Spring naar bijdragen

Maandag - 16 maart


bohemia

Aanbevolen berichten

Nog maar een berichtje van mij.

Geen goed nieuws, we hebben besloten te gaan scheiden. Mijn vrouw gaar terug naar NL met de kinderen en ik blijf in Brazilie om alles te ronden wat wel een jaar of drie gaat duren.

Alles in goed overleg zonder ruzie of wat dan ook. Nadat we een bedrijf hebben gesloten ben ik erg veranderd en geef haar gelijk in haar besluit. Ik doe nu wat het beste is voor de kinderen. Die willen bij haar blijven dus dat respecteer ik, kon me ook moeilijk indenken dat ze hier willen blijven bij me. Ik heb geen geduld, vreet me op om de kleinste dingen en omdat we hier geen naaste familie hebben leef ik dat uit op mijn gezin, was een kwestie van tijd. Met twee tieners die je grens testen elke dag is helaas geen goede combinatie met mijn huidige situatie. Dus beter zo.

Wat kan een crises teweeg brengen.

Tja mijn alchohol gebruik is er niet echt beter van geworden. Maar dat is nu even mijn laatste kopzorg, we hebben veel te regelen, drink nu een paar glaasjes in de avond om te kunnen slapen.

Voor the time being zit ik een een hotel, even rust in de tent krijgen voor het gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is heftig Bohemia, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
het zal ook raar zijn als zij naar Nederland vertrekken en jij alleen achter blijft.
Ik hoop dat de situatie goed voor je zal uitpakken!

Ik zag teruglezend gisteravond dat ik niet helemaal goed heb uitgelegd wat die trial met ritalin inhoudt.
Het is geen test met meerdere personen maar een test voor mij alleen met meerdere doseringen, om te kijken of het aanslaat.
Ritalin is een kortwerkende stof, het werkt 3 a 4 uur en daarna neem je weer een dosis. De bedoeling was om uit te testen of ik er op reageer of niet. je kan er op 2 manieren op reageren, als je geen ADHD hebt dan is het speed en word je ontzettend hyper en actief, een pepmiddel dus, als je wel ADHD hebt dan werkt het paradoxaal en heft het je eigen hypere gevoel op en voel je je juist rustiger, helderder en minder chaotisch en kan het je helpen om meer overzicht te houden. Krijg je een verkeerde dosering dan kan het zo zijn dat als het middel is uitgewerkt je de klachten dubbel zo hard terugkomen, de rebound noemen ze dat.

Al lezend op internet en raad vragend op een ADHD forum en bij een ADHD vriendin heb ik kunnen achterhalen dat zo'n trial helemaal niet zo onschuldig is en dat ik waarschijnlijk een overdosering heb gehad dit weekend met een pittige 'rebound' en dat is niet goed. De kans is groot dat ik de hoogste dosering heb voor de eerste 2 weken en de bijwerkingen kunnen de klachten dan verergeren en daar is niemand mee geholpen. Ook blijkt dat dit een vrij achterhaalde manier is om te kijken of medicatie aanslaat, het wordt meestal bij kinderen toegepast en dan observeren de school en ouders bv wat het effect is. Kinderen denken meestal niet na over wat ze slikken, volwassenen wel.

het goede nieuws na dit weekend is dat ritalin wel degelijk 'verhelderend' werkt, dus dat ik er zeker baat bij kan hebben, het slechte nieuws is dat het in deze dosering te gevaarlijk is omdat de rebound depressie en paniekaanvallen tot gevolg en daar is niemand bij gebaat.

Een betere manier blijkt nu, om de werking uit te testen, is heel voorzichtig opbouwen en proberen om op die manier de juiste dosering te vinden, daarmee voorkom je de heftige rebound, en als het werkt heb je gelukkig ook langer werkende middelen die ipv 3 a 4 uur 12 uur werken, alleen worden die (hoe belachelijk dat ook is) niet vergoed door de ziektekostenverzekering. Daarover ga ik vandaag dus overleggen.

Gisteren de rebound opgevangen met seresta en heerlijk geslapen gelukkig! Ritalin is binnen 4 uur weer uit je lichaam en je bouwt er geen 'spiegel' mee op.
en nu ga ik lekker douchen!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Tapas, duidelijk verhaal over de trial, snap nu wat meer van je angsten en kan nu wellicht ook meedoen met de discussies die over jou ontstaan.

Bohemia, ik ken je niet, maar wens je veel sterkte met deze situatie enne zorg goed voor jezelf.

Darjeeling en Albert: maak er een mooie, droge dag van.

Dit meisje is ziek als een hond, dus duik straks snel weer mijn mandje in. Ben je gezond bezig, word je ziek, da's ook wat

groetjes! mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, dat is zeker balen!
het is belachelijk hoe al die commerciële bedrijven van tegenwoordig maar rekeningen kunnen sturen en hoe ze onbereikbaar kunnen zijn als je daar vragen over hebt.
moet je vaak nog betalen om iemand aan de telefoon te krijgen die je niet eens verder kan helpen.

goede nieuws is wel als ik het zo lees, dat je uiteindelijk je geld terug krijgt van de verzekering...

maar.... niet gaan drinken hoor, dat zijn ze niet waard, dan geef je ze teveel macht!!

