Spring naar bijdragen

maandag 27 april


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou beste Jip,

Ikzelf vind het forum al bijna 4 jaar zeer ondersteunend en als je je er zo aan ergert, tja, dan begrijp ik niet waarom je hier nog zit en schrijft.
Láát ons met mekaar omgaan en mopper en niet zo op.

@allen,
Ik heb gisteren een superverjaardagvanDochter gehad, haar grootvader en Dochter hebben samen staan Wii-en, we hebben allemaal vreselijk gelachen, maar toen hij het eenmaal doorhad, ging het wel. De hele party was publiek, klappen, óóóóóoóh geroep en yesssssssssss!!!!!!!!!!! Ik dacht dat ik veel te veel hapjes had we waren maar met 11, maar het ging schoon op.
Ik voelde me super en heb géén moment aan iets anders gedacht dan aan spa rood. Kreeg zelfs complimenten over de drankjes dat ze zo lekker waren. Coolbest en zo.

Sorry dat ik zo vrolijk ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjo,

Helemaal top Marjo !
De boys hebben zich goed gedragen en vermaakt. Ik ben met ze naar Bastogne geweest en veel met ze gespeeld. Ook de andere mensen van de retreat hebben met ze gevoetbald en gedold.
Mijn zoontje heeft ook nog geholpen met de BBQ op zaterdagavond.
En we hebben in een tentje geslapen zaterdagnacht. Toen de helden op sokken in slaap waren gevallen nadat ik ze het waargebeurde verhaald van "De poepdraak Gregorius" (copyright Ziza verhalen ;) ) had verteld ben ik bij het kampvuur gaan zitten en heb een goed gesprek gehad met een van mijn vrienden (mijn eerste sponser) en ben ook gaan maffen.

Stond zondag ietwat geradbraakt op doordat ik weinig ruimte had om bij ze te liggen.
Teruggereden naar Nederland en uitgerust. S'avonds met dochter DVDtje gekeken in ouderlijk bed en als een blok in slaap gevallen.

En nu weer aan het werk.

Hoe is het met jou ?

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt als een heel mooi weekend Ziza!
Ik ben blij voor je! Het bruist!

Mij gaat het goed. Weer veel indrukken.
Veel gepraat. Alleen dingen ondernomen
die ik voorheen nooit had gedaan.
Ben wel een beetje trots op mezelf :D
Stap voor stap kom ik er toch
Ik heb teruggevonden wat ik al heel lang kwijt was
De wrok, de haat, de verongelijktheid verdwijnt
Waar de liefde en de zin in leven weer teugkomt. :)

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ik bijna één heel belangrijk detail:

Dit weekend kreeg ik een sms
Van mijn dochter
Ze is aangenomen!
De middelbare school van haar keus
Dit is wat ze wil.
Ik ben apetrots op, en vreselijk blij voor haar!!!!!!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip, je doet mij ontzettend denken aan de tijd dat ik hier pas mee schreef en ik ben zelfs een beetje ontroerd door je posting. Er spreekt heel veel eerlijk gevoel uit.

Ik weet niet of je hier wil blijven schrijven en of je er iets aan gaat hebben. Mij heeft het me op deze manier iets geleerd en ik praat nu echt voor mezelf:
Ik zit hier op het forum met allerlei mensen in allerlei stadia van een probleem met drank of met zichzelf, en meestal is dat verweven.
Ik kan mijn energie beter gebruiken om de nuttige dingen uit dit forum te plukken (die voor mij nuttig zijn) dan me te ergeren aan mensen die niet doen zoals ik het wel leuk zou vinden.
Mensen die hier schrijven laten vaak hun problemen zien. Daar is het forum ook voor. Dit kan een negatief of eenzijdig beeld geven. Sommige mensen vinden emoticons wel leuk, anderen weer niet.
Maar het zijn toch ook maar middeltjes om je gevoelens weer te geven, omdat we elkaar niet in het echt zien.
Verder heb ik geleerd dat allerlei mensen "in het echt" heel anders zijn dan op het forum. De problemen zijn een onderdeel van ze. Maar ze zijn over het algemeen geen wandelend probleemgeval. Zwartwit is het nooit.

