Spring naar bijdragen

Zondag 17 mei

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dank je Anna, wat een mooi en duidelijk antwoord, daar zit veel in voor me, beter slapen, beetje uitgerust zijn, en wat energie overhouden lijkt me wel wat :) en andere wegen vinden ook. De beginperiode is niet erg makkelijk, er komt veel boven, dingen die de drankdeken er jaren onder wist te houden. In t kort eigenlijk dat in mij die strijd er altijd al geweest is, de ene kant die zegt laat t los en de andere kant die zei, zeur niet aan me hoofd ik heb recht op een biertje want... enz .. t mooie is eigenlijk ook dat t stoppen al klaar is, dat hoef je maar 1 keer te doen en vol te houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tientje, mijn opmerking stond er scherper dan het was bedoeld.
Het ligt aan mij dat ik niet zo goed tegen berichten kan over "bepaalde mensen", waarbij iedereen zich kan gaan afvragen of ze er zelf mee bedoeld worden.
Dat is een gevoeligheid van mij die ik nog niet goed heb afgeleerd.

Al gezwommen Henkie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henkie hoi,

Stoppen is niet moeilijk, iedere keer als je glas leeg is ben je gestopt.
Blijvend stoppen is een ander verhaal.
Dat is geen eenvoudige zaak. Ik denk er dan ook zeker niet licht over!!

Nadat ik gestopt was liep ik zo'n zes weken in de mist, zelfs zinvol denken was onmogelijk!
Toen de nevelen oplosten, sloeg de vemoeidheid toe. Slapen en slapen. Uitgewoond.

Toen kwam de euforie- ik heb het toch maar gefikst!!

Nu is er een periode, waarin ik nuchter moet leren leven.
Alle indrukken komen ongefilterd binnen. dat alles moet een plaats krijgen.
Zeg maar, een beetje opnieuw geboren worden.
Dit "dealen" met het leven in al z'n verschijningsvormen, heeft opnieuw moe gemaakt.
niet de zware vermoeidheid van vroeger, maat toch. Denken put uit.

Dus een lange adem is nodig. Heb ik trek of de idee te gaan drinken? Neen.
We blijven het droge pad bewandelen. steeds een stap terug en twee vooruit.

Het komt in orde, dat is me duidelijk.
En met Henkie komt het ook goed, mits je de eerste laat staan.
Het is te doen.

Sterkte!!

Taalvoutje, aanp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik ben vandaag weer zo blij dat ik nuchter ben. Net lekker zitten kletsen met een kennis. Jammer dat het vandaag geen weer is om te fietsen. Heb namelijk donderdag een nieuwe fiets gekocht. Ideaal om mijn onrust eruit te rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voel mij een beetje aan gesproken door het berichtje van Albertina , zal mogelijk komen omdat ik zelf een prive bericht hier op het forum geplaats heb , nou ja de dag nadien is het blijkbaar verwijderd door tactus , was hier wel een beetje grgr door omdat nu iedereen kon denken dat ik gedronken had wat niet zo is/was nou ja camion zand erover en loslaten .
ivm Albertina voel ik geen beschuldeging aan mijn adres want ik pb niet met haar , eigenlijk heb ik maar weinig gepb't in dat verleden en ook in het heden doe ik het maar weinig en als ik al eens pb dat houdt ik het bij mijn eigen want daar heb ik al last genoeg mee :)
vandaag rare dag 4 maanden dat mijn broer overleden is , maar ook 4 maanden dat ik geen druppel meer aanraak bedoel dat wel alcohol want anders was ik uitgedroogd ;)
mij nu stillekes aan klaar maken om naar hasselt te vertrekken beter te vroeg als te laat om van mijn spaanse zanger te genieten
fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel FishFriend. Ben blij vandaag. Begon vanmorgen om 6:00 uur met onrust (trek?) maar nu ben ik weer relaxed. Ben flink verslaafd geweest aan benzo's. Er waren periodes dat ik niet eens naar bed durfde. Bang om juist daar te gaan liggen malen. Nu is dat over en is een zegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Soothe, ik denk er ook niet licht over hoor, het stoppen is wel gelukt en ooit komt er vast wel een moment waarop ik me afvraag of 1 moet kunnen, dan wil ik zover zijn dat ik zeg, dat kan ik nooit meer, ik kan nooit die socaile drinker worden, dat is wel duidelijk, Ik ben nu een niet drinker en dat blijf ik of t is terug naar af, er is geen optie eigenlijk he
Ik zit nu nog volop in de mist, twee jaar terug of zo ben ik gestopt met een slag om de arm, met t idee dat ik wel sociaal zou kunnen drinken, nu pas besef ik dat ik wel even stopte maar t was een pauze inlassen,, toen kwamen de emoties van echt stoppen zoals nu ook helemaal niet.
stoppen met drinken is dat iedere dag volhouden tot gestopt zijn met drinken de nieuwe gewoonte is.
Ik denk niet dat t een makkelijke weg is Soothe, t is voor mij wel de enige en in mijn volharding zal ik groeien en groeien
en de eerste laat ik staan