Okee, ik ga de deur uit, psych gaat me vandaag terugbellen is me toegezegd, en of ik hem vertrouw? dat moet nog gaan blijken ;)
of ie terugbelt bv!!

Iedereen een fijne dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: pippi

Of het komt er allemaal uit nu, dat kan ook nog, maar lijkt me sterk.


Daar zi ik ook aan te denken, ben echt al 5 jaar niet meer ziek geweest, zouden de bacterien dan toch verloren gaan als je drinkt...

Anyway, ik val om nu, succes met alles instellingen, dokters, psychs en wat dies meer zij!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bohemia, ik ken je situatie niet, maar sterkte met alles. Wij hebben ook een eigen bedrijf in het buitenland en hebben ook wel last van de crisis maar zonder die alcohol zijn we we beter in staat om er door te rollen dan met, denk ik.

Mieke gefeliciteerd met je kleinkind.

Pipi; onuitstaanbaar onterechte rekeningen, met al het gedoe in de wereld zitten bedrijven nu ook veel harder op die rekeningen. Zuipen maakt geen enkel probleem kleiner maar daar ben je gelukkig zelf al achter.

Tapas; succes je blijft in ieder geval strijdbaar, als ik je zo lees.

Mari: op naar de 3 weken, vanavond hebben we die al binnen. Ik kan het bijna niet geloven van mezelf; al 3 weken geen slok alcohol.

Mijn comp blijft lastig doen; maar ik kom er wel uit denk ik, zo niet, breng ik m van de week weg.

Iedereen een goede dag vandaag; maak er wat van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, je schreef over dat ziek zijn. Gedurende het eerste 1,5 jaar was ik vaker ziek. Griepje, verkouden enzovoort. Ik lees het hier ook vaak bij mensen die minderen en/of gestopt zijn. Het goede nieuws is dat het wel over gaat. Ik ben nu niet meer zo vaak ziek. Je lichaam heeft veel te verwerken gehad en dat wreekt zich toch ergens.

Mag ik je een tip geven over die rekening; schrijf een brief. Mijn ervaring is dat telefoontjes soms 'verdwijnen'. Bij een brief staat het zwart op wit. Kan me je ergernis en frustratie voorstellen. Maar of zuipen gaat helpen:angry: Succes met de barrel.


Tapas, toch wordt er ook uitgeprobeerd bij volwassenen met Ritalin. Dat kan ook niet anders. In het begin krijg je een opbouwschema. Daarom is het ook van belang dat je zelf goed vastlegt hoe je op de medicatie reageert. Dat is bij iedereen wellicht weer anders. En meestal wordt de dosis opgevoerd omdat het gewicht ook meespeelt. En daar word je dan op ingesteld. Maar het is goed dat je gaat overleggen want angstaanvallen zijn niet de bedoeling.

Heb een goede dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bohemia , Wat een ellende voor je, veel sterkte!!!!!! Blijf denken alc. lost niets op!!!

Tapas, goed dat je gaat overleggen!

Allemaal sterkte, het is geen vrolijk begin begin van de dag.


Maar toch, drank lost niets op. Ik ga proberen mijn adm. te doen, dat schuif ik altijd weg, want daar baal ik van. groetjes, Nellie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Wat een gedoe hé Tapas!




De incassokosten en deurwaarderskosten die ik over 2 dagen krijg , krijg ik natuurlijk niet vergoed.


Bedoel er maar mee te zeggen dat er geen enkele reden was om de oorspronkelijke rekening niet te betalen.Dacht dat die dus ook al betaald was nadat ze in januari vertelden dat er niets meer openstond. Dit blijkt over een rekening van december te gaan. Dus ging ik ervan uit dat het goed was.


En ja ben heel boos na uren aan de telefoon met dat irritante muziekje op de achtergrond.


Kan ook zo denken dat ik daar graag 40 euro voor wil betalen om dat niet meer te horen.



Een leuk muziekje op z'n tijd is nooit weg:-) En dat voor maar 40 euro:-(
Maar Pip, heb jij je administratie goed op orde? Tuurlijk ga je ervan uit dat het bedrijf je de goeie informatie geeft over betalingen. Maar ook daar worden fouten gemaakt. En is het niet in eerste instantie jouw verantwoordelijkheid dat je weet wat je wel en niet moet betalen? Dan had je deze situatie wellicht voorkomen, met alle ergernissen en frustraties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi waarde Tapas,

net uit m'n laatste zevende nachtdienst terug, toch nog ff ouwe vertrouwde forum lezend, zie ik dat jij aan de ritalin zit. JIJ?
Zoals je misschien nog weet ben ik ook eind '07 ADHD gedaignosticeerd, vond dat toen ook wel wat, soort herkenning, erkenning, whatever.