Zo is het mij langzamerhand vergaan en ik ben na anderhalf jaar nog steeds blij dat ik dit forum heb ondekt. Dus Jip, ik hoop voor jou dat je hier, of elders, iets vindt waar je wel iets aan hebt.
En als je nou nog vindt dat er niet iemand serieus op je in is gegaan....
Maar ik wil wel even refereren aan wat eerdere bercihtjes van mij en nog een paar anderen.
Je geeft aan teleurgesteld te zijn, maar je schrijft nauwelijks over, hoe het met jou gaat.
En ja, hoe zou jij dan willen dat het zou gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Forumleden,
(niet allemaal)

Ik heb met verbazing jullie berichten de afgelopen tijd gelezen.
Niemand maar ook niemand gaat serieus op een ander mans problematiek in.

Emotico, knuffel knuffel, heart, , heart, , , smile en dan weer tot de orde van je eigen dag gaan.
Lees problematiek.
Donderdag/vrijdag en zaterdag werd mij, Jip, verteld dat jullie blij zijn dat er weer eens iets positiefs is op het draadje.

Nou ik kan je zeggen: heb nog nooit zoveel negatiefs en depressiefs gehoord.
Zelfs niet in het echte leven.

Houden jullie de boel in stand?
Willen jullie graag slachtoffer blijven?
Denken jullie nou echt dat je elkaar helpt?
Ik denk als ik hieraan mee doe dat ik over 10 jaar nog steeds zeg dat ik slachtoffer ben en er niets aan kan doen.
Ken je die? Mensen die vroeger misbruikt zijn (sexueel of psychologisch), gebruiken dat hun hele leven als excuus.

De waanzin om mij, Jip, te veroordelen om daarna gewoon verder te gaan met negatieviteit. Ik snap hem niet.
Ik vroeg tenminste vragen. Was niet negatief. Maar dat is eng toch want je zou toch uit je rol gaan.

Wat ik wel zie is dat iedereen elkaar in stand houd.

Tasseke depressief, Carolien de ervaringsdeskundige, Druppel ziek, Anjo de lerares die vind dat ze op vingers moet tikken en tegelijk zegt dat dat noodzakelijk is en dat het geen pijn doet (ben blij dat mijn kinderen geen les van haar kregen), Suus die alleen maar positieve geluiden wil horen maar tegelijk zelf alleen maar aan het schelden is en daarna uitlogd.
Marjo die jullie graag als een klein babietje willen zien etc etc.
Tapas die net doet alsof alles okay is? En ga zo maar door.
En niemand zegt wat.

En dan de woorden: , emotico etc. zet hem op!

Ik snap er helemaal niets van.
Ik heb er ook helemaal niets aan en weet zeker dat als ik hier naar blijf luisteren mijn hele leven een alcoholist blijf. Een slachtoffer.

Wie houd nou wie voor de gek?

Sorry maar wilde het wel aan jullie vertellen.

Succes met alles.

Jip

-------------------------
Hoe meer ik weet hoe minder ik weet.

Aangepast: 27-04-2009 at 11:38 door jip

Antwoord Quote Naar boven Naar beneden


Toch maar even plakken en knippen al weet ik dat een ieder daar een hekel aan heeft,

Jip.

Sorry maar ik vind me hier totaal niet in!!!