dank je Soothe :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Aro

An, ik ben vandaag weer zo blij dat ik nuchter ben. Net lekker zitten kletsen met een kennis. Jammer dat het vandaag geen weer is om te fietsen. Heb namelijk donderdag een nieuwe fiets gekocht. Ideaal om mijn onrust eruit te rijden!

Aro: ik verheug me er nu al op om morgenvroeg op mijn fiets te stappen! Jij ook veel fietsplezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar even het draadje van gisteren bijgelezen, nou ja even?

Anjo wat ontzettend vervelend dat je tegen die bus aangelopen bent, ik vroeg me al af waarom je er niet was :present::present::present::present:
En druppeltje ook balen zeg dat je nu niet eens kijkers hebt gehad hmpfr...

Pippi, ik begrijp je zorgen heel goed hoor. Ik wilde niet getekend worden en ook niet op de foto's, en dat was ook geen enkel probleem.
En mijn grap over sterallures was meer een aanmoediging aan mezelf en absoluut niet smalend bedoeld, darjeeling.

Gisteravond viel ik vrij snel in slaap op de bank, zo moe. Het was al een inspannende week geweest en zo'n dag in een nieuwe groep mensen en met de reis erbij hakt er dan wel in bij mij. Aan het eind van de meeting zakte ik ook wel een beetje in.
Maar het was zeker de moeite waard!
Heel gek om ineens de echte gezichten te zien en stemmen te horen.
En Marjo kan echt radslagen maken! Wat een energie!
Corinne, ik heb weinig gemerkt van je sociale angst.
Sommigen pasten wel bij het plaatje wat ik had en sommigen waren weer verrassend anders.
Maar de details ga ik natuurlijk niet verklappen.....volgende keer zelf komen als het mogelijk is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier al regelmatig mee en ben jaloers op diegenen die al zoveel verder zijn. Maar bij deze ook mijn complimenten!

Ik begin vandaag weer met niet drinken, correctie: voortaan energiek(er) wakker worden en met liefdesverdriet om kunnen gaan. Ben nu zo opperbrak van de ruim twee flessen wijn gisteren (en emoties, zie ook mijn verhaal evt. bij 'Wie is wie') en dat is ook echt aan me te zien.

Nu alleen een beetje angst voor vanavond: zal ik wel een beetje op tijd kunnen slapen? Heb namelijk momenteel helemaal geen pillen en zo; slik nu slechts vitaminen, Valeriaan en Valdispert. Misschien helpen die laatste twee een beetje.

Iedereen een hele fijne zondag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, de achterbuurvrouw heeft wat ik gehoord heb een hartstilstand gehad en het reanimeren mocht niet baten.
Buurman 4 huizen verderop trouwens ook een hartstilstand hij was 40
buurvrouw verder op dit rijtje een beroerte en is dood gevonden
en andere buurvrouw kanker
de straat hierachter dus deze mevrouw met hartaanval en nog 3 met kanker.

je zou bijna willen verhuizen.. of zou het toch te maken hebben met dat het een volkswijk is? hard werken, veel drank, veel roken, en veel snacken?
voorheen heb ik altijd in 'gegoede' buurten gewoond en daar bijna nooit een overlijden meegemaakt.

Nou, het huis is stofgezogen, kan ik weer met blote voeten rondlopen ;)
nu nog opruimen en doekie overal over.... maar het begin is er weer!!

maar eerst eens kijken hoe het met mijn wijkcollega's is op de rommelmarkt op het plein.
en wedden dat de buurtbewoners daar alweer aan het bier zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fietstocht van zo'n 50 km. die ik in gedachten had voor vandaag, daar is het nu te laat voor. Maar inderdaad, het weer klaart op.
Dik 8 kilometer zwemmen Henk, als je zo doorgaat doe je volgend jaar de triathlon.

