Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 mei

Gast

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier alles ok, af en toe een dipdag maar ik weet nu dat die ook zonder drank weer voorbij gaat en een dag later ben ik erg blij dat ik niet meer drink. Vandaag een goede dag, probleemloos de drank in de supermarkt bekeken en gezien dat die weer duurder is geworden. Geen angst om er even naar te kijken, geen trillende handen of wat dan ook. Gewoon lekker in die winkel laten staan. Nog 5 dagen en we zijn 3 mnd nuchter :D

Op goede dagen heb ik 1001 plannen wat ik met m'n nieuwe leven kan, op dipdagen zit ik de dag maar uit en duik weg in een boek als het kan. De waarheid voor mijn leven zal daar ergens tussen in komen te liggen. Dat is ok, alles is ok; geen drank meer; ik ben blij B)

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Fietsen fietsen fietsen
poetsen poetsen poetsen
Koffiedrinken met de opa
mooie sportverhalen
fietsen fietsen fietsen
eten eten eten

oja, hond
dan weer

fietsen fietsen fietsen
want paspoort laten verlopen
naar het andere dorp
waar het opperhoofd der gemeente woont

Dus moet ik met een verhit hoofd een
pasfoto (wat een oudrwets woord) laten maken
Tenzij ik rustig fiets. Huh.
Mag geloof ik ook niet lachen....

Dhendro! mooi!!!!!!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je marjo.

ik voel me belabberd.
heb pogingen gedaan om in bed te liggen maar dat is me ook niets...

dus ik flutter maar wat rond.
komt wel wwer goed, maar ik was vergeten hoe het voelt....jaaaaren niet ziek geweest.
zoals vie al opmerkte: door alle drank helemaal gedesinfecteerd....:)

nu ga ik nog 1 poging wagen in de hoop even te slapen.

dag! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, wat zal ik eens gaan doen.. niks? oef!
ga maar even naar de kringloopwinkel, kijken of ik nog wat leuks kan scoren want ik hang nu net tussen 2 maten in,
en had mezelf beloofd om niet hele dagen achter de computer te hangen .. moeilijk hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo alo,

Drupje ook weer binnen geslopen. Beetje stijf en beurs maar dan moet je niet van de trap af stuiteren hahaha.

Gees beterschap hoor :present: en ja wel herkenbaar. Het leek wel of de alco de bacterieen doodde want toen ik stopte en daarna nog weinig dronk liep ik de hele tijd te niesen/proesten en had telkens wat. Nu nog lijkt het wel.:o

Tina veel sterkte hoor, zal voor je duimen.

Tasseke ben je nog broeds? :)

Marjo super.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, herkenbaar! Stoppen met drinken en dan geveld worden door elke bacterie die passeert... Ik heb er zelf ook last van gehad. Als ik dan al eens ziek was toen ik nog dronk, zei ik 'Alcohol doodt de beestjes', waarna ik het op een zuipen zette... Maar het schijnt dus veel voor te komen dat mensen vaker ziek worden nadat ze stopten met drinken. Nu ja, ik heb in ieder geval geen katers meer!

Blacky, veel sterkte met je onderzoeken. Ik hoop dat de uitslag meevalt!

Rudy, weet jij al iets meer?

Marjo, gefeliciteerd met je baan!

En Albertina: goed dat je weer naar de groep gegaan bent! Mij heeft het erg geholpen de voorbije stressperiode! En ik voelde ook meteen weer thuis daar. Daar was ik erg blij om. En dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Zo daar zit ik dan, met mijn goede voornemens om borderline vriendin te gaan negeren. Vanmiddag met hardlopen, moet het de eerste keer gaan worden dat te gaan doen. Verstandelijk ben ik er helemaal uit, HET MOET GEWOON. Maar emotioneel, ik heb een knoop in mijn maag en ben misselijk, maar ik moet doorzetten. Om half vier ga ik naar de atletiekbaan en zal dan blij zijn, als het half zes is. Dat ik weer naar huis kan. Stiekum zit ik te hopen, dat ze er niet is, laf hé!
Maar ja, ik heb a gezegd en moet nu ook b zeggen.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Weet niet zo goed wat ik hier moet schrijven, maar goed, wil even vertellen dat ik gisteravond naar de AA ben geweest. Vorig jaar was ik hier ook al een keer of 6 geweest, maar wilde toen nog niet voor mezelf toegeven dat ik een alcoholist was/ben. Ik dacht toen nog dat ik wel sociaal kon drinken...

Nu, ruim een jaar later, ben ik erachter dat ik dat dus niet kan.......de drank is sterker dan ik....

Gelukkig werd ik heel warm ontvangen en zaten er ook nog mensen van vorig jaar. Men was blij dat ik terug was, niet blij dat ik teruggevallen was, maar blij dat ik de moed had om terug te komen, terwijl ik vorig jaar nog dacht dat ik het niet meer nodig had. Een emotionele avond voor mij en vandaag voel ik me leeg.......zo leeg.........kheb nog nix gedaan, in bed gelegen, koffie gedronken, broodje gegeten en gehuild.

Morgen schrijf ik wel weer, voor vandaag, allemaal een fijne dag gewenst en allemaal koppie op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Caro, beetje verwarrend want we hebben nu 2 Caro's, maar fijn dat je soelaas bij de AA hebt gevonden.