Jij zit op iedereen af te ... hmm kauwen en af te ze...en maar wat breng jij dan helemaal, ik ben de 9e dag nuchter nu, een hele prestatie tot nu toe na 10 jaar hoor, sorry maar dat vind ik eventjes wel. Ja ik wil gezellige draadjes en??? wat is daar mis mee, Wat heb jij nu helemaal verteld over jezelf en je problematiek?? Niks, alleen maar afgeven op anderen en niks positiefs inbrengen, ja ik kom er tenminste voor uit dat ik een positief draadje wil om het vol te houden want ja ik werk wel aan mijn verslaving!!!! En wat breng jij dan in behalve gezeur en kritiek...Niks nada noppes
Sorry hoor maar ik probeer ook maar wat, iedereen moet antwoorden op Jip's kritiek maar Jip zelf brengt nooit wat in, niks!Kom dan bij mij niet aan met oh die zegt dit en die zegt dat en Suus zaagt alleen maar maar Suus ik wel 9 dagen nuchter nu en jij? Daar weten we nik s van, hoe zit het Jip ben jij nuchter of dagen of weken droog, dar wordt niks over gemeld., Ja sorry hoor kritiek hebben mag maaaar pas alleen als jij ook iets blootgeeft en niet als vooroordeel, zit jij in mijn leven? Nu geef maar eens een opbouwende kritiek op jezelf gerelateerd, ik kan zeggen dat mijn hang naar lof puur uitgaat met het stoppen met drank maar de jouwe is cynischer of niet Jip!

Flauw hoor nu mensen zonder hang naar positiviteit geef ik mijn dag, hee ik ben 9 dagen zonder drank en ja verd...mme ik ben er trots op na 10 jaar...

Voor alle leuke mensen dikke upper en kus, ik ben weinig online omdat mn oudste 2 weken vakantie heeft!!!

Dikke kus
Suus
-X-X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Goed idee van je. En lekker assertief. Hoe is het met je paperwork?
Mijn aanbod staat nog steeds (alleen moet ik dan een dag de kids ergens anders onder de pannen hebben).

@Allen,
En bij mijn Ex is grote onrust ivm de crisis (hij werkt in de financiële sector) en zijn Nieuwe Geliefde gaat terugverhuizen naar haar eigen land (..). Een buurland van NL, maar het betekent toch dat mijn dochter haar half-zusje in de praktijk niet meer zal zien. En voor Ex is het ook niet leuk, een tweede mislukte relatie. Ik wil niet met hem ruilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke depressief, Carolien de ervaringsdeskundige, Druppel ziek, Anjo de lerares die vind dat ze op vingers moet tikken en tegelijk zegt dat dat noodzakelijk is en dat het geen pijn doet (ben blij dat mijn kinderen geen les van haar kregen), Suus die alleen maar positieve geluiden wil horen maar tegelijk zelf alleen maar aan het schelden is en daarna uitlogd.
Marjo die jullie graag als een klein babietje willen zien etc etc.
Tapas die net doet alsof

Toe maar Jip. Toe maar, Hmm misschien ben ik uitgelogd omdat ik geen Jip's hoef te onderhouden de hele dag maar gewoon een volledig gezin heb die ik graag mijn aandacht geef en verzorg, Sorry hoor Jip misschien heb jij de hele dag de tijd om te zeven en af te geven maar ik heb dat niet, ik heb een gezin dat 24/7 doorgaat ondanks mijn alcoholverslaving,,, Maar trek je conclusies. je hebt miss een boze bui of niks anders te doen, maar ik vindt het kwalijk dat jij je conclusies trekt terwijl je me nog voor geen seconde kent, mijn dag duurt 20 uur aan schoonmaken en werken en gezin onderhouden en van ze houden en jou dag? Ik zat gisteren op de eerste hulp voor hartkloppingen en jij? Alles herveroordelen, sorry Jip,gun je alles alleen jammer dat je het een ander niet gunt!

Sorry ben vrolijk maar heb pijn en ben even klaar met deze veroordelingen terwijl men niets van mij n leven weet,
Dikke kus vrienden

x
Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip, jouw tekst En laten we met ELKAAR omgaan. Niet alleen ONS toch


Idd met elkaar omgaan en niet alleen ons, waar is jouw ONS?

We horen alleen kritieken en geen Jips ons!!!

