Spring naar bijdragen

woensdag 4 maart


nico

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goedenavond!

Ik kom even melding maken van het feit dat ik
mezelf goed zat ben. Het gejeremier over dat hoofd.
Dat hoofd ben ik! En of ik nu wel of niet drink, het maakt
geen fok uit. Ik snap ook niet dat jullie daar nooit wat van
zeggen. Ik had mezelf er allang uitgeknikkerd.

Nou ja, anyway
In al die tijd geen zak op geschoten.
Dus, dat moet anders.
Bij deze.

Goedenacht.
En Houtje, bedankt voor de tip


" WEES MORGEN BLIJ MET JEZELF!!!!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, nou snap ik er even de ballen van. Geen zak opgeschoten? Are you kidding? Ik meende toch heel wat ontwikkelingen te mogen lezen.
Maar het gaat er om hoe jij je voelt, natuurlijk.
En je weet ook best dat wel of niet drinken een heleboel fokken uitmaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wil zeggen is dat je een goed plan moet hebben.

Ik heb tot voor kort alleen maar lopen klagen of hoe je het ook wilt noemen.
Geen zin, moe, lui, depressief, bang...
De druppel voor mezelf was de wasmachine affaire in december.
Toen dacht ik, dit gaat wel ver met mij zeg.

Plan A heb ik afgelopen jaar uitgevoerd en wist maar niet wat plan B zou zijn.
Vandaag ben ik erachter gekomen.
Plan B zal eruit bestaan dat ik me lichamelijk ga opkrikken.
Werken aan mijn conditie, weer sterk worden.
Het plan is er en nu ga ik het uitvoeren.

Ik wil op een dag naar mezelf kunnen kijken en zeggen: 'he dat is de oorspronkelijke An, paar jaartjes ouder, dat maakt niet uit, maar dezelfde spirit is er weer'. Dat is mijn plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, soms moet je ook even niet luisteren naar het hoofd maar voelen in het lijf, het lijf is duidelijker dan het hoofd namelijk.
Grappig, zowel jij An, als jij Marjo kan ik echt niet betrappen op dat het niet opschiet ;) jullie gaan zo hard, maar als je er eenmaal in zit dan zie je dat vaak zelf niet meer.

ik ga ook hard al voelt het als stilstaan, er gebeurd wel iets al kan ik het niet benoemen.
vrijdag naar de psychiater en ik vind het best wel heel erg spannend... Ik laat het maar over me heen komen en hoop dat er wat helpends uit voort zal komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, dat vind ik heel mooi geschreven van jou en treft me. Dat klagen schuif ik even terzijde, dat is je eigen perceptie.
Maar dat plan vind ik wel erg mooi, mag ik daar ook op doorgaan ook al was het niet voor mij bedoeld?
Aan een plan ontbreekt het me nogal. Okee, stoppen met drinken was 1, en dat is dan ook de beste beslissing in jaren geweest.
Ik denk dat iedereen op zich wel een plan heeft, maar dat het soms nog niet helemaal duidelijk is. Het is er wel maar je kan er niet bij. En dan ineens, pats, dan heb je het. Ik zit zelf nog op dat pats-gevoel te wachten. Of misschien komt dat er niet en moet ik dat accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit wat gekund met een plan.
Ik kan daar vreselijk jaloers op zijn.
Mensen met een plan. Het lijkt of iedereen rondom
mij een plan heeft. En ik huppel en struikel maar wat door.
Een plan voor mij bestaat gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joh marjo, ik leef al mijn hele leven zonder plan, maar ja daar moet nu wel aan gewerkt worden ;)

misschien als jouw lijf aangeeft dat het krampachtig is ga je te hard, kan je proberen het een tandje minder snel te willen? Ik weet dat dat moeilijk is en misschien heb je daar ook eerst een eigen plekje voor nodig maar vanuit rust en niks moeten kan ik meestal pas voelen waaraan ik behoefte heb. Aan de andere kant ben ik ook erg ongeduldig maar ik leer steeds meer om het maar gewoon tijd te geven, gewoon omdat ik geen keus heb. Doe ik het vanuit het hoofd dan gaat het mis bij mij, doe ik het vanuit het lijf dan heb ik een grotere kans van slagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nogmaals, je hoeft het niet zelf te doen, er is hulp genoeg. Er zijn mensen die graag naast je willen staan om het samen met jou te doen.
Weet ook dat het afbouwen van je AD je de komende tijd ook behoorlijk uit evenwicht kan brengen, dus wees mild voor jezelf de komende tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook een reden waarom ik stop met de
AD. laat het mij maar voelen wie ik ben.
Laat me maar eens goed gek worden desnoods.
Nuchter dan. Misschien dat ik het dan snap.
Dit is alweer dempen. Zo voelt het.
Ik kan er niets mee.

Er is wel een plan. dat zou ik vandaag gaan doen
En gister, en vorige week, een maand geleden.

Dus: het plan is dat ik niet eerder weer iemand lastig val
Dan dat ik dat heb geregeld. dat is het plan! War!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahum, mag ik toch even in de lach schieten? Zuigen en trekken zou ik naar bepaalde films verwijzen.
Wat mij betreft hebben we een interessant gesprek over plannen. Ik heb dat ook nooit gekund, maar vind het niet te laat om iets te leren. En kijk, daar heb ik een plan! Namelijk het plan om plannen te maken. Zo.
Tapas, ik wens je veel succes bij de psychiater. Van jou krijg ik vaak de indruk dat er niets met jou mis is, behalve dan dat je denkt dat er iets met je mis is. Maar het gevoel herken ik wel, dat er van alles versleuteld moet worden.
Ik ken (virtueel dan) niemand die zichzelf zo in de hand heeft. Ja je bent nerveus als je ergens heen moet reizen. Dat is toch niet raar? En ja, je hebt soms spanningen die je niet goed kwijt kan, of je aarzelt ergens over, of het zit een beetje te malen van binnen. Lijkt me allemaal compleet normaal. Ik hoop dat je deze overpeinzing wel goedgunstig wil aannemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...