Spring naar bijdragen

Woensdag 29 april

tasseke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ga nog twee dingen doen vanavond
De hond uitlaten
En voor een nachtje naar mijn caravan tuffen

Dat komt, hier geen balans
Maar dat hadden jullie vast al door

Maar dat geeft niet
Morgen weer een dag!

Beetje liggen
lezen
muziekje luisteren
mss wat kleien

Ik zie wel weer

Even de merels horen iig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing : moeilijk te begrijpen wat je schrijft.

De vraag van Marjo heeft me wel tot nadenken gezet.
Het is zoiets als: iemand die denkt gelukkig te zijn als er 100 kilo gewicht vanaf is.
Je kan beter bewegen en je bent gezonder etc. etc.
Ik drink niet omdat ik geestelijk en lichamelijk kapot ging en ik denk toch echt gelukkiger te zijn nu ik niet drink. Ik voel me in alle opzichten gezond.
Maar het past niet .... de bekende niet drinkende alcoholiste...
Het stoppen met roken heeft me weer een level terug gegooid, weer eens met mijn neus op de feiten.

Hetgeen wat je gewent bent te doen hoort bij je persoonlijkheid, ook dat ben ik.
Tegelijkertijd wil ik dat niet meer. Ambivalentie.

Het gevoel van 'niet passen' is niet gezond, dus ik ben er nog niet.
Wanneer ik dit niet goed aanpak is een kans op terugval groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

An,

Ik heb het gevoel dat ik goed begrijp wat je bedoelt.
Soms ben je zo krampachtig bezig dingen niet te doen (Roken,drinken), dat dat ook weer een soort spanning oproept.
Terwijl je verstandelijk wel weet dat dit "het beste"voor je is.
Maar soms voelt het ook heel onnatuurlijk.
Zo van, dit ben ik eigenlijk niet.
Terwijl er andere keren weer een soort euforisch gevoel kan ontstaan van; YES, ik ben overal vanaf, ik ben bevrijd van alle verslaving.
Blijft dubbel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond!

Ja Wing ik dacht al dat die loodgieter (gieter?) je bezighield. Ik heb dan ook de blauwe jurk aan volgens Pippi :D

An, ik snap je dilemma's. Ik loop er ook tegenaan. Ik moest ook heerlijk lachen toen ik over je propcorn las. De behoefte om los te gaan en niet alleen maar alles goed en serieus te doen moet je ook de ruimte geven, anders wint die toch aan kracht als je dat wilt ontkennen. De kunst is om er andere manieren voor zien te vinden.
Drinken geeft geen bevrediging. Wat wel?
Ik denk er ook nog over na. Een legpuzzel maken zonder me iets aan te trekken van de stem die dat kinderachtig en nutteloos vindt.
Een roman lezen ipv een leerzaam boek.
Door de tuin lopen en alles bekijken zonder te bedenken wat ik allemaal nog moet snoeien.
5 merci's eten omdat het zo lekker is.
Vals meezingen met een cd van Abba.
Kinderachtige grappen maken tegen mannie.
Mijn schoonmoeder nadoen tot vervelens toe.
Lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei wat herkenbaar en voor mij de reden dat het zo lang geduurd heeft voor ik echt durfde en kon stoppen met alcohol, want saai leven en gezond leven was iets waar ik een bloedhekel aan had en heb.

'Ik maak zelf wel uit hoe ik leef en wat ik doe en niemand verteld mij wat goed voor mij is en wat niet want dat bepaal ik toevallig lekker nou eenmaal helemaal zelf'..
dat zinnetje is eigenlijk altijd mijn lijfspreuk geweest, zellef doen, zellef bepalen niemand zegt mij wat goed voor mij is!!! alleen ik! zelfbeschikking!!!
alleen kan dat natuurlijk ook flink tegen je werken als je dat de verkeerde kant op doet uit koppigheid.. heb toen maar besloten dat ik zelf bepaal dat ik niet meer zo eigenwijs moet zijn.

