Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Anjo,het spijt me maar zoals je nu vertelt dat er 3 personen zijn overleden en 1 er als een kasplantje bijligt,wat heel erg is,zie ik niet dat dat aan refusal gelegen heeft,daar heb ik ieder geval meer info voor nodig nu vind ik het een beetje bangmakerij zonder duidelijke onderbouwing.

• Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Jip schreef: Maar er zijn hier mensen die gezellig willen chatten en tegelijk kritiek willen geven op negatief nieuws of vragen. (er bang voor zijn en de schijn/rol ophouden)

Ja zoals jou misschien Jip, als er iets is waardoor jij een slechte dag hebt zeg het dan, misschien kunnen we er iets mee of althans ik dan, maar ik vindt dat je ietswat over de schreef bent gegaan, en dat is zacht uitgedrukt Jip, maar goed mijn dag veranderd er niet door!
Dag 9 nuchter en we nemen de eerste vandaag niet!!!

Suus

Geplaatst

Yo Flocko,ik hoop echt dat het je brengt wat je nodig hebt.Succes!!! Hoop je te lezen over je ervaringen met refusal.ps Fijn dat je huisarts zo positief reageerde, mijn ervaring is dat het overgrote meerendeel v/d artsen zo reageert.Dus het hoeft absoluut geen beletsel te zijn voor de twijfelaars die eigenlijk ook wel wat ondersteuning willen,je huisarts reageert absoluut positief!!!

Geplaatst

Albertina,

Slaap lekker meis, ja raar he overdag slapen, ik kan het ook niet hoor, licht buiten en dan moet je in je bed gaan liggen, maar het zal best goed voor je zijn meid, Morgen een zware dag???? Heb ik even iets gemist of zo. Licht me dan ff in AUB, tot dusver slaap lekker en ik ga nu even twee drukke mannekes indammen en op de bank wonderteam kijken haha dat liedje alleen al lolz.

Groet,

Suus

Geplaatst

jip,

haal even adem! ik denk dat door de emoties en al dat gequote, er even voorbij wordt gegaan aan de uiteindelijke bedoeling.

wat wil jij voor jezelf? wat verwacht je van het forum? wat maakt je zo boos?

Geplaatst

Misschien toch weer een keertje proberen Pip en anders zelf verkopen, ga je van dat geld iets leuks alleen of met je kids doen.

Ik ben weg, kennismaken met een moeder waar mijn dochter de laatste dagen veel speelt. Kijk dat zijn weer de kleine dingen dat ik blij ben dat ik niet meer drink. Nu kan ik gewoon gaan en anders had ik weer een smoes moeten verzinnen..:)

Geplaatst

Hoi allemaal, kreeg het maar niet bijgelezen, maar ik ben er weer.

Ik heb vandaag weer gefietst !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
20 km heen, 20 terug.
En ik heb een conditie , geweldig!!!!!!!!
Geen grapje hoor.
Het valt allemaal niet mee, maar dit is wel een enorme beloning.
Wilde ik even vertellen.

Voor iedereen een :moon:
Gewoon doorgaan en het doel voor ogen houden.
Tijd, tijd heb je nodig.

Geplaatst

Grrrrrr,

hoe dit nu weer op te lossen? het is zo dubbel, natuurlijk moeten kinderen een ontmoetingsplek hebben maar waarom drank erbij?

weet niet het hele verhaal maar volgens mij is het een discussie die al langer loopt blijkbaar is het niet gelukt om daar samen uit te komen.
he gatver, ja het gevoel van dat jij weer een dwarspisser bent, terwijl je de dingen klaar en helder ziet, jij weer de boeman!

he, ik wordt zelf ook boos, je voelt je zo alleen en eenzaam en iedere keer als je denkt dat het beter gaat, sta je er weer alleen voor!