Ferry, ik heb me sinds kort ook weer bij mijn oude atletiekvereniging opgegeven. Leuk, het is met niet drinken soms een kwestie van heel nieuwe dingen doen en soms ook terugkeren naar iets dat je van vroeger prettig vond.
Je hoop dat die vriendin er niet is, is puur menselijk. Toch zal je er een keer doorheen moeten, je zal haar weer ontmoeten.
Vriendelijke toenadering met behoud van een gezonde distantie lijkt me wel nuttig.
Het is toch niet altijd alles of niets? Je kan mensen toch vriendelijk begroeten en bijvoorbeeld vragen hoe het met ze is, maar in jezelf wat afstand houden?

Hannah wat leuk , die vrijwilligersbaan, laat je nog weten of je gebeld bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag saam,

Ferry,

wellicht bestaat er ook een midden weg,
gewoon groeten en dan je iegen gang gaan.
Ik herken wel de knoop in je maag, ik ben
ook geen ster in het daad bij woord voegen
als het op dit soort zaken aankomt.
:present:

Ik ben net pas terug uit het zh, mensen wat duurde het allemaal
lang.
Nog een extra fotootje hier fotootje daar,
kunstjes vertonen voor de traumatoloog.
Ik voelde me net een aapje in Artis.
Nee, alle gekheid op een stokje, ik word zeer serieus
genomen dus daar moet ik blij mee zijn.
Conclusie: ik zou geopereerd kunnen worden en dan worden
en kortere schroeven geplaatst.
Nadeel, weer een operatie, narcose en opnieuw beschadiging van
het weefsel.
De beide breuken zijn nog niet geheeld.
Vandaar de pijn, ook ben ik één van de mensen die geen lichaamsvreemd
materiaal verdraagt.
Optie, doorlopen met de pijn en op mijn tanden bijten, of idd de operatie,
advies, op mijn tanden bijten.
Dus bij deze.........
Trouwens een erg lekker ding die arts, wil ik best een hele rol beschuit
mee eten.
:P
Kortom, het blijft zoals het is, de BA kwam nog even ter sprake,
hij werd een kl@@tzak genoemd door de arts,
daar heb ik toch wel even heel hard om gelachen.
;)
Het is fijn te weten dat de arts achter mij staat,
ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen.
Ik heb zijn steun als het nodig is,
daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga even opnieuw beginnen

Muziekje
koffie
shagje
hond

paspoort moet wachten
de reis ook :D

Droomde om via de noordkaap te dansen in
het midzomernachtlicht, naar Schotland te varen
door naar ierland en via Engeland, Frankrijk terug

Ik wou niet meer terug... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry sterkte hoor, het is niet niks zo'n stap. :present:

Ja Caro de 1e dagen zijn erg moeilijk maar je zult merken dat het beter zal gaan. We gaan met vallen en opstaan maar komen er wel en jij ook.We (her)kennen dit allemaal dus blijf lekker van je afschrijven hier. De moed hebben om hier (weer) te zijn is al een grote stap en weet dat we met je meelopen.

Hannah tnx, begrijp het nu beter.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hannah,

Bedankt voor je reaktie, natuurlijk heb ik mij verdiept in borderline. Maar het moet toch niet zo zijn, dat ik er aan onder door ga. Het is een probleem van haar (of zie ik dat niet goed?) maar ik wordt er iedere keer de dupe van. En dan is er maar een oplossing IN MIJN OGEN EN DAT IS NEGEREN.
Ik hoop dat je me nu beter begrijpt, Want zij doet me ook regelmatig negeren.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, mooi omschreven die borderline kenmerken. Pijnlijk bekend wel.
mede een reden waarom internet voor mij zo goed werkt, de een mist dat je niet kan zien met welke intentie iemand hier iets schrijft, de lichamelijke communicatie en voor mij is dat een prikkel minder waar ik dan geen 'oordeel' aan kan hangen. Ferry ik ben het helemaal met Hannah eens, Probeer ondanks de buikpijn zo neutraal mogelijk te blijven. BL is aantrekken en afstoten en daar binnen verwacht de BLer ook nog duidelijkheid, bijna een onmogelijke opgave dus. Toch is duidelijkheid en helderheid het liefst zonder emotionele lading wel vaak een voorwaarde om langdurig met een BLer om te kunnen gaan.

Marieke, je kan nog een volgende stap maken, niet; ik WIL het nu anders, maar; ik GA het nu anders DOEN!
niet ik WIL er nu voor gaan , maar; Ik GA er voor!

zet hem op he!!

Tina, wat een rotkeuze zeg, op de tanden bijten of weer het mes er in. Wat duurt het lang voor het bot geheeld is zeg, en kortere schroeven zijn natuurlijk geen garantie dat je lichaam dat niet ook gaat afstoten.
nouja 1 voordeel, mag je nog wat langer naar die leuke beschuitenarts!!

Ik hoor alleen maar ellende over bedrijfsartsen, laatst ook iemand die echt helemaal op is, psychisch dan, en toch gewoon moet werken van de BA omdat hij het zat is dat ze overal zo 'overdreven' op reageert. Te vaak overspannen is. Moet ze maar even veranderen. Tjonge, wat voor beunhazen zijn dat tegenwoordig die tot BA gebombardeerd worden. Ik zou me doodschamen als ik zo met mensen om zou gaan!!

nou, ik ging geloof ik iets doen of ging ik niks doen?... ehm, ga maar even lekker 2e hands shoppen! Het wordt hier alleen maar grijzer en grijzer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...