Spring naar bijdragen

woensdag 4 februari 2009


antonia

Aanbevolen berichten

Marjo,
Als je niet zou kunnen scheiden in Nederland omdat je geen geld hebt, zou heel NL nog getrouwd zijn.
Je bedoelt denk ik het geld dat Klaas nodig heeft om jou uit te kopen of juist andersom.
Scheiding kost 800 euro via internet.
Via een mediator: net zolang als jullie steggelen kost het geld.
Lenen: nooit doen. Ik ben sowieso ouderwets en tegen lenen, als je het niet kan betalen, moet je het niet doen (nieuwe badkamer, auto, enz.).

Har,
Het is een boekje van Edel Maex met een CD erin. Ik maak met weinig moeite een kopie voor je met eventueel de geripte versie dan kan die zo op je mp3. Misschien kan ik hem zelfs wel mailen als je box groot genoeg is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

O ja, en nog wat Marjo.

Wij moesten ook ons huis verkopen. Lijkt een ramp, maar ik woon nu in een (prima) huurhuis en bedenk je wel: als je als alleenstaande moeder met twee opgroeiende pubers (dat zijn wandelende geldverslinders) ook nog alle zorgen hebt om een huis (onderhoud, verven, reparaties, een daklekkage, enz) daar word je ook niet rustig van.
Het huis verkopen leek mij een drama, maar ik heb het ook weer overleefd en ik woon nu ook prima. En als er ook maar IETS kapot gaat, is de verhuurder er voor. Het onderhoud kost me bijzonder weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo Houtje heeft gelijk over een huurwoning.

Je begint opnieuw in een ander huis en je hebt kans dat je ook nog huursubsidie krijgt. Een eigen huis is echt niet altijd het beste. Ik heb jaren in een huurwoning gewoond. Super gewoon. Ik was de eerste bewoner heb gewoon gezien hou ze het gebouwd hebben. En als er wat stuk is of service voor ketel etc etc alles word verzorgd. Het is soms alleen wat moeilijk aan een woning te komen momenteel.
Tegenwoordig gaat het met punten geloof ik, misschien heb jij recht op een urgentieverklaring, alleenstaande moeder met kids, wederom laat je informeren voor alles zijn er instantie die je kunnen helpen de juiste weg te bewandelen.
En wat is dat voor manlijk vertrouwenspersoon, een erg leuk persoon of gewoon een luisterend oor;)
Succes en houd je taai voor alles is een oplossing vroeg of laat en soms moet je gewoon wat geduld hebben.

Nu ben ik echt weg, ciao ciao, latersssssssssssssssssssssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Lekker onrustig hier (zenuwen voor het ziekenhuis straks), maar jullie zijn lief om aan me te denken. Thanx!!
De uitzending van gisteren nog te pakken gekregen, dankzij die link van Soothe had ik nu wel beeld.
Safi, was jij dat?? Wat zo'n icoontje kan doen, he :). Had een andere voorstelling van jou. Goed, dat je dit durfde, petje af! Ook de andere gast, hoewel onherkenbaar, vond ik moedig. Maar uiteindelijk is het wel pijnlijk waar: we schamen ons voor onze verslaving (ik wel tenminste).
Maar goed. Niks in huis, ik bibber zo al genoeg. Vanmorgen een lief briefje van manlief op de tafel enjullie bemoedigingde woorden, dus ik laat het maar over me heenkomen, vanmiddag. Zie op tegen de naald in m'n borst, omdat dat de vorige keer helemaal misging en erg pijnlijk was.
Marieke, heb niet alles meer gelezen gisteren, maar ik hoop, dat je alles hebt weggegooid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,

Probeer je een beetje te ontspannen. De kids zijn naar school. Ken je een of andere ontspanningsoefening? Als je steeds maar gaat denken aan "die naald in mijn borst" dan wordt het alleen maar erger.

