Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dat is het zeker Wing. Haar moelijk om los te laten he. het lijkt misschien eng en beangstigend, tenminste dat was voor mij zo. En soms was het dat ook. Maar het voelt ook als een bevrijding, echt waar. Ome Wing, ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

• Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Natuurlijk is het de verslaving Adam
Ik dacht niet; nu ga ik lekker en gezellig
twee eenheden drinken.
Neen. dat dacht ik niet.

Geplaatst

Adam? en het is zoooo gevaarlijk om die eerste weer te nemen. Het lichaam van een alcoholist reageert ook anders op drank. Ik weet, helaas, niet meer precies hoe het zit maar er gebeurd iets iin je lijf. En bij een volgende gelegenheid zal dat sneller terugkomen. In het begin schreef Ziza wel eens over de waanzin van verslaving. En dan dacht ik; nou, nou, is het nou zoooo erg? Maar inmiddels weet ik beter. Welke gek gaat keer op keer zuipen en/of gebruiken en verwacht een ander resultaat. Ik; de alcoholist. Als ik allergisch ben voor aardbeien probeer ik dat ook geen 1000x uit. Maar met drank deed ik dat wel. En dat mag je echt wel waanzin noemen.
En voor mij werkt het ook zo. Als ik lees dat mensen die al een tijdje droog staan gedronken hebben slaat de schrik mij om mn hart. Ik zie het te vaak gebeuren dat mensen, soms langdurig, terugvallen. Of helemaal niet meer kunnen stoppen. Alcoholisme is een dodelijke ziekte en het veroorzaakt zoveel leed. En dan kan iemand wel zeggen dat de knop weer om is maar ja...Dan denk ik toch; eerst zien, dan geloven. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat zonder hulp van anderen het haast niet te doen is een verslaving aan te pakken. En nee mensen, daarbij doel ik niet alleen op de AA. Alhoewel als je een goeie groep treft, een goeie sponsor hebt, ik er ook van overtuigd ben dat iedereen er veel aan kan hebben. Maar er zullen meer wegen zijn die naar Rome leiden. Het is niet alleen stoppen, dat is echt pas stap 1. Daarna zul je, ik, bereid moeten zijn om te kijken naar je gedragingen, je angsten, het leed wat je hebt berokkend enzovoort. En dat is een moelijk en vaak pijnlijk proces. Maar je gesteund weten door zovelen geeft een enorme kracht. Althans, zo ervaar ik het dan toch.

Geplaatst

Ik ben vrijdagnacht op tilt geslagen en ben pas tegen de morgen gestopt.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik doe het toch. het voelt niet goed om te zwijgen.

Ik heb gisteren en vandaag meerder keren ingelogd, maar het lukte me niet om er gewoon tussen te komen en net te doen of ik nog steeds zo goed bezig was.

Dinsdag ga ik na de verslavingsarts en ik hoop dat hij mij refusal voorschrijft.

Geplaatst

Wing, dat wens ik dan ook voor je, dat jij de fles glimlachend laat staan. Ik zal blij voor je zijn.
De reden dat ik schrijf dat niets het waard is te gaan drinken Wing is dat velen zo vaak een reden aanvoeren. Mn man was boos, de hond ging dood, ik heb een nieuwe hond, we gaan falliet, pijn van vroeger enzovoort. En ja, het is de verslaving, helemaal waar.

Geplaatst

Fiet,

Ik heb het ook gedaan, wacht nog op de hulpverlener...
Moederdag... Die van mij is overleden en schoonmoeder, tja, die is erg ziek en een beetje aan het dementeren. Bovendien is ze de moeder van mijn partner waar ik nu minder goede verhalen over heb. Maar goed, ze wonen in het buitenland, we zijn er net geweest, ze weten van de situatie en hebben er niks over gezegd. Dan mis je je eigen moeder wil, vooral op een avond/dag als deze.

