Spring naar bijdragen

maandag 27 april


albertina

Aanbevolen berichten

Marieke,het zou jammer zijn als je je besluit door het verhaal van één persoon liet beinvloeden ,ik heb er zelf goede ervaringen mee,en kan het je echt aanraden,je hoeft het niet altijd te blijven gebruiken dat is voor ieder individu anders,in het begin nam ik ze elke dag maar twee keer per week kan ook en als je één keer zou proberen er 'doorheen'te drinken is dat gelijk de laatste keer want dat is echt niet prettig en dan bedoel ik ook NIET PRETTIG ps heb het nu over refusal,campral heb ik ook geprobeerd maar merkte er niks van ben dus gestopt daarmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje,
Het is ongelooflijk maar ik ben bijna klaar. Het ging echt met moeite want ik was heel erg bang dat de bemoeizuchtigen gelijk hadden terwijl ik daar erg aan twijfelde. Het lijkt erop dat ik toch gelijk had.
De sociale dienst heeft mijn uitkering nu officieel geweigerd omdat zij bedacht hebben dat ik voor 45% arbeidsongeschikt ben. Dat betekent dat ik nu dus moet gaan werken omdat zo'n onderzoek rond de 6 weken duurt. Ietwat krom. But it isn't over until the fat lady sings. Ik bedenk wel iets.
Maar het was lief van je.

Volgens mij heeft Corinne inderdaad gedronken en dat is triest.

Corinne, ik hoop dat je je drive weer vind en je kousen weer optrekt. En een citytrip naar Berlijn lijkt mij inderdaad een goed idee.

Carolien,
Wat ontzettend verdrietig. Geen wonder dat je van de kaart bent.

Suus,
Rustig maar. Kies je veldslagen en de deze gaat nergens over.

Marjo,
ik was degene die Jip voorspelbaar noemde dus kan je het alleen tegen mij hebben. Helaas heb ik bemerkt in Jip's berichten dat ze oftewel beweert dat iemand niet kan lezen of lage persoonlijke opmerkingen gaat maken die op niets zijn gebaseerd. Laten we het maar even bij mij houden.
Jip heeft geen idee wat voor docente ik ben en ik ben daar totaal niet onzeker over. Verder over mijn angst om iets nieuws te lezen, ik neem aan dat zij bedoelt dat ik niet open zou staan voor andere denkwijzen of invloeden. Dat is ongeveer het meest bespottelijke wat ik ooit gehoord heb over mijzelf.
Dus hoef ik mij daar niet druk over te maken.
Wat Jip nu doet zag ik vorige week al aankomen dus kan ik maar een woord gebruiken dat de lading dekt en dat is voorspelbaar.
En dat is het laatste wat ik over Jip ga zeggen. Als ze aangeeft dat ze normaal mee wilt doen zonder zo hard om zich heen te schoppen is ze van harte welkom bij mij. Tot die tijd ga ik er geen energie meer in steken.

Fijn, dat je een goed weekeinde had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip,

ik voel mij meer dan betrokken bij een aantal mensen hier op het forum.
De manier waarop jij de discussie aan wilt gaan vind ik niet prettig.
Realiseer je dat vele hier op het Forum elkaar tot steun zijn.
Dat Tapas alles af zou doen alsof het goed gaat heb ik nooit kunnen
lezen in haar berichten.
Zij is voor mij een voorbeeld, zij heeft doorgezet en uiteindelijk is zij
uitgegroeid toe een waardevol mens.
Wat jij met je boosheid wilt, moet jij bepalen, het lijkt mij niet zo nuttig
om dat op het forum te botvieren.
Zomaar een voorbeeld hoor, Tapas.
En Pippi, die altijd belangstelling heeft voor de ander, waarom zou zij
opeens haar berichten in een positief daglicht moeten stellen?
En dan de manier waarop jij Houtje afkraakt, sorry, ik vind het naar.
Stel jezelf eens kwetsbaar op en vertel eens echt iets over jezelf dan alleen
maar Houtje, Carolien, Tasseke , Anjo, Corinne, Tapas en Dies meer zij op zijn vingers te
tikken.
Vergeet noot Jip, "De Den kan niet in de schaduw van een Cypresse leven"
Een ieder heeft zijn eigen vierkante meter nodig, ook jij.
Begin eens met het veroveren van je eigen vierkante meter door mensen
toe te laten.
Mensen niet meteen te veroordelen.
Dat zal je een hoop ruimte geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Campral, zou moeten helpen als lustremmer maar ik betwijfel of dat werkt. Naltorex schijnt beter te werken.
Antabus of Refusal moet je echt niet gaan gebruiken als je denkt dat je daar heen gaat drinken want dat is echt bloedlink, grote kans op hersenbloedingen etc. Maar het kan ook als een grote stok achter de deur werken. Jammer, dat je pas volgende week bij je arts tereht kan.

