Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
catie

Handtekening niet gelukt, kijken of het nu beter is.

Links onder staat 'updat profiel' moet je ook wel ff aanklikken.
Bewijs geleverd, nu heb ik hetzelfde als jij hihi. Leukkkkkkkkkkk he?

Geplaatst

Dank voor jullie reacties. Het schuldgevoel bij mij is ook i.v.m. perfectionisme. Alsof ik gisteren heb gefaald. En dan krijg ik een heel lief smsje van mijn lover dat ik er niet te zwaar aan moet tillen, heb vertrouwen en we gaan allebei werken aan onze gezondheid! Nou, nu ben ik dus echt verliefd aan het worden!
En ik hoop echt dat de Refusal rust in mijn hoofd gaat geven, dat het gewoon niet meer kan. Zei m'n broer gisteren toen ik het trots vertelde, ja, er zijn genoeg alcoholisten die gewoon doordrinken ondanks dat ze Refusal nemen (hij is erg betrokken, maar kan ook erg cynisch uit de bocht komen). Maar goed, ik denk niet dat zoiets mogelijk is. Ben NOG geen cliënt van mezelf, haha!
En bij mij in de buurt is dinsdag de AA, ik denk dat ik dinsdag maar ga. Vind het ook eng, net als hier soms, omdat ik het gevoel heb dat iedereen het al onder controle heeft. Onzin natuurlijk, maar wellicht een soort faalangst?
Faalangst en perfectionisme, dat herkennen jullie vast wel!!
Dus, lieve mensenkinderen, maandag mijn doeldag, nu al natuurlijk niet aan het drinken, maar voor mij is maandag De dag. En het uitstellen door Koninginnedag is ook onzin, praat ik mezelf in, want dan is alles een excuus..
Ik wens iedereen vanavond veel sterkte toe! En veel emoticons, maar dan wel hier en niet in het hoofd :)
En positieve handtekeningen!!!

Geplaatst

54321 dan An!! En Flockodag, lijkt me een leuke dag!!
De koningin zwaait ook de hele dag donderdag, dus zwaai ik alles weg :)

Ik nog 321 tellen en dan belt mijn zus.

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
Flocko

54321 dan An!! En Flockodag, lijkt me een leuke dag!!

De koningin zwaait ook de hele dag donderdag, dus zwaai ik alles weg
:)

Ik nog 321 tellen en dan belt mijn zus.

Ja zie je het werkt.
Meer structuur in het geheel.
We tellen lekker door en Flocko gaat maandag naar iedereen zwaaien,'
Heb je ook een mooie hoed , zet je die ook maar op.
Joh die eerste dag kan NU al niet meer stuk.

Geplaatst

Maakt niet uit An ik ga gewoon met je mee.:present:

Dank lieve Catie, ik geniet er van.

Trees je hoort hier inmidderls bij het meubilair dus niet vragen of je er bij mag.:)

Naja ben inmiddels ook al anderhalf jaar hier maar heb me vandaag laten zeggen dat je pas een veteraan bent als je een ban hebt gehad.:o Denk zo'n stuk of vijf en de vinger tik kan ik niet meer tellen dus ben gewoon een ouwe rot in het vak hahaha:o

Kom op ouwe veteranen en nieuwkomers we gaan er met ons allen voor. Samen sterk was toch de uitdrukking?

Zit een beetje mijn vingers te duwen op het toetsenbord maar bedoel het goed met iedereen. :heart:

Doggy gaat druppeltje naar bed brengen. Slaap lekker allemaal en morgen gezond weer op want het beloofd een mooie dag te worden.

Geplaatst

Ik ben een tosti aan het maken, alleen zonder tosti-apparaat.
Gewoon 2 boterhammen met roomboter, en kaas, de pan in!
Geen nieuwswaardigheid, maar wel lekker!

Geplaatst

Nog ff en ik word verslaaft aan dit forum.
Maar alle gekheid op een stokje ik had vanavond best een wijntje gewild.
Zomaar trek, leve de refusal, mo. ben ik weer blij dat ik geen alc. gebruik.
En nu ga ik plat.
Welterusten allemaal.:lips:

Geplaatst

Flocko,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp van je dat je het nooit langer volhoudt dan een week. Hmmm.... dat belooft nog wat voor mij. Ik ben trouwens ook een stiekeme drinker. De flessen wijn kwamen ook thuis pas uit de kast. Dat waren er echter zoveel, dat ik iedere afspraak consequent afzei.

Afgelopen dagen situaties opgezocht waar altijd gedronken wordt en ik moet zeggen. Begin een beetje trots op mezelf te worden.
Vanmiddag nog snel boodschappen gedaan voordat ik naar mijn eet afspraak ging. Een kar vol met gezond eten en fris plus ik liep de alcoholische afdeling op om de laatste voorraad Crodino die ze hadden volledig in te slaan. Wat voelde dat anders bij de kassa, waar ik vroeger met 24 flessen wijn stond en degene achter me zei "Feestje?". Nee ik sla voor een paar maanden in. De waarheid was dat ik er 2 weken later weer stond.

Erna naar mijn eet afspraak. Eerst bij vrienden thuis. Wat wil je drinken? Uhhh doe mij maar wat fris. WAT??? Jij fris, wat is er mis. Nou dat leg ik straks wel uitgebreid uit. Ze dachten meteen dat ik zwanger was. Het voelde goed om met vrienden die ik meer dan een jaar niet gezien had mijn ervaringen te delen. Dat ik gestopt was met drinken omdat het zoooo slecht voor jezelf is. Ze waren trots op me en zeiden. Wij ook. Je verhaal blijft wel hangen. Stemt ons wel nadenken. Een heerlijke avond waarbij de andere drie heel veel alcohol tot zich namen. Op begeven moment was er zelfs een wijntje teveel. Ik dacht heel even. Zou ik dat ene wijntje nemen? Nee ik ben sterk. Normaliter zou ik direct na het eten en 2 wijntjes naar huis zijn gegaan, zodat ik thuis me verder lam kon drinken. Nu zaten we tot half 1 op het terras. Een hele avond met drank om me heen. Ik teerde op tonic en thee.

We liepen terug naar de auto en 3 man waren lam. Ik liep er broodnuchter naast en zag ze zigzaggen over straat. Ik zigzagde vroeger mee. En nu? Ik voelde me prima. Had een fantastische gezellige avond gehad. Ga je nog mee naar de kroeg? Nou als jullie het niet erg vinden, ik heb inmiddels genoeg tonic en thee gezien. Ik rij naar huis.

Onderweg zag ik wat auto's zwalken over de snelweg. Ik reed kaarsrecht en voelde me weer trots. Ik had een zware beproeving doorstaan en ga me nu wagen aan iets spannender drankje thuis. Een glaasje Crodino!!!!

Dag 5 nuchter en ik voel me er steeds beter bij. Dit blijf ik volhouden spreek ik mezelf toe. Wat er was, wil ik nooit meer.

Truste kusje voor straks of waarschijnlijk liggen jullie allemaal al op één oor.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...