Wat zijn jouw zwakke punten, waar val jij vast, hoe voelt jouw stoppen Jip.Nou MAAK ME BLIJ OF NIET BLIJ ZOALS JIJ WILT,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Darjeeling, wat fijn dat jij mijn berichtjes niet als gemopper leest want dat is dus ook niet en te nimmer zo bedoeld, ja ik ben soms even f...cked up maar vind men het gek na 10 jaar drank even helemaal nuchtet, joh,
Nou Lieve Drjeeling, ik denk aan je en vind je berichtjes heel hulpvol en waardevol,

Dikke kus meis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Jip is alweer weg en vraag me af waar ik energie in steek. Hoewel, elk mens is energie waard.

Marieke, ik heb nooit refusal gebruikt, maar schijnt een heel goede trigger te zijn om juist niet te drinken. Moet je aan de ervaringsdeskundigen vragen.
Ik heb wel Campral gebruikt maar dat werkte niet voor mij. Dat middel maakt dat de alcohol eigenlijk geen invloed meer op je heeft, dus je zou minder zin krijgen in de roes. Nou forget it! In mijn geval dan.
Ik ging alleen maar meer drinken om die roes toch te krijgen.
Ik denk als ik op dit moment in die fase had gestaan, dat ik dan voor refusal had gekozen.
Maar waarom denk jij dat het gek is om het aan je arts te vragen? Die persoon zit daar toch voor?

Succes!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het jammer dat mensen elkaar voorspelbaar noemen
Als ware het dat dat het meest foute is wat je zou kunnen doen....

Jarenlang heb ik als in een droom geleefd
Misschien kon ik niet met de werkelijkheid dealen
Of zag ik die verkeerd
Het maakte mij wel erg voorspelbaar in mijn gedrag;

Ik ging zuipen
Heel hard schoppen
en mijn kop in het zand steken

Best wel voorspelbaar
Vreemd woord

Ben je beter dan de ander als je
kunt voorspellen wat hij gaat doen
of hoe hij gaat reageren?

Na anderhalf jaar niet drinken
was ik plotseling alweer voorspelbaar
Men zag het nl "al aankomen"
Dat geeft niet hoor
Ik blijk net zo voorspelbaar als ieder mens
Als wij alsmaar op onze eigen uniciteit blijven hameren...

Dan komt het vast wel goed

Vertel wat je doet
Deel en luister
Doe er wat mee
Of doe er niets mee

Herken het proces
Dat van de alcoholist die inziet
dat er wel een probleem bestaat

Er is herkenning
Dan is delen fijn
vertel wat je wilt
vertel wat je helpt

Het maakt niet uit
Hier is de herkenning

Het is fijn om een plek te hebben
waar je je kunt uiten
Over dingen die je tnt alleen
schuld en schaamte hebben opgeleverd

Hier is herkenning

Maar de oude gewoonte is niet zomaar weg
Daar moet aan gewerkt
Door te oefenen
Door andersom te denken
Andersom te doen

Alle hulp is daarbij welkom
of niet
Dat is een keus

Klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenstaande is trouwens geen aanval
of kritiek op iemand persoonlijk
Mij trok het woord voorspelbaar aan
en daar begon ik wat mee te stoeien...
Wat vind ik van zo'n woord, oftewel van het
oordeel dat eraan hangt. Aan dat woord. Want dat woord
kan er ook niets doen, het is maar een woordje dat toevallig zo heet,
omdat wij dat zo hebben genoemd..
Het gaat erom welk een waarde wij toekennen aan zulk
één woord. Een negatieve lading in elk geval. Dat viel mij op.
Want waarom zou voorspelbaar niet iets heel gewoons kunnen zijn.
Of heel positief? Want zijn we uiteindelijk niet allemaal heel voorspelbaar?
En zou dat misschien kunnen komen omdat we allemaal gelijk zijn?
Allemaal maar doodgewone mensjes zijn?

:)

Verder niet zo belangrijk hoor
Het viel me op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refusal. Mijn ervaring is:

Je zuipt er óf op een gegeven moment doorheen
óf je stopt ermee omdat je denkt dat je het niet meer nodig hebt.