Je klinkt down. Kan ik wat voor je doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote:
Suus,

Is goed joh.

'Ja hoor, ik heb de hele dag de tijd om te zeven en af te geven.
(Was helaas gisteren maar een half uur ingelogd maar dat heb je waarschijnlijk niet opgemerkt)
Ja, ik wil de hele dag onderhouden worden door jou.
Ik heb niks te doen en een boze bui.
Nee Suus, ik gun het een ander niet.'

Nou, wat een veronderstellingen zonder het een ander te vragen Suus.
Zat jij niet in de hulpverlening?

Jip

Misschien dat je effe geen 20 uur meer bezig moet zijn met schoonmaken, werken, gezin onderhouden etc. zodat je gewoon van ze kan houden?

-------------------------
Hoe meer ik weet hoe minder ik weet.
Antwoord Quote Naar boven Naar beneden

Beste Jip, Jou serieus nemen kan ik dus nu serieus niet meer!!! Hoe durf jij je te bemoeien en zeker een oordeel te vellen of ik tussen het werken en schoonmaken door wel even van mijn gezin moet houden'' even'
Nu het is dat ik niet mag schelden hier maar wat een zelfverzekerde B.... ben je dan als je zoiets durft te schrijven, heb je een fles voor je staan oid?

Jij weet zeer zeker niks over mijn gezin en als er iemand van mijn gezin houdt ben ik dat en geloof me mijn nuchtere man en kinderen en moeder zullen dat ook zeker aan je bevestigen!!! Als er iemand 24/7 voor mijn gezin klaar staat verslaving of niet dan ben ik het wel JIP!
Jij moet eens even wat minder hoof van je torentje rond blazen en eens even op de grond belanden enne hulpverlener ja dat ben ik in hart en nieren en heb dan ook ruim 5000 mensen aan een verblijfsvergunning geholpen de afgelopen jaren, mensen die niet zoals jou oordeelden maar al jaren illegaal hier rondlipepen, Nee Jip ik ben uitgepraat met jou want weer komen er verwijten en afgunsten en geen reacties hoe het jou vergaat elke dag, maar kom niet aan mij en hoe ik tegenover mijn gezin sta want die zijn dik tevreden over mij weet je!

De rest van de mensen speciaal voor Jip laten we eens een lekker negatief draadje doen. zo jip ik hoef geen positief draadje hoor want dan heb je niks te verzieken en te jammeren., Sorry maar door uit te denken spreken over wat ik wel of dan niet voor mijn gezin doe sla je net even het verkeerde pad in.

Fijne dag Jipje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

mooi geschreven. Heeft je taille je wat opgevrolijkt? Er zijn een heleboel mensen wat knorrig vandaag, ik vraag mij af of dat iets met de weerswisseling te maken heeft.

Pip,

Waar lag de BV dan?
Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Zelf vind ik dat niets je zo lam legt als dat akelig gevoel van "blueness."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieve Anjo, Ja idd ik vind het best hoor meid maar niemand gaat even een mening maken over of ik van mijn gezin hou, die 9 dagen nuchter is daar wel een bewijs van en dat mensen me altijd complimenteren dat mijn kinderen zo netjes opgevoed zijn is ook een teken aan de wand, sorry hoor maar dit is achterlijk,
Anjo jij in ieder geval een hele fijne dag meid

XXX

sUUS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darjeeling schreef: Ik vind het jammer Jip maar ik vind je echt enorm negatief. Heb je gedronken? Zo kom je namelijk op mij over. En maar iedereen aanvallen. Bah. Het spijt me dat ik het zo zeg want liever had ik dat jij gewoon mee deed en ook dezelfde steun kon putten zoals menig ander hier wel kan. Maar als je alleen hier komt om de boel op stelten te zetten, ga ik even wat anders doen tot de gemoederen weer rustig zijn.

Fijne dag!


Idd Jip het komt nu pas in me op maar heb je gedronken zo verbitterd en negatief kom je over idd.

