Spring naar bijdragen

zondag 10 mei.


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Albertina: jemig joh .... het heeft wel in de lucht gehangen of zo??
Het is zoals je zegt Pippi, als je het zelf eigenlijk niet had gewild, dat het lijkt dat die keuze er haast niet is.
We gaan vol goede moed vooruit. En ik ben blij dat er weer een aantal mensen zijn die hier de moed hebben gevonden om het probleem aan te pakken.

Ik had een hele fijne dag vandaag. Uitzonderlijk eigenlijk.
Nu kan ik daar dankbaar voor zijn omdat ik me toch weer flink heb op kunnen pakken.
En niet bij de pakken neer gaan zitten.
De zon was vandaag heerlijk en we hebben goed gegeten en gewandeld. Gelukkig rook ik nog steeds niet (2 maanden). Met vallen en opstaan komen we er wel.
Marjo: kop op meid.... je bent ook een heftige strijd aan het leveren lijkt het.
Ik weet waar je doorheen gaat. Moed houden, gewoon moed houden en op een dag komt het goed.

Fiet: zet 'm op, doorgaan. Je weet wat je NIET wilt.. eraan blijven werken. Ik heb ook internet behandeling gevolgd. Het wil niet zeggen dat je na de behandeling bent genezen, maar je krijgt zoveel inzicht in je denken en doen.

Henkie T: heftig verhaal, bedankt voor het delen.

Mona: ben maar wel trots op jezelf. Jij bent aan het werk met jezelf, je weet dat er iets moet gebeuren.
Dat het niet direct lukt.... kom op , we gaan ervoor.

Flocko: je tiende nuchtere dag: PROFICIAT.

Kate: water is lekker, geef mij nu maar een senseo! en lekkere apfelstrudel .

Tapas en Corinne :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai lieve mensen.

Hier ben ik weer.

An, heerlijk om te horen dat je zo,n fijne dag hebt gehad.
Dat je nog steeds niet rookt vind ik ook superknap, ik denk dat als ik weer zou gaan drinken ik in jou geval ook weer een sigaret opgestoken zou hebben.
Je was tenslotte nog maar zo kort gestopt.

Corinne, jij gaat ook nog steeds harstikke goed joh,niet roken niet drinken.
Ik ook niet hoor, maar ben al wel 18 jaar van het roken af.

Van de week wel heel veel moeite gehad om niet aan de wijn te denken.
natuurlijk allemaal erg spannend geweest met die operatie die ik zou moeten ondergaan en met het aanvragen van de second opinion.
Heb er wel wat op gevonden.
Neem nu elke dag een tablet met een vrij hoge dosering valeriaan en citroenmelisse.
Werkt kalmerend zodat ik me niet meer zo verkrampt en gespannen voel.
De heftige trek in drank is daardoor ook een stuk minder geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is ook toevallig Rapilos. Ik heb ook de valeriaan er vandaag weer eens bij gepakt.
Een stressige week voor de boeg en waarom zou ik altijd alles maar zomaar moeten kunnen.
Ik gun mezelf ook een beetje plantaardige ontspanning.
Maar jouw spanning is natuurlijk veel heftiger. Sterkte hoor en goed dat je nuchter blijft :present:

Corinne, beterschap.

henkie, je gaat goed :musicnote:

An: die valeriaan helpt tegen de zenuwen en ondersteunt ook de slaap.
Ik merk zeker dat het helpt. Ik gebruik het alleen als ik stress heb, anders word ik er sloom van.
Warme strudel ja, en dan die combi met vanille ijs.... Zalig.

Ik ga opslomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Ik heb de indruk dat die valeriaan de scherpe kantjes er een beetje afhaalt.
Als ik gespannen ben "vergeet"ik adem te halen, dus krijg ik altijd een heel verkrampt gevoel in de borstkas en rond de hartstreek.
Drank hielp mij dan altijd heel goed te ontspannen.
Maar dat gaat niet meer vandaar die valeriaan, toch een redelijk goed alternatief vind ik.
Gewoon 1 per dag.
Niet perse voor het slapen gaan, ik slaap gelukkig redelijk goed.
Ik neem het meestal s'morgens.

Albertina,

Ik heb wel met je te doen.
Een kater is zo VRESELIJK.
Goed dat je het van je afgeschreven hebt.
Nieuwe dag, nieuwe kansen moet je maar denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,

Jij schrijft dat valeriaan je sloom maakt, heb ik zelf nog niet gemerkt gelukkig.
Misschien omdat het een combinatie is met citroenmelisse, ik weet het niet.
Wel toevallig dat jij dat nu ook gebruikt ja.

Het komt eigenlijk omdat een hulpverlener mij aanraadde wat ondersteunende kalmerende medicatie te gebruiken.
Maar daar moet ik niets van hebben, ben bang dat ik daar dus wel suf van wordt en is bovendien verslavend.
Dus vandaar dat ik dit alternatief verzonnen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een fijne dag, ondanks hond die me vroeg wakker maakte. Kopje koffie, bloemetje brengen, lekker gegeten met mn lief, daarna wel 200 meter gewandeld en in het gras gelegen. Beetje kletsen, beetje stil zijn. Mn zegeningen tellen. De vele goeie dingen die voorbij komen, zeker nu ik niet meer drink. Daarna nog een lekker toetje, kopje koffie en zoetjesaan naar huis gekacheld. Tukje doen, ach jongens wat een fijne dag.

