Spring naar bijdragen

zondag 19 april


Vie

Aanbevolen berichten

Een heel goede morgen alvast (het is eigenlijk nog een beetje nacht).
Het is voor het eerst sinds ik besloot om niet meer te drinken, dat ik weer eens echt uitgegaan ben.
Dit kan dus ook heel goed zonder drank! Heerlijk geswingd, of is het geswongen, gelachen, gekletst en ja, ook gezoend.
Er is leven na de drank, dat blijkt maar weer eens.
Ik wens iedereen vandaag een sprinkelsprankel van het vertrouwen in jezelf dat je verdient, een oprechte glimlach en een lief woord dat je van binnen heelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:moon: Môgguh! :rose:

Haha, je klinkt inderdaad sprankelend Vie, leuk dat het leuk was!
Zo'n vrolijkheid gun ik je van harte en dat was volgens mij ook net wat je even nodig had. ;)

Dankjewel voor je wens, daar kan ik wel wat van gebruiken ja.
Dat leven na de drank moet hier nog beginnen zeker.
Ach, whatever, ben er achter dat de beste manier om een tevreden mens te zijn,
gefundeerd is op het vermogen niets te verlangen en niets te verwachten.

Behalve dan van de toentjeman waar ik mee aan het onderhandelen ben voor de aanleg van m'n voortuin...
stel je voor dat ik zeg "OK, de prijs is goed hoor, en ik verwacht of verlang niets", dat komt niet goed natuurlijk.

Zit ik nou de nuance te relativeren of het relatieve te nuanceren? :huh:
Brrrr, 't is nog te vroeg voor die onzin... KOFFIE!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Water, je leeft toch? Tenminste ik heb nog nooit een plant gezien die een berichtje kon typen.
En zeker niet van die altijd relativerende berichtjes als jij schrijft.
Jij bent gewoon jij. Was je vroeger met drank levender dan?
Trouwens al te levend zijn is nou ook weer niet je dat, ik moet mezelf afremmen om niet overal mijn tanden in te gaan zetten, grrrrr, blaf blaf, spring spring.
Maar okee, goed idee, eerst eens een bakje koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Vie en Water,

Heerlijk dat je lekker bent wezen stappen Vie, en je bent nog aardig op tijd terug zie ik .
Nou hier ziet het weer er weer schitterend uit en we gaan dadelijk maar eens een heerlijk stuk fietsen .
En ik doe even met je mee Water,.. eerst eenkoffie.
warme groet van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, niet zo ondeugend doen. Dat past toch niet voor zo'n kalme man. ;)

Diane sinds ik niet meer drink slaap ik ook veel minder, maar voel me daar niet vervelend bij.
Jij ook zo'n wakker figuur?
Ik heb de honden al uitgelaten vanmorgen vroeg.
En ja, ik heb het vannacht niet te idioot laat gemaakt want mijn vriendinnetje is inderdaad nogal gokverslaafd en wilde haar hele kapitaal in gaan zetten, dus toen heb ik gezegd, kom op, nou is het genoeg geweest.
Gekke situatie, mijn echtgenoot is op vriendenweekend ergens in het oosten van het land, en stuurde me om de haverklap een sms of ik het leuk had.

Diane, fiets ze vandaag, lekker weertje, ik ga mijn fiets straks ook even activeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor feest An?
Ja het was heel goed te doen zonder alcohol. Test doorstaan! Was ongeveer twee jaar geleden dat ik voor het laatst uitging.
En zo leuk om vanmorgen met een fijn gevoel zonder kater weer op te staan.
Is het een leuk feest waar je in mei naar toe gaat, verheug je je er op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: of ik me erop verheug? Ik weet het niet, ben langzaam een soort kluizenaar geworden.
Ik ben een ander mens geworden, of ben ik nu eindelijk en doe ik wat ik eigenlijk het liefste doe.
Die vraag stel ik me momenteel. Ik moet de dingen weer opnieuw uitvinden, weten of ik iets wel of niet leuk vind. Niet weten wat te verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, wil allereerst mijn complimenten aan Flocko maken die gisteren de ene fles wijn door de gootsteen gemieterd heeft en een volle fles wijn bij de glasbak achter heeft gelaten voor wie dan ook... en er dus weer een droge dag op heeft zitten!!! ;)
Vie, wat sprankel jij lekker vandaag! fijn om te lezen dat het zo leuk was gisteravond!!
Water, zolang je je eigen leven niet saai vind is het niet saai... en vind je het wel saai dan is het tijd voor actie ;)
An, spannend! En het kan echt, een feestje zonder drank, liefst wel met dansen erbij, en niet zittend in een kring in de huiskamer. Een echt feest dus!
Dhendro, raar idee dat het bij jullie pasen is en dat hier weer voorbij is.

Diane goedemorgen! lekker fietsen vandaag
en AR succes op je werk weer, poeh wat werk jij toch hard, ben je inmiddels al miljonair aan het worden? ;)

Hier is het wat minder, sinds vrijdag zit ik in een paniekstand. Ik ben nog aan het broeden op de vraag die Rudy gisteren stelde, wat het is wat me zo uit mijn evenwicht gebracht heeft vrijdag bij die psych ,wat er gebeurt als ik me niet gehoord voel want dat iets me flink geraakt heeft is wel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!
Fris wakker vandaag, wat is dat heerlijk!
Het zonnetje schijnt en zo op weg naar tennis.
Vandaag wordt weer een dag zonder drank.
En klinkt allemaal super Vie!! Krijg je nog meer energie van, waarschijnlijk.
Hopelijk kunnen we snel allemaal alcoholvrij naar feestjes en etentjes en bezoekjes, de dingen waar we vroeger zo van genoten omdat we dan ook konden drinken! Althans ik.

ps,: ik slaap nog steeds heel veel, maar ja, Alcohol Bijna de Baas, nog niet helemaal!!

