Spring naar bijdragen

woensdag 4 februari 2009

antonia

Aanbevolen berichten

Om dan maar meteen verder te reageren ophet laatste antwoord van Kirky;
Mijn vader was verslaafd aan LSD toen ik een jaar of 3 a 4 was, later ook nog cannabis. Hoe hij daar vanaf is gekomen weet ik niet. Toen ik een jaar of 17 was ontdekte ik dat hij een gokverslaving had (fruitautomaten). Ik moest dat verzwijgen van hem voor iedereen, wat ik een jaar heb volgehouden. Dat heeft toen bijna de relatie van mijn ouders gekost. Gelukkig kwam dat ten ook weer goed.
Na een leukemie periode van mijn moeder zijn ze alsnog gescheiden en toen is de ellenede3w begonnen met de alcohol.
En die is tot op heden nooit meer echt gestopt.
Dus je kan wel zeggen dat ik ben opgegroeid temidden van een vader die blijkbaar nogal gevoelig is voor allerlei verslavingen. Gelukkig heb ik die niet geerfd. (behalve roken dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De enige stoppoging is de sterke drank geweest. Met bier is hij nooit gestopt. Hij vindt dat dat moet kunnen.
Het feit dat hij heeft vastgezeten door mijn toedoen om hem en anderen op straat te beschermen (heb hem zelf aangegeven met drinken onder invloed, wat hij inmiddels weet), toen gedwongen in de Boumankliniek is opgenomen, in het ziekenhuis heeft gelegen voor leverfalen, zijn rijbewijs ruim 2 jaar kwijt is geweest, na regelmatige bezoeken aan een of andere arts waar hij steeds bloed moest prikken om het promillage te meten, enz....het heeft allemaal niets geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shir,

Ik val zo eventjes binnen met een paar forums voor kinderen/partners/vrienden van alcoholisten:
www.drankjewel.nl
www.ikenmijnalco.nl

De alcoholist moet zelf willen stoppen voor zichzelf en dan nog is het een moeizame weg (voor mij was dat in ieder geval wel zo). Je kunt natuurlijk wel op mogelijkheden blijven wijzen. Dan komt er misschien ooit een moment dat je kunt doordringen.

Blijf voor jezelf altijd voorzichtig met alcohol. Ik heb altijd matig gedronken en het is vrij plotseling doorgeschoten.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ware alcoholist. Hij vindt dat het moet kunnen.
Dat vond ik ook, en dan moesten ze niet aan m'n kop zeuren.
Dat maak ik zelf wel uit! Klaar!!

En met de leverklachten, moet hij echt kappen.
Helaas, kan ik er niets meer over zeggen.

De bewijzen dat het kan, worden door dit forum weerspiegeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh maar Kirky, het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand hier een schuldgevoel te geven. Als dat gebeurt dan spijt mij dat. Aan de andere kant, tja, is het misschien wel goed eens te horen wat de naasten ervaren.
Wist ik maar een manier om met mijn vader alleen af te spreken...het schijnt onmogelijk.
Voor vanavond allen bedankt voor jullie luisterend oor (oog dan...). Ik moet gaan slapen, morgen weer werken. Maar ik lees morgen weer!
Thanks!
En voor jullie: zet door! Respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shir,
Ik vind het op zich prettig om eens van een naaste te horen hoe het is.
Eerlijk gezegd is het voor ons allen binnen het gezin een heel moeizaam onderwerp.
Ik heb de puberteit van mijn kinderen verdronken.
In de armen van mijn dochter heb ik een keer flink uitgehuild na een zwaar moment waarop ik bijna weer ging drinken. Zij was toen 16 jaar.
Je geeft me wel feedback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond allemaal!
En meteen weltruste! :lips:
Ik wilde even laten weten dat ik vandaag geen tijd heb gehad om wat te lezen op het forum, dat ik nu eigenlijk net gegeten heb en alweer naar bed moet.....
Het liep dus uit op mijn werk...
Heb afgelopen nacht wel geslapen, dus ging weer wat beter vandaag.
Ik heb het in elk geval droog gehouden!
Ik wens iedereen een goede nacht, en ik ga gelijk maar pc uitzetten, anders blijf ik maar kijken!!

Liefs, FF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet veel te melden. Veel nagedacht over mijn werk en erover gepraat met Mr. Right.
Ik ben verontwaardigd over de gang van zaken.
Ga op zoek naar iets nieuws, met minder druk. Druk kan ik nog niet aan.