Ik snap het heus wel, daar niet van. Ik heb laatst een epiduraal gehad via mijn hals naar mijn nek (wil niet opscheppen over pijn of zo) maar het moest onverdoofd om de zenuw te vinden en deed onwijs veel pijn.
Maar je hebt 3 kinderen gebaard, en dan leer je ook te ontspannen en te zuchten en dat heb ik daar toen ook gedaan. De anesthesist die het deed vond het een hartstikke goed idee, soort puffen tegen de pijn. Pijn is pijn, of het nou een bevalling is of een punctie of de tandarts.
Kom op, je bent een volwassen vrouw, en beter bij jou dan bij een van de kiddies, toch?
Dochter had laatst een jaap van 2 cm in haar lip, gevallen bij gym, dan denk je ook: liever bij mij.

Je hebt voor hetere vuren gestaan meissie!!!! Je kan het, je gaat het rustig doen, niet te diep ademhalen, maar rustig. Zet een muziekje aan liefst op je oren een mp3 en ga nu nog even liggen en je ontspannen. Ik duim voor je dat het meevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, heel veel sterkte vandaag!
Besef dat niets het waard is om te gaan drinken!
Je doet het hartstikke goed meissie!

Antonia, geen urgentie. Dan blijven ze bezig denk ik ;)
Mijn probleem is momenteel dat ik niet meer kan denken.
Klaas het nog megadruk heeft en alles probeert te regelen.
Wake-up Marjo! Ik geloof zelfs dat ik vanmiddag met dochter naar
de tandarts moet voor de beugel. Ook die rekening ligt zolang in een la... Hm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit nog even het draadje van gisteren na te lezen.
Rapilos, gefeliciteerd met jouw 6 maanden!!
Wat blijven sommigen trouwens laat op. Ik lig er rond 10 uur 's avonds in en val dan bijna gelijk in slaap. Wel gedroomd vannacht, maar schrok wakker van de wekker vanmorgen en weet de dromen niet meer. Van die vlagen waar je niks aan hebt, misschien maar goed ook.
Neem zo een kop thee en ga nog wat doen. Dan de kinderen weer van school halen. Wel jammer; ze zijn vanmiddag vrij en de sneeuw is hier al weg. Was ook maar een dun laagje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, neem je rust. Wat een gepreek, je weet het wel.
Zet jezelf weer even op de eerste plaats meid.
Ex bedenkt maar wat! :present:

Liep net door een wit landschap.
Het boeide me niet. Verdring weer mijn gevoel.
Voel me schuldig om te genieten. Stom hè.

Las daarna het draadje van gisteravond nog even.
Wat is er veel aan de hand. In ieder geval voelde ik me opeens
heel erg blij dat ik niet meer drink en we daar allemaal zo goed mee
bezig zijn. Ik geloof inmiddels echt dat je eerst je drankprobleem op moet
lossen voor de rest kan aangepakt.

Nog even zitten. Dan komen de kinderen zo weer thuis.
Beetje vaag hoofdgevoel. Kan de zaken niet meer van elkaar onderscheiden.
Terwijl ik nu helder moet zijn. Waarom. Ik wil te snel. Dingen kosten tijd.
Het gaat uiteindelijk best goed. De zaak is duidelijk. En aan de rol.

Dat moet genoeg zijn. Morgenavond maar weer een gesprek plannen.
Duidelijke afspraken maken over wie wat gaat doen. Tataaa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi sterkte!!

Je doet of men je straft! 'Ik mag geen enkele verslaving houden'!
Ik WIL geen enkele verslaving houden. Dat maakt het verschil!!!
Kwestie van keuzes maken.