Mensen fijne dag, ik ga naar het kleuterforum, andere *** opzoeken,
Dikke kus en dag 9 nuchter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poly,

Drank bovenop Refusal of Antabus verhoogd de bloeddruk enorm. Dat zet dus de aderen onder druk en sommige mensen hebben nu eenmaal zwakke plekjes in hun aderen zonder dat ze zich daar bewust van zijn.
Ik weet van 3 mensen die zo om het leven zijn gekomen en een ligt als een kasplantje in het ziekenhuis.
Oorzaak hersenbloedingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik houd het forum voor wat het is vandaag.
Morgen een zware dag.
Vandaag weer een overwinning behaald.
Zoals Suus ,het gevoel 9 dagen alcohol vrij te zijn.
Elk mens heeft zijn waarde,
laat dat mens dan ook in zijn waarde.
"Verwijder eerst de balk uit je eigen oog,
eer je de splinter bij een ander gaat verwijderen"
En nu ben ik moe, ik ga doen wat ik moet doen van de revalidatiearts
en de traumatoloog.
En dat is een paar uur slapen, vind ik wel wat raar zo midden
op de dag, toch ga ik een poging wagen.
Fijne dag verder allemaal.

@ tekst aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het ei bakken en eten,
stond en zat ik er nog eens over na te denken
Domdomdom... denk ik nu
Maar a la!

Ik denk dat in het algemeen geldt
dat er een bepaalde mate van levels zijn waarop
men binnen de acceptatie en het herstel van alcoholisme funktioneert

Prima! Probleem opgelost.
Er was nl geen probleem.
We zitten hier allemaal voor onszelf
als egoïstische, verslaafde mensen

Ik voorop
Wát een gejeuzel...

Maar het was uitermate belangrijk om zo te mógen jeuzelen
Msschien herken ik nu bepaalde patroontjes en kan ik die veranderen
Niet zozeer van de mensen om me heen. Maar van mezelf.

Dus: Léér vooral van elkaar! Herken de dingen die hier gebeuren
Op een gegeven moment zie je dat. Mooi. Weer een stapje verder.
Want zo gaat het volgens mij. Stap voor stap....

Kunst is daarbij om niet te oordelen...
Maar ook dat is onderdeel vh proces.
Moeilijk.

Maar wel heel leerzaam en leuk!

Pip, je hebt de verkering uitgemaakt?
Je klinkt idd vechtlustig! Grrrrr!!!

Marieke, dat lijkt me een vrij strak plan!!!
Ik zou het doen, geloof ik!

Anjo, joehoe. Ja, jij gebruikte dat woord.
Ik viel alleen over het woord.
Bedankt dat je het fijn vond
dat ik een leuk weekend heb gehad.

Momenteel snap ik er even geen jota meer van
maar dat ligt in eerste instantie bij mij

Ik voel veroordeling tussen de regels
Vreemde perceptie houd ik erop na.....

Daar zal ik eens even mee bezig houden ...
Hoe? Door uit te vinden waar dat vandaan komt
Dat ik me zo snel aangevallen voel nu.

Het voelt alsof ik weer verantwoording af moet leggen

Het scheurt door mijn middenrif. Raar.

Ik ga naar buiten met de hond.
Miss kom ik er later op terug
Miss moet ik ook een stapje terug doen
Ik merk ook dat het drukke weekend mij uit balans heeft gebracht

Dat is ook een reden waarom ik ervoor koos om niet mee te gaan naar de Ardennen
Ik weet het even niet hoor. Heb het gevoel dat me dat op één of andere manier kwalijk
wordt genomen. Vooral omdat ik wel andere dingen openlijk heb gedaan. Foei!

Well: Fok off!!!
En hier krijg IK geen dorst van.

Ik lucht mijn hart en zeg: Bekijk het maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Anjo,

Ja je hebt gelijk maar als ik ergens al die jaren voor heb gevochten dan is het wel dat mijn gezin nooit een seconde te kort is gekomen, en dan komt iemand zomaar even l@llen dat ik eens wat meer aandacht en liefde voor mijn gezin moet hebben sorry hoor maar als ik ergens me 100% voor ingezet hebt is dat het wel dus hoe durft ze, de arrogantie geef eerst maar eens een blik in jouw geweldige leven Jip en kom dan terug.
Maar idd Anjo ik heb net lekker taartjes gebakken met mijn vakantie vierende kids en ga nu leker diego met ze kijken en geloof me meid, DIT is echt geen trigger meer een bewijs hoe stompzinnig iemand kan zijn!

