Spring naar bijdragen

Woensdag 18 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

We hebben weer buiten gewerkt,lekker in het zonnetje. Ik heb de bladeren geharkt en verbrand....
Er was veel wind dus op een gegeven moment kregg ik een flam door mijn haar....Wenkbrauen weg en ik heb nu een schnittige korthaarkapsel. Gelukkig is verder niets gebeurd.Ik had een fliestrui aan en die branden ook erg goed....
Maar verder gaat alles goed hier,hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie, ik heb dat ook, dat je zomaar blij kunt worden van iets. Dat is een fijn cadeau van het leven als je niet meer drinkt. Deze momenten zijn er om gekoesterd te worden en het worden er steeds meer.
Een merel die in de tuin rondhipt, daar kan ik heel blij van worden.
We staan weer meer open voor ontroering en blijdschap. Lekker he.

Dhendro, ik heb me een tijdje bezig gehouden met de stappen van de AA en schriften vol geschreven.
Gewoon wat er in me opkwam, wel of niet samenhangend. Een hele lijst gemaakt van genante gebeurtenissen. Dat ik het niet volhield zo en dat ik God om hulp vroeg.
Ik ben nu zo'n 3 jaar bezig om er echt vanaf te komen. Ik blijf voor de nullijn gaan dat is dus nog niet helemaal gelukt in die 3 jaar. Vanaf 9-2-09 weer voor iets langer gestopt.

Waarom ik ben gaan drinken daar had ik ook wel mijn verklaring voor. En de oorzaak is ook opgelost, herkenbaar. Therapie, etc. Toen nog even van de drank af. En dat viel tegen, dat lukte niet zomaar.
Ik denk dat ik de beneveling voor alles ben gaan gebruiken. Het is een manier van leven geworden, van omgaan met emoties. Die moet je nu zonder roesje onder ogen zien. En je bent er onbewust van overtuigd dat je dat niet meer kunt. Maar het kan wel, een mens kan dat wel. Dat voor jezelf ontdekken is een groot geschenk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervelende telefoontje heeft een idioot rare wending gekregen.....
Vertel het later nog wel, eerst boodschaps halen.....ik denk dat ik ook voor de paaseitjes ga (ipv drank, mot er even bijvermeld he).
Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ik kwam niet verder dan dat een teckel een nestje had gekregen mt unoxworstjes :)

quote:


Originally posted by:
Papillon

Spüd, bedankt voor de uitleg.De unox rookworst kende ik al. Maar om een biggetje nu unox te noemen,hihihi echt nederlandse humor


Groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strakke tekst Kate, drinken wordt idd een way of life. Dat leer je niet zomaar af. Zoveel momenten waarin ik mezelf heb aangeleerd dat ik nu een borrel 'heb verdiend' of 'nodig heb'... Zinvol maar écht pittig om te zoeken naar alternatieven.

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest ivm het vragen om een verwijzing voor psychische hulp. Ik ben gezegend met een echt fijne dokter die me serieus neemt en die ik vertrouw. Ik heb een verwijzing voor een 1ste lijns psycholoog met een eigen praktijk waar hij heel veel vertrouwen in heeft. Verder ben ik mezelf zoveel mogelijk in de structuur aan het zetten om niet verder in de somberheid weg te zakken. Niet makkelijk kan ik jullie vertellen, ik doe de dingen tegen mijn zin omdat ik weet dat het beter voor me is. Het was een intense dag, ik ga me nu even ontspannen dus ik groet jullie allen ga er weer vandoor.

liefs van Joy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Bij de kaakdokter viel het allemaal mee. Twee implantaten geplaats geen centje pijn. Alleen het boren is een beetje eng. En nu ben ik onder de pijnstillers. Straks braaf naar een vergadering. Voel me nog niet optimaal maar vind dat ik niet zomaar een afspraak mag afzeggen als er geen geldige reden voor is, dus ga ik braaf ernaar toe.

Spud ik weet niet wat gister aan de hand was, maar zoals ik zie was je gein aan het trappen en een beetje lol mag best .

Nou, ik ga effe me klaarmaken voor de vergadering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo boodschaps gedaan, ik heb het netjes gehouden.

Afgelopen maandg had ik een gesprek gehad over de agressieve hond bij doggydance.
Ik kreeg toen een hele preek dat Zowie niet genoeg luistert enz enz enz
Vanmiddag gebeld naar de instructrice, dat ik ermee stop. Ze zou over een uur terugbellen want ze zat in de trein.
Ze belt terug, helemaal overstuur, haar hond is op straat aangevallen door een andere hond......en flink ook.
Zij heeft echt de gehoorzaamste hond van de hele wereld.
I don't need to say more.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Getver Spud zo mag je niet praten als er een vegi mee leest hahaha

Nee niemand is te plat en heb heus overwogen terug te komen maar inmiddels is overleden wat ik achter gelaten heb dus ben bang na al die jaren iets te zoeken wat er niet meer is. Idee van Caro is om wat dichter bij haar te gaan wonen, dat is ook een hele stap maar alles zal een stap zijn dus waarom niet ergens gaan wonen en helemaal opnieuw beginnen. Voel me alleen een beetje te invalide, oud en moe voor die stap hihih.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Janmetde pet: Hier zijn we dus.

Trouwens nogmaals welkom voor alle mensen die hier nieuw zijn.

Heb je vragen over je verslaving of wil je er iets over zeggen dan kan je dat hier doen.

Pak de moed op en schrijf gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik had iets belachelijks, ik had haast en moest alleen even een pakje shag halen (offtopic), rende de winkel in en stond bijna voor de martini, `t was gewoon hetzelfde loopje als anders zonder er bij na te denken. Ik heb me omgedraaid en vervolgens gelachen in mezelf (mag dat?) en alléén shag gehaald, nou ja ook vloeitjes (offtopic)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb toch maar weer eens een handtekening gemaakt.
5 maart ben ik gestopt met roken en moet extra alert zijn op de drank nu.
De komende maand zal het erom spannen allemaal.
Drank is allang weer in huis, het triggert me niet.
Ook heeft de angst voor de angst zich de afgelopen tijd niet laten zien,
terwijl ik toch wel spannende opdrachten had.

Het valt me hier ook op dat er veel gepraat wordt maar weinig ondersteunend naar elkaar.
Ik ben absoluut niet tegen gegein en weet ik veel wat.
Waarom zou ik.
Het is ook niet voor niks dat er een aantal wegblijven hier.

Ik zelf heb de ondersteuning echt nog nodig.

En juist degene die hier nog niet zo lang komen hebben zeker bemoedigende woorden,
ervaringen en ondersteuning nodig.

Dus ik kan me voorstellen dat er opmerkingen zijn gemaakt over de inhoud van de postings.

Ik vind dat serieuze opmerkingen te vaak genegeerd worden of dat er overheen wordt geschreven.
Dat is niet leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ReneS

An, je schrijft dat je allang weer drank in huis hebt. Ik vraag me af waarom ?



Voor mijn medebewoners en mensen die op bezoek komen.
En als je spul over hebt na een feestje of zo.
Telkens alles weggooien of afgeven is ook erg duur.
Dat hebben we een hele tijd dus wel gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...