Sorry, ik heb alleen cliches waar ik zelf ziek van wordt en geen helpende suggesties, ik kan mezelf alleen aanbieden als de keet met groot kabaal ontruimd moet worden:D

Geplaatst

Jip,

Na een jaar forumervaring heb ik geleerd om de verbale gevechten over en weer over te slaan.
Ik probeer altijd tussen de regels door te lezen en uit te zoeken waar het nu daadwerkelijk om gaat.

ik bemerk dat je geirriteerd en boos bent en misschien zelfs wel teleurgesteld, jij hebt er moeite mee dat er weinig negatiefs is, of tenminste dat daar over heen gepraat wordt.
Eén ding kan ik je wel vertellen, als er sprake is van nood of andere rottige dingen dat hier altijd goed gereageerd wordt.
tsja het is nu eenmaal openbaar en het is niet nodig om alles op het forum te gooien en soms is de nood zo hoog dat het beter is om even te pb-en of te bellen.

Ja, hebt hebt gelijk zowel positieve dingen als negatieve dingen horen op het forum. De bedoeling is echter wel dat het constructief moet zijn.
We zitten met zoveel verschillende mensen, met verschillende karakters en in verschillende fases van het herstel dat het snel op modder gooien gaat lijken.

Maar goed, je hebt best een punt maar omschrijf dan eens hoe jij het zou willen of wat je verwacht

Geplaatst

Zeg Jip, laat eens rusten, wilt u?

Gaat me niet om gelijk of ongelijk. Probeer niet in eindeloze variaties op een thema,
je zienswijze te laten zien.

Wees wijs en kap een keer!! Het wordt er niet vrolijker op zo! :huh:

Geplaatst

Jip, haha ... is dat zo, krijg je daar een VET hart van???

Hee Jip ik lees dat je niet drinkt, dat is ff knap van je!!!!
Valt niet mee he?
Heb je nog ontwenningsverschijnselen?

Marieke: gewoon altijd maar doorgaan en doorgaan. Op een dag dan is het tenslotte iets zeg ik altijd maar.

Pippi: ik ben hier ook de boeman. De ouders van de vriendjes kijken zelf al te graag diep in het glaasje en dan laten ze de kinderen ook maar meedoen.
Ik kan me daar zo ontzettend vreselijk over opwinden. Dat die lui niet snappen waar ze mee
bezig zijn. Ik zal wel geen VET hart hebben want ik ben naar al die ouders toe gegaan.
Heb ze aan het verstand willen brengen dat ze medeplichtig zijn als er wat gebeurt.
En dat ik niet aarzel de politie te bellen.

Geplaatst

Hoi!
Eventjes.
Het eerste wat me opviel is het fietsen van An. Goed!!!!! Ik ben vanmiddag ook weer eens in de pedalen gestapt. Hardlopen gaat jammergenoeg niet meer. Er stond een flinke wind en goed ertegenin trappen, ik dacht, ik krijg jou wel!
Lekker gevoel hè An, dat je die dingen weer doet!
En nou ga ik me even bijlezen.

Geplaatst

Haha Jip ik zat er al op te wachten, nee als ik van één orgaan weet dat het in orde is dan is het mijn hart dus zeker geen vet hart! En ik geef mijn mening als ik denk dat het nodig is en niet om maar iets te schrijven. Maar jij doet toch niet aan veronderstellingen????

Je hoeft hier niet op te reageren, ik ben er klaar mee.

Tjee An 40 km gefietst? Zadelpijn zeker nu..

Geplaatst

Ha Vie!!! Zoals ik ook al verwachtte doet het mijn humeur ook erg goed.
Dat gaf me ook de doorslag om het te doen.
Ik kan het iedereen aanraden.
Zo nu koken, tot straks.

(gebakken aardappelen en hamburger met uien, mjammie).

Geplaatst

Oh, nou, Jip jouw berichtjes heb ik ook een beetje meegekregen.
Nou moet ik je zeggen, op de een of andere manier kom jij me heel sympathiek over omdat ik echt geloof dat je eerlijk wil zijn. Maar het lijkt of er iets in jou zit dat overal de tanden in wil zetten behalve jouzelf.
Je kwam hier, meen ik, met de gedachte dat je eerst zou minderen en dan met hulp van (ik weet het kalmeringsmedicijn niet meer) stoppen.
Daar ben ik nou eigenlijk benieuwd naar, hoe dat gaat. Hoe gaat het?
Weet je we zitten hier met jan met de pet en voor mijn part schrijft de koningin ook nog mee, maar wel met een heel scala aan mensen.
Waarom ga jij je energie niet aan jezelf besteden lieve meid, die heb je zo nodig de komende tijd.
Het heeft totaal geen zin, voor jezelf niet en niet voor anderen, om boos te worden. En neem dat nou maar aan van iemand die erg vaak boos is geweest.
Het stoppen met drinken is toch al zo'n emotionele toestand. Die emoties kan je hier delen, of niet, dat is ieders eigen keuze. Ik ben in ieder geval altijd benieuwd naar hoe iemand zich zelf ontwikkelt.

