Spring naar bijdragen

een nieuwe dag met nieuwe kansen


HenkT

Aanbevolen berichten

Kaia wat is dat nu voor een rare opmerking: "Pip jij wilde sowieso toch al niet komen?". Met andere woorden (althans zo lees ik het) het is niet belangrijk wat jij ervan vindt?

Ik ga er verder niet op in, heb gisteravond mijn zegje gedaan en iedereen moet vooral doen wat hem/haar goed dunkt. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen over hoe ik met mijn drankprobleem en leven omga behalve aan mijzelf en tot op zekere hoogte aan mijn dochter.

Iedereen een fijne dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mona, ik draai hier al een tijdje mee op het forum.
Succesvol (8 maanden niet drinken), en daarna haperend. Iedere keer hoop ik dat ik de draad weer op kan pakken, en ga ik daar ook vol voor.
Zojuist een redelijke periode van niet-drinken achter de rug, en helaas, vorige week weer een dag voor de bijl gegaan. Ik meld dat wel hier. Ikzelf heb er het meeste last van, heb de grootste hekel aan mezelf.
Ik krijg hier op het forum dan toch ondersteuning, die me helpt de draad weer op te pikken, en niet te blijven hangen, zoals mijn eerste ingeving zou zijn.
Enn van sommige krijg ik ook flink op mijn kop (pfoewww, Soothe, jij hebt er deze keer overheen gelezen, hè?;) ), en dat vind ik meer dan terecht. Ik heb dan die schop onder mijn k*nt ook nodig, weet ook dat dat me helpt, en weet ook dat die schop NOOIT anders gegeven wordt dan uit waarachtige bezorgdheid, meelevendheid, herkenning.

Wees dus niet bang om hier te melden als je per ongeluk toch weer gedronken hebt. Zolang als je het niet uiterst smakelijk vertelt, kunnen we veel hebben hier!
Iedereen is net zo vaak gestruikeld tot het kwartje viel. En bij somnmigen valt dat vroeg, bij anderen laat. Wij moeten allemaal beginnen met een uur, een dag niet drinken.
Dus dit forum is wel degelijk de goede plek voor je, haal eruit wat je kunt, en heel veel succes!
Je bent moedig om je probleem aan te pakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al schreef, ik vind juist wél dat je eerlijk moet zijn.
Je helpt er altijd iemand mee, er is altijd wel iemand die op dat moment er net zijn voordeel mee kan doen.
Bovendien, als je niet eerlijk bent (en dan bedoel ik het moedwillig NIET zeggen, dus niet het niet wilt delen, maar opzettelijk een verkeerd beeld neerzetten) dan denk ik dat je jezelf een slechte dienst bewijst. Wil je dan wel echt geholpen worden? Want dan ontneem je anderen de kans om je te helpen!
Immers, iemand met wie heT altijd goed gaat, heeft minder steun nodig, nietwaar?
dat is dan de boodschap die je uitzendt, terwijl je in je hart erom kan huilen dat je niet geholpen wordt!

Ik ga boodschappen doen, maar lees straks de discussie wel na, en blijf er ook graag op antwoorden!
Mensen, allemaal sterkte vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel pijnlijk de laatste berichten te lezen;zou het juist niet goed zijn om juist nu wél naar die meeting te gaan?Niet dat ik zelf ga,voor mij nog te vroeg,ik lees en ik leer en doe af en toe mijn zegje.Maar de mensen die langer op dit forum zijn en elkaar al kennen mede door de meetings alsook door langer contact op dit forum,is het niet dé gelegenheid om opnieuw te 'bonden' en weer op een bepaalde lijn te komen,het forum is er idd voor mensen met allerlei verschillende manieren van alcohol de baas te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Mona stelt zich de vraag, kan en mag ik er over schrijven.
Als Mona even oude berichten ophaalt , dan ziet ze dat er altijd over het probleem
in al z'n verschijningsvormen gesproken is.

