gewone mensen naar de kroeg en gezellig wijntjes drinken.
Nu op het punt dus om daar vanaf te komen, met vallen en opstaan, maar het gaat lukken. Ik zie de weg, en soms val ik nog van mn droge fiets, maar het gaat schoner en frisser dan ooit. Wie weet ooit helemaal droog. Vast wel. Ik ken mezelf. Als ik me ergens in vastbijt lukt het me.
Een nieuwe verslaving gevonden, buikdansen, gezond en goed voor lijf en geest.
Emoties eruit dansen, even helemaal alles vergeten, je lichaam voelen en ervaren, en de fantasie van het sprookje, de glitter en de mooie jurken, me optutten en mooi maken, de sterren van de hemel dansen. De extatische opdwepende muziek, het dak eraf. Het bestaat, juist zonder drank is het zo heerlijk om te doen.
Wat een kado, wat een fijn leven en wat gaat het allemaal fijn en beter worden in mn leven ! x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Mieke, in deze ook voor jou spannende tijd. Durf te geloven in een wolk van een kleinkind! Dan geef je je dochter alle positieve energie die ze nodig heeft, en je nog ongeboren kleinkind ook. :heart:

Tapas, ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad.

En Safi, ik vind dat Hermie eigenlijk wel een erg goede vraag stelt. Je bent van zo ver gekomen, wat voegt dat enkele glas of dat ene blowtje nog toe? Is het inderdaad het restje angst om los te laten? Want die fles deze week bewees volgens mij, dat je net als ik en vele anderen maar een armlengte van alle vroegere ellende verwijderd bent.
Door nu al ruim tweeëneenhalf jaar niet te drinken, ervaar ik geen triggers meer. Ook niet als ik moe ben, of als er veel op me af komt. En geloof me maar dat ik vaak moe ben, en dat er nog steeds veel op me afkomt. Maar op zulke momenten verlang ik niet meer naar dat glas, maar ben ik juist ontzettend blij dat ik dat er niet ook nog bij heb. Want inmiddels weet ik hoe ontzettend veel beter ik vermoeidheid, problemen en emoties aan kan zonder die verdoving te zoeken. En ben ik ook beter in staat om 'nee' te zeggen als het echt niet gaat, en mezelf op de rem te zetten. Vaak te laat nog, maar niet meer zoveel te laat als toen ik nog dronk.

Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mieke

Nog ff Har en dan is hier oma Mieke, die het denk ik alleen nog maar over haar kleinkind heeft.


Heb de camera al klaarliggen. Een foto zou wel leuk zijn

Oké, zal ik een foto van mijn herboren wekker maken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Ik wens Albertina heel veel beterschap toe, wens dat het rampengedoe eens een keer over zal zijn voor haar. Lijkt me uitputtend en zeer stressvol.


Zo kom je nooit uit een burn out, met al die pijnlijke klachten er ook nog eens bij.


Een hele dikke vette :present:dus.


Denk dat ze een beetje zorg wel kan gebruiken.


ook al stoot ze dat nu tevens af.

Sluit ik me geheel bij aan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, een scheeltje is als je een bericht dubbel plaatst. Vlgs mij heeft Haddock die term ingevoerd.
En vandaar dus, ik moest ff om je lachen.

Zo, ik ga ook weer nuchter mn bedje in. De dag is weer voorbij. En nee, dat wordt niet saai, nuchter zijn.

Mieke, lieve rat, succes en sterkte en niet gaan zuipen!

Albertje, een knuffel voor jou en laat ze op je werk de pip maar krijgen.(sorry Pip) Take it easy:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, bijgelezen, en het raakt me toch wel hoor, de 'woede' van albertina, en het feit dat ze zichzelf uit bant... dan kan er niks meer en dat is jammer.
ja ik ben ook 1 van die zwartverdieners en ik schaam me er niet voor. Ik had 10x liever een baan gehad met de zelfstandigheid en de zekerheid.
Maar moet iemand met een uitkering dan maar 'lijdzaam' onder het minimum leven? eigen schuld dikke bult? en wat van mensen met een dikke baan die ook zwart bijbeunen? dat is dan geen probleem?
en zijn mensen die een uitkering trekken dan dus maar lui en profiteren ze alleen maar? en spelen omstandigheden daar geen rol bij. Je bent al snel een outcast en staat al snel naast de maatschappij en dat is ook geen pretje- eitketje!

Ik ken mensen die zich doodschamen dat ze zo moeten leven, vaak gaat het ook nog om chronisch zieke mensen die daar zelf niet voor gekozen hebben.
Ik schaam me niet dat ik af en toe zwart wat bijbeun, dat zijn net die extra dingen als een wasmachine die bv stuk gaat, een fiets die gerepareerd moet worden (auto is onbetaalbaar). Ik kan niet voldoen aan de eisen die de maatschappij aan me stelt, dat trek ik niet en dat kost mij mijn evenwicht.

Dan zou je trouwens het zelfde kunnen zeggen over mensen die in de schuldsanering zitten, die hebben zelf die schulden gemaakt en daar komen ze makkelijk van af.. nou ja makkelijk, 3 jaar op een houtje bijten en dan zijn die 10.000den euro's schuld kwijtgescholden.. tuurlijk zitten overal rotte appels tussen maar hoeveel gevallen zijn er diep schrijnend. Veel te veel...

maar ik stop er nu mee want anders ga ik me ook nog boos maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...