Wel drinken, niet drinken...Tja.Ik weet dat ik die eerset moet laten staan. Niet vanuit angst maar ik weet dat ik voor de bijl ga. Het blijft misschien een tijdje bij twee biertjes maar de beer is dan alweer uit het hok en die krijg ik er niet meer in. Leven zonder drank is niet altijd gemakkelijk. Ik ga het niet mooier vertellen dan dat het is voor mij. Omgaan met mn gevoelens; het verdriet, moeilijke zaken die gebeuren, verdrietige dingen die gebeuren maar ook; hoe gedraag ik me in relaties, hoe krijg ik zicht op mn onhebbelijklheden en hoe verander ik dat. Dat gaat niet snel maar het gaat. En dat is fantastisch. 24 jaar in een soort van roes geleef en nu nuchter, geen verdoving. En dan voegen voor mij 2 biertjes nix toe. Ik laat die eerste staan en geef mezelf de kans om te gaan met een leven zonder drank.

Ik doe dat door naar de AA te gaan, ik pas de stappen toe in mijn leven. Ik heb regelmatig contact met mn sponsor, ga naar meetings, schrijf met enige regelmaat een vierde stap en probeer te leren van mn fouten. Voor mij zijn de stappen een leidraad, net zoals bv, NU, Vandaag, wat ik op het forum heb gezet. Ik leef met een stuk minder angst. Ik maak me veel minder zorgen voor de dag van morgen. Voor mij zijn er zoveel goeie dingen in de plaats gekomen.
Ik twijfel niet als ik iemand zie schrijven dat hij of zij 2 biertjes kan drinken. Dat is mooi voor die persoon, ik moet dat niet gaan doen. Ik zie ze bij de AA, ik zie ze hier maar al te regelmatig; eentje drinken, nog es en dan weer vele eentjes. En schrijven dat ze weten wat ze doen. Terwijl het leven zonder drank zooo fantastisch was. Wat voegt die drank dan toe??? Toch een sociale drinker willen zijn? Misschien. Ik heb dat ook jaren gewild en geprobeerd. Ik weet nu dat ik het niet kan en ik verlang er niet meer naar. Ik zou heus nog wel es een biertje lusten hoor. Als ik mensen op een terras zie zitten lust ik er ook wel eentje. Verwar dit niet met 'trek', ik verlang niet meer naar de drank. Ik realiseer me dat eentje niet voor mij is weggelegd en heb hier rust in gevonden. En dat is een geweldig gevoel na al die jaren geregeerd te zijn door die fles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

BamBam: ik wil daar wel over vertellen,


maar ik ben bang dat het forum op tilt slaat als ik dat doe.




Ik ben er wel achter dat helemaal stoppen de enigste weg is.



Wingchun,
Uit het forum hoef je alleen datgene te halen waar je wat aan hebt. Dat geldt voor jou, maar ook voor alle andere deelnemers.
Vertel je verhaal, vertel hoe jouw gevoel t.o.v. de alcohol is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grens tussen wel of niet drinken kan erg dun zijn.
Het draadje IS nu erg dun.
Maar ik drink niet en ga het niet doen ook.
Genoeg geleerd de afgelopen jaren.
Maar..het lijntje blijft dun.Ik zal er zelf voor moeten zorgen dat het niet breekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ik brak het lijntje
Heel bewust
De trek trok
Vrijdag was het hek van de dam
Verschrikkelijk zin om door te gaan
Alle oude dingen uit de kast

Daarna geen trek meer gezien
Geen spijt
Wel blij

Dat ik al zolang had gezien hoe
het zonder was

Ben weer "thuis"
Dat vind ik moeilijk
Het is definitief
Dat is okee
Daarom is het gek hier wel te zijn nu
En kost het mij onnoemelijk veel energie
om telkens heen-en-weer te acclamatiseren

Doorgaan is de enige optie
Ik weet dat het kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, loskoppelen. Niets maar dan ook niets is het waard te gaan drinken. Voor jou werkt dat blijkbaar nog zo. Ik wens je toe dat je het los kunt leren zien van elkaar.

En wat ik wel grappig vind; hoe kun jij nou weten waar ik van op tilt sla??? Ik heb gemerkt dat ik veel en vaak van alles invulde, voor anderen. Is een bron van vele onrustige gedachten, terwijl ik niet WEET wat anderen denken. Maar het is aan jou Wing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Het sneeuwt hier bloemblaadjes van de bomen die voor mijn huis staan.
Er was net even veel wind en het dwarrelde meters hoog, leuk om te zien,
maar mo. wel weer zuigen want het waait overal doorheen.
Lekkere dag gehad, flink eind gewandeld met de honden en een heerlijke
middagdut gedaan. Weinig last van gremlins gehad. Ik heb me voorgenomen om
morgen mijn eetpartoon om te gooien er moeten echt een paar kilo's af.
In frisdrank zitten ook veel cal. dus dat eerst maar is minderen.
Ik heb alleen geen idee hoeveel cal. er in crodine zitten,
dat staat niet op de verpakking.

An fijn dat je er weer tegenaan gaat:present:
Rudy goed dat je weer thuis bent een voorspoedig herstel en
een goede uitslag gewenst.

Alle ploeteraars houw vol hé;)

Ik noem niet alle namen anders zit ik hier om 24 uur nog
en ik wil nog even hobbyen.

Alvast een goede nachtrust gewenst:lips::):lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...