Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 mei 2009


Tatum

Aanbevolen berichten

Iedereen heel veel plezier vandaag en met elkaar.

Ik ben eerder naar een meeting geweest. Ik heb dat heel erg leuk gevonden. Ontspannend en toch weer spannend.

Achteraf zie je iedereen als "gewone personen" mensen die je in het dagelijks leven ook zou kunnen tegenkomen.

Bij deze, heel veel plezier met elkaar :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 327
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen Floor. en alle anderen.
Mag ik voor degenen die naar de meeting gaan heel veel plezier wensen, iedereen die niet gaat ook een fijne dag.
Ik heb weer eens een welles nietes nacht qua slapen, terwijl ik toch eigenlijk wel goed zou moeten slapen als ik kijk naar al het werk wat ik verricht heb de afgelopen 4 dagen, maar goed `t zal wel weer eens lukken, morgen of zo?
Vanavond wil ik wel graag weten wat jullie van de meeting hebben gevonden.
Ik heb dus heel lang getwijfeld. Vond het wel spannend, iedereen eindelijk es een hug geven terwijl ik dat nu regelmatig virtueel doe, maar het werk liet niet toe dat ik er aanwezig zou zijn wat tijd betreft. als het `s avonds was geweest hadden jullie mij ook gezien, die verjongde god uit Hilversum;) en een klein feestje ook want dit weekend ben ik 4 maanden van de drank af.
Zoals ik al eerder gemeld had kan ik niet meer zoveel schrijven op het forum, `s morgens bijtijds weg `s avonds laat thuis, om dan eerst alles te lezen en vervolgens nog te reageren is ondoenlijk. Maar ik blijf nieuwsgierig dus mag graag terug lezen, en ja hoor wat zijn we ineens weer langdradig:$ `s morgens al 3 pagina`s en `s avonds over de 12 pagina`s tegen de tijd dat ik alles gelezen heb zie ik nog berichten van: ik ga "opslomen, bankhangen, hond(en)(en kat) uitlaten en dan naar bed, wekker staat op 6, of gewoon ik ga slapen.
Forummers ik mag jullie stuk voor stuk hartstikke graag, probeer een leven zonder de drank vol te houden, het maakt je zoveel rijker.
nu ga ik nog es even kijken of ik nog een tukkie kan doen en kom straks nog wel even goeie morgen wensen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.
AR, een fijne werkdag toegewenst.
Meeting-gang(st)ers, ik hoop dat het een gedenkwaardige dag wordt.

En allen, vooral voor de twijfelaars: wat Tapas gisteravond schreef is me uit het hart gegrepen. Je kan nog zoveel traumatische dingen hebben meegemaakt (en dat bagatelliseer ik echt niet) maar met het weg te drinken kom je geen stap verder.

Reik jezelf en anderen een nuchtere hand.

En nu ga ik opgewekt, fris uit de veren, hoewel nog wat slap van de ziekenhuisdagen en de narcose (ik heb nu een drain in 1 oor), toch lekker de honden uitlaten. En vandaag weer een dag zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Caro, cavia's. Kun jij behalve dat gillen (wieek-wieek) hun andere knorgeluidjes ook horen?
Ik krijg van de zomer weer een logeercavia die eigenlijk alleen andijvie lust. Oh ja, en ook paardensla (het groen van paardenbloemen.)

Tasseke, ik vond je antwoord op mijn vraag van gisteren heel interessant. De vraag was, wat is er zo eng aan om nuchter bij jezelf te zijn.
Ja, je hebt gelijk, er wordt ons heel veel aangeleerd. Snuit je neus! Eet met je mond dicht! Wees acceptabel! Wees succesvol! Wees een modelkind!
Toch ken ik wel mensen die zelfvertrouwen hebben, of tenminste zo overkomen. Dat zijn meest de mensen die liefde voor zichzelf hebben opgevat. Ik geef de moed nog niet op, jij toch ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henkie je bent zelf ook niet een van de laatsten.
Het zou eigenlijk best leuk zijn om een radioprogramma te starten: Nuchtere Nederlanders, waakt op!
En dan elke dag een praatje van weer een ander forumlid, waarom we deze dag weer adb gaan doorbrengen.

