Spring naar bijdragen

vrijdag 17 april


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas: nee zo ver is het niet, maar de enorme somberheid is wel toegeslagen.
Ik noem het geen depressie, want dat is wat anders.
Op dit soort dagen snap ik Marjo ook beter.
Willen vlinderen, fladderen .... kneden en kladderen.
Een beetje buiten die wereld willen staan, waarom in het gareel ....
Laat ik het hier maar bij. Ik pak mezelf bij de lurven en zal mezelf toespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodmorning,

Tas,
fijn dat je nog even kunt praten met je mede teamgenoot.
:heart:

Voor het overige heb ik niet zoveel te melden,
behalve dan dat ik(off topic)een allergische reactie
heb op de medicatie voor de dystrofie.
Misselijk, overgeven en ik zit onder de bulten.
Vanmiddag mag ik dus opdraven in het ZH.
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liep net met de hond door
mijn geliefde polder te struinen
Het gebied waaraan inmiddels de
oorlog is verklaard.
Ik werd aangehouden. Jawel.
Door een miezerig knulletje dat de
strepen van opzichter met verve droeg.
Wel.

Het kwam erop neer dat ik daar niet mocht zijn.
Wilde ik voorheen, in mijn drankperiode nog
wel eens de discussie aangaan, via omwegen
als gemeente, provincie en zelfs het koninkrijk
der Nederlanden vervloekend en uiteindelijk mopperend,
schoppend, de arm heffend van het toneel verdwijnen.
Daarbij beide partijen met een akelig gevoel achterlatend,
nl mijzelf en het opzichtertje.....

Nu hoorde ik de wens fatsoenlijk aan, zonder onderbreking mijnerzijds.
Ik kon het zelfs opbrengen mij in de man te verplaatsen zonder boos,
of recalcitrant te worden. Na een vriendelijk doch dringend verzoek om te gaan,
vertelde ik rustig hoe ik van plan was de plaats delict te verlaten.
Dat was goed en ik vervolgde mijn weg. Zonder hartkloppingen of een
op ontploffend staand hoofd. Nee.
Neuriënd, genietend van de laatste passen, wetend dat het al een spel is,
waarin het volgens bepaalde regels best goed toeven is.
Met een begrip vanuit het diepst van mijn ziel, zelf toch nog een beetje gelijk en gestuurd....
Kon ik met een gerust hart datgene daar laten en mijn eigen dag
stralend tegemoet gaan...

Dat is één klein aspect wat mij soms opvalt na het stoppen met drinken
Het wordt wat makkelijker allemaal
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Tina.
Sterkte meid!

:present:

Tapas, nee niet in de blote kont schilderen
De beukenhaag is nog niet dicht, en dorpelingen
die zich voor het huis verzamelen opdat er weer wat
te zien valt wat eigenlijk heel normaal is en daar helemaal
gek van worden. Nee, doen we niet :D

Wandelrenze!

Ik ga eens naar de warme bakker voor een vers brood
En, hoor ik daar de visboer in de verte rammelen met zijn kar?
Hmmm....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuchter blijven gaat hier wel ok, het is wat minder strijd op dit moment, ik drink niet meer;
simpel. De rest er om heen wil ik wat simpeler leren zien maar dat gaat tijd kosten merk ik
wel. Maar ook dat vind ik niet erg; het is gewoon zo. Alles krijgt een plek; vroeg of laat.

Diana, de eerste stopdagen had ik ook veel hoofdpijn, zo erg dat ik bang was dat het
helemaal fout ging. Toen ben ik hier op het forum terechtgekomen. Bij wie-is-wie,
bij mijn naam (pag.2) staat oa een heel stuk van safidepafi wat me toen wel heeft geholpen.
De eerste 6/7 dagen vond ik het lichamelijk afkicken zwaar en eng; hoofdpijn, beestjes zien,
trillende handjes etc. Toch maar gewoon ondergaan; het gaat allemaal over. Bedenk maar
dat het komt door de zooi die je dronk, ga je weer drinken dan lijkt het misschien over
maar dan moet je elke keer weer op nieuw beginnen.

Voor iedereen; succes, blijf positief er is altijd wel ergens :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh, een visje op een vers broodje, jammie
Ik heb gerend-wandeld.. gerandeld? nou ja, het was na een half uurtje buffelen wel weer lekker, 2e half uurtje gaat altijd iets makkelijker ;)

Tina, succes vandaag weer in het ziekenhuis, mag het nou gewoon nooit eens een keer in 1 keer goed gaan?

Leuk he, Marjo, als je jezelf kan beheersen tegenover de 'autoriteiten, dan krijg je veel meer gedaan!

Dat is mijn ervaring ook in mijn buurt, er zijn zoveel mensen actief nu. We willen allemaal de schouders eronder zetten en de normaal tegenwerkende gemeente wordt helemaal aangestoken en enthousiast!
als je je meewerkend opstelt krijg je toch meer gedaan!!

An, misschien nog een voordeel van de ritalin, niet echt last gehad van de pms dit keer!