Liefss,
Geugien

Geplaatst

Ik had mezelf buitengesloten!! Geen sleutels!! Zaten in mijn zomerjas maar daarnet trok ik mijn winterjas weer aan! Moest de klusjesman bellen, die kwam wel maar met tegenzin natuurlijk. Ik heb beloofd dat ik hem op een biertje zal tracteren......

Geplaatst

ok.
ja eigenlijk wil ik niemand lastig vallen enzo maar ik heb het zo moeilijk.
ben enorm bang en dit weekend weer eens behoorlijk doorgeslagen met drank terwijl ik echt wilde stoppen afgelopen week.
is me twee dagen gelukt maar daarna,...hup weer de fout in en weer in situaties terecht gekomen waar ik achteraf spijt van heb.
nu vanavond het ik nog een beetje drinken over van gister. te weinig om dronken te worden hoor maar ik kan het niet laten staan.
eerlijk gezegd drink ik ook een beetje met tegenzin nu maar ik ben zo vreselijk bang!
morgen ga ik beginnen met refusal. zal wel moeten. ik besef nu echt dat ik écht ziek ben en verslaafd ben en dat komt zo hard aan!
ergens kijk ik er naar uit om te stoppen maar ik ben zo bang voor de komende dagen.
en ook: wat als ik ben gestopt? wat en wie ben ik dan nog? wat zal er allemaal anders worden?
ik ben gewoon zooo verdrietig, voel me schuldig, schaam me en ben zo bang.

Geplaatst

Roos, kan je jezelf wat rust geven en die situaties waarin je normaal drinkt uit de weg gaan? Met mensen afspreken die NIET drinken of op het forum zitten? Heeft mij veel geholpen! En onthou dat het stoppen niet zonder slag of stoot zal gaan, het zal met vallen en opstaan gaan. Zolang je de moed niet verliest en telkens opnieuw begint, komt het allemaal goed!!

Geplaatst

Roos, je kunt Refusal pas gebruiken als je 2 á 3 dagen niet gedronken hebt. Anders reageert het op de alcohol die je vandaag en daarvoor hebt ingenomen.

Welkom overigens, je valt trouwens niemand lastig :present: Iedereen zit hier voor hetzelfde doel, namelijk niet drinken.

Roos, je zult het zeker twee dagen op eigen kracht (= zonder Refusal) moeten doen. De wijn is op en je koopt niets! Morgen de eerste dag, toch?

Steek eens je tong uit tegen de locale supermarkt of (indien je toch boodschappen moet doen) naar de wijn-afdeling :D

Geplaatst

Roos, de angst, de schuld en de schaamte die jij beschrijft,
is een deel van je verslaving. Door in de gewoonte van drinken te
blijven hangen, worden deze gevoelens alleen nog maar versterkt.
Het is een gedachte, de angst voor de angst. wat kan er nou helemaal
gebeuren als je stopt? Wat last van afkickverschijnselen de eertse dagen.
De rest zit in je hoofd. Dat is een kwestie van omdraaien.
Dat kost tijd.
Tijd die je nodig hebt. Tijd die je jezelf moet gunnen.
Er is geen reden om je te schamen of om je schuldig te voelen.
Je ziet in dat je jezelf een gewoonte hebt aangeleerd, die hardnekkig blijkt.
Dat is iets om blij mee te zijn. Blij dat je dat inzicht hebt verkregen!

De eerste stap is gezet. Blijf meelezen en schrijven.
Ik heb er onnoemelijk veel van geleerd.
Vooral over mijzelf en de angsten die ik mezelf had aangepraat.

Stap voor stap Roos
Bekijk het per dag!

:present:

Geplaatst

Sorry iedereen-en-vooral-Roos, ik moet écht naar bed.

Een zeer druk weekend gehad en morgen is weer een werkdag. Vriend en dochter liggen er al ruimschoots in.

Welterusten :lips:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...