Spring naar bijdragen

Woensdag 22 april

Flocko

Aanbevolen berichten

Gem en Corinne en Tapas, van harte gefeliciteerd met al die maanden droog!!!!!!

interessante vraag Pippi, of ik sterker uit die paar glazen van vorig jaar juni ben gekomen.
Hmmm, nee ik geloof van niet. Vond het alleen maar stom van mezelf en jammer dat ik na bijna elf maanden toch voorgaas was gegaan. En waartoe? Die twee glazen wijn deden me helemaal niks, daarvoor had ik minstens een fles moeten drinken.
Dus aan de andere kant heb je wel weer gelijk, het heeft me vastbeslotener gemaakt om het niet meer te doen.

Kanjers van vandaag, ik wens jullie een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Darjeeling,

Jee meid wat jammer, ja die spanningsfactor is een grote trigger maar nu moeten wij nog een antitrigger uitvinden om die de baas te zijn, Jij niet ontslagen hoop ik? Meid bedenk je er zijn meer banen in de wereld, wat moet zijn gebeurd, nou darjeeling samen droog staan vandaag dan maar???

dikke kus
Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik niet Pip, blij bedoel ik.
Nadat ik definitief ben gestopt voelde ik me lichamelijk beter.
Geestelijk was ik wanhoop nabij.
Ik zag mensen in mijn omgeving opfleuren.
Als ik niet dronk was alles weer goed.
De buitenwacht staat niet stil bij de problemen die
stoppen met drinken met zich mee brengt.
Ik zweeg iedereen dood.
zelf had ik daar het meeste last van.
De spanning steeg met het uur.
Vaak redde ik het niet en ging drinken.
Ik liep dan een dag mezelf aan te randen voor al de eerste slok te nemen.
Telekns weer een vreselijk gevecht.
Om te stoppen weer dezelfde strijd.
Daarna weer de wantrouwende gezichten van mijn naasten.
Mijn eigen imago een deuk.
Schuldgevoelens, kwaad op iedereen.
Ziejewel. vroeger hadden ze toch gelijk.
Ik deug niet.
Vaak in de kliniek terecht gekomen.
Hervallen was voor mij een drama.
In feite wist ik geen raad met de problemen (vooral geestelijk) die als een lawine op me af kwamen.
Uiteindelijk is de AA en de lectuur mijn redding geweest.
Daar ben ik dannkbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Een volkje van helden!!!!

Wanneer iemand meer dan 1.5 jaar droogstaan zich in de drank verliest,
en er wordt vevolgensvan heldendom gesproken,
gaat het hier de verkeerde kant op.

Wat mij opvalt is dat het begrip voor deze manoeuvre,
het meest van de struikelaars komt!!

Ik neem duidlijk waar hoe Marjo geestelijk zichzelf verliest.
Daarom was mijn advies hulp te zoeken.

Iemand, die al de welgemeende adviezen naast zich neerlegd,
en vervolgens onderuit gaat kan ik niet bij het heldendom indelen!

Het "ergste" is dat een reuze terugval, met een soort lyriek wordt beschreven!

Heldendom gel*l. Een ernstige terugval is het niets meer en niets minder.

Wanneer het grijpen naar de dank, met als uiterste consequentie, een zekere dood,
als heldedom wordt bestempeld, heb ik hier m'n langte tijd gehad!

Groet.

@ Pippi, onzin De drang om nog te weten wat het met je doet. Wat een gezever!!!
Als het altijd verkeerd ging, wat is er dan nu veranderd?
Niet schoonpraten, daar hebben we niets aan!

Het is diep triest, maar als we hier allemaal gaan proberen wat het met ons doet,
is het eind zoek.

Dus wel mededogen, maar geen begrip aan deze kant.
Als we van alcoholisme, iets gaan maken,waar begrip voor moet zijn , is het eind zoek.
Een keiharde terugval, omkleed met smoezen, dat is het!!

Pippi, de lijst namen die jij citeerd, waren er niet blij mee en gingen er geen toneelstuk van maken.
Wat het met je doet, wat een kletspraat.
Als ze nu nog niet weet, wat het doet, weet ze het nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik wil nóóit meer terug naar de tijd vóór oktober 2005.
Dan mag je daarna (ik zeg ook altijd: op weg naar een nieuw leven) een foutje maken, maar het is wel beter om je te realiseren dat het een fout is en het niet te verheerlijken.