Vanmiddag naar de psychiater om de pillen te evalueren. Helaas kon ik niet mee doen met de ADHD groep die in april zou starten, dus kan dat pas in september maar toch wil ik wel vragen of ik een paar gesprekken met iemand kan hebben die wat meer de menselijke kant kan begeleiden want de psych is eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in de werking van de pillen. Ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat ik weer een fijn doel heb.
Nu kan ik me daar een beetje op gaan richten, kleding maken, pasjes oefenen. Maar ook boven verder gaan met mn meditatie ruimte zodat ik daar ook rek en strek oefeningen kan doen. Er moet een kast gesloopt. Nou dat kan ik wel. Dan een warm kleurtje verf en wat gezellige kaarsjes enzo.
Wil ook mn buikspieren wat strakker. Een buikje is mooi voor het buikdansen maar een bierbuik is wel wat overdreven...
Het fijne vind ik gewoon ook dat we lekker vaak en veel moeten oefenen. Heerlijk !!! Ik wil elke dag wel !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoon vraagt of we de klei meenemen...
Túúrlijk nemen we de klei mee! :)

Hij vraagt ook kub mee te nemen
Dat is een oud scandinavisch veldspel
Nemen we mee!

We krijgen het nog druk
Ik denk een weekend is te kort :D

Mam belde. Ook goed. Fijn.

Dochter gaat voetballen met schoolelftal.. leuk!

Ah! het big book!
Heb de engelse versie hier liggen
It's big! :wacko:

Ik begin zo maar.
Heb de brander ook al gevonden....
Dat ie het nog doet!

Dag dag
En leef een fijne dag!

:moon::rose::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertine, je bent al weg, maar misschien lees je dit later. Ik weet uit ervaring hoe vreselijk misselijkheid kan zijn.
Je kan bij de apotheek domperidon (nee, geen champagne!) halen, in zetpillen en tabletten.
Die zetpillen werken super! De gewone pilletjes is natuurlijk een beetje moeilijk, want als je al misselijk bent en je slikt daar nog eens een pil over, komt-ie er misschien wel net zo hard weer uit!
Maar zo'n zetpil als het écht heel erg wordt is een zegen!

Nu ga ik echt, anders is alles uitgebloeid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allemaal!!!!

zo ik ben weer terug op honk en jaaaa hoor, portomonnee vergeten dus ik moet er nog een keer uit!

Vanochtend lekker doorgekletst, gehuild en gelachen.
de groep is voorlopig ontbonden en de komende weken krijg ik twee keer per week een uurtje een persoonlijk gesprek met de Schrink, in ieder geval totdat er weer aanmeldingen zijn en het weer een groep kan zijn.

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik met die gesprekken aan moet en voelde me vanochtend ook wel een beetje overdonderd, ik ben net van alle medicijnen af, ok soms een noodgevalletje, heb ik weer een nieuw recept! gelukkig kan ik het recept laten voor wat het is.

Nu ga ik stoppen en mij eerst eens concentreren wat er hier allemaal gebeurt, mijn leventje wordt iets te klein en ben alleen met mijzelf bezig, hoe k****koekepan het allemaal weer is, toch heb ik weer geleerd om van de mooie dingen te genieten anders wordt het helemaal zo donker!

Nu zit ik hier net iets te lezen over heksen.............. heb ik eindelijk het boek gevonden
"zoek de heks in jezelf"......... kan ik het schijnbaar weer de prullebak ingooien :D mooi is dat weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo allo allemaal,

Sjonge wat heeft iedereen het druk. Ja heb ik ook maar maak me niet meer druk, tenminste dat probeer ik. Maak me altijd veel te druk en had dan een alco nodig om te ontspannen dus als ik me niet meer druk maak heb ik dat ook niet meer nodig.:) Eigenlijk best simpel toch? Had ook altijd alco nodig als een beloning voor iets wat ik gedaan had dus doe niet veel meer en valt er ook niet veel meer te belonen.:)

Druppeltje je leert het nog wel.:heart: Hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is mijn psychiater toch een flapdrol, denk wel eens dat hij echt geen flauw benul heeft van hoe of wat.
Hij kent mij ook niet en gooit er dan wat enorme uitspraken en veronderstellingen uit
Vond dat ik maar in psycho-dynamische therapie moest ofzo bij mijn vraag of het mogelijk was om wat begeleiding te kunnen krijgen bij het hele ADHD verhaal en medicatie en andere zaken... Laat hij eerst mijn rapportage eens gaan lezen ;)
Dan ben ik toch blij dat ik me nergens meer in laat praten en zelf bepaal wat goed voor mij is. Ik weet het niet, ik vertrouw hem gewoon niet, luistert slecht en zit meteen oplossingen overal voor te bedenken en heeft ook erg zwart witte aannames...
okee, ik ben ook vast niet de makkelijkste patiënt die er is maar wel een enorme ervaringsdeskundige, als aankomend psychiater mag je daar best wel goed naar luisteren. grmpfffffff.... Ik krijg er verdorie zowat trek van!!!

Waar we het samen wel over eens waren is dat ik de antidepressiva heel voorzichtig ga afbouwen want ik voel me soms net een pillenfabriek en ritalin en anti-depressiva reageren ook op elkaar. De pammetjes heb ik trouwens al verminderd naar 10 mg per dag.

kirky, lekker courgette's, geen tomatenplanten? Ik wil op mijn balcon kruiden gaan zaaien, heb al munt en rozemarijn, wil nog bieslook en basilicum
Drup dus gewoon helemaal niks doen dan ga je ook niet drinken ;) ik zal hem onthouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...