Ik ben helemaal zenuwachtig, heb via marktplaats 2 kasten en een computer verkocht en nu heb ik het geld om een spartamet te kopen.. het voelt net of ik een auto ga kopen zo eng vind ik het ;)
ik kan gelukkig mijn geld niet altijd even makkelijk uitgeven. Zit nu wel te denken of ik vanavond nog even mijn boeken uit zal zoeken om morgen met koninginnedag te gaan verkopen...

Ik ben al maanden aan het kijken naar een Spartamet, twijfel nog erg over welk model, moet er dan nog een rek voorop laten monteren en een bak er op zetten...

... en dan kan ik lekker naar het strand met de hond, ook met tegenwind tegen de duinen op!! oeh spannend zeg!
adem in, adem uit, stresskip!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je beschrijft het volwassen worden An.
Je bewust worden van.
Misschien voel je nog niet echt wat je allemaal meemaakt.
Je denkt gelukkig te zijn, maar voel je dat ook zo.

Voorheen met drank op was ik mijzelf niet.
Daarna zonder drank voelde ik me niet veel anders.
Nu en dan een glimlach,maar niet het gevoel dat die
lach echt bij me hoorde.

Dat is verwarrend en goed om eens over na te denken.

Mijn emoties die mij vroeger zijn verboden kwamen na het drinken om de hoek kijken.
Zij voelden onnatuurlijk aan.
Het duurt een tijd voordat de herkenning er is.
Keer op keer er tegen aan lopen.
Op dit forum, lectuur, in de praktijk, AA.
Tot het doordrong wie ik als klein kind werkelijk ben geweest.
Het gevoel herkennen wat daar bij hoort.
Ontdekken dat je gelukkig en blij voelen er altijd al is geweest.
De pijn en het verdriet echt zijn.
Dat werd mijn nieuwe referentie kader.
Min of meer het bewijs dat ik niet die slechte mens ben zoals ik vroeger was afgeschilderd.
Ik geloofde dan ook dat ik niet deugde en heb nadien duizend keren voor de spiegel
gestaan om mijzelf te vertellen dat ik er mocht zijn.
Het heeft lang geduurd voordat die woorden tot me doordrongen.

Misschien sla ik de plank volkomen mis An, maar welke insteek je ook neemt je komt altijd weer bij jezelf uit.
Misschien graaf ik te diep An, maar dat was voor mij nodig om mijn identiteit te hervinden.
Ik ben tijdens dit zelfonderzoek terug gefloten door ouderen, volwassenen die me vertelden dat ik niet spoorde.(alweer niet)
Dat ik los moest laten, maar daarvoor moet je wel eerst herkennen en verwerken WAT je los moet laten en een plaatsje geven in je nieuwe leven.

Het gevoel van nog niet passen is niet gezond schrijf je.
Niet ongezond is denk ik het juiste woord.
Bljf onderzoeken An , ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Fish, ik ben er nog, alleen af en toe!
Ik ben aan het koken, jullie raden het noooooooit: een koninginnepasteitje!
(kip, champigons, roomboter, uitje....)
Zó dat die kip helemaal uit elkaar valt....morgen familie op de lunch!

Waar ga jij morgen heen, Fish? Ik hoef alleen de straat maar uit, 2 x struikelen...
en terwijl ik het opschrijf denk ik: hoef ik me ook niet druk te maken hoe ik thuiskom....
Kan je nagaan hoe oude patronen nog ingeworteld zitten!

Waar gaan jullie naar op zoek op de vrijmarkt?

Hé Floortje, leuk je weer te zien! Is alles goed bij jou, ik heb je een tijdje gemist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat begrijp ik Stopa! Moedig van je om je hier aan te melden!
Praat mee, of blijf lekker gewoon meelezen, en vraag vooral als je iets wilt weten!
We zitten hier allemaal om dezelfde reden...omdat we allemaal ons eigen gevecht met alcohol voeren!
Soms zal er nauwelijks over gepraat worden, maar her blijft altijd aanwezig!

En soms zijn we hier gewoon aan het geiten, maar als je aangeeft dat je het even moeilijk hebt, staat iedereen direct klaar om je erdoorheen te helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...