Dat verheerlijken, en die zogenaamde controle over de verheerlijking, ik denk dat dat de meesten tegen de borst stuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik heb me toen laten beïnvloeden. Mailde met iemand die jarenlang zwaar gedronken had en het de laatste jaren bij een paar glazen in de week hield. En dat het best te doen was en bladebla. Enfin, ik op vakantie naar een tante in Frankrijk, en ja hoor, die maakte zelf wijn ook nog. Toen heb ik het allemaal een beetje laten waaien. Temeer daar ik daar geen moment alleen was behalve 's nachts, en ik ben altijd al een "alleendrinker" geweest, dan ging het pas echt fout.
Toen ik terug was van vakantie ben ik er weer helemaal mee gestopt. Ik had er niets aan gehad, dus waarom het risico nemen.
Ik denk dat voor die tijd de gedachte aan drank nog in het teken van beloning stond, en "ik MAG het niet meer". Dat is daarna langzaamaan veranderd in: het hoeft niet zo nodig meer.
Hoe lang hou jij de periodes van niet drinken meestal vol? (Als ik vragen mag.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun kom op nu haal je jezelf echt ontzettend omlaag, iedereen is het waard om te leven en iedereen heeft wel een goede eigenschap om een voorbeeld aan te nemen, Nu laat je idd de alcohol de baas zijn! Je kan toch ook wel positieve dingen over jezelf opnoemen zeg.
Heb geen zelfmedelijden want dat gaat je niet helpen dat helpt je alleen de put in en verder en verder omlaag, sorry voor mijn reactie maar iedereen ook een alcoholic heeft goede eigenschappen. nu stel je me teleur hoor.
Kom op vecht eens terug,

Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rvanth prachtig gesproken zeg. Zo kon me er in vinden joh, die gebruik ik vandaag als leidraad.

Darjeeling, meid laat je niet kisten, ik kom uit de meest irri en drukke baan ever een maand terug, ontslagen recessie!
Er zijn meer banen, maak je niet te druk al is je baan houden fijn. Maar je kan het en je wil het ook dus topper des toppers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus het was niet mijn bedoeling om je te negeren, maar ik ging even op de vraag van Pippi in.
Knap gedaan trouwens, dat wijnrek voorbij gelopen.

Soothe, ik heb de laatste weken een vraag aan je, maar je bent er niet zo vaak meer, dus nu neem ik de gelegenheid te baat.
Een jaar of anderhalf geleden schreef je, dat je altijd drank in huis had (om mee te koken b.v.) en dat je dat ook niet weg wilde doen omdat je gewoon zelf sterker wilde zijn.
Is dat nog steeds zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de dag is gestart.
Veel meningen zijn de revue gepasseerd.
Ik ga maar een beetje op utorrent zitten rommelen.
Het kan nu nog.:D

Groet en laat de experimenten aan de grote geleerden over.

Houd het droog! Er wordt hier de indruk gewekt, of iedere stopper
hopeloos met zichzelf overhoop ligt.
Dat is niet zo! Soms kan het wat leuker zijn. Het kan ook erger, dus geen gemopper!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weetje Vie en Darjeeling, ik weet dat het niet op mij gericht is maar ik wil ook graag serieus genomen worden en al wat ik schrijf krijg ik althans van een paar wel maar verder geen reacties op en dat helpt me niet verder, en echt gaat niet om aandacht want dat krijg ik ook van man en kindjes maar ik dacht hier iets waardevols en realistisch neer te zetten maar als iedereen je dan gewoon negeerd dan heb ik snel het idee van okee niet gewenst is niet gewild maar dan nog ieder heeft zijn eigen mening en insteek,
Nee Darjeeling nog niks gevonden maar miss, ligt dat nu ook aan het stoppen met drank dat ik minder actief reageer want ik kan in no time werken als ik wil, heb er even de moed niet voor. geen drank, kids, man, huis, zieke moeder, depri broer, hond met tumor enz en dan heb ik het niet eens over mezelf, af en toe denk ik de laatste dagen waar doe ik het dan voor eigenlijk, ja voor mij maar merkt iemand het wel?
Maar ik ben gewoon om mijn eigen boontjes te doppen in mn uppie en heb dus geen problemen hoor, ik ben na al die jaren en jaren van overleven en het toch in mn eentje doen niet afhankelijk ik rommel wel lekker verder schatten.
Moest er ff uit denk ik.