Mijn praatje zou zijn: omdat ik nuchter zijn leuker vind dan een kater, en omdat ik mezelf in nuchtere toestand de gelegenheid geef om dingen te verwerken, te voelen en op waarde weet te schatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal!
ik zie alleen carolien nog ingelogd staan, dus carolien goedemorgen meis!

het zonnetje schijnt en er is heerlijk veel water gevallen, eindelijk, de natuur geniet en ik dan ook!

gisteravond na twaalven nog even het forum bij gelezen en ik ging vrij gedeprimeerd slapen door het verhaal van roos.

het enige dat ik graag tegen haar wil zeggen is dat ik van nabij heb meegemaakt dat de kinderen bij een goede kennis uit huis werden geplaatst. zij was gescheiden en alcoholist.
haar ex kwam hier achter en hij heeft er werk van gemaakt.
aangezien hij een fulltime baan had en er sprake was van schulden zijn de kinderen (6 en 8 jaar) elders ondergebracht.
gelukkig wel samen, maar je wilt niet weten wat voor negatieve impact dit op de kinderen gehad heeft en nòg heeft....
eerlijk gezegd had ik net zo gehandeld als haar ex, zij was onverantwoordelijk bezig, net als roos momenteel is.

lieve roos, als je jezelf naar de verdoemenis wilt helpen is dit jouw goed "recht", maar dan had je geen kinderen op deze wereld moeten zetten.
ik heb heel erg met je te doen, zoals iedereen op dit forum, maar hier heb je verder niets aan.
je zult het zelf moeten doen!

en wij allen hebben honderdduizend redenen voor onszelf om toch de fout in te kunnen gaan.
ik heb het idee dat jij met je verstand wel stoppen wilt, maar met je gevoel niet...

zoek professionele hulp roos, en doe dit met name dan alsjeblieft ook voor je kinderen, je bent dit zonder meer aan hen verplicht!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb'ers,
aan hen die naar de meeting gaan geniet ervan
ik heb gisteren niet zo een goed nieuws gehad ivm mammografie en echografie , reis naar japan moeten afzeggen ivm allerlei onderzoeken die er gaan komen
even was den drankduivel daar maar heb hem wandelen gestuurd
denk dat ik nog niet goed besef wat er allemaal gaat gebeuren maar dat zie ik dan wel op de dag zelve
vindt het heel spijtig wat japan betreft en heb mijn broer een mail gestuurd maar kan en wil hem de waarheid niet schrijven , jongen heeft ook genoeg mee gemaakt de laatse tijd
naar enrique ga ik wel morgen en ga er nog meer uit mijnen bol gaan
sorry voor dit schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo sorry voor dit bericht Blacky. Potverju aan toe toch, je wil toch iets kwijt?

Je schrijft iets omdat je bijstand wil, toch? Wat is er gaande, heb je iets ontdekt in je borsten en zit er een knobbeltje, of wat? Nu sluit ik even af, croissant en koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach blacky, wat een naar bericht!

maar goed van je dat je het duiveltje hebt kunnen weerstaan!

ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit bericht.

ook weet ik (helaas) uit ervaring door welk een stortvloed aan gedachten je nu onderhevig zult zijn.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Blacksky dat is niet mis!
Ik hoop dat verdere onderzoeken een misverstand kunnen aantonen.
Ze kunnen gelukkig wel erg veel voor je doen tegenwoordig maar ik kan me zo goed voorstellen dat je erg geschrokken bent.
En je reis moeten afzeggen.
Dat hakt er ook wel in.
Had je eindelijk weer eens iets leuks in het vooruitzicht na dat moeilijke jaar wat je achter de rug hebt.

Ik zal speciaal vandaag bij de meeting aan je denken.
:heart::sun:

Goed dat je die Gremlin weer het bos in hebt gestuurd trouwens.