Schorpioen, verder zijn met het stoppen met drinken zegt op zich niet zoveel. Het is natuurlijk hartstikke fijn om te ontdekken dat je ook zonder kan. En ja, er verandert dan heel wat.
Het gaat er (in mijn geval dan) meer om: hoe ga ik met die situatie om? Hoe ga/blijf ik dit invullen?
Het is echt geen jubelstory.
Tot dusver heb ik gemerkt dat mijn zelfvertrouwen groeit, dat ik beter voor mezelf duidelijk kan maken waar mijn gedachten en gevoelens over gaan en dat ik keuzes weet te maken en die kan onderbouwen.
En ja, verder natuurlijk een gezonder lijf en uiterlijk.

Ik heb ook geen pillen, zelfs geen valeriaan of valdispert en ik slaap meestal niet meer dan vier uur per nacht. (Ook voor de dranktijd altijd een slechte slaapster geweest.) Ik zie het zo: 's nachts als ik niet slaap kan ik lezen, waar ik overdag meestal niet aan toe kom.

Ik hoop dat je die twee flessen van gisteren gauw mag vergeten. Het werkt gewoon niet, ook niet met wat voor verdriet dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

Schorpioen: kan me het helemaal voorstellen hoe je je nu voelt.

Het is een kwestie van doorzetten vandaag en niet drinken.

HEb je iets te doen? Iets wat voor wat afleiding zorgt?

Nou, ik zit de hele dag (alleen) thuis, maar dat moet vandaag maar even. Ten eerste durf ik mijn brakke hoofd niet buiten de deur te vertonen, maar bovendien moet ik ook veel doen (onder andere mijn adb-opdracht eindelijk maken).

Wat ik wel doe en dat helpt, is: hele dag door oordopjes in met muziek (krolse kat *grr), gewoon veel eten en drinken (water, thee, cola-light). Morgenavond zal moeilijker worden, ben nu nog onder invloed dus wat rustiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Vie

Schorpioen, verder zijn met het stoppen met drinken zegt op zich niet zoveel. Het is natuurlijk hartstikke fijn om te ontdekken dat je ook zonder kan. En ja, er verandert dan heel wat.

Het gaat er (in mijn geval dan) meer om: hoe ga ik met die situatie om? Hoe ga/blijf ik dit invullen?

Het is echt geen jubelstory.

Dat is jammer, want ik wil juist stoppen om echt gelukkig te kunnen worden. Ik hoop dat je toch momenten hebt dat je je wel gelukkig en goed voelt!

quote:

Originally posted by:
Vie

Tot dusver heb ik gemerkt dat mijn zelfvertrouwen groeit, dat ik beter voor mezelf duidelijk kan maken waar mijn gedachten en gevoelens over gaan en dat ik keuzes weet te maken en die kan onderbouwen.

En ja, verder natuurlijk een gezonder lijf en uiterlijk.

Daar verlang ik ook heel erg naar, naar een gezond lijf en uiterlijk. Ik weet dat ik weer sterker zal worden en dingen zal kunnen gaan verwerken, maar die trek hè.... Maar goed, vasthouden aan de wetenschap dat ik me eigenlijk alleen maar ellendiger/gefrustreerder ga voelen zodra ik ga drinken helpt misschien ook.

quote:

Originally posted by:
Vie

Ik heb ook geen pillen, zelfs geen valeriaan of valdispert en ik slaap meestal niet meer dan vier uur per nacht. (Ook voor de dranktijd altijd een slechte slaapster geweest.) Ik zie het zo: 's nachts als ik niet slaap kan ik lezen, waar ik overdag meestal niet aan toe kom.

Hier idem dito. Ben altijd al een slechte slaper geweest, maar heb wel gemerkt dat het slikken van Melatonine (lichaamseigen stof die sommige mensen wat minder goed aanmaken) iets helpt. Het slaappatroon zal op den duur wel herstellen, daar heb ik vertrouwen in, alleen de komende nachten worden even zwaar. Toch maak ik me er niet al te druk om: ik wil graag energiek wakker worden en een korte nacht zonder drank is altijd veel en veel beter dan een korte nacht met drank.

quote:

Originally posted by:
Vie

Ik hoop dat je die twee flessen van gisteren gauw mag vergeten. Het werkt gewoon niet, ook niet met wat voor verdriet dan ook.

Nee, dat heb ik gemerkt. Ik werd gisteren door de drank alleen maar bozer en bozer op persoon X. Dat trek ik echt niet nog een keer dus: vandaag hoef ik lekker niets te drinken en mag ik mij lekker leeg voelen. Heerlijk:).... En morgen hopelijk weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...