Ben dus ook niet boos, niemand ontneemt mij iets.
Je loopt nu zolang op het forum mee, dat er een lampje moet gaan branden.
Doe er eens wat aan!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees momenteel het tamelijk interessante boek: "Her mothers daughter" van Marilyn French. Dan zie je maar weer eens hoe patronen zich kunnen herhalen.
Ze weer doorbreken, tenminste de dingen waarmee je niet tevreden bent, is weer een ander verhaal. En zelfs als je denkt dat je ze doorbreekt blijf je vastzitten aan je genen, je opvoeding, je verleden.
Niet drinken, niet roken, geen verslavingen zijn op zich vrij praktische problemen om aan te pakken. Moeilijk! Nou, zeker! Breek me de bek niet open. Maar het zijn tenminste praktische zaken.
Maar dan je leven. Hoe reageer je op dingen, waarom doe je dat zo, waarom voel je je rot bij iets wat eigenlijk helemaal niet rot hoort te zijn. Er is nog heel wat werk aan de winkel hier, maar gelukkig wel zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

.....


Jeetje dit geeft voor mezelf ook weer duidelijkheid! dat is nou het handige van zo'n forum!



Ja we uiten onze emoties te weinig.
We denken heel veel, maar dan is het nog niet uitgesproken.
Hersenen schijnen beter naar woorden te luisteren dan naar
hersenspinsels.
Ik maak het iedere dag mee dit verschijnsel.
Vaak de simpelste dingen, uitgesproken, krijgt een duidelijke betekenis.


:light::light::light::light::light::light::light::light::light:
Orleando:
:light::light::light::light::light::light::light::light::light:

Marjo: de eerste reden dat ik nooit de stap heb gezet is geld.
Helemaal niet raar hoor, maar wel realistisch.
Het is onzinnig om te denken dat je wel zonder geld kan.
De baantjes liggen niet voor het oprapen en dan nog de vraag 'krijg je een salaris om met z'n allen van te leven'.
Klaas lijkt me dus ook het type, veel emoties, maar niet laten merken, niet zeggen, niet praten.
Marjo die de initiatieven neemt.
Wellicht zit ik er helemaal naast.
Om in deze tijd je huis te willen verkopen is verre van verstandig.
Je zal lang moeten werken om dat verlies weer in te halen.
Ik zie ook mensen waarvan de man ergens een kamer zoekt b.v.
Tijdelijk kan dat zijn. Ook vaak goed voor de gemoedsrust en stukken goedkoper en efficienter.
Ga jij gewoon een dag of wat weg, kan Klaas bij de kinderen zijn in jullie huis.
Of een LAT relatie; heb je ook tijd om er nog eens goed over na te denken.

Pippi: zo een goede preek gehad, heeft de ha goed gedaan!
Je moet zuinig zijn met jezelf.
(hoor wie het zegt, ik zit ook met een paar rare dingen en ga niet. uhum)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik reageerde zonder de draad uit te lezen, dus het kwam een beetje als mosterd na de maaltijd.

Orlando, veel sterkte vanmiddag. Maak je niet zo druk want het hoeft toch niet altijd fout gaan?

Pip,
Wat naar voor je. Herken het wel, weten dat het niet goed zit en toch doordauwen.
Het is zo allemachtig jammer dat we zo ver van elkaar wonen soms zou een knuffel of een aai over de bol beter helpen, verwacht ik.

