Spring naar bijdragen

Donderdag 23 April 2009


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen lieve mensen,

Na het lezen van het een en ander dacht ik vannacht opeens aan dit spreekwoord:
IEDER VOGELTJE ZINGT ZOALS HET GEBEKT IS.

Vandaag hou ik het rustig, afgelopen dagen druk geweest.

Allemaal een goede dag gewenst.

Carolien mag je ook vertellen hoe het met Druppeltje is,
ik moet vaak aan haar denken.
Winkel ze fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey AR dank je wel, ik doe het makkelijk overkomen maar het is een harde weg maar weet je? Ik heb mezelf 10 jaar lang verteld en overtuigd dat zonder drank ik gewoon niks was en dat IK het echt nodig had om te ontspannen, Het is zwaar maar ik constateer steeds weer op momenten in de dag dat ik dacht hee dit is leuk en hee waarom heb ik dit nooit eerder opgemerkt, en ja dan kan het heel simpel gaan over een vogeltje die op de schutting land en daar rustig zit te genieten, Ik merk ook dat ik fitter wordt, ik zei altijd, ik heb nooit katers gehad maat als ik merk hoe ik de hele dag door me fit en lekker voel dat ik dus wel degelijk een 'kater' danwel nagevolgen had. Ik heb wel angstgevoelens maar dat is meer het onbekende en die drang ja als ik het zo lees dan blijft dat schijnbaar voor altijd. Maar eindelijk kom ik eens op voor wie ik ben en daar vindt ik gelukkig heel veel steun in van man en kids, Ik kan me de jaren niet herrinneren dat mijn man zei , ik ben trots op je en die simpele woorden maken het waard.

Rvan th Jij heeeel veeel plezier in Belgie, Hm lekker hoor en sport maar lekker.

Vie, raar maar de hoofdpijn blijft maaar alleen s'morgens, trillende handen zijn nagenoeg weg en nachtmerries ja de ene nacht volop en dan weer niet maar het rare is, in al mijn nachtmerries wordt ik gedood? Op welke enge manier dan ook. strange.
Maar ik ga weer met de dag en denk gewoon vandaag drink ik niet, mijn 5e dag ik ben zo blij en ook wel in de war hoor,
Bij jou ook alles goed Vie enne die schreeuw buren, dat was jij toch? Die delen we hahaha

Ik heb mijn zoon op de overblijf gedaan vandaag, doe ik nooit hoor al betaal ik er wel de hele maand voor hahah maar het is bijna 2 weken vakantie vanaf morgen dus ik wou even een dagje rust en bijkomen en nadenken over wat ik wil, slecht he?

Nou nu eerst maar een koffie'tje en even de hond zijn tractatie geven, het beestje leeft niet lang meer[het beestje weegt 60 kilo maar goed hahaha duitse herder he] heb lekker de wijnrekken voorbij gelopen en kwam inene op de dierenafdeling dus maar meteen een zak begginstrips gekocht, ach beter besteed dan aan wijn denk ik maar

Marjo, ga lekker werken en geniet van je dag meid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorrege:

FF heeeeeeeeel selectief gelezen, alleen JIP dus, HA JIPPIE !!!!
Jippiejeee! Je bent zo'n nieuwe nieuweling en ik wil je even zeggen dat dit forum geen grap is.
Bloedserieus!.

Dit forum is net het echte leven, daar ben ik achter gekomen.
Ik vond het de eerste maanden heel moeilijk hier.
Waarom ik ben gebleven? Want je kan de boel afsluiten en weg, heel makkelijk.
Ik merkte dat het wat met MIJN emoties deed.
Er kwamen dingen los, ik begreep mensen wel of niet.