Heb allerlei tekenspulletjes gekocht en ga morgen es ff lekker creatief zijn. Wordt hoog tijd, al maanden niets gedaan en nu kan het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef wing, die is te diep voor mij op de late avond
jij bent jezelf en soms datgene wat je niet wilt zijn maar toch bent ;)

Shir, een vriendin van mij is ook alcoholiste, ze had nogal eens de neiging om me te bellen als ze gedronken had en omdat ze een kwade en emotionele dronk over zich heeft was dat heel irritant. Ik ben mijn grenzen aan gaan geven, ik wil alleen met je spreken als je nuchter bent, dus overdag. Ik weet niet of je vader de hele dag door drinkt of alleen savonds, anders zou je een keer met hem af kunnen spreken om ergens samen te ontbijten, zonder zijn vriendin natuurlijk en dat ook heel duidelijk stellen. Vriendin heeft ook te accepteren dat zij niet altijd zijn spreekbuis hoeft te zijn.

Het probleem met een alcoholist is dat zolang hij zijn drinken niet als een probleem ervaart niet zal stoppen... ach, je leeft maar 1 keer hoor je dan of allemaal andere smoezen.
Het moeilijke is dat hij moet gaan inzien dat de drank dingen kapot maakt. Het enige wat jij kan doen is grenzen stellen. Weggaan als hij toch gaat drinken, of vragen of hij pas wil gaan drinken als jij weer weg bent.

grenzen dus en dat is lastig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik moet ook naar bed, ik had vanavond visite en toen ging ook nog eens 2x de telefoon, of ik mee wilde werken aan een uitzending voor regionale tv, nee niet over alcohol maar over de buurtcontracten waar we mee bezig zijn... en daarna belde iemand of ik op 16 mei kon komen exposeren....

en ja, toen kon je me zo ongeveer van het plafond schrapen... maar de seresta heeft de boel weer wat gekalmeerd en nu ga ik slapen want ik ben uitgeput.
poeh, heftige tijden zijn het even zeg!

maar ik zeg nu dan ook weltrusten, mag morgen later beginnen van mezelf en hoop vannacht weer meer dan 6 uur te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Antonia,

ik Ben JoyHope, net 5 dagen gestopt met drinken. Slik... duurt het een jaar voor ik aan geestelijk herstel kan gaan denken? daar schrik ik een beetje van. Waar heb je die informatie vandaan? Ik was van plan nu al een beetje te beginnen met geestelijk herstellen namelijk...:huh:

groetjes van JoyHope

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Ik moest even reageren op je stukje: hoe helder wil je het hebben. Klip en klaar geschreven. Dank je wel, ik snap mijn eigen proces weer een stukje beter.

JoyHope

quote:

Originally posted by:
wingchun

Hoe wordt een drinker een drinker?

Da's nogal simpel.

Alcohol heeft in eerste instantie een ontspannende werking.

Een potentiele drinker heeft dat snel door.

Binnen de kortste tijd drinkt hij of zij bij alles wat maar om ontspanning vraagt.

Het lichaam raakt gewend.

Tolerantie noemen ze dat.

Het nadeel van tolerantie is dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken.

En dus drinkt de drinker steeds meer.

Op een gegeven moment is het lichaam zo gewend aan het drinken ter ontspanning dat het zowel psychisch als lichamelijk niet meer kan ontspannen zonder te drinken.

Zie hier: de verslaafde.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Nu...het is weer zover.
Mijn vader is spoorloos.
2 dagen al weer.
Niemand weet waar hij uithangt.
En ik word gek van de zorgen.

Dit is niet de eerste keer dat hij dit doet. Gewoon plotseling weggaan bij zijn vriendin, zonder iets te laten weten aan wie dan ook. Niemand weet waar hij is. Zij zegt dat er wel wat ruzie is geweest. Ik mag van haar niets tegen mijn zus zeggen. Ze denkt maar dat hij bij mij zit, maar gelooft me niet als ik zeg dat dat niet zo is.

Dus ik heb niet 1 probleem maar 2. Een vader die kwijt is....en een stiefmoeder die behoorlijk dominat is en mij haar wil wil opleggen.

Het zit allemaal ook zo ingewikkeld in elkaar......als ik jullie dat allemaal nauwkeurig moet vertellen....

Waar zit hij? Wat gaat er in hem om? Waar slaapt hij...in zijn auto? Waarom komt hij niet naar mij, er is hier altijd een slaapplaats voor hem om even wat daagjes bij te komen....

Er komt een keer een dag....dat er politie aan me deur staat.......
Zijn postadres is namelijk wel bij mij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...