Het gaat hier ook niet lekker, nog te veel impressies van de vakantie. Heb nu eindelijk toe moeten geven dat voor de klas staan er nog niet in zit. Als je een driftbui krijgt en te keer gaat tegen Egyptische douane
wat bloedje link is wil ik niet weten hoe ik zou reageren in een moeilijke klas.
Ik vind het ontzettend moeilijk om mijn daginvulling te regelen, de simpelste dingen zijn mij te veel.
Natuurlijk weet ik dat wil je een verslaving overwinnen je problemen moet aanpakken maar hoe doe je dat als het geen practische problemen zijn?
Ik heb jaren alleen gewoont, had geen interesse in relaties. Ik vond het wel prima. Maar ja toen had ik mijn maatje nog. Nu voel ik mij soms echt alleen en wat stuurloos. Mijn hoofd snapt het allemaal wel en ik moet erop vertrouwen dat het goed komt maar vind dat soms erg moeilijk. De acceptie dat het is wat het is, is er nog lang niet. Dit gaat misschien stom klinken maar ik mis mijn oude zelf, ben haar verloren lijkt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flink geslapen, en fijn wakker geworden.
Had ook een berg melatonine binnen gister dus ik sliep als een roosje :)Wel veel te laat naar bed, maar ja daar maar even geen punt van maken, heb mezelf deze week een uitrustweek gegeven dus dan ben ik vrij om te slapen wanneer ik wil. Volgende week ga ik weer wekkers zetten.
Vandaag dus een hoop mensen, misntens 13. Alles staan wel zo'n beetje klaar, heb een dvd die straks aangaat met een filmpje van mn pa, die wil ik op repeat zetten als dat lukt. En de muziek van het zwanenmeer, het is een flinke cedee dus die duurt wel even.
Gelukkig is Zowie een kostelijke entertainer dus ik hoef geen beleefdheids babbeltjes te houden enzo.
Er komt 1 man, dat is een ex van mn pa, die heeft long time ago met hem samengewoond, die heb al even aan de telefoon gehad en die heeft alles meegemaakt met de scheiding en het gedoe dat hij zn kinderen niet mocht zien.
En de andere ex waar hij uiteindelijk 25 jaar mee is geweest komt ook, daar kan ik erg goed mee opschieten dus daar kijk ik erg naar uit !!
Nou nog een kop koffie en dan ga ik nog even de laatste dingetjes doen xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
'k Moet toch zeggen dat ik me een stuk rustiger voel sinds ik weet dat ik niets erger heb dan een griep. Gisteravond toch nog een paar traantjes geplengd daarover. Wat kan een mens (ik) zich ongerust maken.
Vanochtend verteld aan mijn baas en meteen vroeg ze of ik dan niet beter thuis kan zitten. Tja, dat kan altijd nog als de temperatuur uitschiet naar boven, nu voel ik me fit genoeg om te werken en dan ga ik me thuis niet zitten vervelen. En ik heb lekker gewerkt. Alles is bij tot en met vandaag. Mocht ook tijd worden.
Ik heb deze week niks meer op de agenda staan aan afspraken. Man heeft een lang weekend ergens in de bossen met zijn 5 zussen, die is dan weg van vrijdagochtend tot zondagmiddag. Dan mag ik met zoon de boodschappen doen zaterdag.
Maar nu ben ik moe, heb nog mail te lezen, maar stel dat wel uit tot na mijn dut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, pas vandaag het stukje teruggezien van je tv-optreden; ik heb waanzinnige bewondering voor je dat je dit durft en vind het ongelooflijk moedig! Realiseer jij je wel hoe baanbrekend jij voor andere lotgenoten bent, echt fantastisch!!!!!!:heart:

Wing, volgens mij ga je super en houd je vol, zeker na je plus/min sessie van gisteren! Goed man, houd vol. Ik ben ook weer vol motivatie om vol te houden!

AR; still going strong; gaaf man, ga door. PS melatomine help pas een beetje waarin je dat in heel hoge doseringen slikt; al die produkten van Valdispert etc., allemaal commerciele rommel. Waarom probeer je het niet zonder? We weten allemaal dat slecht slapen hoort bij het ontwenningsproces; gun dat de tijd en gun je lijf de rust om daar in over te schakelen zonder die rommel te slikken, toch?

Trees; ik herken je gevoel van gisteren, hier op het forum mag je het geen "zelfverachting" noemen, maar ik herken het. Je kunt zo enorm teleurgesteld en boos zijn in jezelf; geef het een nieuwe kans!

Adam; dikke duim dat je gisteren geen gehoor gaf aan de verleiding!

Marieke: hoest nu?:angry:

Orleando; sterkte/succes voor zo direct!!:rose:

Marjo; life's not easy; durf de weg in te slaan waarvan JIJ vindt dat die het past bij je past!

Fijne droge dag allemaal,
liefs,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...