Geplaatst

Poly,

Het echte leven kwam er even tussendoor, had een afspraak.

Ik neem aan dat ze al in slechte doen waren. Alcoholmisbruik over jaren kan dat met je doen. Maar veel mensen hebben een zwak punt in hun aderen. Mijn vriendin had dat ook, kerngezond dronk niet en toch is zij overleden aan een hersenbloeding. Het schijnt zo te zijn dat als er geen aanleiding is om te zoeken naar een zwakte dat ook niet gedaan word en dat er ook niet veel is dat ze eraan kunnen doen. Ieder mens kan dus met zo'n tijdbommetje rondlopen.
Wel weet ik dat sommige clienten bij verslavingszorg vroeger verplicht werden of Antabus of Refusal te slikken als zij op weekend verlof gingen, dat doen ze nu niet meer.

je hoeft mij ook niet te geloven, hoor. Maar omdat ik dit nu eenmaal weet en soms mensen wat lichtzinnig over dit soort dingen denken voel ik dat ik dit echt moet melden.
Het is geen wellus nietus spelletje, ik deel gewoon wat mij verteld is.

Geplaatst

Marieke,

Meis, vorige week was ik zo trots op je. Ik weet dat je het moeilijk hebt. Je zus haar vriend, daar moet zij mee klaar komen. Wat een stomme uitdrukking. Je man en je zoon zijn verantwoordelijk voor hun eigen leven, jij voor die van jou. Geloof me, ik leer ook door de moeilijke weg te begaan.
Nu ben ik zover dat ik voor mijzelf kies. Ik heb net een sollicitatiebrief geschreven en zometeen schrijf ik ook nog een mail aan de reintergratieconsulente. Vaak zijn we zo geneigd om ons hele en houden te geven aan onze dierbaren terwijl zij dat misschien als een last ervaren.
Je hebt zoveel talenten en vaak vormt het verleden ons. Laat het verleden maar los. Ook die mensen kunnen het fout gehad hebben.

Geplaatst

Jip (inmiddels uitgelogd maar misschien lees je het later nog), ik vind het voor jou jammer dat je hier niet vindt wat je zoekt. Blij voor je dat je bent gestopt en dat de therapie wel goed gaat.
Ik vind het vooral jammer omdat ik het eigenlijk als een afwijzing zie: zijn wij dan niet interessant, leuk, aardig genoeg om mee om te gaan?
Er zit hier in principe geen enkele hulpverlener tussen, we delen alleen maar onze leuke of minder leuke dingen.
Dat kan variëren van frietjes halen tot de diepste ellende. Ik vind die input van iedereen op elk moment van de dag juist wel erg boeiend. Maar nog steeds jammer dat jij er niets uit kan halen, want ik denk dat jij een heel goede aanvulling had kunnen zijn.

Maar goed, ik weet nog niet wat ik vanavond eet. Niet veel trek, misschien gooi ik wat vruchten in de blender met yoghurt, dan wordt het een smoothie.
Alleen ik drink vandaag niet!

Geplaatst

Hoi allemaal!
Vandaag de eerste niet nemen, weer een dag zonder drank!! Ik word zelfs al misselijk als ik eraan denk, en ben nog niet eens aan de Refusal begonnen.. Morgen begin ik, want dan is die alcohol er helemaal uit, hopelijk voor een heeeeeel lange tijd!
Vanavond op het menu: salade met zalm, aardappeltjes en biefstuk met roquefortsaus, lekker kokkerellen dus!!
Tot later

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...