Spring naar bijdragen

Ik wil hier ook graag meeschrijven.

Carmen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, vandaag heb ik me hier aangemeld omdat ik een alcoholprobleem heb. Ik las al een poosje mee en heb nu toch besloten om ook mee te doen als dat mag.

Op dit moment drink ik nog wel maar wel stukken minder omdat ik lichamelijke klachten kreeg en daar bang van werd. Ook zijn de katers zo heftig dat dat niet meer gezond kan zijn. Er moet iets gebeuren dus.

Ik kan heel goed dagenlang niet drinken maar dan ineens wil ik weer graag die roes ervaren en drink weer veel te veel. Het is een strijd en ik snap mezelf hier ook niet in.

Nou kortom, ik weet nog niet precies wat ik wil. Helemaal stoppen of nog minder drinken dan nu. Ik zit nu op een fles sterke drank per week en dat waren er drie. Die ene fles drink ik dan wel op een avond leeg. Ik kan tot nu toe niet tevreden zijn met een paar glaasjes.

Dit was het wel zo'n beetje geloof ik. Kan nog vermelden dat ik een vrouw ben en bijna 28 jaar. Ik woon alleen en werk bij een transportbedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Carmen,

ik wil je niet ontmoedigen, maar

als je al (veel) hebt meegelezen zul je snappen

hoe moeilijk minderen is voor mensen die het niet bij een paar

drankjes kunnen laten op een avond. De basis van je afhankelijkheid zal

niet veranderen en als je een fles sterke drank op één avond wegwerkt

kun je op wilskracht wel een poosje een aantal dagen per week niet drinken,

maar de ervaring leert dat de meesten toch terugvallen. Je blijft geobsedeerd

naar het moment toeleven dat je weer door mag zakken/los mag. hoe je het ook

noemt. Het is wel erg goed dat je terugf bent naar 1/3 van wat je dronk per week,

dus je zou het kunnen proberen onder begeleiding bijv. van de online behandeling

hier. Dan krijg je er individuele begeleiding bij en houd je een alcoholschriftje bij.

Ik heb er goeie ervaringen mee en kon meteen helemaal stoppen. terwijl ik dat al jaren probeerde, met wisselend succes dus. Maar nietr drinken bevalt me het beste; niet vermoeiend en eenmaal de dingen/redenen aangegaan waarom ik dronk, werd het steeds makkelijker. Nu doe ik leuke dingen van het geld wat ik uitspaar en ben veel beter gezelschap voor mezelf en anderen.

Ik hoop dat je je hier snel thuisvoelt en er net zoveel aan hebt als ik had en heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Carmen, Welkom hier op het forum. Jane heeft al het één en ander geschreven en daar kan ik niets aan toevoegen omdat ze gewoon gelijk heeft. Als je al zou willen minderen mag je als vrouw 2 glazen (nieuwe norm volgens mij) per dag en dat 5 dagen per week. Dus 2 dagen helemaal droog.

Eén liter sterke drank bevat als je het omrekent naar hoeveel er in een glas mag zitten (en dat is 35 ml) dus 1000ml : 35 ml= 28.57 glazen. Nou als je dat drinkt op één avond heb je er een aantal teveel. Maar ach dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Verdiep je er maar eens in als je het nog niet zou weten. Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Carmen,

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Jane. Welkom hier: een verstandige beslissing om eraan te gaan werken.

Ik ben een minderaar, maar als ik jouw verhaal zo lees, lijkt me dat heel moeilijk voor jou. Ook ik heb de internetbehandeling van Tactive gevolgd. Je kunt daar kiezen voor minderen of stoppen. Via je huisarts kan je een verwijzing krijgen en het wordt vergoed door de basisverzekering.

Inmiddels zit ik op 4 alc.vrije dagen per week en op de andere dagen 3 glazen. Mijn man drinkt, maar met mate. Er is dus altijd royaal drank in huis. Dat was voor mij de reden om te willen proberen om te minderen. Als het niet lukt dan moet ik wel helemaal stoppen, want zo doorgaan kon echt niet meer.

Ga ervoor en veel succes. Op de dagdraad zie je meestal wel mensen die je kunnen steunen als je het moeilijk hebt.

Groetjes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het welkom.

De rekensom klopt niet want de flessen bevatten geen liter drank. Nou ja nog erg zat natuurlijk.

Ik weet dus nog niet of ik nog verder ga minderen of een poos helemaal stop. Nooit meer drinken is voor mij nu nog te groot om te overzien.

De weekenden zijn mijn valkuil dus. Van vrijdagavond tot en met zondag denk ik: zal ik het doen, zal ik het niet doen? Et cetera. De laatste weken drink ik dus alleen nog op zaterdagavond een fles leeg i.p.v. drie flessen verdeeld over de drie weekenddagen.

Mijn plan is om dit weekend sowieso eens over te slaan en te kijken hoe ik mijn vrijgekomen tijd in ga vullen. Ik ga een drankje ter vervanging kopen dat ik erg lekker vind: chocomelk. Misschien voel ik me dan niet zo zielig. Hahaha het is wat. :-)

De laatste keer dat ik op twee borrels na een fles leeggezopen heb was vorige week zaterdag. 1 oktober was het toen. Dit even voor mezelf om bij te houden hoe ik vorder in mijn drankmisbruik en inzicht erin.

Ik vergeet iets, ik schrijf hier ook nog even op hoe ik me de volgende dag voelde, want dat vergeet je anders al weer snel:

Misselijk, duizelig, hartkloppingen, geen energie, spijt, knapte pas tegen de avond op dus de hele vrije zondag verknoeit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Carmen,

ik ben ook een minderaar. Zelf denk ik dat helemaal stoppen toch het beste is voor mij maar ik durf die stap nog niet te nemen. Ergens hoop ik dat het op deze manier ook kan volhouden maarja die afhankelijkheid van die drank. Pfff.

Maar knap van je dat je dit al zo weet aan te pakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane ik was gisteren nog even ingelogd maar ben uiteindelijk vroeg naar bed gegaan. Ik heb geen drank in huis dus kon ook niets nemen. Ik had er geen last van alleen vrijdagavond was ik wat van slag omdat ik steeds in tweestrijd stond.

Lief dat je ernaar vraagt. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...