Dus alles is gewoon bij het oude. De droge is droog, omdat hij vandaag niet drinkt.
doch kan morgen onderuit gaan.
Ook ik heb hier worstelend geschreven, zelfs dronken!!!!
Dus er is plaats voor iedereen!! Wat niet wegneemt, dat ik mijn kracht ontvang,
van de echte stoppers. Dat geeft het gevoel, ik sta er niet alleen voor, ook anderen met hun problemen kunnen stoppen! Dat geeft de kracht om door te gaan.

Zo ook helpen zij, die het moeilijker hebben elkaar. Sluiten soms een pact,
wat ook goed werkt.

Terugvallen kan, ik viel mijn hele leven terug. Maar dan niet praten van een terugvalletje
kan gebeuren, niet te zwaar aan tillen.
Zeker het kan gebeuren, ik heb het altijd gemeld, en er altijd goed ziek van geweest.
Geestelijk en lichamelijk.
Dan wil ik niet horen, dat het meevalt, of een keertje geen kwaad kan!
Kappen met die hap!!

Er zijn dus stoppers, die door schade en schande besloten, dat drank geen optie is.
Er zijn er op het pad van stoppen, maar de knop is nog niet om!
Er zijn er die beschaafd wat willen drinken. voor de ware alcoholist geen optie!!!
Voor iedereen is er ruimte, ook voor Pippi, ze weet dat ze beter kan stoppen, maar er zijn obstakels!!
Dus geef ik haar soms een duwtje. natuurlijk weet ze het zelf.
Even haar koppie opfrissen.;)

Even over de "beschaafde " drinker.

Safi meld hier openlijk, dat het probleem een gepasseerd station is.
Er zijn wel degelijk alco's die er mee om kunnen gaan.
Wat voor Water- Ziza -Rudy- Anna-Ferry- e,a geldt, geldt niet voor Safi!!
Ze kan met mate drinken.
Ik vind dat mooi, te mooi om waar te zijn.
Goed het was soms een beetje te veel (leuke vrienden- beetje spanning- lekker kletsen met elkaar)
En Safi, begon weer de dagen te tellen. Een beheersde drinker telt geen dagen.
Mijn broer drinkt iedere dag, maar functioneert naar behoren. heeft niets op een forum te zoeken.

Dus hulde voor Safi!! Dan hoef ik niet te horen, gisteren maar twee biertjes, m'n man slecht één!
Nu lekker aan de bamboe!

Safi, je gaat als een trein, naar eigen zeggen, laat het daar dan bij!!

Of heb je een probleem?

Groet.

Ik hoop een beetje de spraakverwarring van Babel te hebben opgelost. Vertel als er gedronken is,
dan ben je in de eerste plaats eerlijk naar jezelf. Zéééér belangerijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaartje ouder??? Ja, vanaf vorig jaar gerekend wel. Wie niet, zou ik zeggen? En wijzer?? Ach, laat ik het zo zeggen: ik begin er achter te komen dat het verleden erg voorspelbaar is...

Enneh... ja hoor, geen drank. Kon ik ook niet maken, moest 's avonds naar de nazorg. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe en Trees, fijn om te weten dat alles gewoon bespreekbaar is ;). Ik heb me vanmiddag door een aantal dagen heen gelezen en las inderdaad dat er op verschillende manieren met het probleem omgegaan wordt.

Op dit moment heb ik het even heel zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mona, even ingelogged voor je!
Kan je niet even iets anders gaan doen? Kopje koffie halen bij een vriendin?
Heb je geen hondje waar je mee kan wandelen?

En anders: de kookwekkermethode! (zie bij tips en trucs van Houtje!).
Gewoon (nou ja, gewoon...)per uur uitstellen. Per kwartier desnoods.
En bedenk je hoe kl#te je je morgenochtend zal voelen! Die kater is nu geen borrel waard!
Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...