Deze dingen kom je ook in het gewone leven tegen en vraag het hier om je heen,
maar ik heb een enorme verandering ondergaan.
We moeten veranderen als we een hardnekkige gewoonte willen veranderen.
Veel liefs xxxxxxxxx An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus, dat was ik niet met die schreeuwburen. Mijn buren wonen op 50 meter afstand, zouden ze knap hard moeten schreeuwen, temeer daar ik slechthorend ben.

Nachtmerries dat je gedood wordt? Zou dat symbolisch zijn voor het sterven van een vroeger leven en een nieuw leven beginnen? Wat natuurlijk op zich best (erg) eng is.
Doet me denken aan mijn tarotkaarten: als je de kaart "de dood" trekt, staat dat voor een nieuw begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatver......................

de dag der ploeteren is weer begonnen!
het liefste zou ik teruggaan naar bed maar de verantwoordelijkheden roepen

ach eerst nog maar een kop koffie en misschien laat ik de verantwoordelijkheden waar ze zo af en toe horen......in de vuilnisbak:D

Ik roep altijd "bij twijfel niet doen!" nu twijfel ik maar ik weet niet wat ik NIET moet doen :huh:
thuis in de tuin blijven of toch de deur uitgaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaah Vie nee op 50 meter lijkt het me idd onwaarschijnlijk, wel heerlijk die privacy lijkt mij!

Ja het is heel eng en raar, al mijn nachtmerries gaan erover dat ik wordt vermoordt en achtervolgd, wordt dan echt zwetend wakker, maar wat ik van de week al zei ik had ook een nachtmerrie dat mijn ex''schoonvader me wou aanranden maar dat ik hem wegsloeg en wegliep dus miss idd het voor mezelf opkomen en nee zeggen? Ik heb gelukkig een man van bijna 2 meter lang en een meter breed hahaha waar ik lekker tegen aan kan kruipen maar ff zonder gekheid ik wordt echt wakker dan snachts en lig mezelf wel een half uur te overtuigen dat het een droom is en dus nep, durf dan niet eens meer het licht uit te doen hoor op de overloop. Hmm miss wordt ik kinds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poly dank je wel, ja ik merk het echt wel een beetje, drank is dus niet de begeleider die ik altijd zocht!
Met jou alles goed en wel? Nog leuke plannen voor vandaag?

Adam jee wat lijkt het me heerlijk om zo oud te worden zeg, Maar idd het is ook een mega trigger, lekker in de zon op een idyllische plek, ja dan krijg je idd zin, had ik ook lekker in de tuin, zon, rust, boek, en dan denk je hmm een wijntje zal lekker zijn maar ja daarna komt weer die mist en roesjes en is het het dan wel waard, nee dan liever nuchter genieten en er mooie herrinneringen op na houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke wat moet er allemaal geploeterd worden?

Ja Suus, vaak is die privacy erg fijn, al mis ik mijn drukke multicultiwijkje wel eens. Maar ja zo hou je altijd wat.
Wat de dromen betreft, zou het zo kunnen zijn dat je nu je niet drinkt, pas aan allerlei onverwerkte zaken toe komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: ja dat dacht ik al: je weet niet wat je wilt. Het hele jaar dat je niet dronk wist je het 'ik stop met drinken', toen was het jaar om en vanaf toen wist je het niet meer.


Suus: heerlijk he, zo lekker nuchter wakker worden. Knap van je hoor hoe je het doet, echt HEEL knap.

Tasseke: ik moest ook echt enorme moeite doen me te concentreren en verplichten me om even door te lezen.

Het zijn zware dagen hier op het forum.
Als iemand uit de boot stapt dan komt dat heel dichtbij.

De angst zit 'm hierin: De angst dat de waanzin DRANK zomaar in je bol vliegt 'je MOET' je MOET gewoon!!! Ik krijg er braak neigingen van terwijl ik het schrijf. HET MOETEN.
Heel het lichaam, heel de geest maken zich op voor HET MOETEN.
Het gekonkel en gedraai, liegen en bedriegen in je brein draait alles naar het MOETEN drinken.
Ik bid ervoor... dat DIT ME NOOIT MEER overkomt.