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen op deze mooie dag,

Vie, hahahaha, stappen en nog :sun: ook.

Tapas,
vervelend dat die man je zo uit balans heeft gebracht.
Vraag een andere hulpverlener, één waarmee het wel klikt.
Zonde je ging juist zo goed.

Ik ga vandaag eens de zon in,
de bulten zijn al stukken minder dus eens zien of ik een kleurtje
kan opdoen vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Sjonge wat klinken jullie helder. Zit nog met een duffe kop aan de koffie bij te lezen en jullie ff te vervelen met een saaie posting. Hier is alles oke en de beestjes liggen al heerlijk in het zonnetje. Moet nog douchen maar eerst koffie want die tramadol geeft een soort coma-slaap waardoor het steeds moeilijker wordt me recht te trekken voor een nieuwe dag hahaha maar heb er weer zin in hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Wantrouwen, mopperen foeteren is zoiets als je

onttrekken aan de onderliggende emotie.

Vaak pijnlijke situaties van vroeger.

Blijkbaar Tapas gebeurt er veel met jou als je niet wordt begrepen.

In de steek gelaten voelen.

In hoeverre doet je dat herinneren aan vroeger.

Het onbegrip, niet gehoord voelen, in de steek gelaten?

Misschien goed daareens naar te kijken.

Dit herkennen zijn grote stappen voorwaarts.

Het verklaart over het algemeen uiten van wantrouwen naar de medemens.



Als kind werd ik inderdaad niet begrepen en gehoord en werd mijn gedrag over het algemeen negatief uitgelegd, als ik iets niet wilde was ik lui en had ik niks over voor een ander, als ik gevoelig en verdrietig was dan was ik een jankerd en een aansteller, als ik iets wel wilde dan was ik een drammer en een directrice.. het deugde gewoon nooit. Wie ik was werd ontkent, wie ik moest zijn was ik niet en dat maakt je machteloos en je weet op een gegeven moment niet meer wat wel en wat niet bij je hoort en wie of wat je bent. Pas 10 jaar geleden is het me gelukt om de omslag te maken en te accepteren wie ik ben en niet wie ik hoor te zijn en dat koester ik

Ik herken het dan ook zeker en weet waar het vandaan komt, en ja het maakt me bang en boos als iemand me niet lijkt te begrijpen en mijn dingen ontkent, zeker als dat iemand is waar ik met een duidelijke hulpvraag kom en die vraag niet opgepikt wordt en ik me gedwongen voel om me te moeten 'verdedigen' wat ik helemaal niet wil en waar ik misschien nog wel het meest boos over ben.

Ik ben wie ik ben en ik wil graag dat juist een hulpverlener dat respecteert en niet zegt dat ik dat of moet veranderen of dat ik daar wel overheen groei... nee, dan voel ik me niet serieus genomen en dan voel ik me gekwetst en dat mag ik ook zo voelen.

alleen moet ik er ook iets mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ach, wat is saai? Ik hou wel van een geregeld leventje hoor...
Ben afgelopen maanden gewoon te lang en te veel met anderen bezig geweest, en dus te weinig aan mezelf toegekomen.
Nu komt er weer wat rust in en over een maand ofzo zal ik eens om me heen gaan kijken.
Ben helemaal "into" gitaarspelen tegenwoordig, het enige waar ik mezelf wel eens in kan verliezen op een positieve manier.
Ik speel veel mee met een Internet radio-zender, uitsluitend blues, zonder reclames, helemaal goed.
Het klinkt soms wel aardig maar van de theorie erachter weet ik niet genoeg, het blijft èèn grote probeerderij.
Dus zal ik toch aan de lessen moeten, als ik een stap verder wil komen daarmee.
En dat wil ik: ik zie mezelf nog wel weer een keer op een podium staan, en da's ruim twintig jaar geleden voor het laatst.
Wat een ambitie he, "I wanna be a senior blues player"...
Maar goed, alles kalm aan, dan breekt het snaartje niet. ;)

Ik voel me soms wel een bevoorrecht mens, als ik jou, en sommige anderen hier lees.
Ik heb geen therapie, geen medicijnen, geen nare buren, geen lichamelijke gebreken, geen financiële problemen.
Ben gewoon een niet-drinkende alcoholist met een sociale fobie, niets wat ik nu niet kan handelen.
Daarom: veel respect voor alle kanjers hier, hou vol en het komt goed, ik weet het zeker. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas


Hier is het wat minder, sinds vrijdag zit ik in een paniekstand. Ik ben nog aan het broeden op de vraag die Rudy gisteren stelde, wat het is wat me zo uit mijn evenwicht gebracht heeft vrijdag bij die psych ,wat er gebeurt als ik me niet gehoord voel want dat iets me flink geraakt heeft is wel duidelijk.



De hulpverlener stelde geen vertrouwen in JOU. In WIE je bent. Wat je al hebt bereikt.
Hij kent je niet en ziet je als een machine waarbij iets niet goed loopt.
Een of andere service monteur moet er maar eens naar kijken.
Zoiets.
Jouw eerste reactie vond ik al zo super sterkt, want de eerste spontane reactie van jou was dat je maar mooi tegengas had gegeven en niet alles zomaar met je liet doen of zeggen.
Naderhand ben je daar alsnog van uit het veld geslagen en ik denk dat Rudy dan heel dicht bij jou waarheid komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen,Flocko,fijn te lezen dat het je goed gegaan is gister,goed hoor!en Vie,geslaagd uitje,fijn voor je!verder iedereen sterkte met zijn/haar vervelende omstandigheden ik ken nog lang niet iedereen natuurlijk hoewel dat langzaam aan beter wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...