Ik heb toen ook 'n tijdje ritalin geslikt, ik meen dat het Mieke was die hier vertelde dat ze er wel bij voer.
In het begin vond ik het ook helemaal goed, een zo'n pilletje en 'n weldadige rust overkwam me, 'n rust die vergelijkbaar was met hier niet nader te noemen middelen, naar ik begrijp n.a.v. 'n tik op de vingers van tactus. Small minds.

Net in diezelfde tijd gebeurde er in m'n persoonlijke leven ook van alles, ik deed ook veel, en op 'n gegeven moment voelde ik dat de ritalin 't min of meer "vervlakte". De highs en lows (waar ik van hou en aan gewend ben, vandaar m'n persoon) werden afgevlakt, als het ware.

Ik ben gestopt met die sjeemische troep, en ben er blij mee, het stoppen, dat is. Ben weer net zo alert en bijdehand als altijd, m'n nieuwe meisje en ik lachen ons regelmatig helemaal suf, maken ook ruzie, kortom: we lijken wel mensen!

Verder dien ik voor de goegemeente wel te vermelden dat ik niet geheel droog sta. Zeker na de ritalin stop niet. Ik weet echter wel wat alcohol met mij doet. En met mijn versleten rem trap ik 'm dan gewoon wat harder in. Stopt 't zakie ook wel.
Nooit veel, niet vaak, zeker niet vaker dan 1 keer per week, in reasonable quantities. Komt er meestal op neer dat ik met m'n nieuwe allerzaligmakendste lief zo inderdaad 1 keer per week 'n fles rode opsoupeer, en ik nog twee biertjes.
On the upside is dan nog zeker te vermelden dat zij gewend was iedere dag 'n paar wijntjes te drinken bij thuiskomst, drukke baan, twee krij/ei-sende pubers dan, Mam, wanneer gaan we eten?
Die wijntjes zijn nu ook de deur uit, samen met de afwasmachine, de gratis vreters doen nu de afwas, en ze hebben er ook al vrede mee!

Tapas, ik wens je alle sterkte, leg je lot niet in de handen van anderen of medicijnen, MAAR DOE, heb LEF! Wat wil je? Gewoon doen. Het leven is niet zo lang. Sorry, het werd weer 'n advertisment voor mezelf, met ritalin had 't vast anders gegaan, anders geschreven, of niets???

De nomade

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddockje toch, small minds indeed. Fijn te lezen dat je, op jouw manier, zo goed gaat.
Dat vlakke herken ik ook wel wat. De ritalin deed ook veel voor me, gaf rust. En idd, ik gebruikte drank ook als zelfmedicatie. Dan was het ff stil in mn hoofd. Ik gebruik het nu niet meer maar ben nog wel aan de AD. Hoop dat straks weer af te bouwen maar easy does it.
Ieder op zijn / haar eigen wijze.
Laat je zo nu en dan maar es ff horen kapitein.


Ik ben allerlei dingen(tjes) van mn ex aan het opruimen. Raar is dat, t'voelt soms net alsof ik haar weggooi als ik dingen wegdoe. Dat is natuurlijk niet zo maar ja. Nu ze er niet meer is ruim je op en gooi ik ook veel spullen weg. Gister is haar broer geweest en die heeft nog wat spulletjes meegenomen, fijn is dat. Oa haar jas, ik vind het een fijn idee dat hij daar nu in rondloopt. Blijft ze toch ook nog een beetje hier. Ach ja, geneuzel maar wel fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bohemia, ken je niet zo goed, maar zoals ik het lees: WEES DROOG! Tijden van crisis vereisen aanpak. Sterkte ermee.

Bammie: how goes? Huissie an de dijk gaat de verhuur in, jij/jullie hebben nog recht op 'n week gratis, mits je de verfkwast hanteerd! Groet m'n muze.

Nou ga ik ff teruglezuh van 'n post van 'n week of wat terug.

De trage

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En we hebben echt geen groot huis....maar toch; wat een spullen kom ik tegen. Kaartjes, briefjes, schroefjes, lidmaatschapskaart bieb, sportschool en ga zo nog maar ff door. Het voelt best raar. Maar dit ga ik ook doorstaan, zonder drank. Alles komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Haddockje toch,


Ieder op zijn / haar eigen wijze.



Laat je zo nu en dan maar es ff horen kapitein.






Zo is 't maar net, Bam! Ikwil hier zeker geen advertentie voor drank van maken. Ik voel me zo sterk als 'n hy-, uhh paard! Maar ik weet, als ik bijvoorbeeld maar twee drink, dat ik de volgende dag veel minder doe, en 'n beetje Fries weet dat pratuh niks is, maar DOEN 'n ding.

En ik laat gerust wat horuh, hur, meiske.

De ontroerde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Je muze komt straks. Ik zal haar je hartelijke groeten overbrengen. En neem je aanbod in beraad. Verven kan ik best wel:)




En met Bammie gaat het goed!




Ik en mijn "sehnsucht" en zij met haar "saudade" , jij d'rtussen te roeren, snapte er niets van, nu wel! Ouwe stoorzender!

Mooi goedgaan laten, ouwe. Maak er wat van, er is maar een die dat kan doen, nou, ja, met Francesca twee dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...