Voorlopig kan ik er zelf heel veel aan doen, door die eerste te laten staan.
Dat is de angst Tasseke. Een instinctief weten dat we middenin een gevaarlijk spel zitten.
We zitten er allemaal een stap vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Vie,

Ja misschien wel vanaf die tijd heb ik geblowd en vanaf dat ik mijn huidige man tegenwam 11 jaar terug heb ik gedronken zei het stiekem, ja ik heb nooit iets verwerkt en zie er in real life ook tegen op iets te verwerken al weet ik dat het moet, maar ben veels te bang voor de gevolgen daarvan he!
Je mist je multiculti wijkje, hmm kan ik me iets bij voorstellen, ik ben van een heeeel erg multi en zonder cultie wijkje een maand terug verhuisd naar een lekkere eensgezinwoning in een wijk waar wel multiculti is[waar niet in Almere] maar waar het op de buren na erg rustig is en als ik dan door mijn oude straatje rijd[5 straten verder maar] dan merk ik het verschil van junks en raddraaiers naar een zelfde wijk maar waar rust over het algemeen heerst, heerlijk maar idd soms te rustig, mis de gezelligheid wel,

Ann ja het lijkt super wat ik doe maar geloof me het heeft heel wat wilskracht EN voeten in de aarde hoor, voer een 24e quickslag met mezelf en pas al mijn ''werk methodes'' toe om er door heen te komen maar geloof me hier wordt in provate heel wat afgejankt hoor door de plotselijnge stress en levens waarnemingen, en ik heb 24 uur per dag zin in vlees, ja genant maar daarvoor at ik bijna niks, en nu dat ik gestopt ben gaan er bergen vlees vlees en vlees doorheen met mayo, hmm begint een rare eetgewoonte te worden voor een vegatarier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Gevaarlijk spel, hmmmm, ja beter kan ik het niet omschrijven.

bij voorbaat even mijn excuses, ik kan vandaag het niet bevatten, niet omschrijven, niet analyseren!
tja, ook ik zit vast in mijn angst

An,
ik ga er nog op terug komen maar nu ga ik terug naar bed, ik ben moe, moe van mijzelf, moe van die rotangst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Ik log in en ga dan altijd naar het laatste bericht op de laatste pagina. Nu las ik dus het bericht van An.

Een hele goede omschrijving van hoe ik het ook voel: de angst voor een terugval, de angst voor het weer moeten drinken, de drankdrang die zomaar de kop kan opsteken. Eens die drankdrang goed genesteld zit in mijn hoofd, kan die mij overtuigen om naar de winkel te gaan om te kopen. Wel dient dat dan wel omzichtig te gebeuren, zodat de omgeving dat niet kan merken. Zij zouden wel eens een stokje kunnen steken tussen mijn spaken. Van het moment dat die drankdrang er is, begint dus ook het grote heimelijk doen. Het schuldgevoel steekt de kop alweer op, maar de drankdrang gaat daar tegenin. Ik kan het twijfel noemen, maar ik vind het eerder een rottig gevecht met mezelf. In december heb ik dat gevecht verloren en bijna had ik mezelf ook verloren, want bijna was ik bij de pakken gaan neerzitten om rustig door te gaan en de drankdrang de vrijheid te geven en mijn eigen vrijheid dus op te geven.
En ja zeker, het heeft een paar dagen geduurd voor ik het hier durfde op te biechten en nog langer voor ik het aan mijn man durfde te vertellen.
Dus ja, in mijn berichten naar Marjo toe, zit ook mijn angst voor mijzelf. Marjo mag net als iedereen haar eigen weg gaan. Ik heb geen macht over haar en wil ook geen macht over haar hebben, daarin verschil ik wel met onderwereldkoning alcohol.
Nee, niet iedereen is hetzelfde en niet iedere alcoholist is hetzelfde.
Alcoholisme is een chronische aandoening. Het is ongeneeslijk. Het is wel tot staan te brengen door die eerste niet te nemen.