X

Suus die toch lekker nuchter blijft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh maar dat weet ik ook wel Kirkje en Carolien maar toch als er op anderen wel gereageerd wordt dan wordt je motivatie minder snap je,

Nu ik ga echt maar even wat doen, om half 12 de kids halen en inschrijven bij jeugdland om hutten te bouwen

veel sterkte allemaal en dikke kus

Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zeg, ik ben er ook in begonnen. Nog niet zo heel veel gelezen dus gan we samen op.
Denk aan HALT
Hungry
Angry
Lonely
Tired
Volgens de AA zijn dit de 4 triggers !
x

quote:

Originally posted by:
Darjeeling

Goedemorgen allen,

Wat een onrust! Welkom Suusje, wat doe je het goed!
:present:

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben gisteren ook de fout in gegaan. Er is veel onrust op het werk, ontslagen zijn er gevallen. Die spanning is ook een trigger voor mij Suusje.

Maar experimenteren kan ik niet met de drank. Gatver. Het moet gewoon afgelopen zijn. Vandaag laat ik de eerste staan. Vandaag ontvang ik als het goed is ook het Big Book, ik ben benieuwd.

Dank voor je mooie woorden Rudy:present: "drank ontneemt je de ruimte om je leven opnieuw in te richten" zo waar.

groet Darjeeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen:huh:

Ik val er zo maar in maar is het echt nog maar 10.00? Niets zo fijn als onrust op je nuchtere maag.

Voor mij is het duidelijk. Ik ga niet zeggen dat er geen voordelen zitten aan drinken, echter de nadelen wegen toch echt zwaarder op de lange duur. Voordelen even mijn schouders niet voelen, kop stil en soms werkt het ook zo en dat is juist zo gevaarlijk. Zie je wel, het kan ook goed gaan en dan wordt je de volgende keer wakker en heb je ontzettende ruzie gemaakt, zijn je emoties ipv te vervlakken veel heftiger geworden en heb je een probleem veroorzaakt dat niet een twee drie op te lossen is.

Bijna alles wat Rudy beschrijft, herken ik. Leven in TL licht noemt Javier Guzman dat en TL licht is niet sfeervol en gezellig. Daarom is die drang soms zo groot om te gaan drinken, hopend dat het deze keer wel goed gaat. Russische Roulette en ja Pippi je hebt gelijk, ik speel dat spelletje nog te vaak.
Echter ik blijf knokken, het leven is al moeilijk genoeg zonder zelf moeilijkheden te gaan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi dat zijn dan toch wel knappe tijden die je maakt. (Haha, het lijkt wel een wedstrijd.)
Om je eerlijk te zeggen, als ik in mijn leven op die manier had gedronken, zou het waarschijnlijk niet bij me opgekomen zijn om te stoppen.
Blijkbaar heb jij er zelf toch een probleem mee. Als dat zo is hoop ik van harte dat jij die rust ook vindt. Want ja, ik vind het zonder echt leuker. En ja, ik heb nog best wel eens zo'n aanval van het eens flink op een zuipen te willen gaan zetten. Oude gewoonte hè? Die doorbreek je niet een, twee, drie.

Verder, even in het algemeen, heb ik me niet in de discussie over en met Marjo en Wingchun gemengd omdat ik die voor mezelf zinloos vind.

Carolien, mag ik jou een pb sturen over je gehoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie, die luxe kan ik mij niet permitteren. (grapje)

Nee Vie, er is niets in huis.Ik vind het niet meer echt nodig.
Met de Pasen had ik een gerecht waar witte wijn in zat.
Dat moet kunnen, in mijn geval!

Het is hier een drankvrij huis. Ik taal er niet naar,
maar steeds naar flessen kijken, leek me toch niet zo slim.

Stel ik zou een experiment willen doen. ;)

Wilde je bij me eten, of zo?

Groet uit A' dam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellige boel hier trouwens bah
Ineens lees ik dingen als de struikelaars tegen de gestopten ??? Hoe durf je.
Ik heb toch echt vaak genoeg gelezen dat de gestopten ook genoeg gestruikeld zijn.
Veel interessanter lees ik dat er dus wel degelijk bepaalde tijd gebonden is aan een stuikelmoment. 1.5 jaar is daar dus 1 van.
Ik heb daar wel meer over gelezen hier.
8 maanden was er ook 1 toch ?
Kunnen we dat niet eens op een lijstje zetten zodat we weten wanneer we op moeten passen ?
Marjo, je bent een topper, hoe ging het ook alweer ? Lieslaarzen aan en bek weer op het stuur. Baggeren maar !
Sterkte meid, dikke zoen x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje en Carolien, ik heb jullie gelezen en serieus genomen. Suusje, het is onmogelijk om op iedereen te reageren.
Dat kan niet anders zat je hier de hele dag. Weet dat je gelezen wordt en dat de meesten van ons je in gedachten steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...