Het is een bangmaakpil die alleen werkt als je echt wilt stoppen!
Maar als je écht wilt stoppen, heb je ook geen refusal nodig.

Even heel zwart-wit en vanuit een eigen gekleurde mening, door ervaring, geuit... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Net even hard gerevalideerd.
Het is toch wel een kick te merken dat mijn conditie
vooruit gaat, ondanks de pijn.
Leuk, mijn taille is 6 cm slanker, hahaha, en dat op
mijn leeftijd.
Ik begon met 1 minuut fietsen op level 1, nu fiets ik
10 minuten op level 3.
Wellicht klinkt het simpel, maar ik ben reuze blij.
Elke keer ga ik met lichte of zware ;) tegenzin,
als ik echter geweest ben ben ik altijd trots.
Mijn been gaat niet echt florissant, vreselijk pijnlijk,
maar het sporten doet mijn geest goed.
Mijn revalidatiearts heeft in overleg met de traumatoloog een brief opgesteldaan(aan de verzekering)
om toch te mogen autorijden.
Ben benieuwd.
Verder vroeg mijn arts hoe het nou toch met het drinken gaat.
Toen ik mijn voorgeschiedenis vertelde na het ongeluk heb ik er ook
maar meteen bij vermeld dat ik bang was dat iedereen zou denken
dat ik onder invloed was.
Dus onder het lopen op de loopband daar ook nog een fijn gesprek over gehad.
Kortom mijn grijze dag, gister, is toch weer wat verdwenen.
Ik had ook nog willen reageren op vanmorgen.
Dat doe ik later, voel me nu goed en ik wil mijn energie even positief houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jip

Ik kan maar een ding zeggen en dat is vooral de opmerking niet lallen dan!!!!! Dat vindt ik wel zo een belediging na 9 dagen nuchter zijn, alstjeblieft meisje! Ga niet daar echt doe het niet want dan brand ik je vollledig af, Ik heb altijd gereageerd op jou en nooit er iets duidelijks voor teruggekregen, behalve complimentje hier en daar nee Jip, je komt niet tot de bodem van wat ik zeg, ik ga absoluut in op anderen en is dat niet zo dan hoor ik het graag van die mensen, dit is gewoon een low life ding wat je hier neer knalt nu, Ja ik ben trots op wat ik bereikt heb en ja ben ook op anderen ingegaan, meer dan jouw met je negatieve spiraal, Luister ik ben hier v00r mezelf en ook voor anderen maar jij zit zo om jezelf verlegen en wilt zo graag een response, sponge bob is er niks bij en dan nog gun ik het je die aandachtsvraag want ook jij bent een mens en hebt je gram nodig waarschijnlijk maar ga g..domme niet afgeven op mensen zonder dat je ze ook maar een seconde kent want jij weet niks van mij en wil je aandacht vraag er dan ook oprecht om en ga niet lopen bi...en om de aandacht, erg kinderachtig, mn zoon van 7 doet het tactischer, En nee ik wil je niet neerhalen maar dat doe je met mij en anderen wel Jip. Maar ik sta erboven, heb niet voor niks jaren gestudeerd enz, Ik wens je echt het allerbest maar ga evenm stoppen met het woordje lallen aub want dat pik ik dus niet!!!

Groet
\Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag mede strijders,allen gefeliciteerd die wat te vieren hebben en iedereen sterkte die dat gebruiken kan.Ik ben ook ff wat minder on-line geweest,had zo'n onbestemd gevoel.weet nu wat dat was ;ik heb as woensdag een eerste gesprek met de manager van een stichting voor gezinsvervangende huizen,ik heb daar een sollitatie gedaan voor vrijwilligerswerk,en ik heb eigenlijk maar heel weinig gedaan de laatste jaren door allerlei oorzaken,dus best spannend,en ik neem dan wel refusal zodat ik niet ga drinken maar die spanning blijft natuurlijk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...