Vandaag hou ik mezelf maar weer veilig aan mijn dieet: geen alcohol.

Een prettige dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,
ik heb al een tijd niets meer van mij laten horen. Dat had te maken met het feit dat ik wist dat mijn vriendin me kon lezen op het forum. Zij is vanmorgen vertrokken naar nederland.....Ik heb wel regelmatig megelezen maar niets gezegt....
Ik heb de relatie inmiddels verbroken maar het voelt voor mij alsof het niet aankomt bij haar. Ze is gewoon erg lief voor mij, maar ik wordt er alleen maar onzeker van....
De situatie is toch niet eenvoudig.. Als we onderweg zijn met de auto dan denk ik vaak tot oktober zie ik het nog maar dan????
Terwijl mijn vriendin het ziet als een leuke uitstapje....
Ik zit zo vaak in mezelf te huilen zonder het te laten weten en ook zeker niet te delen...Fout ik weet het, maar ik heb geen vertrouwen meer....
Nu ben ik alleen en denk dat ik wel even weer mijn gedachten kan delen met jullie...
Hoe kan het toch zijn dat mensen die ooit hebben beweerd van elkaar te houden zo langs elkaar heen te kunnen leven?
Sinds ik niet meer drink valt het me nog sterker op en het doet gewoon pijn....
Lieve groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gadver. Het forum hangt er maar zo'n beetje bij in mijn leven de laatste tijd. Baal daarvan als een stekker. Juist nu voel ik me geroepen te reageren, met mijn ervaringen te komen maar het stokt....heb gewoon geen tijd. Moet zo ook weer weg.
Hou het nu maar even kort en beloof niets meer (gisteren zei ik er 's avonds op terug te komen). Voel me hier behoorlijk tekort schieten waarvoor excuses.

Angst voor drank? Absoluut niet, omdat ik inmiddels wel weet dat experimenteren met drank op fiascoos uitloopt...zo simpel is het. Drank heeft voor mij geen enkele betekenis zolang ik niet drink...de angst ontstaat pas als ik wel drink want dan schiet ik door. Kan niet gematigd drinken...heb dat wel een aantal jaren volgehouden in een tijd dat ik me gelukkig voelde en totaal de controle had over mijn leven maar het leven bestaat niet alleen uit rozegeur en zonneschijn. Kwam door omstandigheden in de shit terrecht en weg was die vermeende controle over de alcohol. De verslaving haalt de basis onder mijn voeten vandaan (en zal dat altijd blijven doen); het is mijn handicap! En om dat te ontkennen is wel de grootste leugen die ik mezelf voor kan houden.

Nu pas kan ik zeggen dat ik leef omdat de angst voor het leven verdwenen is. Sta volop in het leven en geniet ervan en durf met recht te zeggen dat drank absoluut niets toevoegt. Drank is voor mij een synoniem voor angst, het verlies van controle en zelfbeheersing. Het heeft een groot deel van mijn leven overhoop gehaald.
Ik begrijp enigszins wat je bedoelt Marjo als je je angst wilt overwinnen voor drank. Drank is geen duivel, het is een voor jou gevaarlijk goedje wat in een fles zit. Niets meer, niets minder. Maar doe dat dan juist niet door met drank te gaan experimenteren in een periode waarin je juist zo kwetsbaar bent. Ontgoochelend hoe je je krachten overschat. Experimenteer liever door standvastig deze voor jou zo belangrijke periode door te komen, dan pas kun je met recht van lef spreken en de moed het leven te nemen zoals het is.
Ik mag je ontzettend graag en val je niet aan, wil je alleen maar waarschuwen omdat ik uit ervaring weet dat je met vuur speelt.
Hug Marjo, pak jezelf bij de kladden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...