En Jip mocht jeweer voor rede vatbaar zijn hou ik me aanbevolen om de discussie aan te gaan maar ga nooit meer richting mijn liefde voor mijn gezin aub, dat is absoluut de verkeerde weg, geloof me, fijne dag nog verder, ik ga wat POSITIEFS doen jaja Positiefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal. Er is weer een hoop gebeurd lees ik.

Carolien: sterkte met jullie verlies meer valt er niet te zeggen denk ik. Misschien toch een ding, een miskraam is vaak een ingrijpen van de natuur omdat er iets niet goed is.. geen troost ik weet het maar wel goed dat jullie er samen om hebben kunnen huilen.

Suus: je gaat goed hè, wind je alleen niet zo op dat is zoals Anjo zegt inderdaad een trigger..

Anjo: je bijstand is afgewezen, waar leef je nu dan van?

Jip: ben je altijd zo opgefokt? Ik word al moe als ik je stukjes lees.. relax meid hier krijg je een vet hart van.

Pip: hoop dat je je gauw weer wat beter en energieker voelt. Je hebt nu een motor lees ik, dan kun je ook motorrijden neem ik aan. Krijg je daar geen goede zin van gewoon een beetje toeren? Ik zeg ook maar wat hoor:)

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Ex is afgelopen weekend verhuist, vandaag de papieren voor de kwijtschelding gemeentelijke belastingen ingediend (incl. de ruim 40 kopiën haha) nu maar zien wat er besloten wordt. Marieke je kunt aan je huisarts vragen om samen met hem een proefdronk te nemen nadat je refusal hebt genomen, dan weet je meteen wat voor jou het effect is en ben je onder begeleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal me er weer eens in gaan verdiepen en uitzoeken of en in welke mate refusal een risico kan zijn en denk dat een huisarts wel weet of een patient van hem iets heeft waardoor het een risico kan zijn en als die huisarts dat niet vertelt dan zou ik er zeker naar vragen als je twijfels hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap überhaupt niet meer
waarom ik nog reageer.

Snap nu waarom ik het zo prettig vind in mijn caravan
en op andere plaatsen. Geen laptop.

Ik ben verslaafd aan het forum.
Poeh! Wat een herkenning!

Nou.
Werk aan de winkel
Het is droog
de kwasten worden al zacht in de terpentine
(ja, ben ik vergeten schoon te maken. Stom hè!)

Zit me hier abnormaal op te fokken
dat kan niet goed zijn.

Teveel. Het is gewoon teveel.
Ik hou het allemall niet meer bij.
Is ook welhaast een onmogelijke taak
Moet ik niet meer willen
Ter bescherming van MIJZELF!

Dus, sorry zou ik haast willen zeggen
maar ben me daar van mijn lotje getikt

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Zo, als jullie het niet erg vinden negeer ik het heen en weer gegooi met modder even.
Vandaag de Refusal in huis gehaald!!!! Ben heel benieuwd hoe het werkt en misschien een placebo- effect, want ja, ik moet het zelf kunnen doen, maar ben blij dat ik wat ondersteuning heb! Ook van jullie en mijn omgeving.
Ook bij huisarts geweest en ga hem voorlopig iedere week zien, hij zei: ik ben je supporter.
Ik GA ERVOOR!!!!! En zal proberen positief te denken.
Ik wens iedereen sterkte toe vandaag en hopelijk, ondanks het depri- weer, toch veel plezier.
Tot vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip,

Ik doe mijn best om alles te lezen en te begrijpen helaas wil dit niet altijd lukken, maar wat maakt jou nu zo boos?

jij praat over een slachtofferrol maar ik niemand ontdekken die in deze rol blijft hangen!
ik zie alleen maar hele sterke mensen die hard aan het vechten zijn tegen de alcohol en de overige problematiek

Sorry als ik iets gemist heb maar zou je het voor mij nog een keer kunnen uitleggen wat jou zo boos maakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, lijkt me heel ontspannend in je caravan, zo zonder laptop heerlijk zeg, Nou meis ga lekker verven[dat was je van plan toch of moeten de kwasten alleen schoon?]

Ik ga lekker wonderteam kijken met mn kids, wel zo ontspannend en ik kijk hier lekker starks wel weer even als de gemoederen bedaard zijn, uiteraard reageer ik wel op mensen die gezellig komen praten en /of hulp vragen,

Ann gelukkig maar dat je contact met Corinne hebt, maar dat is zo een kanjer, Wens haar het beste vandaag en alle troost en geluk

Kus
Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...