Hier ook een vroeg vogeltje trouwens die goed gebekt is.
Erg veel zin in de meeting en de hapjes.
Helaas is het boek niet klaar...pffff ...maar dta mag de pret niet drukken.
Ik ben belooft dat we een goed idee zullen krijgen vandaag hoe het er uit gaat zien.
En op het symposium op de 28ste waar ik het boek ga promoten zal het wel echt in mijn handen liggen.
Dus het kan mee naar Schotland.

Iedereen die moet reizen, doe voorzichtig aan.
En iedereen die thuis blijft een hele mooie zater-waterdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nix sorry, een hele dikke knuffel blacky, zware tijden en je hebt toch niet gedronken, heel goed hoor je mag trots zijn op jezelf en deel alles wat je te delen hebt gerust maar hier

Ik mag nog even werken en zo, tot later vandaag en meetinggangers, veel plezier, Ik had jullie ook wel willen ontmoeten magoe, dat moet dan volgend jaar maar :)

tot laters, hou t droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroege vogels,

Blacky veel sterkte de komende tijd. Een tijd geleden,om precies te zijn mei vorig jaar had ik ook last van een knobbel. Het bleek een abces te zijn, gelukkig. Na een jaar van behandeling is de kreng nog steeds niet weg. Hopelijk kunnen ze binnenkort het wel verhelpen.

Safi, wat leuk om je weer te horen. Alles goed.

AR je gaat als een speer, houden zo.

Vie van jou berichten word ik bijzonder vrolijk.

Ik ga vandaag niet naar de meeting , maar wens allen een heel fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals goede morgen allemaal, toch nog een paar uurtjes geslapen en moet zeggen dat ik ondanks dat ik zo slecht slaap toch nooit meer zo brak op sta als na 10 uur slapen met drank op, dus dan toch dit liever.
Heel veel plezier met de meeting.
Sterkte in de strijd tegen de alcohol.
Sterkte voor degenen die het moeilijk hebben om welke reden dan ook.

Suus voor wat ik gelezen heb ga jij TOP:present:

Maak er een fijne niet alcohol gerelateerde dag van;)

Liefs Albert
ja Soothe (Mike) mijn échte naam, gewoon om de reden dat heel de wereld mag weten dat ik zo blij ben om van de drank af te zijn.

Kirky ( en misschien anderen die ook antwoord willen geven) van jou weet ik dat je al bijna een jaar niet drinkt, ik zeg tegen mezelf dat ik geen zin heb in drank en dat ik het niet nodig heb.
Na 4 maanden heb ik er toch wel dagen tussen of momenten dat ik denk 1 glaasje, omdat ik het lekker vind, maar dan drink ik de fles leeg zoniet nog 1, Heb jij dat ook nog wel eens? Ik bedoel er mee `t is toch eigenlijk een kwestie van niet willen drinken? als zelfbescherming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen AR,

De afgelopend periode ha ik 7 weken niet gedronken. Maar op een onbewaakte moment kreeg ik trek. Ik besloot me te houden bij een glas, maar het werd 1 fles die avond en ik bleef 6 dagen in mijn bingebui.

Wat ik wil zeggen is dat wij waarschijnlijk uit zelfbescherming en omdat we alcoholisten de eerste moeten laten staan.

Als het spul eenmaal in ons bloed terecht komt schreeuwt het om meer. Dat is wat ik uit mijn eigen ervaring heb geleerd.

Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik in ieder geval wel Sandra al ben ik daar nog niet. Mijn broer had een buurman die alcoholist was, die man dronk 30 jaar niet en toen dacht ie zomers zo buiten voor de deur zittend dat 1 sherry wel moest kunnen, t was tenslotte al zo lang terug, Ik heb hem zo snel zien vervallen, echt eng. En dat zal voor velen van ons ook gelden, als je weer gaat drinken wordt het een inhaalslag, tenminste zo heb ik dat met roken ook altijd ervaren, t is net alsof je erna nog meer moet roken Ik blijf (met jullie hulp en steun) wel gestopt en met een beetje hulp van antabus :)
Nu moet ik echt werken, veel plezier en tot laters :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra, ik was even met de hond uit op deze prachtige zonnige morgen.
Met mij gaat het heel goed.
Ik ben erg actief in de buurt, mijn kennissen kring wordt steeds groter
En er bloeien al een paar nieuwe vriendschappen op.
Ik doe het voorzichtig aan maar iedereen weet wel van mijn drankverleden.
Daar vertel ik eerlijk over, misschien kunnen ze er nog wat van leren.
En zo hebben ze ook niet zo gauw de neiging om een glas wijn of een biertje te willen nemen als we samen zijn.
Ze begrijpen door mijn verhalen waar ik vandaan kom en waar ik niet weer naartoe wil.
En ik hoef me niet anders voor te doen dan ik ben.
Ik schilder veel en hen morgen mijn eerste gezamenlijk expositie met nog 19 andere kunstenaars uit mijn wijk.
Er zijn er meerdere die kunst akademie hebben gedaan en ze geven me complimenten
Dus daar bloei ik van op en daar gaat mijn passie naar toe.
Verf, kleur en composities.
Ik geniet met volle teugen.
Mijn man zijn eerste korte filmpje komt deze week op de Regionale TV.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je lot om kan draaien.
Door die eerste te laten staan en de andere kant op te gaan lopen
Weg uit dat donkere gat dat alcoholisme je brengt.

Het belangrijkste is dat je inziet wie en wat je tot drinken brengt
En dat je die elementen uit je leven verwijderd.
Ook al zijn het nog zulke goeie vrienden.
Je kan niet stoppen met je verslaving totdat je je omgeving hebt aangepakt.

Leef een kluizenaars leven totdat je de bevrijding voelt
het is het waard.
Ik voel me weer de mens van voor mijn verslaving
door vallen en opstaan maar vooral door het opstaan en doorgaan
Niet je oog op je doel verliezen
een leven waar drank niet centraal staat
waar je met AL je emoties de dag door kan komen
goed of slecht
gelukkig of verdrietig
het maakt niet uit
je leeft
en wordt niet geleefd door je verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Voor hen die naar de meeting, goede reis en een heel fijne dag toegewenst.

He Blacky, hou het nu nooit eens op met die pech van je? Sjonge die rugzag van je wordt wel heel erg volgepropt. Zend je een dikke knuffel.

Ja Darjeeling het wordt spannend vandaag en ik moest wel zakken want het is een slechte tijd en traplopen gaat steeds moeilijker dus krijg nu wat meer haast. Heb al een flat op het oog bij Caro om de hoek dus als het hier verkocht is ga ik weg uit Amsterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Ik ben heel blij voor je dat je de rust en je passie hebt gevonden. Blij te horen. En je heb gelijk in het leven sta je voortdurend voor de keuze van welk pad je wil inslaan. Het kiezen voor een ander pad dan die van alcohol is voor mij de juiste.

Maar ik ben echt blij te zien dat het goed met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, Dar, Wing
ook jullie kunnen dit.

Wat mij echt geholpen heeft is in te zien dat je het lot zelf in handen hebt.
En dat dit heft steeds krachtiger wordt hoe meer je de drank laat staan.
Dus geef nooit op

Wat mij helpt zijn gedachten zoals deze
TWEE WOLVEN

Een oude Cherokee indiaan geeft zijn kleinzoon onderricht over het leven.
'Binnen in me is een gevecht gaande', zegt hij tegen de jongen.
'Het is een afschuwelijk gevecht tussen twee wolven.'

'De ene wolf is slecht:
hij bestaat uit woede, jaloezie, verdriet, spijt, hebzucht, verwaandheid, zelfmedelijden, schuldgevoelens, wrok, minderwaardigheid, leugens, valse trots, superioriteit en ego.'

'De andere wolf is goed:
hij is vreugde, vrede, liefde, hoop, kalmte, nederigheid, vriendelijkheid, welwillendheid, medegevoel, vrijgevigheid, waarheid, compassie en geloof. Binnen in jou woedt dezelfde strijd en datzelfde geldt voor ieder mens.'

De kleinzoon denkt daar enkele ogenblikken over na en vraagt dan aan zijn grootvader:
'Welke wolf zal het gevecht winnen?'
De oude Cherokee glimlacht en antwoordt eenvoudig:

'Degene die je voedt.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...